Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 108739 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1160 Gepost op: 8-03-2022, 18:47:56 »
Probleem is dat het heel lastig is om deze "fout" te corrigeren zonder informatie weg te geven. Als je toegeeft dat het een productiefout is, dan geef je weg dat het waarschijnlijk is dat Kim-Lian niet de mol is. Hetzelfde geldt als je bijvoorbeeld duidelijker geld met ogen erop gaat laten zien in de afleveringen. Dan wordt het aannemelijker dat de getoonde ogen niet de ogen van de mol zijn.

Door niet in te grijpen hou je het vaag, maar gaan mensen denken dat het per ongeluk een hint naar de mol geweest kán zijn. De verdeeldheid over de betekenis van de hint was in de praktijk groot. Zelf heb ik in de poll wel ingevuld dat ik in de hint geloof in de zin van: het heeft een betekenis, maar niet dat het een hint naar Kim-Lian als mol was.

Het is onfortuinlijk dat het gebeurd is, maar - gegeven dat het gebeurd is - denk ik dat het alsnog de beste manier is geweest om er mee om te gaan.

Dat is een correcte analyse, maar dan zouden de makers nú toch wel het boetekleed kunnen aantrekken? Gewoon een simpel 'Dat was een domme, ondoordachte streek en die foto met Kim-Lians ogen had nooit op de site mogen staan'. Maar dat doen ze niet. De hete aardappel wordt van bord naar bord geschoven, en ook Rik deed het gisteren in de chat een beetje lacherig af. 'We verstoppen nooit nephints' klinkt heel nobel, maar dat was ook niet wat hier aan de hand was.

Kijk, en dát verwijt ik de productie, dat ze - op de kloosterklaashint na - nooit eens de hand in eigen boezem steken, en zich wentelen in hun eigen gelijk zonder ooit ergens rekenschap van af te leggen. Geef gewoon toe dat de montage (qua hergebruikte biechten, niet-chronologisch getoonde scènes) in de laatste seizoenen aantoonbaar niet integer is geweest, en beloof beterschap. (En geef dan en passant ook openheid van zaken over de molwissel in 2005).
« Laatst bewerkt op: 8-03-2022, 21:12:46 door Michmol »
Woosie down?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1161 Gepost op: 9-03-2022, 13:40:00 »
Als ze de maskerhint hadden gedaan met de ogen van Renee er achter, dan was duidelijk dat de ogen van de mol achter een masker zouden zitten, maar hadden ze ook geen hint naar een mol gegeven. Gemiste kans.

Ze hadden mijns inziens moeten ingrijpen, want de maskerhint heeft het spel van de kandidaten beinvloed en ook heel veel tumult op dit forum veroorzaakt. Ze hadden kunnen zeggen dat er een maskerhint circuleert maar dat dat niet wil zeggen dat de ogen achter het masker naar de mol verwijzen. Vaag laten, het negeren van de maskerhint in de biechten, in moltalk heeft alleen maar versterkt dat de maskerhint niet per ongeluk was. Dit valt niet meer in de categorie niets is wat het lijkt.
De opzet van het seizoen was leuk, de uitvoering heeft het wat dat betreft een beetje verpest.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1162 Gepost op: 9-03-2022, 13:48:39 »
Wat ik vooral opmerkelijk vind - los van het tumult hier - is dat ze de kandidaten na zo'n live seizoensopening überhaupt toegang tot hun telefoon geven. Dit zal in elk geval deels te maken hebben met het feit dat ze een radiostilte op social media willen voorkomen. Daaruit kunnen we immers afleiden of ze mogelijk meedoen aan WIDM en hoelang.

Maar is dat dan zo erg? De kans op spoilers is door het afvallershotel al kleiner. Leg gewoon iedereen een radiostilte van drie weken op social media op. Of spreek af dat iedere deelnemer aan het thuisfront iemand inschakelt die de socials voor z'n rekening neemt. Dit valt prima voor te bereiden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1163 Gepost op: 9-03-2022, 15:27:12 »
Kennelijk hadden ze alle briefjes. Daar stonden 10 ogen op, de ogen van de mol ontbraken, want min-geld hadden ze niet. Ik vind 'm vergezocht voor kandidaten die geen hulpmiddelen hebben.
Die hadden ze dus wel, ze konden gewoon op internet.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1164 Gepost op: 9-03-2022, 15:35:37 »
Die hadden ze dus wel, ze konden gewoon op internet.
Ik verwacht van de kandidaten niet dat ze kennis hebben hoe ze foto's moeten verlichten om te zien wat er achter zit en vergelijken met de foto's van de presentatie. Die zijn met andere dingen bezig.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1165 Gepost op: 9-03-2022, 18:09:19 »
Ze hadden mijns inziens moeten ingrijpen, want de maskerhint heeft het spel van de kandidaten beinvloed en ook heel veel tumult op dit forum veroorzaakt. Ze hadden kunnen zeggen dat er een maskerhint circuleert maar dat dat niet wil zeggen dat de ogen achter het masker naar de mol verwijzen. Vaag laten, het negeren van de maskerhint in de biechten, in moltalk heeft alleen maar versterkt dat de maskerhint niet per ongeluk was. Dit valt niet meer in de categorie niets is wat het lijkt.
De opzet van het seizoen was leuk, de uitvoering heeft het wat dat betreft een beetje verpest.


Fraai staaltje van 'mollootcentrisch' denken...

Het is heel simpel: de Klaashint was onomstotelijk een hint naar één persoon. Dus hebben ze daar excuses voor gemaakt en gezegd dat ze dat nooit meer zouden doen.
Als je dat alleen al in je achterhoofd had, plus het feit dat je zelf wel kon bedenken dat het niet bij die ene foto van iemands ogen achter een masker zou blijven (en dat bleek inderdaad, want ze doken ook op de geldbiljetten op), dan snap je wel dat er hier simpelweg geen sprake was van een hint. En dus was er geen enkele noodzaak voor de productie of de regisseur om te reageren op een forum dat voor een deel op hol sloeg.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1166 Gepost op: 11-03-2022, 12:21:58 »
Daar ben ik het wel mee eens. En zo'n statement werkt toch alleen averechts. Toen ze met hun statement over Stine kwamen "nee hoor niks aan het handje" ging ik JUIST de andere kant op en liet haar los als mol.

Wat ik vooral opmerkelijk vind - los van het tumult hier - is dat ze de kandidaten na zo'n live seizoensopening überhaupt toegang tot hun telefoon geven. Dit zal in elk geval deels te maken hebben met het feit dat ze een radiostilte op social media willen voorkomen. Daaruit kunnen we immers afleiden of ze mogelijk meedoen aan WIDM en hoelang.

Maar is dat dan zo erg? De kans op spoilers is door het afvallershotel al kleiner. Leg gewoon iedereen een radiostilte van drie weken op social media op. Of spreek af dat iedere deelnemer aan het thuisfront iemand inschakelt die de socials voor z'n rekening neemt. Dit valt prima voor te bereiden.
Ook hier mee eens. Stelletje verwende BN-ers. Zie WIDM maar als verslavingskliniek...... zijn ze meteen van hun telefoonverslaving af. Het kan goed zijn dat Hila flink de sikkepit in had en daarom expres het penningmeesterschap aan Everon gaf. Het doorlopende bestook via de socials heeft in elk geval consequenties gehad op vele kandidaten. Kun je allemaal wel zeggen, ja eigen fout, ja, dat is het van mij / de 143 Maskerhintbeliebers ook, maar het was allemaal wel makkelijk te voorkomen geweest.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1167 Gepost op: 11-03-2022, 15:33:55 »
Kun je allemaal wel zeggen, ja eigen fout, ja, dat is het van mij / de 143 Maskerhintbeliebers ook, maar het was allemaal wel makkelijk te voorkomen geweest.
Waarom zou je het willen voorkomen als je het als programmamaker bewust zo in scene zet. Want zo zie ik deze hele maskerhint. Hiermee nemen ze ook een verzekering voor de toekomst. Mocht de Mol te snel duidelijk zijn, dan kunnen molloten altijd zeggen dat ze die hint niet geloven met als argument, kijk maar naar de maskerhint van 2022.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1168 Gepost op: 11-03-2022, 17:21:06 »
Dat is HET hele punt. Is het vooropgezet. Ik ben echt niet vies van een complottheorie maar ik denk hier echt van niet. Gewoon weer een zoveelste stupiditeit. Noem mij maar gullible :-[ :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)