Zou wel een stunt zijn hč, Thomas als Mol?
Ik haal wat punten uit zijn
overzichtspagina:
- Probeert het raadsel met de rekensom verkeerd op te lossen, Arno grijpt in maar het is al te laat
Dit was als Mol een rare actie want er moesten juist wel jokers verdiend worden om af te kopen. Of was dit daarom juist wel een slimme actie van de Mol: je neerzetten als klunzige kandidaat die helemaal geen motief had om te mollen?
- Maakt (bij de zandlopers) een verkeerde berekening en wordt gecorrigeerd door Hila
Een van de weinige mogelijke molacties die we te zien krijgen deze opdracht. Erg gedurfd en daarom onwaarschijnlijk, of juist prima passend in de rol die Thomas aanneemt van klunzige kandidaat?
- Stelt zich aanvankelijk kandidaat om penningmeester te worden maar trekt zich na Hila's pleidooi om penningmeester te worden terug want "niemand gaat mij vertrouwen"
Thomas snapt het dus eigenlijk wel "dat niemand hem zal vertrouwen" want ja, hij is nou eenmaal die klunzige kandidaat die ook weleens geld zou kunnen verliezen. Niet een sneaky Mol. Weer onderdeel van Thomas' masterplan als Mol?
- Thomas prikt al ballonnen tijdens het oefenrondje wat niet mocht. Rik trekt daarom 90 euro van het verdiende bedrag af. Thomas biecht: "Mijn auto rijdt naar een punt en ik denk dat is het proefritje. Maar dat is niet, dat was niet het proefritje, dat was het rijden naar het punt waarvanaf het proefritje begon"
Ik geloofde Thomas' uitleg meteen. De kandidaten lijken te denken: erg verdacht, maar ach, het is Thomas.
- Thomas en Fresia zijn een duo. Met lichttechniek maken ze foto's waarop ze hun medekandidaten uitbeelden. Thomas: "We moeten simpele karikaturen maken. Dus Glen is een bol met strepen eraan."
Slimme opmerking van Thomas en de enige manier om deze opdracht goed uit te voeren lijkt me. Ik kan Thomas deze opdracht niet op molacties betrappen. Iemand anders wel?
- Thomas katapulteert nul ballen in 500 euro en Arno neemt het (zonder succes) van hem over
Tsja, het was ook gewoon heel moeilijk.
- Thomas en Everon duelleren om een vrijstelling
Wat we horen van hun overleg vooraf:
T: Eitje toch? Het is een no-brainer Eef. We gaan helemaal naar het eind. Met een zakje in ons hand. Ik beloof het.
E: Ik zit op jou, Thomas.
T: Dat motiveert mij om jou te naaien nu. Dan gaat een van ons met lege handen naar huis. Daar is een win-winsituatie.
E: We gaan voor de win-win.
T: We gaan voor win-win, OK.
- Thomas houdt zich niet aan de afspraak en laat zijn zakje direct in "3 jokers" vallen zodra ze daar aankomen. Hij biecht dat hij verwachtte dat Everon hem zou naaien omdat Everon hem niet vertrouwt. Thomas tegen Everon: "Ik kreeg de belofte niet terug, Eef. Ik was bang". Everon biecht er stuk van te zijn
Opnieuw is een van de of misschien wel de opmerkelijkste actie van de hele opdracht er een van Thomas. Geld in de pot zou er met allebei een vrijstelling ook niet komen dus waarom Thomas dit als Mol zou doen weet ik niet. Everon verdenkt hem er alleen maar meer om.
Al met al zou ik Thomas als Mol te mooi om waar te zijn vinden en zijn gedragingen/acties hiervoor te inconsistent.