Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld  (gelezen 12633 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #80 Gepost op: 1-02-2022, 20:07:27 »
Het blauwe deel is de rechter boom. Het wiel is zichtbaar in het allereerste frame helemaal tegen Thomas' arm aan. Zo zie ik het tenminste.
Ik zie het niet. Ik heb 2 blauwe lijntje naast de bomen getekend zoals ik het zie. Maar dan klopt het niet. Ook heb ik in het rechterplaatje een paar stippen getekend waar ik een ronding van een wiel zie. Maar ik kan er echt geen chocola van maken. Misschien kan iemand anders wel aangegeven hoe ik hier een kruiwagen in kan zien.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #81 Gepost op: 1-02-2022, 20:19:22 »
Wat bijzonder, het is toch overduidelijk een kruiwagen, of je de banden nu wel of niet ziet? Ik snap de discussie ook niet niet? Ach, Ik ga maar weer verder speuren naar de mol.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #82 Gepost op: 1-02-2022, 20:22:21 »
Als jij het zo overduidelijk ziet, waarom kun je mij dan niet uitleggen wat wat is. En zonder wiel heb je geen kruiwagen. Het is ook geen discussie, alleen is de vraag of het een kruiwagen is of niet.
Edit En waarom zouden Everon en Thomas allebei het niet hebben gezien als het zo duidelijk een kruiwagen is?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2022, 20:27:22 door MartinJ »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #83 Gepost op: 1-02-2022, 20:29:06 »
Natuurlijk! Ik wil het best even tekenen.. momentje.
Heb je ondertussen iets aan dit andere beeld?



Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #84 Gepost op: 1-02-2022, 20:34:06 »
Wat mij betreft overduidelijk een kruiwagen. Bak, lange handgrepen en twee ellipsvormige standaarden die licht naar buiten staan. Wiel slecht zichtbaar, maar die heb ik niet nodig om te kunnen zien dat dit een kruiwagen is. Denk niet dat het relevant is verder. Misschien waren ze te ingespannen bezig om het ding te zien, of mochten ze 'm niet gebruiken?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #85 Gepost op: 1-02-2022, 20:37:52 »
Natuurlijk! Ik wil het best even tekenen.. momentje.
Heb je ondertussen iets aan dit andere beeld?


Dat lijkt er inderdaad meer op! Problem solved

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #86 Gepost op: 1-02-2022, 20:57:27 »

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #87 Gepost op: 1-02-2022, 21:33:51 »
De meeste beelden of vooral plekken waar het komen moest kan ik als hint met name aan Thomas linken.
Doopvont & basiliek ivm zijn zendeling ouders.
Universiteit -> studie chinees
Theater ->cabaretier
Vaas/paleis? Heeft met oa martijn Koning programma cojones gemaakt..

De plaatsen voor beelden slaan natuurlijk ook op anderen maar dan heb ik nog niet voor alle 5 een antwoord.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #88 Gepost op: 2-02-2022, 10:48:11 »
In tijdsbeeld zijn uiteindelijk alleen Laetitia en Fresia voor 200 euro per kloppend beeld. En wat gebeurd er in aflevering 5? Laetitia prompt vol in de picture. Het gedoe bij "Uit de lucht gegrepen", de porto bij het zwanenmeer, en ook bij tijdsbeeld is Laetitia enorm verdacht in beeld gebracht dat ze staat te wijzen daarheen, alsof basiliek en doopplaats niet allebei in die richting waren. Dus wie wordt er hier beschermd? Volgens mij Fresia, die toch echt als eerste het doopvont richting iets van een kerk wilde sturen. Laetitia met die denneappel ook zo pontificaal verdacht in beeld. (maar als je er over nadenkt is dat nou juist het enige item dat de mol op dat moment nou net niet zo benoemen, want dat biedt de oplossing over de net geschapen verwarring dat het doopvont naar de kerk moet).

En bloed zweet en tranen. Dat is toch ook iets met voetbal?
"Bloed, zweet en tranen kende in 2002 een klein commercieel succes, maar het lied is een soort evergreen geworden bij begeleiding van het Nederlands voetbalelftal naar een toernooi. "
« Laatst bewerkt op: 2-02-2022, 10:50:22 door foxhunter »

Offline Danique89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #89 Gepost op: 2-02-2022, 11:24:39 »
Geen aanvulling op de kruiwagen... maar nog even over de runen. Bij de runen staat het tekentje M symbool voor de letter E. Mol = Everon?

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #90 Gepost op: 2-02-2022, 12:22:57 »
En bloed zweet en tranen. Dat is toch ook iets met voetbal?
"Bloed, zweet en tranen kende in 2002 een klein commercieel succes, maar het lied is een soort evergreen geworden bij begeleiding van het Nederlands voetbalelftal naar een toernooi. "

Dat nummer wordt bij thuiswedstrijden gedraaid van Ajax. Lijkt me zo'n typisch veel te ver gezochte hint, maar ik kan wel lachen om al die bezeten molloten die meer naar hints zoeken dan naar de aflevering kijken en daardoor tot de conclusie komen dat KL wel de mol moet zijn.
In deze opdracht deed KL weinig, maar ook niets verkeerds eigenlijk. Ik denk zelf dat de mol hier gedacht heeft: dit gaat te goed om nog te kunnen mollen. Laat maar varen deze keer (en die € 5000,- gaat er toch nog wel uit). Voor mij weinig te puzzelen behalve dan dat we net als bij de eerste opdracht weer getracteerd lijken te  worden op een niet chronologische volgorde van de opdracht.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #91 Gepost op: 2-02-2022, 12:29:25 »
Wat hebben die Runentekens met Albanië te maken? Ik kan met niet voorstellen dat er in die runentekens een aanwijzing zit. Maar ik zie er op basis van de letters waarvoor ze staan of the betekenis van de runen nog helemaal niks in.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #92 Gepost op: 2-02-2022, 15:50:26 »
De meeste beelden of vooral plekken waar het komen moest kan ik als hint met name aan Thomas linken.
Doopvont & basiliek ivm zijn zendeling ouders.
Universiteit -> studie chinees
Theater ->cabaretier
Vaas/paleis? Heeft met oa martijn Koning programma cojones gemaakt..

De plaatsen voor beelden slaan natuurlijk ook op anderen maar dan heb ik nog niet voor alle 5 een antwoord.

Of ze stonden er toevallig gewoon al 2000 jaar, die gebouwen  ;)
Was beter geweest als het Chinese tekens waren, dan was het inderdaad een echte hint naar Thomas.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #93 Gepost op: 2-02-2022, 15:54:55 »
Ik worstel zelf een beetje met de omschrijvingen.
'De pijnappel staat voor onsterfelijkheid: een religieus thema. En 'de vaas is een van de meest essentiële ornamenten om de belangrijkste residentie van Butrint te versieren'.

De woordcombinaties zijn zo vergezicht.
De bovenste omschrijving is best beknopt, de onderste zo lang...

Iemand hier ideeën over?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #94 Gepost op: 2-02-2022, 15:58:39 »
Ik worstel zelf een beetje met de omschrijvingen.
'De pijnappel staat voor onsterfelijkheid: een religieus thema. En 'de vaas is een van de meest essentiële ornamenten om de belangrijkste residentie van Butrint te versieren'.

De woordcombinaties zijn zo vergezicht.
De bovenste omschrijving is best beknopt, de onderste zo lang...

Iemand hier ideeën over?

De productie kan gewoon minder goed uit de voeten met de Nederlandse taal dan men zelf denkt, vrees ik.   ;)
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #95 Gepost op: 2-02-2022, 16:30:36 »
De productie kan gewoon minder goed uit de voeten met de Nederlandse taal dan men zelf denkt, vrees ik.   ;)

De redactie heet dat in goed Nederlands. :P

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #96 Gepost op: 2-02-2022, 17:11:16 »
Geen aanvulling op de kruiwagen... maar nog even over de runen. Bij de runen staat het tekentje M symbool voor de letter E. Mol = Everon?

Mooi gevonden! bij deze is mijn tunnel gesloten en kom ik er niet meer uit

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #97 Gepost op: 2-02-2022, 17:12:26 »
Wat hebben die Runentekens met Albanië te maken? Ik kan met niet voorstellen dat er in die runentekens een aanwijzing zit. Maar ik zie er op basis van de letters waarvoor ze staan of the betekenis van de runen nog helemaal niks in.

Zie 2 posts boven deze post van jou! Er is een "M" rune die staat voor de letter E  ::tandpastasmiley::

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #98 Gepost op: 2-02-2022, 18:54:54 »
Dan nog. Díe rune (de M) is niet in de uitzending geweest en, zoals door molton opgemerkt, runen hebben niets met Albanië te maken.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Tijdsbeeld
« Reactie #99 Gepost op: 2-02-2022, 19:45:48 »
Dan nog. Díe rune (de M) is niet in de uitzending geweest en, zoals door molton opgemerkt, runen hebben niets met Albanië te maken.

Juist daarom, runen hebben niks met albanie te maken dus waarom hebben ze die dan gebruikt? dan zal er toch een hint in moeten zitten.
En dan het is niet in de aflevering geweest idd, maar als ze dat wel gedaan hadden had het er weer wat te dik opgelegen denk ik.