Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 112572 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #260 Gepost op: 8-01-2022, 22:09:55 »
Stay openminded, maar houd ten alle tijden 100 punten op kim-lian.  ;)

 ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #261 Gepost op: 8-01-2022, 22:15:44 »
Stay openminded, maar houd ten alle tijden 100 punten op kim-lian.  ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #262 Gepost op: 8-01-2022, 22:20:31 »
Stay openminded, maar houd ten alle tijden 100 punten op kim-lian.  ;)

 ::rofl:: Ja, dat moet wel kloppen!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #263 Gepost op: 8-01-2022, 22:21:18 »
Stay openminded, maar houd ten alle tijden 100 punten op kim-lian.  ;)
Haha en dan komt er ineens dat Stine Jensen momentje ;) :P

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #264 Gepost op: 8-01-2022, 22:26:26 »
Ik hoop het zo. Want alles wat Kim nu doet wordt bovenop het feit dat wij molloten alles uitpluizen nu ook nog eens extra uitvergroot vanwege deze hint. Door de vele 'rare' edits in deze uitzending, hoop ik ergens dat ze het aandikken.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #265 Gepost op: 8-01-2022, 22:38:11 »
Ik houd van vreemde tunnels... Soms blijkt een rare tunnel de juiste te zijn, vaak ook niet.  ;D
Maar hier valt - zelfs voor mij ;) - helaas niet meer omheen te tunnelen. Deze hint is redelijk onomstotelijk, maar als de acties van KL nog een beetje mysterieus waren gebleven, was ik (ondanks de hint) zo richting de Everon-tunnel gewandeld. Of misschien wel richting Glen als hij niet was afgevallen.

Kim-Lian zit in de beste posities om te mollen (behalve dan bij de zandloper-opdracht) en herkent niet de Zweedse vlag? Van mij mag haar tunnel instorten, voor mezelf zou dat dan ook een verrassing zijn  ::rofl::, maar -mocht dat gebeuren- dan is de montage dit jaar wel heel raar (wat DRenziboy ook zegt) . Zeker met deze hint erbij.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2022, 22:40:09 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #266 Gepost op: 8-01-2022, 23:01:36 »
Kan iemand voor mij de volgende vraag beantwoorden: Waarom zouden de ogen van Kim-Lian gebruikt worden achter een masker als ze niet de mol is?

Eigenlijk zie ik maar twee opties:
1. Je pakt de ogen van een willekeurig iemand (geen kandidaat, omdat het geen aanwijzing is)
2. Je pakt de ogen van de mol (en dus Kim-Lian)

Ik hoorde ze trouwens vandaag zeggen dat het molgeld vandaag weer anders was ofzo? Blijkbaar zit er structureel een aanwijzing op het molgeld. En dan denk ik toch meteen aan de maskers. En dan kan ik me niet voorstellen dat de ogen achter het masker in de live geen hint blijken te zijn.

Tel daarop haar acties in deze aflevering op en het lijkt erop dat we er dit jaar heel snel uit lijken te zijn...

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #267 Gepost op: 8-01-2022, 23:02:44 »
Nah, ik vermoed dat ze bijvoorbeeld nog geen briefje van - ik noem maar wat - 100 euro hadden, en dat is dus een 'nieuw' briefje.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #268 Gepost op: 8-01-2022, 23:32:56 »
Ik vroeg me al af wanneer er een signaal zou komen mbt de maskerhint. Die moet tijdig ontkracht worden anders wordt ie geldig.
Glen in 'niet de mol' heeft dat gedaan met zijn uitspraak over dingen op sociale media.
Vergeet de "maskerhint". Luister naar 'niet de mol' #2 Glen.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2022, 14:40:52 door foxhunter »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #269 Gepost op: 8-01-2022, 23:34:28 »
Deze draak kan op dit moment enkel nog ontkracht worden als Kim-Lian daad werkelijk een rood scherm krijgt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #270 Gepost op: 8-01-2022, 23:46:10 »
Ik begrijp hier echt met de tijd minder en minder van. Er wordt een "hint" gegeven die supersnel gevonden wordt. Op dat moment zijn de opnames maar net gestart. En dan krijg je tijdens de uitzendingen, 4 maand later, dezelfde persoon die en door al haar medekandidaten verdacht wordt, en door heel Nederland. Hebben ze net een nieuw concept bedacht? We geven hen de mol en de rest is bijzaak? Of is de 11de kandidaat Kim een soort van afleider van de mol? Is zij gecast om iedereen op een verkeerd spoor te zetten, want na de beelden van vandaag gaat ze er toch gewoon los over?
Is het een masker om de mol uit de schijnwerpers te houden?
Ik hoop echt dat het zoiets is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #271 Gepost op: 8-01-2022, 23:50:21 »
Is het niet een geweldig dwaalspoor dat Rick McC voor ons heeft uitgestippeld...  En Kim-Lian kan zelf enorm olie op het vuur gooien ("Ze vallen massaal in de masker-val, dus ik drink aan het einde even die rode vloeistof op")...

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #272 Gepost op: 9-01-2022, 00:53:57 »
Die moet tijdig ontkracht worden anders wordt ie geldig.
Glen in 'niet de mol' heeft dat gedaan met zijn uitspraak over dingen op sociale media.
Niet mee eens. Er doen tal van zinnige en vooral onzinnige theorieën en "ontdekte hints" de ronde op internet, daar kun je prima een algemene grappige uitspraak over doen zoals Glen. Het meeste klopt uiteindelijk ook gewoon niet en daar zullen de deelnemers zich rot om kunnen lachen ::rofl::
Kortom, zelfs met zijn uitspraak kan deze hint gewoon kloppen (helaas).
(Bovendien, als er een theorie de ronde doet die wél klopt en hij is daarvan op de hoogte, zal hij dat zeker niet gaan bevestigen ;-) )
« Laatst bewerkt op: 9-01-2022, 00:56:48 door eilandgek »

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #273 Gepost op: 9-01-2022, 01:01:37 »
De maskerhint i.c.m. alle molacties die we vol in beeld zien, maken het dat ik Kim Lian voorlopig afstreep als mol. Of het moet onderdeel zijn van het thema “ontmaskering”, in de zin dat we alles vol in beeld krijgen.
Maar ik wil het niet geloven.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #274 Gepost op: 9-01-2022, 01:47:54 »
Waar is of was deze afbeelding van het masker met de ogen te zien? Op de site? (waar?) Tijdens de livestream? Dit topic begint middenin een discussie en ik weet niet in welk topic dit is begonnen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #275 Gepost op: 9-01-2022, 01:55:56 »
Dat kan niet, de winnaar was ten tijde van de opnames (op het moment dat het masker al in beeld verscheen) nog niet bekend. Er zijn wat mij betreft twee opties: of het is een hint naar de mol (liever niet) of het is een toevallige montage (ook onwaarschijnlijk want dan hadden ze ook een stock foto kunnen gebruiken van een willekeurig ander persoon).

Och natuurlijk, dom van me. Ik wil gewoon niet dat dit de hint is. En vind het er ook wel heel erg (te?) dik bovenop liggen na aflevering 2.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #276 Gepost op: 9-01-2022, 09:05:41 »
Waar is of was deze afbeelding van het masker met de ogen te zien? Op de site? (waar?) Tijdens de livestream? Dit topic begint middenin een discussie en ik weet niet in welk topic dit is begonnen.

Voorafgaand aan de livestream. In het theorieënoverzicht staat het kort uitgelegd: https://www.wieisdemol.com/widm23-theorieenoverzicht/

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #277 Gepost op: 9-01-2022, 10:58:50 »
We weten wel dat Rick al vrij snel op de hoogte was van deze maskerhint. Wellicht heeft hij ervoor gekozen om deze niet te ontkrachten maar er juist gebruik van te maken:

Als Kim een kandidaat is, is ze de perfecte bliksemafleider. Rick weet ook dat velen Kim Lian zullen blijven verdenken, als ze dus ver komt of zelfs in de finale is dit ideaal voor een Shock-afvaller

Als Kim wel de mol is, heeft hij er wellicht voor gekozen om alle the way te gaan en de mol in our faces te laten mollen. Dan gaan de molloten uiteindelijk toch wel denken dat ze het niet kan zijn, want zo opvallend laten ze het toch niet zien. Zit het zaterdagavondpubliek straks gewoon goed, vinden ze ook leuk?

Nu is het wel de vraag wat is het meest geloofwaardig. Wel opvallend dat ook Klaas nog eens aangaf bij MolTalk dat Rick nooit meer een dergelijke hint zou doen.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #278 Gepost op: 9-01-2022, 11:47:33 »
Deze draak kan op dit moment enkel nog ontkracht worden als Kim-Lian daad werkelijk een rood scherm krijgt.

Mijn voornaamste bezwaar daar tegen: Waarom zijn bewust de ogen van Kim-Lian er onder gezet als het geen hint naar de mol zou zijn? Daar heb ik tot nu toe geen enkel bevredigend antwoord op gezien.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #279 Gepost op: 9-01-2022, 13:13:14 »
Mijn voornaamste bezwaar daar tegen: Waarom zijn bewust de ogen van Kim-Lian er onder gezet als het geen hint naar de mol zou zijn? Daar heb ik tot nu toe geen enkel bevredigend antwoord op gezien.
Er zijn bewust ogen onder gezet, maar ik twijfel of het bewust de ogen van Kim-Lian zijn geweest. Het hangt er een beetje vanaf wie dat plaatje gemaakt heeft. Het is gemaakt voorafgaand of aan het begin van de serie (want gebruikt tijdens de livestream). Het aantal mensen binnen de crew die op op dat moment weet wie de mol is, is beperkt. Ik denk dat de mensen die wel wisten wie de mol was het te druk hadden om zelf de afbeelding te maken.

Ik denk dus dat het gemaakt is die iemand die het nog niet wist. Hij/zij wordt gevraagd een afbeelding te maken die te zien is voor de livestream met de titel 'de ontmaskering' en heeft een bibliotheek met beeldmateriaal ter beschikking waarop het programma al rechten/licenties heeft geregeld. In die bibliotheek zitten zowel persfoto's van de kandidaten en de afbeelding van het masker (die al gebruikt was op het molgeld van €1000). Een masker zonder oog ziet er minder spannend uit. Dus je kijkt welk oog er een beetje mooi en mysterieus uit ziet en plakt het er achter... en zo ontstaat 'de maskerhint'.

Zelfs als Kim-Lian de mol blijkt te zijn denk ik dat er een heel grote kans is dat dit gewoon toeval is. Uitgevoerd door iemand die niet wist wie de mol was.