Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 80256 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #300 Gepost op: 30-01-2022, 07:47:42 »
Kim-Lian gaf weer volop molvibes af in aflevering 5, in alle drie de opdrachten. (Gehannes in de modder en geen geld, risico nemen met laatste zwaantjes en zo bijna te laat komen, risico willen nemen met de zware beelden en zelf eigenlijk maar weinig tillen.) En dan gaat ook nog eens haar maatje Hila eruit.

Zeker veel molvibes, maar helaas voor mol Kim pakt het de hele tijd een beetje verkeerd uit: ze wil die zwaantjes nog net even pakken en komt tóch net op tijd en ze wil risico nemen met die beelden voor 2000 euro en alles blijkt dan toch op de goede plek te staan. M.a.w. ze probeert het spel een beetje te sturen maar doet ook niet echt genoeg om de opdrachten te laten mislukken.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #301 Gepost op: 30-01-2022, 08:21:14 »
Hoe zat dat nou met dat busje? Wie zei dat ze er niet met 7 man inpassen? Ik zag Evron op de bijrijdersstoel zitten, en dan zijn er nog 2 banken daarachter, waarop prima 3 personen elk kunnen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #302 Gepost op: 30-01-2022, 08:45:23 »
Zeker veel molvibes, maar helaas voor mol Kim pakt het de hele tijd een beetje verkeerd uit: ze wil die zwaantjes nog net even pakken en komt tóch net op tijd en ze wil risico nemen met die beelden voor 2000 euro en alles blijkt dan toch op de goede plek te staan. M.a.w. ze probeert het spel een beetje te sturen maar doet ook niet echt genoeg om de opdrachten te laten mislukken.

Tsja, dan zit je weer met die balans als Mol: je kan maar zoveel mollen zonder dat het te duidelijk wordt. Wat cinner zegt vind ik ook: verwacht geen perfectie van een Mol, dat is onmogelijk.

Ik denk dat Kim-Lian een leuke Mol is met veel vette molacties. Dat we er daar al een aantal van gezien hebben wil niet zeggen dat álles al in beeld geweest is trouwens.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #303 Gepost op: 30-01-2022, 08:47:36 »
Zeker veel molvibes, maar helaas voor mol Kim pakt het de hele tijd een beetje verkeerd uit: ze wil die zwaantjes nog net even pakken en komt tóch net op tijd en ze wil risico nemen met die beelden voor 2000 euro en alles blijkt dan toch op de goede plek te staan. M.a.w. ze probeert het spel een beetje te sturen maar doet ook niet echt genoeg om de opdrachten te laten mislukken.

Kim stuurt niks bij in de proef met de beelden. Het is Laetitia die vertraagt door te verzwijgen dat de pijnappel naar de basiliek moet als ze daar alleen (!) staat en laat gebeuren dat Thomas en co de fontein naar de basiliek brengen. Als enige tijd later Kim en Sahil ook op weg zijn naar de basiliek met de pijnappel, vertraagt ze verder door hen eerst naar de bijhorende sokkel te proberen sturen bij de universiteit. Het is trouwens Fresia die correct bijstuurt, Laetitia blijft opnieuw (als enige) afzijdig in deze discussie.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 08:50:02 door Molekule »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #304 Gepost op: 30-01-2022, 11:34:36 »
Dit was van tevoren niet een heel dom idee van een mol: de enige weg naar €0 was via dit risico. Eigenlijk hetzelfde dilemma maar dan omgekeerd: speel je op safe (niet al het geld wordt verdiend) of ga je all in (kans op alles verliezen)
Zou een mol werkelijk opperen om voor alles-of-niets te gaan? Met de (zeker aanwezige) kans dat het totale bedrag wordt verdiend? Het lijkt mij dat de mol toch niet als eerste dit zal gaan opperen. Je mag toch zeker een groot deel van de 2000 Euro aan haar toeschrijven, aangezien tot zij haar mening gaf er een meerderheid leek voor de andere optie... En dan was er heel wat minder verdiend. Nee, voor mij gaat er een dikke streep door Kim-Lian als mol!
Ich bin ein Bärliner!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #305 Gepost op: 30-01-2022, 11:40:15 »
Ik zou op basis van deze keuze niet gaan strepen. Achteraf is het een slechte keuze, maar in de voorgaande seizoenen was alles of niets vaak juist wel de molse keuze. Ik denk dat de kandidaten gewoon echt hard hebben meegewerkt, maar als er één of twee wat verdacht hadden willen worden, was het een heel ander verhaal geweest.

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #306 Gepost op: 30-01-2022, 12:05:07 »
Hele scherpe opmerking bij de laatste YouTube video van Siem; Kim-Lian zegt bij de Zwanenmeer opdracht dat ze fietsen haat, terwijl ze juist regelmatig fietst, tijdens een fietstocht ten huwelijk is gevraagd en een Instagram bericht heeft gemaakt met een mooie fiets (20 september 2021).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #307 Gepost op: 30-01-2022, 14:28:24 »
Zou een mol werkelijk opperen om voor alles-of-niets te gaan? Met de (zeker aanwezige) kans dat het totale bedrag wordt verdiend? Het lijkt mij dat de mol toch niet als eerste dit zal gaan opperen. Je mag toch zeker een groot deel van de 2000 Euro aan haar toeschrijven, aangezien tot zij haar mening gaf er een meerderheid leek voor de andere optie... En dan was er heel wat minder verdiend. Nee, voor mij gaat er een dikke streep door Kim-Lian als mol!
Als kandidaat een dubbelslimme opmerking: 1. bij dit soort opdrachten met keuze deelbedrag of alles of niets, is een opdracht vaak wél te doen, ten tweede kun je kijken wie er tegen alles of niets is.
Ik zie haar ook niet als mol, wel ben ik benieuwd hoe men achteraf met
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 14:29:56 door Heinz »

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #308 Gepost op: 30-01-2022, 14:32:59 »
Al is de spoiler nog zo snel, Heinz achterhaalt ’m wel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #309 Gepost op: 30-01-2022, 14:40:51 »
 ::rofl:: (Ook al is er waarschijnlijk niemand meer die niet van de spoiler weet, maar ach.)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #310 Gepost op: 30-01-2022, 16:27:14 »
Als Kim Lian de mol zou zijn, kan iemand me dan uitleggen waarom ze heel opzichtig molt voor hele kleine bedragen en zich daarmee heel verdacht maakt, maar hele grote bedragen, die veel subtieler te saboteren zijn, rustig in de pot laat komen? Dat gaat inmiddels om bijna 4000 euro (geen jokers kiezen bij Welmoed, geen paar seconde tijdrekken bij zwanen en beelden verslepen). Zit toch totaal geen logica achter voor een mol? Ze wordt en super erg verdacht en ze laat heel veel geld in de pot komen. Precies omgekeerd van de twee doelen die de mol heeft.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #311 Gepost op: 30-01-2022, 22:34:03 »
Ik denk dat dit echt een foutje van de mol was. Kim-Lian na het alles of niets-moment:

“Ik dacht: Nou, weet je, laten we gewoon een gokje wagen. Laten we even de groep onder druk zetten. Hè. En we gaan gewoon voor alles.”

Maar iets anders (ik hoop dat dit al niet te vaak gevraagd is): hoe zit dat nou met die verschillende wenkbrauwen van haar, in opdrachten en in biechten? Of ben ik gewoon te oud om dat te snappen, make-upsgewijs?

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #312 Gepost op: 30-01-2022, 23:05:20 »
Na terugkijken van aflevering 5 valt mij het overdreven gejuich van Kim-Lian op, zowel na het Zwanenmeer en na de Beeldenopdracht. Het komt op mij slecht geacteerd over, ook hoe ze reageert op het vertrek van Hila en in haar biecht.

"Nee,.....nee, nee, nee....verdomme"

"(Diepe zucht) Het vertrek van Hila. Dat vond ik echt..echt.. heel erg naar, want...Hila... is... gewoon mijn enige... maatje....in dit....programma."

Het gehakkel waarmee ze dit zegt past niet bij een presentatrice. En hoezo heeft ze het over het programma? Was ze zich hier ondanks de geveinsde emotie heel bewust van?
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 23:17:40 door Delightz »

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #313 Gepost op: 30-01-2022, 23:12:29 »
Rond 30min 12sec in de aflevering viel me dit op, Kim-Lian zei:

Ja ik vind altijd dat Sahil d'r een beetje de kantjes vanaf loopt met van alles, "maar dat doet hij kennelijk expres".

Met name dat dikgedrukte stukje, is ze de mol en weet ze het daarom zo zeker? (dat het geen mol gedrag is van Sahil)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #314 Gepost op: 30-01-2022, 23:18:31 »
Hele scherpe opmerking bij de laatste YouTube video van Siem; Kim-Lian zegt bij de Zwanenmeer opdracht dat ze fietsen haat, terwijl ze juist regelmatig fietst, tijdens een fietstocht ten huwelijk is gevraagd en een Instagram bericht heeft gemaakt met een mooie fiets (20 september 2021).

Ik denk dat ze het waterfietsen (of het spinnen in de sportschool) bedoelde, ze is daar meer dan een keer in de biecht op teruggekomen (en ik deel haar mening als fietsliefhebber: op een waterfiets trap je voor niets  ::tandpastasmiley:: )

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #315 Gepost op: 30-01-2022, 23:19:45 »
Rond 30min 12sec in de aflevering viel me dit op, Kim-Lian zei:

Ja ik vind altijd dat Sahil d'r een beetje de kantjes vanaf loopt met van alles, "maar dat doet hij kennelijk expres".

Met name dat dikgedrukte stukje, is ze de mol en weet ze het daarom zo zeker? (dat het geen mol gedrag is van Sahil)
Als ze de Mol is, zou ze dit dan zeggen? Dan is het toch gewoon handig om mee te liften op de nep-mol?

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #316 Gepost op: 30-01-2022, 23:39:28 »
Als ze de Mol is, zou ze dit dan zeggen? Dan is het toch gewoon handig om mee te liften op de nep-mol?
Het was in de biecht, die alleen de tv kijker ziet. Dus meer een subtiele hint voor de kijkers?

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #317 Gepost op: 30-01-2022, 23:41:45 »
En daarin hoeft ze niet eens subtiele hints te geven. In de biecht zitten ook altijd de mol-confessions, die worden er alleen weer uitgemonteerd (of misschien deels, wat hier het geval zou kunnen zijn).

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #318 Gepost op: 31-01-2022, 09:52:38 »
Na terugkijken van aflevering 5 valt mij het overdreven gejuich van Kim-Lian op, zowel na het Zwanenmeer en na de Beeldenopdracht. Het komt op mij slecht geacteerd over, ook hoe ze reageert op het vertrek van Hila en in haar biecht.

"Nee,.....nee, nee, nee....verdomme"

"(Diepe zucht) Het vertrek van Hila. Dat vond ik echt..echt.. heel erg naar, want...Hila... is... gewoon mijn enige... maatje....in dit....programma."

Het gehakkel waarmee ze dit zegt past niet bij een presentatrice. En hoezo heeft ze het over het programma? Was ze zich hier ondanks de geveinsde emotie heel bewust van?

Ja vervelend geacteerd gedrag, ik stoorde me daar bij Renee ook enorm aan. Het fake druipt ervan af. Ik merk dat ik haar daardoor niet wil zien als Mol, dat probleem had ik ook bij Renee. Ik hoop niet dat het een Renee 2 wordt..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #319 Gepost op: 31-01-2022, 09:55:21 »
Misschien ben je er te goed in geworden om spontane reacties van geacteerde te onderscheiden? Het is gewoon ook heel moeilijk om euforisch te spelen als je eigenlijk baalt terwijl de anderen wel spontaan kunnen reageren.