Het beroep van de Cobbler is spion, het beroep van de birdwatcher is geheim agent enzovoorts. Ze moesten opzoek naar een beroep, dus bodyguard is een optie, birdwatcher is geen beroep dus fout.
00:39:50.360 --> 00:39:53.280 line:90% position:50% align:middle
<c.white>Elk goed portret</c>
<c.white>bevat een aanwijzing.</c>
00:39:53.400 --> 00:39:57.760 line:90% position:50% align:middle
<c.white>Gebruik blacklight. De identiteit</c>
<c.white>van degene die jullie zoeken...</c>
00:39:57.880 --> 00:40:01.000 line:90% position:50% align:middle
<c.white>staat op de achterkant</c>
<c.white>van al die portretten tezamen.</c>
Volgens mij moeten ze op zoek naar de identiteit en niet naar het beroep zoals jij aangeeft? Achter op de enveloppen staan ook de identiteiten/codenamen en niet de beroepen
Beroep Identiteit/codenaamBodyguard Babysitter
Geheim agent Bird watcher
Koerier Bridge agent
Spion Cobbler
Buitenlands agent Sleeper
Het verwarrende hier is dat babysitter en bodyguard door elkaar gehaald kunnen worden als beroep of identiteit. Na terug kijken lijkt mij de "rd" wel goed t zijn(de W ook, maar ben ik minder zeker van). En dan houd je alleen Bird Watcher over. Maar toegegeven, met de letters die ze hadden kan je onder tijdsdruk ook voor bridge agent kiezen, zeker die ENT is hier belangrijk. De YG is naar mijn inziens dus niet van belang, bodyguard is immers helemaal geen optie.
Dit is ook waarom bij stap 1 van het onderzoek het wel van belang is om ze allemaal te vinden. Hier ontdekken ze welke codenaam/identiteit bij welk beroep hoort. Dit is niet te zien aan de video, in de video zien ze een beroep, dit kunnen ze aan de hand van stap 1 koppelen aan een identiteit. In stap 3 kan er dan een foto gekoppeld worden aan de identiteit omdat ze door stap 2 weten welke identiteit bij welke video hoort. Met de juiste foto's kunnen ze met de letters op de achterkant de juiste identiteit formuleren. Zo zijn alle stappen noodzakelijk.
Dus de key is hier het sturen op dat ENT goed is. hierdoor gaan ze naar Agent, en iedereen is eigenlijk gelijk akkoord. Terwijl ze met de W en de RD toch wel op Bird watcher hadden kunnen komen.