Ik zie gewoon liever meer opdrachten waarin ze iets voor de lokale bevolking terug doen.
De brug schilderen (s18) en het theaterspel (s11 - werden de kinderen ook vrolijk van) zijn hier goede voorbeelden van. En was in seizoen 6 ook niet dat ze spullen gingen inkopen voor een schooltje? Seizoen 20 in China met de foodtrucks ook erg leuk (niet zozeer iets terugdoen, wel leuke interactie met locals). Dus ja ze doen het zeker wel.
Maar inderdaad zijn ook veel (ongemakkelijke) "leen opdrachten" met locals geweest de laatste seizoenen
- Dit seizoen tapijten afl 8 en foto's namaken afl 2 (en zelfs het strand met de metaaldetectoren was ongemakkelijk).
- Colombia de vlaggen waslijn
- De foto's uitbeelden in Tsjechië (Renee die een Marsreep gaat lenen in een winkeltje)
En dan zijn er ook nog genoeg gewone interactie opdrachten geweest
- s15 de verkiezingen en ook op bezoek in dat huisje waar Ajouad elk meisje wilde versieren
- Restaurant Molino (los van de spuugkip van Klaas)
- Locaties zoeken in Spanje (Almeria was dat geloof ik)
- Seizoen 9 in Petra foto maken (al is dat vooral met toeristen)
- Foto's maken met Chinezen (opdracht met 5 personen)
- Zoek de verschillen dit seizoen bij de oude mensen op bezoek
- In Toscane in aflevering 1 de mensen van straat plukken in Renaissance
Maar overall, ik stoor me er niet heel erg aan eigenlijk. Ik vind het juist leuk die culturen en mensen te zien. Los van dat ik wel snap wat het issue hier in dit topic is.
Ik denk dat alles altijd heel netjes geregeld wordt door de productie en houd daarbij ook altijd in mijn achterhoofd dat ze in Colombia bij de waslijn ook alles netjes teruggebracht hebben en de locals hebben geïnformeerd wat de bedoeling is. En ik dat dat men altijd wel een goede mix heeft in wat voort opdrachten met locals gedaan worden.