Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 62775 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #100 Gepost op: 16-01-2022, 15:09:01 »
Ik vind het nog te moeilijk en te vroeg voor tunnels, maar ik moet toegeven dat Fresia wel stijgt op mijn lijst. Het fanatieke pingpongballen weggooien was de eerste trigger. De lichtfoto opdracht ontkrachte dat weer. Ze komt mij tot nu toe een beetje te recht-toe-recht-aan over zonder diepere dubbele lagen. Trouwens, voetbal-hints vind ik na o.a. Nathan en Rocky niet meer waardevol. Het kijken door de groene vrijstelling, zoals het groene filter over de groepsfoto's gaat, vind ik dan weer een sterke...

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #101 Gepost op: 18-01-2022, 12:11:14 »
Ik weet niet of dit al genoemd is, maar Fresia schreef op instagram op 28aug 2021 dat ze “even onder zal duiken”. Een mol zit ook onder de grond.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #102 Gepost op: 18-01-2022, 13:45:00 »
Ook in aflevering 3 weer opvallende lichaamstaal van Fresia. Voorafgaand aan de executie vraagt Rik: "Hila, eerder vandaag heb ik jou een aanbod gedaan. Voor geld uit de pot kon jij jouw kans op een zwarte vrijstelling vergroten. Ben jij op dat aanbod ingegaan?"

Hila knikt en antwoord:  "Ik ben op dat aanbod ingegaan." Zodra Hila begint te knikken, nog voordat ze een woord heeft gezegd, begint Fresia al te lachen. Niemand anders lacht en ze trekt haar gezicht meteen weer in de plooi.



Rik: "Hoeveel geld had jij over voor een kans op de zwarte vrijstelling?" Hila: "Vijftienhonderd euro."



Everon lacht, maar dit lijkt vooral een ongelovig lachje als hij hoort hoeveel geld er uit de pot is. Naast hem schiet Fresia ook in de lach, trekt weer snel haar gezicht in de plooi en kijkt strak naar Rik. De rest zit er gespannen bij in afwachting van de executie, maar ik bespeur bij Fresia wederom geen spoortje zenuwen. Ze heeft ook nog steeds haar scherm niet hoeven zien. En maar lachen, elke keer dat er geld uit de pot gaat.

Tijdens 'Binnen en Buiten Bereik' zagen we haar al een tijdje achterstevoren op haar stoel met medekandidaten kletsen, toen ze in het publiek zat. Lette totaal niet op wat er op het podium gebeurde. En bij de lasergame deed ze alsof ze er van baalde dat ze zo snel af was, maar we zagen haar toch echt lachend naar haar tegenstander rennen en haar gun tegen zijn hoofd zetten terwijl ze in zijn camera lachte.

Fresia lijkt maar wat te doen, let niet op tijdens opdrachten, doet geen moeite om in groepjes te komen om medekandidaten te checken en lacht zelfs op momenten dat anderen gespannen of serieus zijn. Ofwel een hele ontspannen kandidaat die het niet boeit hoelang ze erin blijft. Ofwel een Mol voor wie het niet uitmaakt, omdat ze er toch niet uitkan.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2022, 13:47:33 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #103 Gepost op: 18-01-2022, 13:52:31 »
Of ze zit volkomen te tunnelen, en 100% overtuigd van haar mol Hila. Dit ter nuance.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #104 Gepost op: 18-01-2022, 13:56:58 »
Of ze zit volkomen te tunnelen, en 100% overtuigd van haar mol Hila. Dit ter nuance.

Eens, dat is ook de enige andere verklaring die ik kan bedenken. Dat ze er zo zeker van is dat Hila de Mol is dat ze erom moet lachen dat ze zo openlijk 1500 euro uit de pot speelt. Plus, Hila is de eerste en enige die tijdens de test ineens een verdenking richting Fresia uitspreekt. We zien wel vaker dat een mol in de loop van het seizoen ineens een (tot dan toe redelijk onverdachte) kandidaat gaat verdenken die uiteindelijk in de finale belandt. Zou een mogelijk scenario kunnen zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #105 Gepost op: 18-01-2022, 20:55:13 »
Blip, wat heb jij goed gekeken naar haar emotie! Ik ben het met je eens.

En dan nog de extra video's, die op maandag en dinsdag verschijnen.
Eerst even de video 'Ontboezemingen in het busje'. Fresia hoor je nooit een spontaan gesprek hebben. Het zijn altijd statements of bedachtzame opmerkingen. Als mol wil je je natuurlijk niet verspreken en dat voorkom je zo ook. Je ziet haar in de auto zitten. Ze gaat dan vertellen dat de groepssamenstelling steeds verandert. De rest gaat daarop in.

Dan de video 'Raar sfeertje'. Je ziet Fresia staan bij de groep en ze houdt steeds haar hand bij haar mond. Een manier om op je woorden te letten. Wel heeft Fresia van te voren bedacht om te zeggen, dat ze haar vrijstelling heeft ingezet. Ze geeft ook de reden erbij: 'Je kan toch niet het risico nemen, dat je met een vrijstelling naar huis gaat.' Laetitia beaamt ook dat ze de vrijstelling heeft ingezet. Vermoedelijk hebben ze dat al met elkaar gedeeld. Je hoort geen verrassende opmerking van beiden.
Ik heb even nagedacht of dit wel een verstandige keuze is van Fresia. Ik denk het wel. Laetitia heeft de vrijstelling namelijk ook niet ingezet en maakt een grote gok, zoals ze zelf aangeeft. Als je zou zeggen dat je hem bewaard hebt, dan is dat inderdaad minder kandidaats. Omdat Everon zegt 'Heeft iedereen alles ingezet dan?', is mijn vermoeden ook dat Arno al gezegd heeft dat hij zijn vrijstelling kwijt is. En dat Sahil een leugen erover verteld heeft. Spannend! Het gaat volgende aflevering duidelijk worden hoe ze hun vrijstelling inzetten.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #106 Gepost op: 18-01-2022, 21:07:15 »

Tijdens 'Binnen en Buiten Bereik' zagen we haar al een tijdje achterstevoren op haar stoel met medekandidaten kletsen, toen ze in het publiek zat. Lette totaal niet op wat er op het podium gebeurde.

Misschien ook omdat haar molverdachte in haar eigen groepje zat.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #107 Gepost op: 21-01-2022, 18:34:46 »
Ik zat van begin af aan op Fresia, maar doordat ze het zo goed deed met lichttekeningen had ik haar weer los gelaten en naar KL gegaan, omdat die veel verdachte dingen doet. Maar de 1750 euro van KL in aflevering 3 vind ik toch een groter minpunt dan de goede lichttekeningen van Fresia en verder klopt Fresia's profiel wel goed. Ik zit nog niet volledig in een tunnel, zo zou iemand als Hila helemaal buiten schot gehouden kunnen worden en toch ineens de mol zijn en ook KL streep ik nog niet helemaal af.

Maar Fresia is nu mijn grootste verdachte.

Ze zit in het groepje waar 100 euro verdwijnt, grist steeds snel het geld weg waar aanwijzingen op staan. Ze kan kandidaats overkomen door voor het geld te willen kiezen als de knoop al is doorgehakt dat ze alle jokers gaan kopen.

Ze is alleen met de pingpongballen bezig en komt ook amper in beeld. Ze pakt steeds veel nieuwe ballen terwijl ze er ook nog veel in haar hand heeft. Met de pingpongballen was veruit het meeste geld te verdienen. Ze gooit alleen eentje van tien euro raak. Toch kom ze als de fanatieke kandidaat over die veel balletjes gooit en dat nog vrij goed doet.

Pakt 1 van de 2 extra levens weg en wordt vervolgens afgeschoten zonder geld. Kan zo ook de rest niet meer helpen. Beschuldigt KL van het achterover drukken van geld. Divide and conquer, een typische moltactiek. Als kandidaat ga je zo'n molactie voor jezelf houden en niet je concurrenten wijzer maken.

Ze pakt verder geen geld en wordt niet erg verdacht door medekandidaten of door kijkers. Houdt alibi van fanatieke kandidaat hoog.

Enige wat tegen haar spreek zijn de goede lightpaintings. Was ook lastig mollen met Thomas op haar neus en er waren alsnog meerdere paintings die op meerdere kandidaten konden slaan. Daarnaast doet de regie het overkomen alsof vooral Fresia heel goed bezig was, maar misschien was het in werkelijkheid wel voor een groter deel aan Thomas te danken.

Maar wat opvallender is, waarom komt ze op die onhandige positie terecht (voor een mol)? Ik las dat mensen zeggen dat Glen haar daar plaatst, maar die geeft alleen een voorzetje met een vraag. Ze reageert zelf heel erg enthousiast erop en dat is niet mols.

Glen: Jij edit ook de hele tijd heh?
Fresia: Naja, ik bouw interviewsettings de hele tijd, ja (dit zegt ze vrij enthousiast/nadrukkelijk)
Glen: Ok, licht.

Iemand die nog een redenering heeft waarom een mol zich zo gedraagt bij de teamindeling van deze opdracht "ver gelijken"?

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #108 Gepost op: 21-01-2022, 19:20:35 »
In het filmpje waarin ze zichzelf voorstelt zegt ze dat ze erg veel praat. Wel opmerkelijk dat we dat niet echt terugzien in de afleveringen.

Hierboven schrijft iemand dat ze moest lachen bij de executie met die zwarte vrijstelling. Het viel me op dat ze in dat voorstelfilmpje ook raar zit te lachen op momenten dat ik denk: wat valt hier te lachen? Misschien is dat gewoon een soort houding van haar?
« Laatst bewerkt op: 21-01-2022, 19:22:06 door Nemi »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #109 Gepost op: 21-01-2022, 19:36:55 »
Beschuldigt KL van het achterover drukken van geld. Divide and conquer, een typische moltactiek. Als kandidaat ga je zo'n molactie voor jezelf houden en niet je concurrenten wijzer maken.
Mee eens dat dat nogal vreemd is voor een kandidaat. Te meer omdat ze zegt dat ze Kim altijd nog verdacht vindt, en daarom blij is dat ze bij haar in de groep komt. Kim heeft in die opdracht weinig gedaan om die verdenking weg te halen, integendeel. Kwam zonder geld terug. Fresia zou haar toch juist meer moeten gaan verdenken.
Iemand die nog een redenering heeft waarom een mol zich zo gedraagt bij de teamindeling van deze opdracht "ver gelijken"?
Ik zie maar twee goede redenen:
- mol als productieassistent (zonder goede licht tekenaar geen leuke opdracht)
- maar toch hebben kunnen mollen, door voor de opdracht een paar heel lastige details aan te wijzen
En natuurlijk een mooie manier om jezelf onverdacht te maken tegenover de hele groep.

Dat ze de hele tijd edit en interview settings bouwt heeft ze misschien met opzet laten vallen, juist om voor deze rol in aanmerking te komen. (Maar wat dat met light painten te maken heeft, vat ik niet helemaal)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #110 Gepost op: 21-01-2022, 19:43:21 »
Fresia had in elk geval pijlsnel door hoe ze de light paintings moest maken en gaf Thomas er vervolgens tekst en uitleg over. Zonder enige kennis van zaken was dit nog niet zo makkelijk. En inderdaad, als ze dit deel niet voor elkaar hadden gekregen was deel twee voor de kat z'n viool geweest. Kan best de-mol-als-productie-assistent zijn geweest. Daarbij had Fresia wat pech dat Thomas haar af en toe corrigeerde en de kandidaten ook de multi-interpretabele foto's goed raadden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #111 Gepost op: 21-01-2022, 20:20:00 »
Mee eens dat dat nogal vreemd is voor een kandidaat. Te meer omdat ze zegt dat ze Kim altijd nog verdacht vindt, en daarom blij is dat ze bij haar in de groep komt. Kim heeft in die opdracht weinig gedaan om die verdenking weg te halen, integendeel. Kwam zonder geld terug. Fresia zou haar toch juist meer moeten gaan verdenken.Ik zie maar twee goede redenen:
- mol als productieassistent (zonder goede licht tekenaar geen leuke opdracht)
- maar toch hebben kunnen mollen, door voor de opdracht een paar heel lastige details aan te wijzen
En natuurlijk een mooie manier om jezelf onverdacht te maken tegenover de hele groep.

Dat ze de hele tijd edit en interview settings bouwt heeft ze misschien met opzet laten vallen, juist om voor deze rol in aanmerking te komen. (Maar wat dat met light painten te maken heeft, vat ik niet helemaal)


Fresia had in elk geval pijlsnel door hoe ze de light paintings moest maken en gaf Thomas er vervolgens tekst en uitleg over. Zonder enige kennis van zaken was dit nog niet zo makkelijk. En inderdaad, als ze dit deel niet voor elkaar hadden gekregen was deel twee voor de kat z'n viool geweest. Kan best de-mol-als-productie-assistent zijn geweest. Daarbij had Fresia wat pech dat Thomas haar af en toe corrigeerde en de kandidaten ook de multi-interpretabele foto's goed raadden.

Bedankt voor jullie redeneringen. Dat klinkt inderdaad plausibel. Geen reden dus om haar hierom af te schrijven.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2022, 22:15:08 door Theovv »

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #112 Gepost op: 21-01-2022, 21:38:28 »
Of ze zit volkomen te tunnelen, en 100% overtuigd van haar mol Hila. Dit ter nuance.

Hier ben ik na de laatste aflevering steeds meer van overtuigd.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2022, 10:17:00 »
Of ze zit volkomen te tunnelen, en 100% overtuigd van haar mol Hila. Dit ter nuance.
Hier ben ik na de laatste aflevering steeds meer van overtuigd.

In theorie mogelijk, maar niet heel waarschijnlijk. Everon en Fresia hebben Hila niet één keer genoemd als verdachte, als we de montage mogen geloven. In elke test zit Fresia op Sahil. Die is duidelijk haar hoofdverdachte, al vanaf aflevering 1. De enige andere verdenking die ze heeft uitgesproken is tegen Kim-Lian. Toen die zich in haar lasergamegroepje wurmde, kwam dat haar ineens goed uit omdat 'omdat ze Kim-Lian ook verdenkt'. Dit had ik wat geloofwaardiger gevonden als Fresia zelf haar best had gedaan om bij Kim-Lian in de groep te komen, in plaats van andersom. Maar ze weet niet hoe snel ze weer bij haar maatje Everon moet gaan staan. Lijkt mij dat je als kandidaat toch steeds bij verschillende mensen in de groep wil zitten om te kunnen checken of die iets mols doen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #114 Gepost op: 22-01-2022, 10:39:18 »
nah, zou kunnen, maar ik geloof dat de verdenkingen niet volledig te horen zijn, daar kun je wmb niet op varen. Maar ik zie bij Fresia te weinig tactische spelletjes, het is allemaal behoorlijk straight forward (alleen pingpongballetjes vind ik verdacht). Ik zeg ook niet dat ze niet de mol kan zijn  ;D

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #115 Gepost op: 22-01-2022, 21:52:20 »
Afleveringstitel 'Stemmen'
- Fresia stemt op haar eigen naam bij een testvraag. Dit is dus STEMMEN op jezelf! Opvallend is trouwens dat de afvaller en de mol Fresia als enige de goede antwoorden aanklikten. Het stemmen wijst dus naar de juiste mensen!
- Voor het eerst zijn er ook twee kandidaten, die op Fresia zitten. Eerst één (van Hila) en nu dus twee stemmen (Hila en Arno).

4.1 Luidsprekers
- Fresia heeft de telefoon gekregen van Welmoed. Dat zal handig blijken als je mol bent!
- Fresia wil op vertrouwen gaan en geld verdienen. Jaja, wel woorden maar geen daden. Dat zal wel blijken.
- Zoals ik als sinds aflevering 2 zeg: Hila gaat Fresia steeds meer doorkrijgen. Ze wil haar in de gaten houden. Maar Fresia houdt dat keurig af. Hila gaat absoluut de finale halen.
- Fresia heeft een goed idee: laten we verhaaltjes bij de woorden maken. Dat kost lekker tijd en een verhaaltje over een getal?? Dat doet niemand.
- Het ging om de cijfers. Die zorgden voor geld in de pot. Fresia heeft geen getal genoemd, wel eentje gehoord. Hoe kan dat? Omdat de mol op cijfers gefocust was natuurlijk... Fresia heeft ook een mooi excuus: Helaas, op cijfers heb ik me niet gefocust...

4.2 Hoog spel spelen
- Fresia speelt weer prima als mol. Ze gaat weer geen geld in de pot spelen. Gewoon jokers in het spel en geen geld. Ze doet net of ze geld in de pot wil... Ja, daaaag! Dit gaat prima zo!
- Er staat iets van VELP op de muur. Dat is een plaatsnaam. Misschien verwijst dat ergens naartoe?
- Ze doet het weer! Ze houdt twee jokers met 'de mol' voor haar ogen als een bril. Kan je het zien??? Wie is de Mol? Vul maar in.
- Wie houdt het blad met woorden zichtbaar? Fresia, en dat doet ze vast niet zomaar... daar moet een hint op staan, maar de woorden zijn helaas niet goed leesbaar.
- Fresia gaat als mol moeilijk doen over de missende 250 euro. Die heeft KL, die alleen maar verdachter wordt. In de derde opdracht gaat ze Sahil verdachter maken... prima spel, Fresia. Je maakt anderen verdacht en jezelf minder verdacht.

4.3 Huis(ont)houden
- Fresia zit met Sahil. Nou, dat is een cadeautje! Op het moment dat hij in een andere kamer zit, dan heeft ze vast iets veranderd in de kamer.
- Fresia geeft alles door, dan heb je de controle. Netjes voor elkaar zo. Dan kan je niet te vertellen wat wel doorgegeven moet worden.
- Fresia doet alsof ze fanatiek wil spelen. Zo probeert ze Sahil bij de les te krijgen. En dan... hilarisch... Als de andere groep alles doorgeeft, grijpt ze niet in. Ze laat Sahil lekker praten en zelfs naar afloop beschuldigt ze hem. Dat het misgaat, schuift ze volledig op Sahil. Die zou niets gedaan hebben. Handig hoor!
- De groep met Laetitia en KL hebben 2 fouten door Fresia's slechte uitleg. Ze zegt bijvoorbeeld: 'Een bank met gele kussens en in het midden twee bruine kussens.' Dat is voor meerder uitleg vatbaar. Helaas kiezen Kim Lian en Laetitia voor de goede variant.
- En heel slim gespeeld. Fresia doet nog even 1 goede opnoemen, om niet een mol te lijken. Honderd euro mag daarvoor wel verdiend worden.

Test en executie
- Hila zit opnieuw op Fresia. Ze noemt haar naam. Hila is wel een pittige, net als Rik destijds zelf. Maar Fresia is een coole kikker, die kan dat wel aan.
- Ze gaat haar vrijstelling niet inzetten omdat ze anders haar scherm niet zou zien. Ze heeft het scherm nog nóóit gezien! Ze weet dat ze deze keer wel haar scherm gaat zien. En dat moet ook wel.
- Fresia is tijdens de executie deze keer echt zenuwachtig. Logisch, want ze gaat voor de eerste keer haar scherm zien. Niemand heeft haar verder echt door, dus gewoon lekker uitzuchten om de spanning eruit te krijgen.

Verborgen thema 'voetbal'
Er komt een start-, tussen- en een eindsignaal. Doet denken aan het voetbalspel hè? Wanneer de scheidsrechter het spel opent, afsluit voor pauzes en beëindigt... En ze staan ook nog eens in een soort ruimte met een goede echo. Net als bij een voetbalstadion.

Nog steeds alle ballen op Fresia, mensen!

« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 15:10:14 door ThaStayFan »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #116 Gepost op: 22-01-2022, 21:52:31 »
Ik vond haar vandaag niet oprecht in haar biechten, vooral over die high five van Everon en dat ze geld wilde verdienen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #117 Gepost op: 22-01-2022, 22:27:25 »
Als er geen heel afwijkende mol is (Hila die totaal niet opvalt of Sahil als in uour face mol) dan is het Fresia.

Ze verdiende (samen met Sahil) het minste geld en was weer heel effectief bezig met haar alibi van fanatieke kandidaat, die voor geld gaat en veel verdenking op andere kandidaten probeert te wentelen.


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #118 Gepost op: 22-01-2022, 22:39:30 »
En zich wederom verstoppen bij haar maatje Everon. Blijkbaar heeft ze er geen behoefte aan om ook eens te kijken wat andere kandidaten uitspoken. Ze wil gewoon zoveel mogelijk uit de picture blijven. Geeft elke aflevering vage of nonsensredenen voor haar verdenkingen en de redenen om haar vrijstelling niet in te zetten. Eerst 'ik hou wel van een beetje risico' en nu 'ik wil mijn scherm zien om te kijken waar ik sta'. Daar komt bij dat Fresia tot nu toe nog geen enkel scherm had gezien. Als ze de mol is, is het voor de tv-kijker natuurlijk minder leuk als Fresia de eerste vier afleveringen haar scherm niet ziet.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #119 Gepost op: 22-01-2022, 22:43:09 »
Stemde Fresia niet op de vraag: met wie vormde de mol een koppel? Fresia/Sahil waren een duo bij het woordenspel. Dus Fresia klikt op haar eigen naam omdat de mol met haar een duo vormde. Kortom ze verdenkt Sahil.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan