Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 114176 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1040 Gepost op: 6-03-2022, 00:11:24 »
Sorry, maar die tarotkaart vind ik gewoon misleiding en daar blijf ik bij. Productie heeft haar gewoon gevraagd om die op bed te leggen.


Het zou misleiding zijn als de productie die tarotkaarten gekocht had en aan Kim-Lian had gegeven. Maar dat was niet zo, ze heeft die kennelijk vaak bij zich. En daar heeft de productie nu handig gebruik van gemaakt. Rondom Kim-Lian hing sowieso al een sfeertje van mystiek ('lijntje met het universum') en dat hebben ze uitvergroot. Vergelijkbaar met hoe Stine destijds opvallend in beeld kwam met haar yoga-oefeningen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1041 Gepost op: 6-03-2022, 00:11:30 »
Maar het was enkel op dit forum dat er zo hard in de hint geloofd werden.

Op andere polls zag je dit totaal niet terugkomen. Dus zo duidelijk was het toch allemaal niet? Ze was zelfs de minst verdachte kandidate de laatste weken. Dus ik vind niet bepaald dat de productie dan zo de aandacht op KL heeft gevestigd, want de casual kijker vond KL klaarblijkelijk niet verdacht terwijl er wel een hint werd weggeven waar er geen verklaring voor was?

Inderdaad; ik heb in mijn omgeving vooral mensen die alleen naar de uitzendingen en Moltalk kijken, veel daarvan wisten niet eens dat er een livestream geweest was, laat staan dat daar een hint in zou hebben gezeten (die dus geen hint was). Maar die vonden allemaal dat KL de mol niet kon zijn omdat er in de uitzendingen zo enorm veel nadruk op haar zogenaamde molacties werd gelegd dat zij onmogelijk de mol kon zijn. Dus het is echt een hype op dit forum geweest, waar ook nog eens ongeveer de helft niet geloofde dat dit een hint was.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1042 Gepost op: 6-03-2022, 00:11:56 »
Oneerlijk? Pardon? Wat kan er nou oneerlijk zijn aan mijn mening geven over de vermeende hint?

Ik geef gewoon mijn mening en die is dat een vertoonde foto tijdens de proloog niet per definitie een hint moet zijn, zelfs niet als daarop de ogen van een kandidaat te zien zijn. En voor zover mensen dachten dat dit wel zo was, kon je gaandeweg ontdekken dat er dus kennelijk meer ogen van kandidaten achter maskers gemonteerd waren. Op de bankbiljetten.

Ja, je bent oneerlijk omdat je de kritiek op 'de maskerhint' afdoet als gejengel van mensen die in hun kuif gepikt zijn omdat hun Kim-Liantunnel is ingestort. En dat is het in veel gevallen gewoon niet. Het kan natuurlijk ook zijn dat jij het helemaal niet erg vindt dat de productie zonder enige aanwijsbare reden een montage van een masker op de website liet zien - iets wat ik als een onoverkomelijke vorm van nonchalance en slordigheid beschouw. Maar dan moet je dát zeggen, en niet iedereen die hier kritisch over is wegzetten als teleurgestelde Kim-Liantunnelaars.
Woosie down?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1043 Gepost op: 6-03-2022, 00:12:59 »

Maar waar komt toch het idee vandaan dat een foto die ze in de livestream laten zien een hint moet zijn? Ze lieten één foto zien van een masker met ogen er achter in de proloog in augustus. En daarna hebben we in het programma toen dat eenmaal in januari gestart was, vaker foto's van maskers met daarachter ogen gezien. Op de bankbiljetten.
Okee, stel, we hadden al in aflevering 1 van het Renaissanceseizoen ontdekt dat het handschrift op de spiegels van Jeroen was. Dat had gekund. Dan hadden we exact dezelfde situatie gehad als nu. Je weet niet zeker dat het een hint is naar de mol. Misschien hadden ze wel de kandidaat met het mooiste handschrift op de spiegels laten schrijven, of had 1 van de productiemedewerkers hetzelfde handschrift als Jeroen. Kan allemaal. Maar erg logisch is het niet.

Daarnaast zei ook niemand dat het een hint moest zijn. Maar het alternatief was dat ze een random foto hadden gepakt, en dat was onwaarschijnlijker. Dat is alles. We weten nu dat dat toch de verklaring was, maar slordig blijft het wel, omdat ze ook gewoon het masker zonder ogen erachter hadden kunnen gebruiken en die met ogen alleen op het geld hadden kunnen zetten, zodat het inderdaad een hint was voor de kandidaten waar de kijker niets mee te maken had.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1044 Gepost op: 6-03-2022, 00:15:51 »
Ja, je bent oneerlijk omdat je de kritiek op 'de maskerhint' afdoet als gejengel van mensen die in hun kuif gepikt zijn omdat hun Kim-Liantunnel is ingestort. En dat is het in veel gevallen gewoon niet. Het kan natuurlijk ook zijn dat jij het helemaal niet erg vindt dat de productie zonder enige aanwijsbare reden een montage van een masker op de website liet zien - iets wat ik als een onoverkomelijke vorm van nonchalance en slordigheid beschouw. Maar dan moet je dát zeggen, en niet iedereen die hier kritisch over is wegzetten als teleurgestelde Kim-Liantunnelaars.

Dit is volledig jouw interpretatie! En je legt mij allerlei woorden in de mond die ik helemaal niet gebruikt heb. Een welgemeende tip: ga lekker slapen en kom morgen nog eens terug als je er iets meer afstand van hebt kunnen nemen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1045 Gepost op: 6-03-2022, 00:17:47 »
Dit is volledig jouw interpretatie! En je legt mij allerlei woorden in de mond die ik helemaal niet gebruikt heb. Een welgemeende tip: ga lekker slapen en kom morgen nog eens terug als je er iets meer afstand van hebt kunnen nemen.

Dank voor de tip. Krijg jij er ook een van mij: leer begrijpend lezen, want dat gaat je nog niet helemaal goed af.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1046 Gepost op: 6-03-2022, 00:19:17 »
Dit is volledig jouw interpretatie! En je legt mij allerlei woorden in de mond die ik helemaal niet gebruikt heb. Een welgemeende tip: ga lekker slapen en kom morgen nog eens terug als je er iets meer afstand van hebt kunnen nemen.

Nou je loopt iedereen te beschuldigen van massapsychose op de pagina hiervoor dus ik snap wat Michmol bedoelt.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1047 Gepost op: 6-03-2022, 00:21:01 »
Ik zie het vooral als een enorme gemiste kans. Zoals ik ook al in Molgeld postte: ze hadden duidelijk in beeld moeten laten zien dat ergens op het geld de ogen van een van de afvallers te zien waren geweest. En dat dan door de serie heen met de andere afvallers ook doen. Misschien zelfs een enkele keer eentje "spoilen", door van tevoren al een biljet (vaag) in beeld te laten komen met de ogen van de afvaller van de volgende aflevering.

In dat geval was iedereen heel fanatiek hierop gaan puzzelen, zonder enig resultaat uiteraard, en was de zogenaamde maskerhint wel ontkracht, zonder een flater te slaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1048 Gepost op: 6-03-2022, 00:21:44 »
Daarnaast zei ook niemand dat het een hint moest zijn. Maar het alternatief was dat ze een random foto hadden gepakt, en dat was onwaarschijnlijker. Dat is alles. We weten nu dat dat toch de verklaring was, maar slordig blijft het wel, omdat ze ook gewoon het masker zonder ogen erachter hadden kunnen gebruiken en die met ogen alleen op het geld hadden kunnen zetten, zodat het inderdaad een hint was voor de kandidaten waar de kijker niets mee te maken had.

Ik denk dat het vrij simpel te verklaren is: ze waren eerder al bezig geweest met de maskers met ogen er achter voor de bankbiljetten. En toen was er een foto nodig van een masker voor de proloog. Tja, wat doe je dan?
Het zijn toch vooral de molloten op dit forum geweest die er een hint in zagen. Elders speelde dat veel minder.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1049 Gepost op: 6-03-2022, 00:22:12 »
Ja Starlight, ik denk dat je gelijk hebt daarin.
Dat dit wordt opgepakt als een hint, begrijp ik wel. Dat dacht ik zelf ook in het begin. De uitwerking is inderdaad wat vreemd. Geen handige keuze en een beetje nonchalant van de makers misschien, denk ik. Maar niet schokkend.

Al met al, denk ik dat we er wat teveel in willen zien. Terwijl de makers gewoon een beeld wilden neerzetten, niet per se een hint. Het is wat het is. Soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn.  ;)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 00:45:30 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1050 Gepost op: 6-03-2022, 00:23:12 »
Daarnaast zei ook niemand dat het een hint moest zijn. Maar het alternatief was dat ze een random foto hadden gepakt, en dat was onwaarschijnlijker.

Maar Rick McCullough was toch heel duidelijk over de kloosterhint? Dat hij zoiets nooit meer wilde doen? In dat licht bezien is 'random foto' juist de waarschijnlijkere verklaring. En niet eens compleet random trouwens, maar een bewuste esthetische keuze. Ik begrijp de verontwaardiging wel, maar die slordigheid ligt m.i. toch echt bij de kijker, niet bij de maker. Als ik iets geleerd heb de afgelopen jaren, is het wel om niet te emotioneel gehecht te raken aan de 'overduidelijke' hints die ik meen te zien.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1051 Gepost op: 6-03-2022, 00:24:41 »
Over begrijpend lezen gesproken: er staat voor het woord massapsychose het woord bijna en er achter staat een loeier van een emoticon. Kijk maar:

Echt, beste maskerhint-gelovers, jullie hebben jezelf en elkaar wat wijsgemaakt. Het lijkt bijna massapsychose.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1052 Gepost op: 6-03-2022, 00:30:57 »
Ik denk dat het vrij simpel te verklaren is: ze waren eerder al bezig geweest met de maskers met ogen er achter voor de bankbiljetten. En toen was er een foto nodig van een masker voor de proloog. Tja, wat doe je dan?
Het zijn toch vooral de molloten op dit forum geweest die er een hint in zagen. Elders speelde dat veel minder.
En die optie is hier ook uitgebreid besproken. Het punt is nu juist dat dat ontzettend slordig is. Dat is de kritiek hier. Niet dat we allemaal zwaar teleurgesteld zijn dat het geen hint was - integendeel juist.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1053 Gepost op: 6-03-2022, 00:32:34 »
Daarnaast zei ook niemand dat het een hint moest zijn. Maar het alternatief was dat ze een random foto hadden gepakt, en dat was onwaarschijnlijker. Dat is alles. We weten nu dat dat toch de verklaring was, maar slordig blijft het wel, omdat ze ook gewoon het masker zonder ogen erachter hadden kunnen gebruiken en die met ogen alleen op het geld hadden kunnen zetten, zodat het inderdaad een hint was voor de kandidaten waar de kijker niets mee te maken had.

Waren mensen heel erg op ogen achter maskers gaan letten op geld als er een random stock foto zonder ogen was gebruikt?

Er is 1 persoon meer in de spotlight komen staan nu… dat is waar. Maar niet in combinatie met iets als cf MOL zoals bij de Klaas hint. Juist dat maakt dat het ontdekken van iemands ogen nog steeds op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. In dit geval een Hint/aanwijzing naar een Hint… en ik vind het alleen maar Hilarisch dat het zoveel commotie veroorzaakt.

Ik ben blij dat deze aanwijzing op verschillende manieren te interpreteren was… dat het iets was om je aan het denken te zetten…

Een hint is in mijn ogen slordig als de mol onomstotelijk direct aangewezen wordt op basis van een Hint in 1 aflevering helemaal aan het begin. Als hints multi interpretabel zijn en je dus moet zoeken naar de betekenis en er ook wel eens naast kunt zitten vind ik ze leuk…

En dat er genoeg mensen waren die de masker hint anders interpreteerden maakt dat ik de productie niks kwalijk neem.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1054 Gepost op: 6-03-2022, 00:32:43 »
Tunnelgraver, Michmol, ik zou voorstellen even niet op elkaar te reageren want het zo persoonlijk maken is niet de bedoeling ::ok::. En er zijn al meerdere berichten gepost die tegen of over de grens zitten dus laten we het hier bij houden voor nu.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1055 Gepost op: 6-03-2022, 00:34:43 »
Dat was toch even schrikken afgelopen zomer (en de eerste twee afleveringen waarin Kim erg verdacht werd gemaakt). Fijn dat het geen hint was, al had ik er zelf niet voor gekozen om een paar kandidatenogen erachter te zetten. Ogen van een niet-kandidaat of gewoon geen ogen erachter had qua vormgeving toch zeker ook gekund. Wel grappig dat zweefteef Kim dan uitgerekend dankzij een tarotkaart helemaal tot de finale kwam waardoor het forum voor het eerst sinds lange tijd weer fout zat ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1056 Gepost op: 6-03-2022, 00:35:07 »

Er is 1 persoon meer in de spotlight komen staan nu… dat is waar. Maar niet in combinatie met iets als cf MOL zoals bij de Klaas hint.

Wel.. er stond in koeienletters dwars over het masker: Oog in oog met de mol

Dat was juist t probleem denk

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1057 Gepost op: 6-03-2022, 00:38:46 »
Oké, ik zal even niet meer op Michmol reageren. Volgende is voor Starlight: je schrijft dat de kritiek is dat het ontzettend slordig is. Kun je me uitleggen waarom je dat vindt? Als je tijdens een seizoen gebruik gaat maken van maskers met ogen er achter, waarom mag je er daarvan dan bij de proloog niet alvast eentje laten zien? Ik begrijp oprecht niet wat daar nou zo erg aan kan zijn. Zelf vind ik het dan slordiger dat Rick op enig moment een foto van een soort gouden vrijstelling op Instagram heeft gepost terwijl die in dit seizoen geen rol heeft gespeeld. Ik hield er serieus rekening mee dat die nog kwam en we een finale met vier zouden krijgen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1058 Gepost op: 6-03-2022, 00:40:18 »
Het is Wie is de Mol. Als de productie zelf een keer de mol is door zich te laten inspireren door een setje tarotkaarten van een kandidaat (de maskers op het gemaskerde bal) en bovendien van diezelfde kandidaat een voorbeeld te geven van "ogen achter masker" , kan ik alleen maar lachen om het feit dat ik er ben ingetuind  ::rofl:: ::bravo::
(er was natuurlijk niets aan de hand geweest als Kim-Lian snel was afgevallen, want Everon was al heel snel mijn nummer 2,  ::hypocriet:: )

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1059 Gepost op: 6-03-2022, 00:41:46 »
Tsjongejonge er zitten hier wel wat onsportieve mensen tussen zeg. Een tip voor iedereen die iets uit wil vechten met een ander: er is een DM optie hier op het forum  ::jaja:: (of gewoon elkaar niet persoonlijk aanvallen, nog beter)

Zelf begrijp ik echt niet waarom mensen de programmamakers verwijten maken. Moeten we dan ook zo boos reageren over andere “hints”? Fresia die tijdens de 1e opdracht van de aflevering genaamd “Zwijgen” helemaal niets zegt? De 163 op de pijl? De klassieke muziek en de link tussen de ontmaskering en de unmasking scene in The phantom of the opera? De Dennenappel? De dobbelstenen die “Op 1” moesten?  Zijn dat dan ook redenen om boos te worden? Het spel zit vol met zogenaamde hints. Iedereen pikt er uit wat in zijn of haar straatje past. En de mensen die in de maskerhint geloofden zaten er naast. Net als ik ernaast zat met mijn mega lange waslijst met “hints” naar Laetitia. So be it. Het is maar een spelletje.

« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 00:46:10 door Nemi »