Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?  (gelezen 25974 keer)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #180 Gepost op: 14-02-2022, 17:43:28 »
Volgens mij is het gewoon een leuning met een jas.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #181 Gepost op: 14-02-2022, 17:45:19 »
Misschien moet je ff t gifje op pag 8 bekijken  ::rofl::

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #182 Gepost op: 14-02-2022, 17:49:43 »
oeps ::rofl::

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #183 Gepost op: 14-02-2022, 19:36:58 »
maar waarom is het frame en face geblurred? lijkt expres een bruin vlakje overheen te zijn gepoetst om het gezicht voor ons onherkenbaar te maken? of is dat de beperking van pixels icm bewegingsonscherpte?
Dat is normaal, dat doet het video compressie-algoritme. Dat zit daar lekker te compressen omdat de pixels veel op elkaar lijken, doordat de camera focus redelijk onscherp beeld geeft op die afstand en de motion blur ook nog eens mee helpt.

Ik zie ook wel het gezichtsprofiel van Thomas. Ook al vind ik het puntje van de neus 'te bol'.
En: dat persoon is veel te klein. Kijk naar die grote man naast hem, die raakt bijna het dak. Verwacht ik van Thomas ook. Heeft hij zich zo klein kunnen maken op die kleine plek?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #184 Gepost op: 14-02-2022, 20:04:05 »
dat zou zeker kunnen, ja

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #185 Gepost op: 14-02-2022, 21:44:47 »
Zou deze persoon en die boot wel bij het spel horen?
Ik neig meer naar boot 17 en de man met de blauwe pet. Deze boot is bij de meeste kandidaten langs gevaren, die andere niet.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #186 Gepost op: 14-02-2022, 21:49:01 »
Zou deze persoon en die boot wel bij het spel horen?
Ik neig meer naar boot 17 en de man met de blauwe pet. Deze boot is bij de meeste kandidaten langs gevaren, die andere niet.

Boot 17 is van hetzelfde bedrijf dat ook de andere kandidaten vervoert in deze opdracht, dus lijkt me bijna zeker dat de mol daar inzat.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #187 Gepost op: 14-02-2022, 22:02:33 »
Klopt. Dat is wel zo makkelijk voor de productie, ook wat betreft coördinatie van de schippers.
Je had de bootjes al gevonden zag ik: https://www.ksamilboats.com/

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #188 Gepost op: 14-02-2022, 22:13:43 »
Bij die foto met die hoodie kreeg ik dus gelijk in mijn hoofd "we don't talk about Bruno!"

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #189 Gepost op: 14-02-2022, 22:15:31 »
Even 9 pagina's terug. Door al het pixel tellen mis ik jullie conclusies omtrent het resultaat.
Ik ga zelf toch maar Thomas en Kim-Lian doorstrepen. Ik vind gewoon dat een mol niet 250 van de 300 euro mag verdienen wanneer er niemand kijkt...
 
Bij moltalk werden deze aantallen goede foto’s genoemd:

Everon: Boef + 5(=0)
Kim-Lian: 6
Fresia: 2
Thomas: 5
Laetitia: 4

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #190 Gepost op: 14-02-2022, 22:36:43 »
Even 9 pagina's terug. Door al het pixel tellen mis ik jullie conclusies omtrent het resultaat.
Ik ga zelf toch maar Thomas en Kim-Lian doorstrepen. Ik vind gewoon dat een mol niet 250 van de 300 euro mag verdienen wanneer er niemand kijkt...

Ik vind het tricky om Kim-Lian hier voor uit te sluiten. Ze konden niet zien welke foto's ze hadden gemaakt, dus als Kim dacht dat ze de boef op de foto had genomen - dan ging ze fijn door met fotograferen.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #191 Gepost op: 14-02-2022, 22:41:44 »
17 juiste foto's genomen en mol op boot 17
Wel toevallig, maar meer valt hier niet achter te zoeken ::vergroot::

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #192 Gepost op: 14-02-2022, 22:51:35 »
Ik vind het tricky om Kim-Lian hier voor uit te sluiten. Ze konden niet zien welke foto's ze hadden gemaakt, dus als Kim dacht dat ze de boef op de foto had genomen - dan ging ze fijn door met fotograferen.
Dat zou wel erg toevallig zijn. Vijf mooie foto's nemen en dan de belangrijkste verprutsen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #193 Gepost op: 14-02-2022, 22:55:17 »
Dat zou wel erg toevallig zijn. Vijf mooie foto's nemen en dan de belangrijkste verprutsen.

Ze zei nog wel this is not my game, dus dat kan het verklaren. De mol doet het ook niet altijd goed. Het blijven ook mensen ::jaja::.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #194 Gepost op: 14-02-2022, 23:01:33 »
Ik snap wat je zegt. Een foutje is menselijk en snel gemaakt. Maar juist bij de boef fout gaan en de anderen niet, is 1/6de kans, oftewel 17%. Vind ik persoonlijk niet tricky meer. Maar ik snap dat niet iedereen zo denkt ;-)

Oh edit: en dan ook nog wel de mollie er goed op zetten terwijl je de boef mist! Nog minder kans! ;-)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 23:03:14 door daniwidm »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #195 Gepost op: 14-02-2022, 23:02:31 »
Boot 17 is van hetzelfde bedrijf dat ook de andere kandidaten vervoert in deze opdracht, dus lijkt me bijna zeker dat de mol daar inzat.

Het lijkt het meest logisch dat de mol in boot 17 zat omdat we die het vaakst langs zagen komen met dezelfde passagiers. De boot hebben we  bij iedereen in beeld gezien behalve bij Fresia. Alleen bij haar zagen we  de waterfiets. Wat betekent dit dan? Fresia de mol? Of toch weer edit?

Het hele boottochtje was maar kort bij Fresia en een heel slecht toneelstukje....

De door de kandidaten gemaakte foto's klopten ook niet altijd met de mensen op de achtergrond die we in beeld zagen vóórdat de foto gemaakt werd maar wellicht is dat gewoon een montage kwestie en zegt dat verder niets.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #196 Gepost op: 14-02-2022, 23:03:57 »
17 juiste foto's genomen en mol op boot 17
Wel toevallig, maar meer valt hier niet achter te zoeken ::vergroot::

De 17 op de boot staat volgens mij voor 17 foot (min of meer 5,10 m).

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #197 Gepost op: 15-02-2022, 00:22:31 »
Het lijkt het meest logisch dat de mol in boot 17 zat omdat we die het vaakst langs zagen komen met dezelfde passagiers. De boot hebben we  bij iedereen in beeld gezien behalve bij Fresia. Alleen bij haar zagen we  de waterfiets. Wat betekent dit dan? Fresia de mol? Of toch weer edit?

Het hele boottochtje was maar kort bij Fresia en een heel slecht toneelstukje....

De door de kandidaten gemaakte foto's klopten ook niet altijd met de mensen op de achtergrond die we in beeld zagen vóórdat de foto gemaakt werd maar wellicht is dat gewoon een montage kwestie en zegt dat verder niets.

De boot is wel bij Fresia te zien, maar alleen als hij al ver weg is. Daar kunnen we dus niks mee.



Edit: Ik weet dat mensen denken dat het stukje van Kim gespeeld was, maar ze heeft echt een oogafwijking. Je kan er hier over lezen in de Flair van een paar jaar geleden. Aan de éné kant maakt dat haar stukje meer geloofwaardiger aan de andere kant had ze dus echt een mislukte molactie kunnen hebben met de boef.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 00:35:22 door Sanmol »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #198 Gepost op: 15-02-2022, 07:32:18 »
We zien bij iedereen de blauwe boot langskomen, ook een stukje bij Thomas behalve bij Fresia.
De waterautofiets met 'Thomas' is een neppert om suspense mee te creëren bij Fresia's rondje. Thomas heeft teveel onnodig geld verdiend.

Op de blauwe boot zit twee keer een klein figuur met een pet achterop, een keer een hoedie midscheeps en een grote blauwe man achterop.

Feit is dat Everon niks scoort en de rest wel met de foto's. Fresia maar 100 euro. Maar Everon kan ik niet plaatsen op de waterautofiets en ook niet op de blauwe boot. Fresia zou kunnen.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 09:21:43 door foxhunter »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #199 Gepost op: 15-02-2022, 09:07:38 »
De boot is wel bij Fresia te zien, maar alleen als hij al ver weg is. Daar kunnen we dus niks mee.



Nee, is inderdaad heel onduidelijk, het was mij en anderen niet opgevallen. Het shot met de waterfiets zien we alleen aan het begin van de opdracht en lijkt er bij Fresia tussen gemonteerd, we zien het niet langs varen. Dan is het de vraag waarom het zo gemonteerd wordt dat we boot 17 niet goed zien en de waterfiets er tussen geplakt is? Is ze de mol of wordt ze verdacht gemaakt......

Edit: Ik weet dat mensen denken dat het stukje van Kim gespeeld was, maar ze heeft echt een oogafwijking. Je kan er hier over lezen in de Flair van een paar jaar geleden. Aan de éné kant maakt dat haar stukje meer geloofwaardiger aan de andere kant had ze dus echt een mislukte molactie kunnen hebben met de boef.
Heel herkenbare column voor mij. ( was een kind met plusglazen en een afgeplakt brilleglas i.v.m. een lui oog) 

Kim-Lian heeft inderdaad slechte ogen en min-glazen betekent slecht in de verte kunnen kijken. Misschien was haar plan om alle foto's te maken inclusief boef maar dat is dan mislukt.

Haar verhaal over beslagen lenzen vond ik raar. Ik draag zelf lenzen maar die beslaan niet. Brillenglazen wel.