Auteur Topic: [Kandidaat] Thomas van Luyn  (gelezen 23393 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #120 Gepost op: 13-02-2022, 17:06:56 »
Uiteraard doel ik op die pet.    8)

Ik heb de video beter bekeken en vond nu zelfs bewijs dat Thomas in het bootje zat.
Zie mijn bericht in het draadje over de opdracht: https://www.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=71804.msg2449937#msg2449937

"Ladies and gentlemen, we've got him!":   https://www.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=71804.msg2449941#msg2449941
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 17:26:35 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #121 Gepost op: 13-02-2022, 17:53:44 »
Even heel ver terug, naar Vakbondje. Het is vast al eerder genoemd, maar als Thomas de mol is, dan is zijn keuze daar voor 3 jokers beter te verklaren. Die zaten namelijk voor het geld. En ook zijn reactie "ik kreeg geen zekerheid of je ook voor de vrijstelling zou gaan" kan dan heel oprecht zijn geweest. Want de vrijstelling is de meest logische keuze voor de kandidaten, en daarom degene waarmee de mol zich het minst verdacht maakt, maar als hij inderdaad die zekerheid niet gekregen heeft, dan voorkomt hij door voor die 3 jokers te kiezen dat er mogelijk 1500 euro in de pot komt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #122 Gepost op: 13-02-2022, 18:04:46 »
Even heel ver terug, naar Vakbondje. Het is vast al eerder genoemd, maar als Thomas de mol is, dan is zijn keuze daar voor 3 jokers beter te verklaren. Die zaten namelijk voor het geld. En ook zijn reactie "ik kreeg geen zekerheid of je ook voor de vrijstelling zou gaan" kan dan heel oprecht zijn geweest. Want de vrijstelling is de meest logische keuze voor de kandidaten, en daarom degene waarmee de mol zich het minst verdacht maakt, maar als hij inderdaad die zekerheid niet gekregen heeft, dan voorkomt hij door voor die 3 jokers te kiezen dat er mogelijk 1500 euro in de pot komt.

Klopt! Zo had ik het nog niet bekeken, maar het is een goede redenering.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #123 Gepost op: 13-02-2022, 18:15:42 »
Dat psychologische spelletje zou hij als mol inderdaad goed gespeeld hebben.

Hij verdient (direct en indirect) onnodig veel bij de opdracht waarbij ze kistjes in het moeras moesten openen, bij de opdracht waarin er kistjes opgevist moesten worden in de duikbootbasis en (mogelijk) bij de foto-opdracht in het bootje.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #124 Gepost op: 13-02-2022, 19:11:29 »
Even heel ver terug, naar Vakbondje. Het is vast al eerder genoemd, maar als Thomas de mol is, dan is zijn keuze daar voor 3 jokers beter te verklaren. Die zaten namelijk voor het geld. En ook zijn reactie "ik kreeg geen zekerheid of je ook voor de vrijstelling zou gaan" kan dan heel oprecht zijn geweest. Want de vrijstelling is de meest logische keuze voor de kandidaten, en daarom degene waarmee de mol zich het minst verdacht maakt, maar als hij inderdaad die zekerheid niet gekregen heeft, dan voorkomt hij door voor die 3 jokers te kiezen dat er mogelijk 1500 euro in de pot komt.

Sorry, maar dit klopt niet. Vóór de 1500 euro zat een vakje 2 jokers; de 3 jokers zaten ná de 1500 euro. Die konden dus al niet meer in de pot komen toen Thomas z'n zakje liet vallen, dus hij heeft dat ook niet voorkomen met z'n actie. Wat wel zo was, wat dat vóór de vrijstelling voor allebei, een vakje individuele vrijstelling zat. Dus voor één van beiden. Ga er maar vanuit dat Thomas dát bedoelde toen hij z'n zakje liet vallen, dat hij (als kandidaat) bang was dat Everon daarvoor zou gaan of (als mol) de kandidaat speelde die bang was dat Everon daarvoor zou gaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #125 Gepost op: 13-02-2022, 19:46:49 »
Je hebt gelijk. Maar als Mol maakt Thomas zichzelf natuurlijk nog steeds heel onverdacht door voor de 3 jokers te kiezen, vooral omdat de kandidaten wisten dat er een zwarte vrijstelling in het spel kon komen. Die jokers kun je immers over meerdere afleveringen inzetten, dus door daarvoor te kiezen doe je jezelf behoorlijk kandidaats voor. Stel dat Everon toen op Thomas zat, dan heeft die de verdenking op slimme wijze weggespeeld.

Bedenk ook dat de kandidaten - voor zover ik weet - niet zelf hun partner mochten kiezen. Dat betekent dat de Mol als enige wél de vrije keuze had om een partner voor deze opdracht te kiezen. En dan kies je natuurlijk maar wat graag iemand die jou al verdenkt en bij wie je de verdenking weg wilt spelen.

Gaan we kijken naar de anderen die nu nog in het spel zitten, dan komen we bij Fresia met Laetitia, die beide een vrijstelling kozen en dus geen actie van de Mol om kandidaats over te komen en Kim-Lian met Welmoed, die samen kozen voor 1500 euro voor de pot en dat zou je met heel veel moeite nog een actie van Kim-Lian kunnen noemen om kandidaats over te komen, maar dan wel een hele dure actie omdat ze er veel geld mee in de pot speelde. Conclusie: de enige die echt als Mol gehandeld lijkt te hebben bij vakbondje van de nu nog resterende kandidaten is toch echt Thomas. Hij zorgde voor geen geld in de pot en zorgde er waarschijnlijk ook voor dat Everon hem definitief als kandidaat is gaan zien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #126 Gepost op: 13-02-2022, 20:17:44 »
Dat psychologische spelletje zou hij als mol inderdaad goed gespeeld hebben.

Hij verdient (direct en indirect) onnodig veel bij de opdracht waarbij ze kistjes in het moeras moesten openen, bij de opdracht waarin er kistjes opgevist moesten worden in de duikbootbasis en (mogelijk) bij de foto-opdracht in het bootje.

En 250 bij hoog spel en als we goed gerekend hebben ook onnodig veel zwanen binnen gebracht ;-)

Ik snap de verdenking op Thomas wel (heb ook vanuit die tunnel naar hem gekeken), maar het geld zit me dwars.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #127 Gepost op: 13-02-2022, 20:19:46 »
Mijn excuses voor de opmerking over Vakbondje. Ik had het dus mis.
In dat geval vind ik de actie van Thomas daar als mol niet echt te verklaren.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #128 Gepost op: 13-02-2022, 20:22:00 »
Ik snap de verdenking op Thomas wel (heb ook vanuit die tunnel naar hem gekeken), maar het geld zit me dwars.


Het punt is dat we de laatste jaren wel vaker zien dat de Mol aardig wat geld verdient. Eigenlijk logisch, gezien de vele fanatieke Follow the Money-uitzoekers. Zou de Mol nog steeds amper iets verdienen dan zou het te makkelijk worden zo de Mol aan te wijzen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #129 Gepost op: 13-02-2022, 20:39:50 »
Dat Thomas na Vakbondje nogal emotioneel was en dit in het busje vertelde vond ik ongeloofwaardig.

En wat te denken van zijn nietszeggende gezicht in een biecht in de aflevering 3, die wellicht de afleveringstitel verklaart?
« Laatst bewerkt op: 16-02-2022, 13:30:18 door Delightz »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #130 Gepost op: 13-02-2022, 20:39:55 »
Uiteraard moet de mol ook wat geld verdienen, maar dit zijn wel onnodige bedragen geweest.

Zeker bij hoog vliegen had hij niets (of de helft) binnen kunnen brengen want niemand die hem zag (al heb ik nog wel gedacht dat hij eens en voor altijd de verdenkingen van zich af wilde krijgen).

Bij Laetitia hoog spel had hij gewoon de jokers kunnen kiezen ipv het geld.

Bij de schapen stelde hij mede voor ze maar weer los te laten ivm het mingeld en vond het stom dat Kim en Fresia dat niet okk hadden gedaan

Bij de grot had hij bijv een kistje kunnen laten pikken en niet voorstellen die van sahil ook mee te nemen.

Zwanen, veel geld gepakt en op tijd terug, geen molacties.

Lasergamen; snel terug met geld.

Lichtfoto’s: fresia verbeteren dat anderen ook op Glenn kunnen lijken (met fresia die gewoon ‘nee dat is niet zo’ antwoord.

Naast dat ik ook, als ik vanuit een tunnel kijk, molacties kan vinden, bijv gelinkt aan de afl titel (maar die kun je bij iedereen wel vinden). En de link naar studio snugger (heb ik hier eerder genoemd) met rode loper en trap vond ik wel bijzonder.

Al met al toch teveel punten die me op kandidatengedrag wijzen. Maar ik zou hem een hele leuke mol vinden als hij het wel zou zijn.





Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #131 Gepost op: 13-02-2022, 21:12:25 »
Laetitia had het geld bij hoog spel. Weliswaar verkeerd ingeschat door Thomas.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #132 Gepost op: 13-02-2022, 21:16:53 »
Exact, verkeerd ingeschat door Thomas terwijl ze een afspraak hadden. Dus Thomas zorgt voor het geld in de pot en beide een joker. Onmols

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #133 Gepost op: 13-02-2022, 22:19:13 »
Exact, verkeerd ingeschat door Thomas terwijl ze een afspraak hadden. Dus Thomas zorgt voor het geld in de pot en beide een joker. Onmols

Afspraak? Thomas had alleen met Laetitia afgesproken dat hij alles zou doen wat er gedaan moest worden. Over Laetitia horen we dit niet dus geen idee of dit andersom ook gold.

Neemt niet weg dat het geld niet nodig was. Hij had het geld ook in het “niet afdalen” kistje kunnen doen.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #134 Gepost op: 14-02-2022, 06:42:44 »
Conclusie: de enige die echt als Mol gehandeld lijkt te hebben bij vakbondje van de nu nog resterende kandidaten is toch echt Thomas. Hij zorgde voor geen geld in de pot en zorgde er waarschijnlijk ook voor dat Everon hem definitief als kandidaat is gaan zien.
Dit klopt niet helemaal. Ook Fresia kan hier als mol het vertrouwen van Laetitia hebben gewonnen (door voor twee vrijstellingen te gaan), die zegt dat ze Fresia niet helemaal vertrouwt.

Toch zijn er, terugkijkend, genoeg aanwijzingen (naast de pet hint) die Thomas voor mij terug in het vizier brengen.

In Aftroeven rommelt hij met de cijferpuzzel, waardoor er niets meer van te maken is.

Na de uitslag van de zandlopers stelt hij zich kandidaat als penningmeester maar trekt zich terug met de opmerking, "niemand vertrouwt mij", best gewaagd, mocht hij de mol zijn.

Bij het ballonnen prikken begint hij er al mee in zijn testronde, wat hem een boete oplevert. Misschien had hij hier op een hoger bedrag gehoopt dan de 90 die er uit de pot ging?

Bij Net in Net uit bakt hij er met de katapult helemaal niets van en lijkt zich daar ook geen zorgen over te maken.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 09:16:25 door Delightz »

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #135 Gepost op: 14-02-2022, 07:24:28 »
Als dat de sterkste aanwijzingen zijn, dan vind ik het eerlijk gezegd niet echt heel hard. Bij veel van de vermelde opdrachten is het discutabel wat de mol zou doen en of hij wel invloed kon hebben.

Aftroeven: mol kon in beide kampen zitten. Veel jokers vinden, zodat de pot keeg gekocht wordt, of zorgen dat er minder geld gevonden wordt.

Ballonnen: het leek (op tv in ieder geval) vrijwel volledig willekeur welke kleur ballon je raakte. Viel weinig bewust te mollen.

Katapult: ja, hij bakt er niks van, maar dat geldt eigenlijk voor iedereen. Niks uit af te leiden mijns inziens.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #136 Gepost op: 14-02-2022, 07:40:29 »
Als dat de sterkste aanwijzingen zijn, dan vind ik het eerlijk gezegd niet echt heel hard. Bij veel van de vermelde opdrachten is het discutabel wat de mol zou doen en of hij wel invloed kon hebben.

Aftroeven: mol kon in beide kampen zitten. Veel jokers vinden, zodat de pot keeg gekocht wordt, of zorgen dat er minder geld gevonden wordt.

Ballonnen: het leek (op tv in ieder geval) vrijwel volledig willekeur welke kleur ballon je raakte. Viel weinig bewust te mollen.

Katapult: ja, hij bakt er niks van, maar dat geldt eigenlijk voor iedereen. Niks uit af te leiden mijns inziens.
Ik zie er openlijk gemol in, zoals met de tijdpuzzel. Als hij erop wordt aangesproken dat hij de gele stokken niet mag gebruiken, zegt hij "Jawel, ik doe dat wel." Vreemde opmerking van een kandidaat die met zijn eerste opdracht bezig is.

Dat geldt ook bij de testronde waarin hij al begon met ballonnen prikken, terwijl dat niet de bedoeling was.

Hij kreeg zo het imago van de klunzige kandidaat, maar volgens mij was dat een bewuste strategie. Niet voor niets werd hij aanvankelijk veel verdacht. Door relatief veel in de pot te brengen zakte hij daarna in de verdenkingen.

Omdat o.a. Glen en Welmoed hem in het vizier hadden en er toch uitvlogen, lijkt hij of zij het verkeerd zagen, maar dat weet je nooit zeker.

Thomas is erg slim. Bij de livestream had ik al het gevoel dat hij een goede mol zou kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2022, 13:31:25 door Delightz »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #137 Gepost op: 14-02-2022, 08:50:28 »
Klopt tot nu toe altijd op de tweede rij, tweede plaats.

Thomas zat nu ook weer op de 2e plaats bij de executie. Liep daar meteen naartoe. De eerste executie met 1 rij. Hintje dat hij de 2e Thomas is die de Mol is? Thomas betekent tweeling. De 22-hint kunnen ze niet meer doen.

Ik weet niet of het iets is. Qua shot het mooiste dat de 2 langste personen van een groep van 5 op plaats 2 en 4 gaan zitten, maar Fresia moest helemaal omlopen, dus het leek niet afgesproken met de rest.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 09:09:37 door Amethyst »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #138 Gepost op: 14-02-2022, 08:56:22 »
Thomas zat nu ook weer op de 2e plaats bij de executie. Liep daar meteen naartoe. De eerste executie met 1 rij. Hintje dat hij de 2e Thomas is die de Mol is? De 22-hint kunnen ze niet meer doen.

Ik weet niet of het iets is. Qua shot het mooiste dat de 2 langste personen van een groep van 5 op plaats 2 en 4 gaan zitten, maar Fresia moest helemaal omlopen, dus het leek niet afgesproken met de rest.

Hij legde idd zijn hand snel op de stoel waar hij uiteindelijk ging zitten.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #139 Gepost op: 14-02-2022, 09:04:14 »
Ik zie Thomas niet als mol hij heeft veel geld verdiend soms ook onnodig. Grootste probleem bij hem is dat hij net als bij Fresia niemand hem verdenkt op dit moment. Mocht hij de mol zijn wie gaat hem ontmaskeren.