Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 108664 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #40 Gepost op: 29-08-2021, 13:52:13 »
Het zou me ook niets verbazen als de designer die alle foto's op de website en in de video's moest plaatsen gewoon wat lui was/ niet per se iets heeft met het programma. Normaal hebben ze hier een paar maanden de tijd voor, nu moest natuurlijk alles snel worden geüpdatet. Die kandidatenfoto's zullen nog maar net gemaakt zijn. Toen er nog een oog achter het masker moest, heeft hij gewoon de eerste de beste kandidaat erbij gepakt.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze nu als zo'n hint erin zouden brengen. Of een extra persoon op de hoogte hebben gebracht van de mol.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline svenas

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #41 Gepost op: 29-08-2021, 14:07:48 »
Hoop dat ik de goede foto's heb gebruikt. Maar heb dus even de foto van Kim Lian gepakt en die tussen het masker geplaatst Toen de kleuren aangepast.

https://imgur.com/a/bayQp6u

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #42 Gepost op: 29-08-2021, 14:11:56 »
Ik zie twee mogelijkheden: Ofwel zijn er elf van deze foto's gemaakt met de ogen van elke kandidaat erin en hebben we om een of andere reden alleen die van Kim-Lian gezien; ofwel is dit een flater van jewelste.

Hoe dan ook raar.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #43 Gepost op: 29-08-2021, 14:36:07 »
Ik heb nog wat andere foto's bekeken en ook daar zie je die reflecties in de ogen. Ze zullen gewoon een foto gepakt hebben om de foto op te vullen. Verder parkeer ik deze potentiële spoiler en beoordeel ik iedereen gewoon neutraal op acties.

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #44 Gepost op: 29-08-2021, 14:44:17 »
De bron van het getoonde masker is een gespiegelde en bewerkte stockfoto, te vinden op www.gettyimages.nl (beeldnummer: 677146123). Het kan eventueel wel zo zijn dat de ogen van de Mol erin gefotoshopt zijn.

Mijn inschatting was dat de ogen naar de Mol konden verwijzen. Wanneer een willekeurige (al dan niet oudere) foto van de Mol in kwestie was genomen, waren wellicht bepaalde overeenkomsten te zien (bijvoorbeeld de hoogte van de wenkbrauwlijn), maar je kon nooit met 100% zekerheid beweren dat de ogen van een bepaalde kandidaat zijn. Door (de ogen op) een kandidatenfoto te gebruiken achter het masker neem je elke zweem van twijfel weg. De make-up en wimperverdeling komen bij beide ogen overeen. (Op de kandidatenfoto zijn volgens mij wel adertjes uit het oogwit weggewerkt.) Ik wilde te goeder trouw een mogelijke hint benoemen, geen eventuele spoiler, bah  :(

In 2016 zei Rick McCullough naar aanleiding van de Klaas-hint: ‘Ik dacht er mee weg te kunnen komen [...]. Ik ben er ziek van en heb er zelfs aan gedacht om te stoppen. Dit heeft de serie meer kwaad gedaan dan Klaas als Mol. Het straalt niet op hem af, maar op mij. Klaas was een fantastische Mol. Maar het is gebeurd, van je fouten kan je leren. Ik wil door, ook als een revanche op mezelf.’ Met dit in het achterhoofd kan ik me moeilijk voorstellen dat iets dergelijks een paar jaar later nogmaals doelbewust voorkomt. Een halfuur voordat de livestream begon, werd bovendien gemeld: ‘Oog in oog met de Mol?’ Ik ben het met Lo eens dat de verwijzing er dan wel erg dik bovenop ligt. Misschien nog wel meer dan bij de Klaas-hint. Dat geeft een sprankje hoop dat er wellicht toch sprake is van een red herring.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #45 Gepost op: 29-08-2021, 14:47:50 »
Mogelijk krijgen we meerdere ogen te zien dan... Want mol is blind right? Dus ogen van een mol zie je niet.

Het kan 2 kanten op:
- Het is het begin van een rode draad hint.
- Het is het begin van het einde van widm.  :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #46 Gepost op: 29-08-2021, 15:08:00 »
Mogelijk krijgen we meerdere ogen te zien dan...
Hehe dit is ook weer een goede optie die we de makers aan de hand kunnen doen. Als het een blunder is en ze nu in pure paniek zitten...... gewoon elke aflevering of elke teaser een nieuw masker terug laten komen..... met ogen van alle 11. Alsof het een rode draad hint is. Dat kunnen ze nu nog 'herstellen'. Maar uiteindelijk is Kim-Lian dan toch gewoon de mol hihi  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #47 Gepost op: 29-08-2021, 17:46:20 »
Er is 1 manier om erachter te komen: als deze hint straks volledig genegeerd wordt in moltalk zitten we op het juiste spoor ;)
(Tenminste zo herinner ik mij de afloop van de Klaas-hint)

Offline EJohanna

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #48 Gepost op: 29-08-2021, 18:08:52 »
Zou het kunnen zijn dat hier ook een hint naar de locatie inzit?
Het masker en de gele doorzichtige vrijstelling lijken mogelijke hints naar Finland.

Er zijn nu 11 kandidaten, 6 vrouwen en 5 mannen  dus 1 vrouw teveel? De ogen achter het masker lijken erg op die van Kim-Lian vind ik ook. Zij woont tegenwoordig in Zweden.
Misschien doet zij helemaal niet echt mee, maar is zij ook een hint en gaan ze naar Finland én Zweden?

In elk geval hoop ik vooral dat de ogen achter het masker niet écht de mol nu al verraden. ::tandpastasmiley::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #49 Gepost op: 29-08-2021, 19:59:57 »
Seizoen 3 (Portugal, met de fameuze Mol George) telde ook 11 kandidaten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #50 Gepost op: 29-08-2021, 22:14:47 »
Wat ook zou kunnen is dat ze de maskerfoto vanuit de gedachte hebben gemaakt dat alle kandidaten nog verborgen zijn, en daarvoor gewoon K-L hebben gebruikt als voorbeeld van 'verborgen kandidaat'. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze het zo mega makkelijk maken. Zou echt heel erg slecht zijn. Rick heeft ooit aangegeven geen Klaas-like hints meer te geven, toen hij die fout had gemaakt wilde hij bijna stoppen met WIDM omdat hij het zo erg vond (gaf hij in een interview toe). Dan past een hint als deze niet in het straatje van zijn eerdere uitspraken.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #51 Gepost op: 29-08-2021, 22:26:47 »
Overduidelijk Kim-Liam ;D. Het masker dat voor WIDM gebruikt is een gespiegelde versie van deze stockfoto. Het lijkt erop dat de redactie eerst de kandidaatsfoto achter het masker heeft geplakt en vervolgens het geheel hebben gespiegeld.

Als je als makers dan toch al besluit om zo’n grote hint erin te gooien, waarom dan zo knullige uitvoering? Waarom een stockfoto gebruiken? Waarom de kandidaten foto die ook op de site staat erin photoshoppen?  Als dit een hint is, is het risico heel gemakkelijk te beperken door een echte foto te nemen die je verder nergens gebruikt. Dan hadden we misschien wel overeenkomsten gezien maar was het niet zo duidelijk en konden ze er nog steeds een groot moment ervan maken bij de ontknoping.

Offline Ingma

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Shoot!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #52 Gepost op: 29-08-2021, 22:27:40 »
Is Kim de nieuwe (mede)presentatrice?

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #53 Gepost op: 29-08-2021, 22:30:36 »
Er is 1 manier om erachter te komen: als deze hint straks volledig genegeerd wordt in moltalk zitten we op het juiste spoor ;)
(Tenminste zo herinner ik mij de afloop van de Klaas-hint)
Klopt helemaal.
In de youtube filmpjes van fans wordt het wel aangekaart. Maar in de zeg maar mainstream kanalen zie je er nauwelijks wat van en wat zegt dat dan?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #54 Gepost op: 29-08-2021, 23:51:26 »
....En dat is wat ik met het eigen leven gaan leiden van zo'n
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
bedoel: er zijn nu legio fotosjopleukerds die de ogen van Kim Lian spiegelen in shotoshop en achter de stockfoto plaatsen en vervolgens hun kunststukje presenteren als 'hier is de megaspoiler!'  ::ohno::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #55 Gepost op: 30-08-2021, 08:16:45 »
Verder parkeer ik deze potentiële spoiler en beoordeel ik iedereen gewoon neutraal op acties.

Laat dit nou net het moeilijkst zijn. Je kunt nog zó je best doen, maar het lijkt me gewoon heel lastig om te doen alsof je dit niet hebt gezien.

Met andere woorden, bij elke poging om er lángs te "redeneren", zul je je ervan bewust zijn, waaróm je dat doet.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #56 Gepost op: 30-08-2021, 12:39:42 »
Dit doet me een beetje denken aan de monnikspijen in het seizoen van de Vlaamse Mol in Griekenland. Alle kandidaten hadden geloof ik een filmpje waarin ze zich onthulden door de kap van hun pij naar achteren te slaan. Er was in de teaser ook een fragment waarin de 'mol' dezelfde beweging maakte, zonder dat je een gezicht zag natuurlijk. Er was toen een vrij overtuigende theorie dat ze voor dit stukje het kandidatenfragment van kandidaat X gebruikt hadden, maar die bleek niet de mol te zijn.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kortom, zelfs al zijn die ogen van Kim-Lian, dan nog hoeft dat niks te betekenen. (Al zie ik de Hollanders er wel eerder voor aan om zoiets wel als een hint te bedoelen...)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #57 Gepost op: 30-08-2021, 13:23:12 »
Heeft iemand een directe link naar de bron-foto hiervan op de widm site? Of is die inmiddels offline?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #58 Gepost op: 30-08-2021, 13:23:59 »
Ja het lijkt me heel onlogisch als dit het al is...

Waarschijnlijk waren de ogen van Kim gewoon het mooist. En eerlijk dat zijn ze ook.  ;)

Ik denk dat het hier ook wel een beetje bedaard is, maar ben bang dat de media er nog op gaat springen.

Heeft iemand een directe link naar de bron-foto hiervan op de widm site? Of is die inmiddels offline?

Eerder in het widm 22 topic had ik die foto geplaatst.


Voor degenen die er nog iets uit willen halen. Hier de volledige foto, direct geript van de website. (f12 voor de win! ::rofl::) ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 30-08-2021, 13:28:21 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #59 Gepost op: 30-08-2021, 13:38:57 »
Ah thanks. Ik kijk toch graag met eigen ogen naar dit soort dingen, in plaats van de youtube hypers meteen op hun woord te geloven.

Ben er nu ook wel van overtuigd dat het KL is daarachter.
Maar ben er niet van overtuigd dat het een directe hint naar de mol is.
Integendeel.
Het lijkt wel of ze juist willen dat dit zo snel ontdekt wordt.