Auteur Topic: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje  (gelezen 15085 keer)

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2022, 22:12:44 »
De mol zou hier toch best voor geld kunnen gaan want die weet dat er geen hele grote kans is dat de penningmeester toch weer 1500 uit de pot haalt. Kim-Lian doet net alsof ze ook voor het geld wou gaan.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2022, 22:19:55 »
We moeten er ook rekening mee houden dat "Nederland" kijkt. De opdrachten moeten dus niet al te moeilijk worden en kijkplezier verschaffen. Als WIDM op het niveau voor molloten gemaakt zou moeten worden zouden de kijkcijfers drastisch kelderen.
Bij ons op de bank vond iedereen het erg geslaagd vanavond  ::bravo:: ::bravo::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2022, 22:22:29 »
We moeten er ook rekening mee houden dat "Nederland" kijkt. De opdrachten moeten dus niet al te moeilijk worden en kijkplezier verschaffen. Als WIDM op het niveau voor molloten gemaakt zou moeten worden zouden de kijkcijfers drastisch kelderen.
Bij ons op de bank vond iedereen het erg geslaagd vanavond  ::bravo:: ::bravo::

Juist het leuke ervan, die morele dilemma's. Vooral als er nog een dubbele bodem in zit. Ik vond die onderhandelopdracht in seizoen drie ook fantastisch (met Jantien, Harry, John en Nico).
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2022, 22:24:30 »
Wel fijn dat Hila de zwarte vrijstelling trok anders had ze wel pech met het grote nadeel dat ze had. Jammer dat we niet zeker weten of het geen doorgestoken kaart was. (Dat in elke envelop "zwarte vrijstelling" zat.)
[/quote
Heb jij er één moment aan getwijfeld dan dat ze niet 'toevallig' die zwarte vrijstelling had getroffen?
Anders was er een belangrijk element in dit mindgame weggevallen, en we kijken wel in de eerste plaats naar een tv-show en daarna pas naar een zogenaamd spelletje.

Het prisoners dilemma bestaat doorgaans wel uit de iets hogere prijs voor degene die zijn maat verraadt, nu leek het mij dat je gewoon beide voor een vrijstelling moest gaan. Ik vond het juist opvallend dat dat niet altijd gebeurde.

Wat betreft het psychologische spel bij het al dan niet inzetten bij de test leek het mij evident dat je beter even kon wachten met de vrijstelling. Dat is sowieso al beter, want in deze fase is de kans op eliminatie nog niet zo groot, en nu met een mogelijke zwarte vrijstelling al helemaal.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2022, 22:30:26 »
Ik denk eigenlijk dat Kim en Welmoed samen hebben afgesproken om voor het geld te gaan, maar dat het in de montage net lijkt alsof het volledig door Welmoed kwam.

Ik denk dat het initiatief wel degelijk bij Welmoed lag. Kim-Lian zei niet voor niets na Welmoeds executie dat het dankzij Welmoed was dat het geld verdiend werd.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2022, 22:30:55 »
Dit zijn opdrachten naar mijn hart (weten ook de mensen die widmo op het forum gevolgd hebben), alleen ben ik het wel met Heinz eens dat er nog een combi van geld + iets bij had gekund op de plankjes.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #26 Gepost op: 15-01-2022, 22:31:18 »
Leuke opdracht, gelukkig geen groep met alleen maar vertrouwen in elkaar. Dacht even dat Hila compleet zou instorten toen ze weg gestuurd werd van de anderen zonder kans op een groene vrijstelling. Heel onmols.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2022, 22:33:34 »
Ik denk dat het initiatief wel degelijk bij Welmoed lag. Kim-Lian zei niet voor niets na Welmoeds executie dat het dankzij Welmoed was dat het geld verdiend werd.
Als ze de mol is zou ze toch beter zeggen dat ze beiden voor het geld hadden gekozen. Hier maakt ze zichzelf nodeloos verdacht mee.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2022, 22:34:46 »
Dat kan ze alleen maar doen als dat ook zo is. Welmoed stond ernaast.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2022, 22:37:28 »
Ja, mee eens. Toch had Kim-Lian als ze de Mol is ook niks hierover kunnen zeggen en pas later dat ze samen voor 1500 euro kozen, dus wat dat betreft snap ik mocemole's opmerking wel.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2022, 22:38:28 »
Ik vond het deel met de planken op zich wel goed, maar het deel van Hila echt een stuk minder. Voornamelijk omdat het gewoon een hele makkelijke manier is om geld uit de pot te halen, en dan ook nog eens meteen €1500...
Vind dat toch jammer. Dat bij zulke opdrachten, waarbij er troeven op het spel staan, er toch ook (vrijwel) altijd tegenover staat dat er geld uit de pot gaat.
Zoiets mag van mij wel een keer anders. Zo had ik het bijvoorbeeld tof gevonden als één van de planken een vraagteken was, met als resultaat dat Hila de zwarte vrijstelling kreeg, of zoiets.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2022, 22:42:01 »
Opdracht is wel goed voor mijn pool. Had goed ingeschat dat Laetitia een vrijstelling zou halen en Thomas een joker!

Ik had ze dus omgedraaid ingevuld. Laetitia voor jokers en Thomas voor een vrijstelling. En Welmoed als finalist.

Mol en kandidaat hebben hier hetzelfde belang: geen geld maar jokers of een vrijstelling. Mol houdt zo geld uit de pot en de kandidaat verzekerd zich van wat foute antwoorden die goed worden gerekend of diegene is een ronde door.

Juist met de ZV in het spel is het slim wat Sahil/Laetitia en Fresia gedaan hebben. Ze op zak houden is de ideale kandidatenmove. Dat KL meegaat voor geld snap ik dan weer totaal niet. Dat Everon zo goed gelovig is dan weer wel. Of verdraaid goed geacteerd  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2022, 22:44:51 »
De opdracht was vooral heel mooi en spannend in beeld gebracht en ik ben blij dat Welmoed nog voor geld koos, want je weet natuurlijk al dat iedereen voor troeven gaat. Altijd wel een beetje jammer als Mol en kandidaat hetzelfde belang hebben. Misschien was het wat geweest als er per genomen tree een x bedrag zou worden verdiend ofzo.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2022, 22:47:39 »
Ik zou denken bij deze opdracht een titel 'tijd voor vertrouwen' of 'stappen naar vrijstelling' of iets dergelijks (beters), maar: 'vakbondje..?'
Een kleine FNV? vorige week 'prikactie'...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2022, 22:53:38 »
Arme Hila, de mogelijkheid om geheel buitenspel gezet te worden (als iedereen een vrijstelling elkaar zou gunnen en ze geen geluk had met de zwarte vrijstelling loting) én dan ook gewoon geen opdracht mee mogen spelen.  :\'(

Vond het eerlijk gezegd wel een matige versie van een troeven/psychologische opdracht.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2022, 23:12:46 »
Ik zou denken bij deze opdracht een titel 'tijd voor vertrouwen' of 'stappen naar vrijstelling' of iets dergelijks (beters), maar: 'vakbondje..?'
Een kleine FNV? vorige week 'prikactie'...

Er zit iedere uitzending een klein knipoogje naar de huidige gang van zaken:
Avondklok, Prikactie, Vakbondje.
Verwacht volgende week bij de schreeuwopdracht er weer eentje.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2022, 23:13:51 »
Er zit iedere uitzending een klein knipoogje naar de huidige gang van zaken:
Avondklok, Prikactie, Vakbondje.
Verwacht volgende week bij de schreeuwopdracht er weer eentje.
Tegengeluid? ;)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2022, 23:13:57 »
Arme Hila, de mogelijkheid om geheel buitenspel gezet te worden (als iedereen een vrijstelling elkaar zou gunnen en ze geen geluk had met de zwarte vrijstelling loting) én dan ook gewoon geen opdracht mee mogen spelen.  :\'(
Vond het eerlijk gezegd wel een matige versie van een troeven/psychologische opdracht.

Nou ja, het is een variatie op 'de penningmeester heeft een aparte positie' en dit keer valt dat niet zo goed uit. Hebben we eerder gezien, en er gebeurt weinig rond het penningmeesterschap, dus een beetje reuring vind ik niet erg. En het kwam goed. En als het niet goed kwam ten nadele van Hila (rood scherm) was het dramatisch en 'oneerlijk' geweest, bruut. Vind ik ook niet erg. Die keer dat de afvaller net was bestolen van haar joker, zoiets...

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2022, 23:14:30 »
Ja, mee eens. Toch had Kim-Lian als ze de Mol is ook niks hierover kunnen zeggen en pas later dat ze samen voor 1500 euro kozen, dus wat dat betreft snap ik mocemole's opmerking wel.

Ik neig ernaar dat Kim-Lian hier zoveel mogelijk vertrouwen probeert te winnen door hier eerlijk over te zijn. Als ze de Mol is en de verdenkingen bij de biechten kloppen heeft ze het ook wel nodig om betrouwbaar over te komen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2022, 23:16:13 »
Er zit iedere uitzending een klein knipoogje naar de huidige gang van zaken:
Avondklok, Prikactie, Vakbondje.
Verwacht volgende week bij de schreeuwopdracht er weer eentje.

corona: avondklok en prikactie (vaccinatie)
arbeid/werknemers: prikactie (korte werkonderbrekingen van werknemers) en vakbondje

De eerste lijkt mij actueel, de tweede niet echt maar is misschien aan een van de kandidaten te koppelen...