Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56516 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #360 Gepost op: 20-02-2021, 22:10:41 »
Renée en Splinter bedoel je Pac.

Offline bananana

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #361 Gepost op: 20-02-2021, 22:15:57 »


Als we ervan uitgaan dat dit klopt:
Als Charlotte de mol is, had Rocky af moeten vallen. Geen jokers, Renée zit op haar en Splinter had 2 jokers (en heeft nog gespreid)


Ik snap je logica niet. Splinter en rocky zitten in dat geval beide fout. Splinter spreid nog een beetje op Rocky  maar kan juist daardoor puur door toeval meer fouten hebben dan Rocky. 2 jokers is een leuke voorsprong, maar als je beide fout zit kan het door toeval best niet genoeg zijn.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 22:31:19 door bananana »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #362 Gepost op: 20-02-2021, 22:21:09 »
Mooi ::ok:: Alleen ga je er wel vanuit dat Rocky en Splinter hebben gespreid in hun laatste test.

Nee, ik ga er alleen vanuit dat Splinter en Renée gespreid hebben, Rocky ging vol op Renée.
Als Splinter vol op Renée is gegaan, zaten Charlotte, Rocky en hij alle 3 vol op haar en je zou zeggen dat Rocky met 0 jokers dat niet zou overleven, ongeacht of Renée de mol is of niet.
Als hij vol op Rocky is gegaan, zat hij waarschijnlijk fout. Want als Rocky de mol is, valt hij nooit af.
Het zou in theorie nog kunnen dat hij vol op Rocky is gegaan en Rocky dus niet de mol is. Maar ik acht die kans erg klein, hij verdenkt Renée al veel langer dan Rocky en is vermoedelijk ook vol op Renée gegaan in aflevering 5.

Ik snap je logica niet. Splinter en renee zitten in dat geval beide fout. Splinter spreid nog een beetje op Rocky  maar kan juist daardoor puur door toeval meer fouten hebben dan Renee. 2 jokers is een leuke voorsprong, maar als je beide fout zit kan het door toeval best niet genoeg zijn.

Renée verdenkt Charlotte. Misschien was ik wat onduidelijk en insinueerde mijn post dat Renée Rocky verdenkt.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #363 Gepost op: 20-02-2021, 22:27:04 »
In de biecht noemt Renée Rocky EN Charlotte. Dus je had het goed beschreven.

Wat al gezegd is, het staat of valt met de betrouwbaarheid van de getoonde verdenkingen. Maar Rocky die al heel lang René noemt, lijkt geloofwaardig. Charlotte die ineens (of al langer?) op Renée zit, dat lijkt mij ook wel te kloppen. Hooguit zat ze er al (veel) eerder op.


Offline bananana

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #364 Gepost op: 20-02-2021, 22:30:38 »
Nee, ik ga er alleen vanuit dat Splinter en Renée gespreid hebben, Rocky ging vol op Renée.
Als Splinter vol op Renée is gegaan, zaten Charlotte, Rocky en hij alle 3 vol op haar en je zou zeggen dat Rocky met 0 jokers dat niet zou overleven, ongeacht of Renée de mol is of niet.
Als hij vol op Rocky is gegaan, zat hij waarschijnlijk fout. Want als Rocky de mol is, valt hij nooit af.
Het zou in theorie nog kunnen dat hij vol op Rocky is gegaan en Rocky dus niet de mol is. Maar ik acht die kans erg klein, hij verdenkt Renée al veel langer dan Rocky en is vermoedelijk ook vol op Renée gegaan in aflevering

Renée verdenkt Charlotte. Misschien was ik wat onduidelijk en insinueerde mijn post dat Renée Rocky verdenkt.

Sorry ik haal renee en rock door mekaar. Wat ik bedoel is dat splinter in het geval dat Charlotte de mol is, best meer fout kom hebben door het spreiden op rocky, ondanks zijn voorsprong met 2 jokers.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #365 Gepost op: 20-02-2021, 22:35:00 »
De test van aflevering 8:

Charlotte: Renée (2 jokers)
Renée: Charlotte & Rocky (3 jokers)
Rocky: Renée (0 jokers)
Splinter: Renée & Rocky (2 jokers)

Exit: Splinter
Zoiets zeg ik in het topic over Rocky. Alleen schrijf ik daar dat Splinter alleen Renée verdenkt.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #366 Gepost op: 20-02-2021, 23:33:09 »
Alles hier past bij Renee als mol.

Op basis van de acties in de opdrachten zou ik Charlotte nog wel als mol overwegen, maar na het afvallen van Marije vorige week nu weer een afvaller die moeilijk te verklaren is vanuit de Charlottetunnel. Het moet haast wel Renee zijn (al blijft Charlotte mijn wensmol).

Edit: ik merk ook op dat het dagboek van de afvaller ondersteunt dat Splinter al een tijdje vol op Renee zit, ingefluisterd door Joshua die hem vertelde wie de mol is. Dat klopt met Joshua’s afvallen (Splinter zat ook vol op Renee). Deze test voor de finale moet hij dan op minimaal twee vragen ondergedaan hebben voor Rocky. Dat is nog aardig wat. Maar goed, ook met een andere mol dan Renee wordt Splinters afvallen niet makkelijker te verklaren. Ik denk dat het gewoon laksheid bij Splinter was. Hij schreef in zijn dagboek zoiets dat hij ophield dingen bij te houden omdat hij toch al wist wie de mol is. Ja, dan is het niet vreemd dat je verliest van een andere Reneeverdenker.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 01:08:54 door Leendert »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #367 Gepost op: 21-02-2021, 01:18:48 »
Ja kijk, Splinter vol op Reneé met twee jokers meer dan Rocky en eruit.  Rocky toevallig meer goed op Charlotte.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #368 Gepost op: 21-02-2021, 08:34:53 »
Ja kijk, Splinter vol op Reneé met twee jokers meer dan Rocky en eruit.  Rocky toevallig meer goed op Charlotte.

Op basis van het dagboek denk ik ook dat Splinter inderdaad vol op Renee zat. Als Splinter en Rocky allebei fout zaten, wint doorgaans degene die het minst secuur op de foute mol inzet (daarom bleef bijvoorbeeld Olcay zo lang). Maar Splinter zei ook zoiets dat hij al een tijdje wist (dwz dacht te weten) wie de mol is en dat hij daarom minder opschreef. Dat duidt er voor mij op dat hij minder secuur was dan gemiddeld. Dan is zijn afvallen ondanks 2 jokers juist beter te verklaren met Renee als mol.

Vandaag de podcast maar eens luisteren om te bevestigen wat er precies gebeurd is.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #369 Gepost op: 21-02-2021, 10:56:50 »
Op basis van het dagboek denk ik ook dat Splinter inderdaad vol op Renee zat. Als Splinter en Rocky allebei fout zaten, wint doorgaans degene die het minst secuur op de foute mol inzet (daarom bleef bijvoorbeeld Olcay zo lang). Maar Splinter zei ook zoiets dat hij al een tijdje wist (dwz dacht te weten) wie de mol is en dat hij daarom minder opschreef. Dat duidt er voor mij op dat hij minder secuur was dan gemiddeld. Dan is zijn afvallen ondanks 2 jokers juist beter te verklaren met Renee als mol.

Vandaag de podcast maar eens luisteren om te bevestigen wat er precies gebeurd is.

Dan zouden Josh en Splinter allebei op Renee hebben gezeten ::vergroot::. Extra zuur voor Josh dan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #370 Gepost op: 21-02-2021, 11:01:39 »
Ja kijk, Splinter vol op Reneé met twee jokers meer dan Rocky en eruit.  Rocky toevallig meer goed op Charlotte.

Maar Rocky zat dus volledig op Renee. En daarmee is Charlotte als Mol dus niet meer mogelijk. Dit jaar is het met goed redeneren, zoals Rinusoide doet, eindelijk weer eens mogelijk om de Mol definitief voor de finale aan te wijzen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #371 Gepost op: 21-02-2021, 11:03:07 »
Dan zouden Josh en Splinter allebei op Renee hebben gezeten ::vergroot::. Extra zuur voor Josh dan.


Ja dit vind ik wel een dingetje hoor...
Een kandidaat die zo goed op het spoor zit van de mol kan door deze vreemde invulling van een opdracht zichzelf alleen redden door de geldpot op te offeren.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #372 Gepost op: 21-02-2021, 11:04:53 »
Maar Rocky zat dus volledig op Renee. En daarmee is Charlotte als Mol dus niet meer mogelijk. Dit jaar is het met goed redeneren, zoals Rinusoide doet, eindelijk weer eens mogelijk om de Mol definitief voor de finale aan te wijzen.

Dat is een conclusie die echt nergens maar dan ook nergens op slaat.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #373 Gepost op: 21-02-2021, 11:08:59 »
Als je deze logica niet begrijpt, dan snap ik dat je gaat roepen dat iets nergens op slaat. Maar dat ligt dan toch echt aan jou! Er is geen speld tussen te krijgen hoor!

De test van aflevering 8:

Charlotte: Renée (2 jokers)
Renée: Charlotte & Rocky (3 jokers)
Rocky: Renée (0 jokers)
Splinter: Renée & Rocky (2 jokers)

Exit: Splinter

Als we ervan uitgaan dat dit klopt:
Als Charlotte de mol is, had Rocky af moeten vallen. Geen jokers, Renée zit op haar en Splinter had 2 jokers (en heeft nog gespreid)
Als Rocky de mol is, had Charlotte af moeten vallen. Renée en Splinter verdenken haar beide.
Als Renée de mol is, had Splinter af moeten vallen omdat hij spreidde terwijl de dames vol op Renée gingen. Dat compenseer je niet met 2 jokers.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #374 Gepost op: 21-02-2021, 11:10:22 »
Als je deze logica niet begrijpt, dan snap ik dat je gaat roepen dat iets nergens op slaat. Maar dat ligt dan toch echt aan jou! Er is geen speld tussen te krijgen hoor!

Splinter heeft niet op Charlotte gespreid, dus kan het best zijn dat Charlotte de mol is qua verdenkingen.
Hij heeft dan gewoon teveel fouten gemaakt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #375 Gepost op: 21-02-2021, 11:15:06 »
Splinter heeft niet op Charlotte gespreid, dus kan het best zijn dat Charlotte de mol is qua verdenkingen.
Hij heeft dan gewoon teveel fouten gemaakt.

En als Splinter al gespreid is, is het op Rocky. Wat er voor kan zorgen dat hij nog minder goed had op Charlotte dan Rocky.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #376 Gepost op: 21-02-2021, 11:15:39 »
Dat is een conclusie die echt nergens maar dan ook nergens op slaat.

Als je deze logica niet begrijpt, dan snap ik dat je gaat roepen dat iets nergens op slaat. Maar dat ligt dan toch echt aan jou!

Ik citeer nu dit bericht als voorbeeld, maar het geldt voor ons allemaal: laten we ook de laatste weken van het speuren naar de Mol proberen dit zonder persoonlijke aanvallen te doen om de sfeer voor iedereen prettig te houden. :)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 11:23:06 door Heinz »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #377 Gepost op: 21-02-2021, 11:35:49 »
Eens met de bovenstaande post van Heinz, maar ik begrijp wel dat Belgian Mol de conclusie te kort door de bocht vindt.

Als Charlotte de mol is, zitten Splinter en Rocky er allebei 100% naast, dan hebben ze - als ze goed hebben geschreven en opgelet - allebei dus mogelijk 0 vragen goed en dus geven de jokers de doorslag. Er zijn echter altijd moeilijke vragen bij de test, waardoor je ook nog altijd een aantal vragen zult moeten gokken. Wij kunnen beelden 100 keer terugkijken, maar kandidaten zijn voor sommige informatie afhankelijk van anderen. Daarmee is het dus nog prima mogelijk dat Splinter bijvoorbeeld 3x fout gokte en Rocky net op een vraag of zelfs op tijd door is gegaan. Dan is Renée door omdat ze wel deels op Charlotte heeft gestemd (en de waarschijnlijke winnaar in dit scenario).

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #378 Gepost op: 21-02-2021, 11:44:32 »
Je moet niet naar 1 aflevering kijken. Splinter & Rocky zeggen al veel langer op Renee te zitten. Als Charlotte de Mol is, dan had een van de twee in aflevering 6 af moeten vallen. Twee kandidaten beide op de verkeerde Mol die hun scherm te zien krijgen. Beide groen. En zo zijn er nog een paar momenten te vinden waarop Charlotte eigenlijk niet de Mol kan zijn.

Rocky de Mol kan bijna niet omdat ze consequent op Renee gezeten heeft, met bijna geen spreiding. Zou een Mol dat doen? Ik denk van niet.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #379 Gepost op: 21-02-2021, 11:49:32 »
Je moet niet naar 1 aflevering kijken. Splinter & Rocky zeggen al veel langer op Renee te zitten. Als Charlotte de Mol is, dan had een van de twee in aflevering 6 af moeten vallen. Twee kandidaten beide op de verkeerde Mol die hun scherm te zien krijgen. Beide groen. En zo zijn er nog een paar momenten te vinden waarop Charlotte eigenlijk niet de Mol kan zijn.

Dit dus!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!