Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 79539 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #180 Gepost op: 19-01-2022, 03:30:43 »
Op het forum waren Liesbeth en Tim lang veel grotere verdachten, je kan het allemaal terugvinden in het poll-topic van 2012.
Ja ik zat lange tijd op Tim en had Annemarie pas goed op het eind. Is dus zeker niet vergelijkbaar met nu. Veel meer met Klaas en zijn hint.

Maar inderdaad, de kandidaten hadden Annemarie wel meteen en Klaas hadden ze niet. Dus wat dat betreft is Kim-Lian vergelijkbaar met Annemarie maar ik denk meer met Margriet. Gezien het brutale gedrag en het weldegelijk mollen.... niet zichzelf afsluiten maar er vol instaan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #181 Gepost op: 19-01-2022, 06:26:18 »
Heel verhaal getypt, verkeerde knop geraakt en tekst weg  >:( Dus alsnog maar iets korter.

Hoewel ik de hint ook niet geheel kan wegdenken, denk ik anders ook op KL uit te komen.

- Pleidooi is een raar verhaal. Ze zegt uiteindelijk niets op te schrijven maar uit haar hart te spreken maar er volgt een nogal vreemd verhaal. Opvallend is dat in haar biecht ze exact hetzelfde vertelt als in haar pleidooi, het lijkt toch een ingestudeerd en niet zo spontaan als ze beweert. Verder is ze het grootste deel van de stream niet te zien. Tien kandidaten zitten in beeld, zij valt er naast. We zien af en toe haar voet wiebelen. Vreemd, het camerawerk is altijd heel erg goed. 

- Op het kampeerterrein rent ze van de groep weg, wijst naar een  tent die het verste weg lijkt te staan en roept 'ik ga daar slapen!'. Redelijke tijd verder zit de groep weer bij elkaar. Iedereen heeft groepjes gevormd en tenten uitgezocht maar zij zou dat niet hebben gemerkt? Vind het ook vreemd hoe er gereageerd wordt. Thomas zegt dat de indeling al gemaakt is maar op een manier alsof dat haar natuurlijk ook wel duidelijk is. Er volgt van niemand ook maar een teken van medeleven dat zij alleen overblijft, er wordt wat gelachen en dat is dat (en het zijn echt geen vervelende mensen). Het blijkt de volgende dag dat de groep heeft gewaakt dat niemand naar de klok zou sluipen. Maar als de mol met iemand in een tent slaapt, is het risico dat de mol wegsluipt niet zo groot. Tenzij de mol alleen ligt natuurlijk.

- Als Fresia bij het lasergamen zegt dat KL geld achter heeft gehouden de eerste dag, reageert KL wel erg fel. Iets feller dan normaal denk ik, grof gebekter. Nog opvallender is dat niemand er gek van op lijkt te kijken. Alsof iedereen wel vermoed dat KL degene is die geld achter gehouden heeft.

- Iedereen lijkt haar te verdenken of mee te nemen in de verdenkingen. Maar we horen nauwelijks waarom ze zo verdacht is. Is er iets mis gegaan of heeft KL zich per ongeluk in het begin in de kijker gespeeld? Wellicht is opgevallen dat ze een briefje van 100 achterover heeft gedrukt of is er iets anders gebeurd waardoor ze erg is opgevallen.

- Zelf kom ik ook op KL uit omdat anderen wel eens nepmolacties laten zien maar er hele goede dingen tegenover staan. Zoals Arno die de voet van Hila gedetailleerd goed legt, een punt in de foto uitgekozen door de mol. Fresia en Thomas die het tekenen met licht eigenlijk fantastisch uitvoeren. KL is de enige die weinig inbrengt, weinig echt goed doet, nergens een echte kandidaten actie laat zien. Aan Everon gaan hangen was volgens mij niet zo nuttig als gedacht lijkt te worden. Er komt een toevalstreffer uit. Welmoed kiest blijkbaar voor het geld en krijgt de credits, beaamd het bovendien ook. We zien KL knikken maar daar s zoveel geknipt en geplakt, we zien volgens mij echt niet waarop KL knikt. Denk toch aan een gevalletje botte pech voor de mol.

Dacht overigens dat Welmoed erg op KL zat en ver zou komen. Maar ze is de derde aflevering ineens meer gaan spreiden dan er voor. Denk dat ze er daarom waarschijnlijk uit ging.


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #182 Gepost op: 20-01-2022, 18:33:56 »
Ik heb niet het hele forum gelezen na de vorige aflevering, maar ik vind Kim Lian een stuk minder mols na aflevering 3. Ze kon niet weten of de bal er in zou gaan bij opdracht 3.1, maar waarom uberhaupt Everon helpen?

- Het was duidelijk dat het probleem was dat ze niet ver konden schieten. Waarom dan de kans vergroten verder te schieten en geld te verdienen?
- Meer dan de helft deed niets of weinig en stond wat het in het water. Dus je hoefde als mol niet bang te zijn te passief over te komen.
- Je kan hier juist verdenking op Everon wentelen door te benadrukken dat hij met al zijn spieren de bal niet ver kan schieten.

En dan vervolgens opdracht 3.3. Welmoed geeft aan voor het geld te willen gaan. Waarom zou je, als je de mol bent, daar op wachten? 1500 euro is superveel geld! Je kan prima zelf eerder de zak op jokers gooien. Dan lijk je kandidaats en voorkom je geld in de pot.

Nu heeft ze meegewerkt aan, of niet tegengehouden dat er 1750 in de pot komt. Zeker een paar minpunten voor KL als mol.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #183 Gepost op: 20-01-2022, 18:58:37 »
Ik heb niet het hele forum gelezen na de vorige aflevering, maar ik vind Kim Lian een stuk minder mols na aflevering 3. Ze kon niet weten of de bal er in zou gaan bij opdracht 3.1, maar waarom uberhaupt Everon helpen?

- Het was duidelijk dat het probleem was dat ze niet ver konden schieten. Waarom dan de kans vergroten verder te schieten en geld te verdienen?
- Meer dan de helft deed niets of weinig en stond wat het in het water. Dus je hoefde als mol niet bang te zijn te passief over te komen.
- Je kan hier juist verdenking op Everon wentelen door te benadrukken dat hij met al zijn spieren de bal niet ver kan schieten.

Maar door 250 euro te scoren ging er 250 euro sowieso niet in de pot, dus is het alsnog een molactie van Kim-Lian. Bovendien stimuleert het mensen om in het midden te schieten en niet naar de 500 euro doelen. In het midden kon je ook -250 euro raken, wat er daarna gebeurde met Arno. Toch nog een slimme actie van de mol.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #184 Gepost op: 20-01-2022, 19:12:05 »
Maar door 250 euro te scoren ging er 250 euro sowieso niet in de pot, dus is het alsnog een molactie van Kim-Lian. Bovendien stimuleert het mensen om in het midden te schieten en niet naar de 500 euro doelen. In het midden kon je ook -250 euro raken, wat er daarna gebeurde met Arno. Toch nog een slimme actie van de mol.
Hoezo ging er 250 niet in de pot door 250 te scoren? Als Arno niet in de -250 had geschoten was er 250 euro opgehaald. Dat er later nog mingeld wordt gescoord kon ze niet weten.

Feit blijft dat deze actie ook echt niet nodig was als mol, bijvoorbeeld om je kandidatenrol te blijven veinzen.

KL wordt ook nog eens het meest verdacht nu door NL, samen met Sahil, die constant (nep)molt en verdacht in beeld wordt gebracht.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #185 Gepost op: 20-01-2022, 19:49:02 »
Hoezo ging er 250 niet in de pot door 250 te scoren? Als Arno niet in de -250 had geschoten was er 250 euro opgehaald. Dat er later nog mingeld wordt gescoord kon ze niet weten.

De bal kan maar 1 keer in het doel.. dus als er 250 verdient was dan kon er geen 250 euro van de 500 euro meer in de pot. Door 250 euro te scoren zorgde Kim-Lian ervoor dat niemand voor de 500 euro ging. In het midden was er een risico en dat was bij de 500 euro niet.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #186 Gepost op: 20-01-2022, 20:03:42 »
Huh? Er kon maximaal 7500 euro verdiend worden en er waren vier doelen: twee van 500, een van 250 en een van -250. Hoe kun je ooit 7500 euro verdienen als je maar één keer in hetzelfde doel mag scoren? Ik heb Rik ook niets in die richting horen zeggen in zijn uitleg.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #187 Gepost op: 20-01-2022, 20:06:11 »
Huh? Er kon maximaal 7500 euro verdiend worden en er waren vier doelen: twee van 500, een van 250 en een van -250. Hoe kun je ooit 7500 euro verdienen als je maar één keer in hetzelfde doel mag scoren? Ik heb Rik ook niets in die richting horen zeggen in zijn uitleg.

Je mocht toch gewoon in meerdere doelen schieten? Het spel hield op wanneer alle ballen geschoten waren. Oftewel 15 ballen x 500 euro :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #188 Gepost op: 20-01-2022, 20:12:14 »
Ah, op die manier. Dus de molactie is dan dat er door geld te verdienen minder geld werd verdiend?
Edit: Maar wacht even. Ze mochten de ballen toch weer uit het water halen en opnieuw schieten? Volgens mij speelden ze gewoon tegen de klok.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2022, 20:17:10 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #189 Gepost op: 20-01-2022, 20:24:48 »
De bal die raak was bleef in het net liggen. Dus misschien mochten ze die er niet meer uithalen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #190 Gepost op: 20-01-2022, 21:08:58 »
Ah, op die manier. Dus de molactie is dan dat er door geld te verdienen minder geld werd verdiend?
Edit: Maar wacht even. Ze mochten de ballen toch weer uit het water halen en opnieuw schieten? Volgens mij speelden ze gewoon tegen de klok.

Nee, want anders konden ze ballen gewoon uit de -250 halen jut ::rofl::.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #191 Gepost op: 20-01-2022, 21:14:13 »
Kim-Lian in aflevering 1 in de bus met de gouden pen.

en bij het laatste extra beeldmateriaal (ontboezemingen in het busje) weer een zwarte pen.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2022, 21:22:34 door Moedermol »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #192 Gepost op: 20-01-2022, 22:01:01 »
Ah, op die manier. Dus de molactie is dan dat er door geld te verdienen minder geld werd verdiend?
Edit: Maar wacht even. Ze mochten de ballen toch weer uit het water halen en opnieuw schieten? Volgens mij speelden ze gewoon tegen de klok.
Ja, dat klopt. Ze mochten de ballen die in het water terecht kwamen hergebruiken. Ofwel tot alle ballen in een net geschoten waren binnen de tijd ofwel gewoon tot de tijd op was, wat hier het geval was.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #193 Gepost op: 20-01-2022, 22:33:59 »
Bedankt voor de info, dit heb ik dus totaal niet uit de uitleg van Rik kunnen halen. Weet ik na bijna een week ook eindelijk hoe die opdracht werkte.  ::schaam::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #194 Gepost op: 20-01-2022, 23:49:48 »
De bal die raak was bleef in het net liggen. Dus misschien mochten ze die er niet meer uithalen.
De kans is niet heel erg groot om veel ballen raak te schieten en er waren ballen genoeg. Dus dat je een bal die in €250 was gekomen niet meer mocht gebruiken is wat mij betreft niet zo'n probleem.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #195 Gepost op: 21-01-2022, 03:18:53 »
Vind het logisch klinken van Sanmol. Door te helpen ging iedereen zich op de middelste doelen richten. Dat maakt dat en het maximale bedrag niet gehaald kan worden én de kans groter is dat de -250 geraakt wordt.

Overigens denk ik ook nog steeds dat het armen om iemand heen slaan en aan zijn buik gaan hangen, niet echt effectief is met zo'n katapult. Het kwam op mij wat nep fanatiek over. En er wordt ook weer mee gestopt. Everon schiet de laatste ballen alleen onder aanmoediging van Everon.

Wie was degene die Arno in het midden laat zitten?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #196 Gepost op: 21-01-2022, 09:07:29 »
Ze blijft mijn nummer 1 mol, maar die onnodige 1500 euro blijft mij dwarszitten.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #197 Gepost op: 21-01-2022, 10:23:07 »
Ze blijft mijn nummer 1 mol, maar die onnodige 1500 euro blijft mij dwarszitten.

Je ziet zo weinig van die discussie. Het lijkt alsof Welmoed dit echt zelf heeft gedaan. Ik denk daarom niet dat dit aan KL te danken is.

Ondanks dat, vind ik KL te verdacht in beeld gebracht waardoor ze mini minpuntjes krijgt. Nog steeds absoluut in de top 3 qua molkandidaten voor mij dit seizoen

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #198 Gepost op: 21-01-2022, 10:55:55 »
Je ziet zo weinig van die discussie. Het lijkt alsof Welmoed dit echt zelf heeft gedaan. Ik denk daarom niet dat dit aan KL te danken is.


Maar als mol kan je echt meer proberen om het tegen te houden. Dat gebeurt hier niet. Maar goed, ik heb Rob ooit ook afgeschreven omdat door zijn niet durven ingrijpen bijna gigantisch veel geld bij een opdracht werd verdiend (de theepot), dus foutjes als mol gebeuren.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #199 Gepost op: 21-01-2022, 11:08:32 »
Die pen is echt wel helemaal goudkleurig.

Oké, merci.

Ik heb overigens het idee dat Kim-Lian bij de ‘extra uitzending van Op 1’ nóg een andere pen gebruikt, in plaats van de gouden of zwarte. Die pen heeft een dikke rand om het midden (en lijkt mij eerder bordeauxrood dan zwart, maar misschien vergis ik mij).