Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?  (gelezen 26318 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #140 Gepost op: 14-02-2022, 00:23:29 »
En de andere kandidaten denken dan niet, hé waarom heeft Thomas ineens een ander petje op. Zou hij soms niet herkend willen worden?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #141 Gepost op: 14-02-2022, 01:31:34 »
Ik denk dat de andere kandidaten Thomas pas weer na afloop in het hotel hebben gezien en toen had hij dat petje natuurlijk allang weggewerkt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #142 Gepost op: 14-02-2022, 08:37:25 »
De uitdrukking 'meerdere petten op hebben' past mooi bij Mol Thomas.

werd op het andere forum opgemerkt. Sorry als het al was gepost.

mol '17 = thomas, boot 17 = thomas?
Zit eigenlijk niet meer op Thomas maar voor de verdenkers  ;)

Was mij ook opgevallen. Mooie.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #143 Gepost op: 14-02-2022, 08:51:25 »
Langs varen is een grote mol actie.

Ik zie thomas en Everon niet doen. Als ze mol zijn waren ze niet een mol met lef. Ik zie Kim en Fresia als mol wel doen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #144 Gepost op: 14-02-2022, 08:53:29 »
Dat denk ik dus ook. Dat was destijds bij Jan ook niet het geval. Daar is in de originele uitzending zo ge-edit dat Jan nooit te zien was, ook niet met blauwe hoodie op. Pas bij de molacties werden die beelden vrijgegeven.
We hebben Jan wel in de uitzending gezien, van achteren op een bankje tussen andere mensen inderdaad met een hoodie op en vanuit de verte. Ik denk dat we het met een glimp moeten doen, dus niet opgeven.

Everon zou een pruik op kunnen zetten en dan van achteren filmen zoals bijvoorbeeld die 'vrouw' met lang zwart haar in de gele waterauto (foto annebeestje).  Die blauwe boot is misschien een beetje te makkelijk.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #145 Gepost op: 14-02-2022, 09:27:06 »
De boef fotograferen zal net mislukt zijn bij Kim, want je wilt wel een foto maken waar de niet boef ook op staat, anders is het heel verdacht. Backupmol Fresia is hier ook wel verdacht.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #146 Gepost op: 14-02-2022, 09:31:14 »
We hebben Jan wel in de uitzending gezien, van achteren op een bankje tussen andere mensen inderdaad met een hoodie op en vanuit de verte. Ik denk dat we het met een glimp moeten doen, dus niet opgeven.

Everon zou een pruik op kunnen zetten en dan van achteren filmen zoals bijvoorbeeld die 'vrouw' met lang zwart haar in de gele waterauto (foto annebeestje).  Die blauwe boot is misschien een beetje te makkelijk.
Hoe verklaar je dan dat deze boot bij alle kandidaten behalve Fresia zo duidelijk is te zien, steeds dezelfde route volgt en dan wegvaart? Vast geen toevallige passanten.

Overigens zie je bij Thomas het bootje minder goed dan bij Laetitia, Kim en Everon, zodat daar niemand aan boord is te herkennen.

Deze opdracht doet me denken aan het Renaissance-seizoen waarbij oud-mollen over het plein liepen. Die waren ook niet vermomd.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 10:03:16 door Delightz »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #147 Gepost op: 14-02-2022, 09:38:24 »
Ik zag bij andere forum dat er werd gedacht dat de mol langs vaart op het moment dat de kandidaten de boef in vizier kregen. alle aandacht gaat naar de boef toe.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #148 Gepost op: 14-02-2022, 11:15:33 »
De boef fotograferen zal net mislukt zijn bij Kim, want je wilt wel een foto maken waar de niet boef ook op staat, anders is het heel verdacht. Backupmol Fresia is hier ook wel verdacht.
Hoezo? Volgens mij krijgen de kandidaten de gemaakte foto's niet te zien en ook niet te horen wie de boef gefotografeerd heeft. Als de mol de boef wilde fotograferen, dan kon hij/zijn de boef midden op de foto zetten hoor.
En dan nog, als Kim de mol is en ze twijfelt of ze de boef erop heeft staan, dan maak je niet nog 5 goede foto's, denk ik.
Wat mij betreft was ze (ook) in deze opdracht totaal onmols.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #149 Gepost op: 14-02-2022, 12:33:56 »
Ik denk dat de andere kandidaten Thomas pas weer na afloop in het hotel hebben gezien en toen had hij dat petje natuurlijk allang weggewerkt.
Toen ze weer samen waren op het eind van de opdracht wanneer Rik uitlegt wat ze verdiend hebben, heeft Thomas geen pet meer op. Ik vind het toch behoorlijk verdacht, al zit ik niet op Thomas.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #150 Gepost op: 14-02-2022, 12:36:44 »
Oja, zo was het. Ze kwamen na afloop nog bij elkaar. Maar toen had Thomas inderdaad geen petje meer op. Logisch, die blauwe pet was camouflage.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #151 Gepost op: 14-02-2022, 12:37:46 »
De ene pet zit waarschijnlijk lekkerder met wind op zee. Daarnaast kan je Thomas met beide petten op prima herkennen dus een incognitoactie of camouflage lijkt het niet te zijn

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #152 Gepost op: 14-02-2022, 12:39:10 »
Ja, als je vijf keer de zee op moet, dan wil je natuurlijk wel een pet op hebben die lekker zit.    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #153 Gepost op: 14-02-2022, 12:39:57 »
 ::rofl:: ::ok::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #154 Gepost op: 14-02-2022, 12:52:53 »
Hoezo? Volgens mij krijgen de kandidaten de gemaakte foto's niet te zien en ook niet te horen wie de boef gefotografeerd heeft. Als de mol de boef wilde fotograferen, dan kon hij/zijn de boef midden op de foto zetten hoor.
En dan nog, als Kim de mol is en ze twijfelt of ze de boef erop heeft staan, dan maak je niet nog 5 goede foto's, denk ik.
Wat mij betreft was ze (ook) in deze opdracht totaal onmols.

Maar dan kon de foto niet in beeld komen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #155 Gepost op: 14-02-2022, 12:53:39 »
Pruikachtig iets op 19:55 van de download, dus voor de opdracht lijkt te beginnen.  5 mensen op de boot.
Klein persoon, draait snel het hoofd, lijkt een bril op te hebben, lijkt op Thomas, maar zou Fresia kunnen zijn met een hoofddoek om en een bril op.

Was ook te zien achter Fresia op 27:35 als de toeter gaat, vier mensen op deze boot. Nadat deze boot in beeld komt gaat Fresia opeens zoeken naar de vrijstelling. Zwaait die vent met dat blauwe hoedje in het water nou omdat hij een bekende ziet? Het haar is duidelijk anders dan bij die op 19:55, dit is meer een pruik, want jeuk.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 13:21:54 door foxhunter »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #156 Gepost op: 14-02-2022, 13:06:33 »
Jee mooi shot! Als ze opzij kijkt zie je een wat grotere neus en kleine kin, lijkt Thomas. Maar op tweede shot lijkt het een vrouwelijke arm.. Het verwart me alleen maar meer haha

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #157 Gepost op: 14-02-2022, 13:08:08 »
Na Jeroen kunnen we er toch wel van uitgaan dat de Mol open en bloot zonder vermomming is langsgevaren?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #158 Gepost op: 14-02-2022, 13:08:20 »
Hoewel Everon mijn Mol is herken ik hier toch het meeste Thomas in. Zeker bij de beweging met zijn hand in het fragment met de toeter. Fresia zal het in ieder geval niet zijn, wat voor mij geen verrassing is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #159 Gepost op: 14-02-2022, 13:20:18 »
Na Jeroen kunnen we er toch wel van uitgaan dat de Mol open en bloot zonder vermomming is langsgevaren?
Positief blijven Heinz, ze leren ieder jaar weer bij van je kritische opmerkingen.  ;D

(en vergeten het dan weer  ::) )