Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 108701 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #1140 Gepost op: 7-03-2022, 12:58:45 »
Daarom ben ik eigenlijk tegen het gebruik van internet tijdens het spel.

Dat ben ik wel met je eens. Gewoon inleveren, die telefoons!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #1141 Gepost op: 7-03-2022, 13:00:46 »
Grappig hè, dat er nog steeds mensen zijn die kennelijk denken dat het programma wekelijks wordt opgenomen in de periode dat het wordt uitgezonden.

 ::tandpastasmiley::

Kim knipper twee keer als de maskerhint waar is.

Dat dan weer niet, want als het uitgezonden wordt is het spel allang gespeeld. Het ging hier puur over wat kort na de live stream is ontdekt. En dat is ook nog nooit eerder geweest, dat molloten een mogelijke hint ontdekken terwijl het spel nog gespeeld moet worden.

Wacht ik bedoelde het vanuit een kandidaten perspectief niet ons. De je sloeg op als kandidaat zijnde. Ik snapte al niet wat je bedoelde.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2022, 13:07:03 door Sanmol »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #1142 Gepost op: 7-03-2022, 13:29:47 »
Dat ben ik wel met je eens. Gewoon inleveren, die telefoons!   ::ok::

Inderdaad: weg ermee!  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1143 Gepost op: 7-03-2022, 17:52:12 »
De Maskerhint was dus gewoon bekend bij de kandidaten (well, duh)

https://www.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=71933.0

::rofl::
Ik zie nu pas de video van Max. Bizar om te beseffen dat de kandidaten inderdaad van de hint afwisten. Kim-Lian lijkt er in elk geval in te geloven dat de makers dat nog bewust hebben uitvergroot (tarotkaart).

Hoe Everon zegt: 'Oh my god, volgens mij hebben ze een productiefoutje gemaakt...' Volgens mij vat dat wel het hele topic samen ::tandpastasmiley:: Hij heeft zelf ook door dat het een understatement is.
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1144 Gepost op: 7-03-2022, 18:14:14 »
Hoe Everon zegt: 'Oh my god, volgens mij hebben ze een productiefoutje gemaakt...'

Toch wel bijzonder dat de mol ons vertelt dat er sprake kan zijn van een fout.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1145 Gepost op: 7-03-2022, 20:08:36 »
Ik interpreteerde de opmerking van Everon meer als: oh oh een foutje! Kim-Lian moet de mol zijn! In Fresia en Sahil zo te misleiden.

Ik snap niet waarom het zo erg is dat kandidaten gaan Googelen. En toch juist fijn dat er geen social media stilte is + lever jij even je telefoon 3 weken in, gezien de hoeveelheid berichten op dit forum zou mening lid hier daar heel veel moeite mee hebben. Het is maar een spelletje. Zolang de spelregels duidelijk en gelijk zijn, heb ik er totaal geen moeite mee dat er toegang tot internet is.

Iemand vroeg hier wat het nadeel was dat de deelnemers hier van gehoord hebben. Voor de overige 9 deelnemers maakt dit naar mijn mening geen fluit uit. Maar Kim-Lian is natuurlijk wel in het voordeel, omdat ze iets meer verdacht zal worden dan de andere kandidaten. En ze werd ook veel verdacht door de kandidaten, maar niemand kan ontkennen dat dit ook gewoon met haar gedrag te maken gehad zal hebben. En zeker de eerste afleveringen vloog men er massaal op Sahil uit, dus de impact van de hint zal echt klein geweest zijn. Mogelijk heeft de productie er zelfs wel iets over gezegd tegen de kandidaten(?)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1146 Gepost op: 7-03-2022, 20:16:21 »
Iemand vroeg hier wat het nadeel was dat de deelnemers hier van gehoord hebben. Voor de overige 9 deelnemers maakt dit naar mijn mening geen fluit uit. Maar Kim-Lian is natuurlijk wel in het voordeel, omdat ze iets meer verdacht zal worden dan de andere kandidaten. En ze werd ook veel verdacht door de kandidaten, maar niemand kan ontkennen dat dit ook gewoon met haar gedrag te maken gehad zal hebben. En zeker de eerste afleveringen vloog men er massaal op Sahil uit, dus de impact van de hint zal echt klein geweest zijn. Mogelijk heeft de productie er zelfs wel iets over gezegd tegen de kandidaten(?)

Maar dat gedrag kon ze zich toch juist veroorloven dankzij de maskerhint?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1147 Gepost op: 8-03-2022, 09:20:39 »
Een ding is duidelijk: de maskerhint was bedoeld voor de kandidaten, en niet voor ons als kijker. Hij kon alleen worden ontdekt door het molgeld te bestuderen. Op zich een leuk idee!

Maar ook voor de kandidaten lijkt het me nauwelijks te doen. Ten eerste waren er maar 7 biljetten met plusgeld, en 10 kandidaten. Drie kandidaten doen dus al niet mee. Je kon eigenlijk alleen een conclusie trekken als je het mingeld in handen kreeg. Maar daarvoor moest je tot en met de finale in het spel blijven.
En dan moesten die ogen ook nog te herkennen zijn op die biljetten. Spiegelen en oplichten van de ogen en vergelijken met kandidaatfoto's konden wij wel, maar de kandidaten niet.

Conclusie: dit was geen hint voor ons. Maar dit was ook geen hint voor de kandidaten.

Ik ben desondanks wel benieuwd naar de ogen op dat briefje van -250 euro, zou leuk zijn als iemand daar een goede foto van zou kunnen posten (na de veiling of zo ;D).

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1148 Gepost op: 8-03-2022, 09:44:49 »
Maar dat gedrag kon ze zich toch juist veroorloven dankzij de maskerhint?
Ja en nee, Kim-Lian doet ook gewoon rare dingen waarvan ze zelf zei zich ook niet altijd bewust van te zijn. En ze deed ook al rare dingen voor de maskerhint bekend was :) (drinken uit de fles met rode vloeistof bijvoorbeeld). Maar eens ze kon daar natuurlijk goed gebruik van maken.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1149 Gepost op: 8-03-2022, 10:15:34 »
Ik ben desondanks wel benieuwd naar de ogen op dat briefje van -250 euro, zou leuk zijn als iemand daar een goede foto van zou kunnen posten (na de veiling of zo ;D).
Ik heb er eentje :D Heb alleen geen scanner bij de hand, misschien later nog dan.

Wat je zegt klopt helemaal: het is een leuke hint, in theorie. Want de ogen van Everon zijn al vrij moeilijk te herkennen op de mingeldbriefjes, al zou je dat nog wel kunnen doen als je weet hoe je moet kijken. Maar zonder referentiefoto is het denk ik echt onmogelijk om alle andere kandidaten op de tien andere briefjes met zekerheid te herkennen, waardoor je dus ook niet kan redeneren wie nou precies de overgebleven kandidaat is.
...óf niet!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1150 Gepost op: 8-03-2022, 11:48:29 »
Precies.  juist omdat het wel een hint was en maskers en ogen een rol speelden ( zowel in beeld als gesproken tekst) is het toch niet raar dat het door molloten is opgepakt als hint? Mede omdat de achtergrond met masker op de moltelefoon in beeld kwam.

Iedereen die riep en roept dat het geen hint was voor de kijkers heeft ( zeker achteraf) gelijk maar diegenen die er wel iets inzagen hebben geen ongelijk want het speelde wel degelijk een rol deze serie. Je kon het ook niet meer niet zien omdat juist bij een spel als WIDM alles op meerdere manieren uitgelegd kan worden. 

Er is een hint ingestopt voor kandidaten die voor kandidaten nauwelijks te ontdekken viel en door molloten verkeerd geïnterpreteerd is.   ;D
« Laatst bewerkt op: 8-03-2022, 11:55:03 door Moedermol »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1151 Gepost op: 8-03-2022, 12:06:51 »
Precies.  juist omdat het wel een hint was en maskers en ogen een rol speelden ( zowel in beeld als gesproken tekst) Er is een hint ingestopt voor kandidaten die voor kandidaten nauwelijks te ontdekken viel en door molloten verkeerd geïnterpreteerd is.   ;D
Op een veel logischere manier ook nog. De maskerhint zoals wij hem uitlegden:
Ze verstoppen de ogen van Kim-Lian achter een masker bij de livestream -> Kim-Lian is de Mol

De maskerhint zoals de makers hem uitleggen:
Ze verstoppen de ogen van Kim-Lian achter een masker bij de livestream -> er zijn dus maskers met ogen erachter, daar is die van Kim-Lian er 'toevallig' eentje van (niet te veel opletten verder hoor!) -> op het molgeld staan nog meer maskers met ogen, die wij als kijkers niet of nauwelijks konden herkennen -> als de kandidaten de ogen heel goed bekeken (en het liefst nog even fotobewerkten) konden ze zien dat er één kandidaat ontbrak -> deze kandidaat is dus de Mol

Je mag zelf invullen welke verklaring logischer is :P
« Laatst bewerkt op: 8-03-2022, 12:08:36 door Pac »
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1152 Gepost op: 8-03-2022, 12:10:09 »
Ik begrijp dat de logische sprong die gemaakt moest worden om dit kloppend te krijgen zowel voor Kandidaat als molloot gewoon niet te doen is. Dat dit wel vaker gebeurd is heel mooi in het verborgen aanwijzingen topic te lezen.  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1153 Gepost op: 8-03-2022, 12:35:37 »
Dit is gewoon een grote IQ test geweest. Mensen die een (1) hint boven de logica hebben verheven voelen het nu. Gewoon nooit van moeten uitgaan dat er maar 1 foto was en het geld volgen voortaan! Kritiek hebben mag verder, maar het fout zitten is iets anders dan kritiek hebben.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1154 Gepost op: 8-03-2022, 12:42:52 »
Dit is gewoon een grote IQ test geweest. Mensen die een (1) hint boven de logica hebben verheven voelen het nu. Gewoon nooit van moeten uitgaan dat er maar 1 foto was en het geld volgen voortaan! Kritiek hebben mag verder, maar het fout zitten is iets anders dan kritiek hebben.

Ik denk dat het IQ van de meeste forummers hier hoger is dan deze opmerking  :-X

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1155 Gepost op: 8-03-2022, 13:00:08 »
Op een veel logischere manier ook nog. De maskerhint zoals wij hem uitlegden:
Ze verstoppen de ogen van Kim-Lian achter een masker bij de livestream -> Kim-Lian is de Mol

De maskerhint zoals de makers hem uitleggen:
Ze verstoppen de ogen van Kim-Lian achter een masker bij de livestream -> er zijn dus maskers met ogen erachter, daar is die van Kim-Lian er 'toevallig' eentje van (niet te veel opletten verder hoor!) -> op het molgeld staan nog meer maskers met ogen, die wij als kijkers niet of nauwelijks konden herkennen -> als de kandidaten de ogen heel goed bekeken (en het liefst nog even fotobewerkten) konden ze zien dat er één kandidaat ontbrak -> deze kandidaat is dus de Mol

Je mag zelf invullen welke verklaring logischer is :P

Ik geloofde zelf niet in de maskerhint, maar hier kan ik me wel in vinden. De kans dat een kandidaat alle biljetten onder ogen zou krijgen was erg klein. Zelfs als de ogen van Kim-Lian buiten het programma om niet waren ontdekt, was het binnen het programma nog steeds een zwakke hint. Het lijkt erop dat ze de briefjes met mingeld bewust voor het laatst bewaard hebben, omdat men bang was dat Everon anders te vroeg herkend zou worden. In de finale zat inmiddels iedereen al op Everon en had het mingeld geen toegevoegde waarde meer.

Kleine kanttekening bij het betoog van Pac: ik geloofde niet dat dit een hint naar Mol was, omdat Rick McCullough zo stellig was over het feit dat hij nooit meer zo'n blunder wilde maken als met de kloosterhint. Dit heb ik aan het begin van het seizoen ook aangegeven in dit topic. Als men hier meer gewicht aan die uitspraak van Rick had toegekend, was men wellicht wat kritischer geweest op de maskerhint.

Daarmee zeg ik niet dat ik geen begrip heb voor degenen die dit wél als grote hint naar de Mol zagen. Uiteindelijk lijken de makers hier toch een misrekening te hebben gemaakt, gezien hun eigen reacties op vragen hierover.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2022, 13:02:28 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1156 Gepost op: 8-03-2022, 13:07:02 »
Kleine kanttekening bij het betoog van Pac: ik geloofde niet dat dit een hint naar Mol was, omdat Rick McCullough zo stellig was over het feit dat hij nooit meer zo'n blunder wilde maken als met de kloosterhint. Dit heb ik aan het begin van het seizoen ook aangegeven in dit topic. Als men hier meer gewicht aan die uitspraak van Rick had toegekend, was men wellicht wat kritischer geweest op de maskerhint.
En gelukkig maar dat je gelijk hebt gekregen ::ok:: Maar zoals ik ook al elders heb aangegeven: een productiefoutje die heel erg op een kloosterhint lijkt moet ook gewoon rechtgezet worden. Anders ontstaat alsnog dezelfde situatie als toen met Klaas. Ja, molloten zien overal wat in, maar 'verberg' dan ook geen directe verwijzingen naar kandidaten die de Mol niet zijn... Nu lijkt het of de makers het wel prima vonden dat er zo'n dwaalspoor werd 'ontstond'.
...óf niet!

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1157 Gepost op: 8-03-2022, 13:09:33 »
Als de kandidaten van de masker hint afwisten is het dus heel logisch dat Kim het zo lang volgehouden heeft.
Ik denk dat het IQ van de meeste forummers hier hoger is dan deze opmerking  :-X
Kritiek hebben mag maar dit is gewoon bashen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1158 Gepost op: 8-03-2022, 14:12:02 »
Maar zoals ik ook al elders heb aangegeven: een productiefoutje die heel erg op een kloosterhint lijkt moet ook gewoon rechtgezet worden.
Probleem is dat het heel lastig is om deze "fout" te corrigeren zonder informatie weg te geven. Als je toegeeft dat het een productiefout is, dan geef je weg dat het waarschijnlijk is dat Kim-Lian niet de mol is. Hetzelfde geldt als je bijvoorbeeld duidelijker geld met ogen erop gaat laten zien in de afleveringen. Dan wordt het aannemelijker dat de getoonde ogen niet de ogen van de mol zijn.

Door niet in te grijpen hou je het vaag, maar gaan mensen denken dat het per ongeluk een hint naar de mol geweest kán zijn. De verdeeldheid over de betekenis van de hint was in de praktijk groot. Zelf heb ik in de poll wel ingevuld dat ik in de hint geloof in de zin van: het heeft een betekenis, maar niet dat het een hint naar Kim-Lian als mol was.

Het is onfortuinlijk dat het gebeurd is, maar - gegeven dat het gebeurd is - denk ik dat het alsnog de beste manier is geweest om er mee om te gaan.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1159 Gepost op: 8-03-2022, 15:02:07 »
Dat is een goede! Daar had ik nog niet aangedacht.
Kennelijk hadden ze alle briefjes. Daar stonden 10 ogen op, de ogen van de mol ontbraken, want min-geld hadden ze niet. Ik vind 'm vergezocht voor kandidaten die geen hulpmiddelen hebben.
Ik boycot Rusland & Russische producten!