Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld  (gelezen 12591 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Gepost op: 29-01-2022, 16:15:55 »


Bespreek hier de 3e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 21:40:48 door Heinz »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollyPolly

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - ????
« Reactie #1 Gepost op: 29-01-2022, 21:26:53 »
De beeldjes hadden Futhark runen - ik kreeg vier letters mee - O P S L - iemand hier iets bij opgevallen?

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - ????
« Reactie #2 Gepost op: 29-01-2022, 21:27:03 »
Ik weet niet of ik er wat gemist heb, maar deze runen stonden er op de kaartjes:
Othila, Perth, Sowilu en Laguz.

Ik heb niet geslapen afgelopen nacht, dus ik weet verder ook niet meer of dit ook vermeld was in de opdracht en of ik nu heel obvious dingen herhaal ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - ????
« Reactie #3 Gepost op: 29-01-2022, 21:34:12 »
Everon doet bar weinig

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - ????
« Reactie #4 Gepost op: 29-01-2022, 21:39:25 »
Het gebeurt tegenwoordig niet vaak meer dat ik trots ben op de kandidaten. Maar  ::bravo::
Net op tijd een ouderwets mooi bedrag binnengehaald.  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - ????
« Reactie #5 Gepost op: 29-01-2022, 21:42:27 »
Leuke opdracht! Vond de discussie over alles of niets bijzonder. Kim Lian stuurt naar meer risico nemen en opeens gaat bijna iedereen daarin mee.

Super dat de opdracht net binnen de tijd is gelukt. De enige molactie die ik zie is het slepen van het doopvont naar de basiliek. Dat heeft enorm veel tijd gekost.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #6 Gepost op: 29-01-2022, 21:53:47 »
Sahil redt wel de opdracht door heb er op te wijzen dat er een doorplaats is (naast de basiliek).

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #7 Gepost op: 29-01-2022, 21:57:09 »
Die discussie over het all-in gaan of per beeld is hier eigenlijk het meest interessant (ervan uitgaand dat de Mol wel voor all-in zou willen gaan). Hila zegt 'beter iets dan niets' en Fresia gaat meteen mee. Daarna gaan Thomas en Laetitia (die laatste meer op de achtergrond) mee. Daarna vragen ze Kim-Lian en die wil voor meer risico gaan. Daarna gaan ze stemmen waar Laetitia, Fresia en Thomas stemmen voor per beeld, daarna Kim-Lian en Sahil die zeggen all-in te willen gaan, daarna opeens Hila die gedraaid is en all-in wil gaan (maar ja, is niet de Mol) en Everon zei niks maar wilde ook voor all-in gaan, want anders was er geen meerderheid. Dus wat mij betreft Kim-Lian, Sahil en Everon verdacht en durf ik Fresia en Thomas eigenlijk wel af te strepen als Mol (niet alleen vanwege dit maar ook andere dingen deze aflevering).
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 22:02:39 door Joey94 »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #8 Gepost op: 29-01-2022, 21:57:44 »
Over de rünen:
De letters zijn: p,s,l,o,st

De betekenissen zijn:
- meer (Lake)
- huis (Estate)
- spel (Game)
- steen (STone)
- zon (Sun)

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #9 Gepost op: 29-01-2022, 22:01:42 »
Othila : erfgoed, familie eigendom

Pertho: kansen, gunstige wendingen

Sowilo: succes, kracht, uithoudingsvermogen, bescherming

Laguz: reis over water, intuïtie, plooibaarheid

Iemand die hier iets mee kan?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #10 Gepost op: 29-01-2022, 22:01:49 »
Dat ging maar net op het nippertje goed, de mol zal hier mss tijdgerekt hebben of proberen fout te maken met een locatie, maar dat is niet gelukt. KL stelt op t laatst nog voor om alles of niets te gaan, terwijl de rest 200 per beeld wilde. Als je dat als mol doet kun je dit toch wel saboteren als het weer letterlijk op de laatste seconde aankomt.

Ben benieuwd of er nog ergens een zwaan met hogere waarde lag en die door de mol bewust is overgeslagen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #11 Gepost op: 29-01-2022, 22:47:01 »
Over de rünen:
De letters zijn: p,s,l,o,st

De betekenissen zijn:
- meer (Lake)
- huis (Estate)
- spel (Game)
- steen (STone)
- zon (Sun)
Game slaat op Km Lian en ook Stone vanwege haar gelukssteen.
Wie kan Sun, Lake en Estate aan haar linken?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #12 Gepost op: 29-01-2022, 22:48:43 »
Ik ben wel benieuwd hoeveel tijd ze nou nog overhadden op het einde want je gaat me niet wijsmaken dat het echt net op 1 seconde geslaagd is.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #13 Gepost op: 29-01-2022, 22:52:08 »
Goh Heinz,laat ik nu exact datzelfde gedacht hebben toen ik de klok die laatste secondes in beeld zag.  ::rofl::

Hebben al eerder een heel mooie montage gezien van een ontsnapping , waarbij het leek dat ze net op tijd waren ontkomen , terwijl ze in het echt ruim een kwartier eerder waren weggekomen dan de montage ons wilde doen geloven .

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #14 Gepost op: 29-01-2022, 22:52:34 »
Wat nu:

Rünen - Zweden - Kim ?

Dieper erin gedoken te zijn, zijn dit Anglofriese runen, want dat is het enige met de gespiegelde M in het alfabet.

« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 22:59:15 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #15 Gepost op: 29-01-2022, 23:24:26 »
Die discussie over het all-in gaan of per beeld is hier eigenlijk het meest interessant (ervan uitgaand dat de Mol wel voor all-in zou willen gaan).
Helemaal mee eens, meest bepalende moment van deze opdracht. Kim zeer mols door op laatste moment het tij nog te laten keren. Sahil mols door daarin mee te gaan (zoals zo vaak). Everon zeer mols, die zich niet (in beeld) uitspreekt, maar wel de beslissende stem geeft.

Dat, natuurlijk gebaseerd op jouw aanname over dat de mol all-in wilt, maar gezien de meest kandidate spelers voor de veilige optie kiezen is de aanname wel redelijk.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 23:28:31 door daniwidm »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #16 Gepost op: 29-01-2022, 23:26:59 »
Everon erg verdacht door zich totaal niet uit te spreken, maar wel in te haken op de - eveneens verdachte - suggestie van Kim-Lian.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #17 Gepost op: 29-01-2022, 23:38:38 »
Als Everon in deze opdracht als Mols wil zijn , had hij toch best wat minder kunnen tillen of kunnen aandikken hoe zwaar het allemaal was . Want wees eerlijk als everon hier minder tilt, moet de rest meer tillen en is de kans dat het lukt kleiner.

Nee ik vind de mensen die hier minder tillen of Halfweg een taak ineens weer teruglopen verdachter.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #18 Gepost op: 29-01-2022, 23:41:42 »
Ik denk dat de mol hier voor alles of niets zou gaan, maar het kan ook zijn dat de mol deze opdracht als zeer goed haalbaar inschatte en daarom juist voor per beeld ging. Ik vind de kans op verschillende hoeveelheden beelden goed moeilijk in te schatten, maar je moet de kans erg hoog inschatten om alles of niets gunstig voor de pot te laten zijn. Twee voorbeelden:
Als je de kans op 0 t/m 5 beelden goed allemaal gelijk inschat dan zorgt per beeld voor €167 hogere verwachtingswaarde. Als je de kans 50/50 verdeeld over 4 goed en 5 goed dan krijg je een €100 lagere verwachtingswaarde bij de per beeld optie.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #19 Gepost op: 29-01-2022, 23:48:19 »
Ik ben wel benieuwd hoeveel tijd ze nou nog overhadden op het einde want je gaat me niet wijsmaken dat het echt net op 1 seconde geslaagd is.
Waarom zouden ze daar over liegen? Is dat ooit eerder gebeurd? Als we daar ook al niet op kunnen vertrouwen zou ik wel erg jammer vinden. Maar het is wel toevallig, 2 op het nippertje opdrachten achter elkaar.