Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56479 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #80 Gepost op: 24-01-2021, 16:23:11 »
Ik ben dat helemaal met je eens, Amethyst. Rocky en Joshua worden wel ZO onverdacht neergezet, hoe kunnen dat de finalisten zijn? Terwijl ze met Renee dan de mol goed moeten hebben. Dus ik denk dat een van die twee nog wel afvalt. Joshua vlak voor het einde. Dan mag Splinter het voor hem doen. Immers was het Joshua die Splinter op het pad van Renee bracht. Splinter zat destijds zelfs nog vol op Joshua als mol haha!

Lakshmi zegt 'Te weinig gespreid, voor de gek gehouden'

Dus ze heeft echt niet over 3 gespreid, ze heeft Renee niet meegenomen. Ik denk nu aan een finale met Renee, Splinter en Rocky (mogelijk die laatste Charlotte). Ja, Joshua zou steevast goed zitten, maar waarom dan zo helder maken intussen, volgens de Wie verdenkt wie, dat hij de mol niet is?

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #81 Gepost op: 24-01-2021, 21:04:08 »
Ja, Rocky claimde Lakshmi wel als "haar vrouw"  ::rofl:: maar hoe leuk ze haar ook vond, toen ze merkte dat Renée pas Lakshmi's 3e verdachte was was het game over.

Beetje voeren en weer een ronde verder.

Hoezo? Ze kunnen ook allemaal verkeerd zitten he! Dan is het interessant te kijken bij wie de minst verdachten het meest in een duo/groepje zaten waardoor de test ongemerkt op de mol is ingevuld..
Ik heb Joshua, Marije & Splinter o.a. gepotloodstreept omdat ze werden verdacht door afvallers. En het om harde verdenkingen ging ...niet om zo maar een paar vraagjes spreiden.

Erik verdacht Splinter meteen in afl. 1 al en controleerde hem bij de opdracht voor de test waar hij naar huis moest. Splinter maakte zich daar nog verdachter bij hem. Erik spreekt bij de 2e test een duidelijke verdenking naar hem uit.

Na Eriks executie vertrouwde hij Splinter ineens wel (met het geld)  ...en Joshua ineens niet. Josh had hij niet meegenomen in de test. Vond ik veelzeggend, maar misschien is het niks.

En ja... je kan als kandidaat die goed zit heel veel pech hebben, dus je kan het niet helemaal uitsluiten nee.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #82 Gepost op: 24-01-2021, 21:48:06 »
Erik verdacht Splinter meteen in afl. 1 al en controleerde hem bij de opdracht voor de test waar hij naar huis moest. Splinter maakte zich daar nog verdachter bij hem. Erik spreekt bij de 2e test een duidelijke verdenking naar hem uit.

Na Eriks executie vertrouwde hij Splinter ineens wel (met het geld)  ...en Joshua ineens niet. Josh had hij niet meegenomen in de test. Vond ik veelzeggend, maar misschien is het niks.

En ja... je kan als kandidaat die goed zit heel veel pech hebben, dus je kan het niet helemaal uitsluiten nee.

Dat klopt. Ik was dit zowaar vergeten. Ik verdacht Splinter destijds niet, dus had er niet zo heel goed opgelet. Maar dit is nu wel het grootste argument om Splinter niet te verdenken.

Ik weet nog niet of dit argument voldoende is om hem nu los te laten. Ik ben er nog niet klaar voor om me op Charlotte of Renee te storten. We leven in onzekerheid.

Online Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #83 Gepost op: 24-01-2021, 21:58:38 »
Dat klopt. Ik was dit zowaar vergeten. Ik verdacht Splinter destijds niet, dus had er niet zo heel goed opgelet. Maar dit is nu wel het grootste argument om Splinter niet te verdenken.

Ik weet nog niet of dit argument voldoende is om hem nu los te laten. Ik ben er nog niet klaar voor om me op Charlotte of Renee te storten. We leven in onzekerheid.
Dan heb ik er nog wel eentje: Splinter moet voor de neus van Erik nog een tweede fout hebben gemaakt bij dezelfde opdracht. Tenzij hij iets gedaan heeft wat buiten de opdrachtkaders viel, zoals eigenhandig een fout bord omgooien ergens uit het zicht, en een ander goed bord weer overeind zetten, ook uit het zicht. Erik mag er hoe dan ook niets van hebben gemerkt, anders is het bij twee fouten zonneklaar dat hij op Splinter zal hebben ingezet.
EDIT: Tenzij de andere 3 fouten allemaal van de fotografen kwamen, maar ja, wie is er dan aan het mollen.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 22:05:03 door Molest »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #84 Gepost op: 24-01-2021, 22:17:13 »
EDIT: Tenzij de andere 3 fouten allemaal van de fotografen kwamen, maar ja, wie is er dan aan het mollen.

Joshua, Renee, Charlotte en Rocky kunnen idd allemaal gemold hebben met het foto’s doorsturen of Marije bij de andere borden omgooien.

Maar goed, ik denk dat je bedoelt dat als Splinter de mol is, de anderen waarschijnlijk geen bewuste fouten hebben gemaakt en Splinter hoogstwaarschijnlijk voor nog tenminste 1 andere fout verantwoordelijk is en dat zou Erik hebben opgemerkt. Dat is maar de vraag. Erik controleerde Splinter, maar het is niet helemaal duidelijk of hij dat ook consequent kon doen. Misschien stond Splinter soms te ver weg voor Erik om het te horen. Kortom, ik vind deze gedachtegang minder overtuigend dan de eerdere (maar wel leuk bedacht, hoor.)

Online Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #85 Gepost op: 24-01-2021, 22:24:32 »
Je mag aannemen dat Erik op scherp stond na die eerste verdachte actie van Splinter. En dat hij de volgende bordjes nauwkeurig in de gaten hield, via de porto. Een mogelijke molactie buiten Erik om zou dan nog kunnen. Waarbij ook een goed bordje weer overeind moest. Kom je wel in conflict met de uitleg van Rik, maar goed, niet uitgesloten.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #86 Gepost op: 25-01-2021, 00:39:01 »
On topic. Waar is de montage precies mee bezig?

Als Renee de mol is, dan zit bijna iedereen op haar (of deels op haar). Marije lijkt dan de meest logische volgende afvaller (of zo niet, dan kort daarna), voor de rest kan in principe iedereen nog de finale halen. Maar het feit dat Joshua zo openlijk op Renee gaat, doet mij vermoeden dat hij voor het einde zal afvallen, zodat wij de mogelijkheid openhouden dat Renee het toch niet is. Het maakt dan gelijk ook niet meer uit dat Joshua op basis van de verdenkingen eigenlijk de mol niet meer kan zijn. Het feit dat Charlottes verdenking van Splinter nu al twee keer uit het niets naar binnen erin wordt gemonteerd doet vermoeden dat Renee, Splinter en Charlotte de finale spelen.

Als Splinter de mol is, lijkt alleen Charlotte hem op het spoor, dus die zal de finale wel halen (en ook de beste papieren hebben om te winnen). Als Joshua of Marije de finale zou halen, zou je verwachten dat de verdenkingen van afvallers richting hen iets meer zouden zijn weggepoetst. Als Joshua voor Marije afvalt of nadat Charlotte erg expliciet op Splinter gaat zitten, kan Renee de mol eigenlijk niet meer zijn en dus lijkt het logischer dat Renee ook de finale niet haalt. Dat zou dan een finale van Splinter, Charlotte en Rocky betekenen.

Als Charlotte de mol is, wordt het lastig voor Joshua en Rocky. Na het afvallen van Joshua wordt het lastig Renee als mogelijke mol te houden, dus dat suggereert dat Marije misschien de finale in plaats van Renee haalt? Maar Marije is nu al lastig als mogelijke mol in stand te houden, dus het kan zijn dat het toch Renée wordt?

Als Marije de mol is, dan heeft de montage geluk gehad dat twee a drie afvallers haar wel verdachten maar blijkbaar in de test uiteindelijk niet (of niet genoeg) meenamen. Dat is heel veel mazzel voor de montage.

Joshua en Rocky zijn niet de mol.

Kortom, als we er vanuit gaan dat de regie ons aanstuurt op een finale waarin iedereen de mol nog kan zijn (zoals ze meestal doen), dan lijken Charlotte en Splinter safe en Renee de meest logische derde gegadigde. Maar er zijn altijd zoveel onbekende factoren (veranderende verdenkingen, vrijstellingen, etc) dat het ook allemaal nog behoorlijk anders kan uitpakken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #87 Gepost op: 25-01-2021, 09:22:27 »
Enkele mogelijke finalebruggetjes die gebouwdworden:

- Charlotte (mol), Splinter, Marije/Renée
- Renée (mol), Charlotte, Joshua/Rocky
- Splinter (mol), Charlotte, ?

Ik denk dat we stilaan Charlotte als finalist kunnen zien. Of ze is het zelf, of ze zit op nog de twee meest realistische mollen.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #88 Gepost op: 25-01-2021, 09:43:21 »
Enkele mogelijke finalebruggetjes die gebouwdworden:

- Charlotte (mol), Splinter, Marije/Renée
- Renée (mol), Charlotte, Joshua/Rocky
- Splinter (mol), Charlotte, ?

Ik denk dat we stilaan Charlotte als finalist kunnen zien. Of ze is het zelf, of ze zit op nog de twee meest realistische mollen.

Tot er van iemand een hoofdverdachte afvalt, want dan gaat iemand switchen.
Charlotte twijfelt tussen verschillende kandidaten, dus het kan goed zijn dat ze de verkeerde keuze maakt als ze gaat tunnelen. Rocky lijkt me op dit moment de meest waarschijnlijke finalist, omdat je van haar niet duidelijk krijgt te horen wie haar hoofdverdachte is (en zeker nu Lakshmi eruit is).
De vraag is alleen wie Rocky uiteindelijk in het vizier krijgt.

Online Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #89 Gepost op: 25-01-2021, 09:53:50 »
Met Marije op Charlotte, Charlotte op Renée, en Renée op Marije zouden we ook een mooi driehoekje krijgen in de finale. Renée neemt Charlotte dan toch weer mee zegt ze in afl. 4, maar in afl. 3 lijkt haar hoofdverdachte duidelijk Marije te zijn.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #90 Gepost op: 25-01-2021, 10:01:52 »
Met Marije op Charlotte, Charlotte op Renée, en Renée op Marije zouden we ook een mooi driehoekje krijgen in de finale. Renée neemt Charlotte dan toch weer mee zegt ze in afl. 4, maar in afl. 3 lijkt haar hoofdverdachte duidelijk Marije te zijn.

Maar als één van die drie de mol is, hebben meerdere kandidaten het goed, dus is het niet zo logisch dat er een kandidaat in de finale komt die het fout heeft. Natuurlijk kan een vrijstelling een verschil maken, maar dan kunnen we door de andere afvaller(s) al minimaal één, maar waarschijnlijk allebei de andere finalisten uitsluiten. Ik zie dit finalebruggetje nog niet zo.

Ik ben langzaamaan inderdaad Charlotte minimaal als finalist aan het zien. Ik zie de meeste bruggetjes ook bij Splinter uitkomen (zeker door de outlier verdenking van Charlotte naar Splinter) en dan als derde Renee, Rocky of Marije (in die volgorde van waarschijnlijkheid). Sorry, Joshua, maar het gaat hem niet worden.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2021, 10:05:16 door Leendert »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #91 Gepost op: 25-01-2021, 10:29:52 »
Als we naar het verloop van de verdenkingen kijken lijkt het uit te draaien op een finale met Splinter, Charlotte en Renée. Als echter volgende week naar verwachting niemand afvalt ziin er nog 6 opdrachten voor de volgende executie. De verdenkingen kunnen nog gaan schuiven. De exit van Lakshmi moet Rocky toch ook aan het denken hebben gezet en in het bondje Splinter/Joshua liggen de verdenkingen nog niet op één lijn, ook hier kan nog wat veranderen. Vrijstellingen kunnen het verloop behoorlijk beïnvloeden dus ik ben nog niet zo zeker. Zo gemakkelijk zullen ze het ons toch niet maken?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #92 Gepost op: 25-01-2021, 11:10:01 »
Op basis van de biecht, het dagboek en de podcast zegt Lakshmi consequent dat ze 'te veel' op 1 iemand heeft ingezet. In de podcast zegt ze dat ze voor de executie hoopte dat iemand anders 'nog meer' op 1 persoon was gegaan. Ook zegt ze dat er 1 vraag was die ze verkeerd heeft ingevuld en ze denkt dat die vraag haar fataal is geworden.

Met andere woorden, (1) ze heeft voornamelijk, maar niet volledig op 1 persoon ingezet en (2) ze denkt dat het redelijk dicht bij elkaar zit en 1 vraag nog het verschil had gemaakt. We mogen toch aannemen dat ze slim genoeg is om te weten dat haar hoofdverdachte niet de mol is (want anders zou ze geen rood scherm gekregen hebben).  Ik vermoed dat ze denkt dat haar tweede verdachte de mol is en dat ze denkt dat rest die andere persoon meer had meegenomen in de test. Omdat op basis van de biechten lijken haar verdachten Joshua en Marije, denk ik toch dat ze op allebei tenminste iets heeft ingezet. Gelet op de andere verdenkingen in de groep, gaat er minimaal 1 kandidaat door die niet op Joshua of Marije zit. Dus als 1 van beiden de mol is, zou je verwachten dat Lakshmi door zou gaan en een van die andere kandidaten zou afvallen. Het maakt het dus behoorlijk onwaarschijnlijk dat Joshua of Marije de mol is. (Anderen hebben dat ook al gezegd, maar ik schrijf de redenering maar even uit.)

Als het inderdaad klopt dat Joshua en Marije niet de mol zijn, dan zat Lakshmi dus helemaal fout. Dan klopt het dus ook niet dat haar tweede verdachte de mol is. We kunnen Lakshmi ook zo interpreteren dat ze slechts op 2 personen heeft gespreid (Joshua, Marije) en een derde verdachte (Renee?) heeft losgelaten. Bij die ene vraag had ze misschien nog een beetje op de derde verdachte moeten inzetten. Dat heeft ze niet gedaan en daardoor is ze afgevallen. In dat geval heeft ze mogelijk wel gelijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #93 Gepost op: 25-01-2021, 11:45:04 »
Ik denk dat ze het simpeler bedoelt. Ze zegt dat ze in de luren gelegd is...... door wie? Door Joshua natuurlijk. Ze kwam er in de nabiecht achter dat hij de mol helemaal niet is. Ik denk dus niet dat ze nog zit te speculeren over wie het dan wel is. Ze is bedrogen door een kandidaat, dat spreekt ze uit. Ook knap!
On topic. Waar is de montage precies mee bezig?

Als Renee de mol is, dan zit bijna iedereen op haar (of deels op haar). Marije lijkt dan de meest logische volgende afvaller (of zo niet, dan kort daarna), voor de rest kan in principe iedereen nog de finale halen. Maar het feit dat Joshua zo openlijk op Renee gaat, doet mij vermoeden dat hij voor het einde zal afvallen
Hier ben ik het 100% mee eens. Ik denk dat helaas helaas inderdaad nu Marije moet afvallen, en Joshua.

Want iedereen zit intussen al op Renee. Rocky komt er door Lakshmi achter dat Joshua het niet is dus zal meer focussen op Renee. Joshua zal Splinter meetrekken in zijn tunnel. Alles zal volle bak op Renee gaan. Charlotte wordt door Renee genoemd in de test. Misschien is dat het gewenste bruggetje, voorlopig is ze veilig.

Dus het worden vermoedelijk 3 weken met 'niemand', Marije en Joshua die gaan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #94 Gepost op: 25-01-2021, 12:03:40 »
Dat wordt een leuk Leonie ter Braakje dan met Renee. De collectieve focus van de groep is nu op Renee, die dit ook nog een beetje aanwakkert met haar onhandigheid, slot al uitgeprobeerd en ging niet open bij Rocky.
Splinter die vooral goodwill aan het kweken is in aflevering vier en anderen verdacht maakt.
Degene die de test op niet-mol Renee het slechtst invullen -of per ongeluk hebben hun antwoorden raakvlakken met de mol - gaan door en moeten zich vroeg of laat gaan herbezinnen op hun mol.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2021, 12:29:00 door foxhunter »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #95 Gepost op: 25-01-2021, 12:18:40 »
Het is in ieder geval wel duidelijk dat de theorie dat de Mol in aflevering 1 door niemand/de afvaller wordt genoemd dit jaar niet opgaat. Lakshmi en Erik kwamen volgens die theorie in aanmerking voor de mol en die zijn allebei afgevallen.

Dus de vraag is of er dit jaar een ander patroon in zit, of dat er geen patroon in zit en de regie alle verdenkingen gewoon laat horen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #96 Gepost op: 25-01-2021, 13:09:35 »

Kortom, als we er vanuit gaan dat de regie ons aanstuurt op een finale waarin iedereen de mol nog kan zijn (zoals ze meestal doen), dan lijken Charlotte en Splinter safe en Renee de meest logische derde gegadigde. Maar er zijn altijd zoveel onbekende factoren (veranderende verdenkingen, vrijstellingen, etc) dat het ook allemaal nog behoorlijk anders kan uitpakken.
Stel de mol is Renee, als je kijkt wie het langst op haar zitten, zijn dat Rocky, nl vanaf afl. 1, en Joshua. Rocky heeft misschien Lakshmi voor de gek gehouden - die twee hadden een bondje - door te verklaren dat ze Renee het meest vertrouwde - terwijl ze die in afl 1 al verdacht vond handelen - en er is een muziekhint die erop wijst dat Rocky de winnaar wordt en Joshua de verliezer, als die klopt wordt bij de winnaar, mol en verliezer dezelfde muziek gedraaid als vorige keer.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2021, 13:12:40 door Run »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #97 Gepost op: 25-01-2021, 14:20:59 »
Ik bedacht me vanmorgen ineens dat het vertrouwen dat Rocky had in Renée tijdens het abseilen niet logisch is gezien haar testbiechten. Renée is inderdaad vanaf afl. 1 haar hoofdverdachte en ook bij de laatste opdracht in aflevering 4 zien we haar Renée testen bij het los maken van de touwen. Is ze zo zeker van haar zaak dat ze er zelfs geen vrijstelling voorover had? Uitgerekend bij de testbiecht van aflevering 3 horen we haar verdachten niet.

De verdenkingen van Lakshmi lopen niet synchroon met die van Rocky, Lakshmi zit meer op Joshua en Marije, Renée heeft ze alleen in afl. 2 genoemd.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2021, 14:22:48 door Moedermol »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #98 Gepost op: 25-01-2021, 14:31:07 »
Ik bedacht me vanmorgen ineens dat het vertrouwen dat Rocky had in Renée tijdens het abseilen niet logisch is gezien haar testbiechten. Renée is inderdaad vanaf afl. 1 haar hoofdverdachte en ook bij de laatste opdracht in aflevering 4 zien we haar Renée testen bij het los maken van de touwen. Is ze zo zeker van haar zaak dat ze er zelfs geen vrijstelling voorover had?
Dat bedacht ik me ook een halfuur geleden!
Als dit allemaal juist is dan is Rocky heel gewiekst bezig!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #99 Gepost op: 25-01-2021, 14:34:44 »
klopt

Op basis van de biecht, het dagboek en de podcast zegt Lakshmi consequent dat ze 'te veel' op 1 iemand heeft ingezet. In de podcast zegt ze dat ze voor de executie hoopte dat iemand anders 'nog meer' op 1 persoon was gegaan. Ook zegt ze dat er 1 vraag was die ze verkeerd heeft ingevuld en ze denkt dat die vraag haar fataal is geworden.

Wellicht bedoelde ze met iemand anders haar bondgenote Rocky, ze bespreken dat ze Joshua en Marije  en René verdacht vinden waarbij Rocky meer neigt naar Renée.

Ik denk dat ze het simpeler bedoelt. Ze zegt dat ze in de luren gelegd is...... door wie? Door Joshua natuurlijk. Ze kwam er in de nabiecht achter dat hij de mol helemaal niet is. Ik denk dus niet dat ze nog zit te speculeren over wie het dan wel is. Ze is bedrogen door een kandidaat, dat spreekt ze uit.

Want iedereen zit intussen al op Renee. Rocky komt er door Lakshmi achter dat Joshua het niet is dus zal meer focussen op Renee.

Rocky zit al vanaf aflevering 1 op Renée......