Auteur Topic: WIDM 2024  (gelezen 85458 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #700 Gepost op: 19-12-2023, 11:27:06 »
De kandidaten stellen zich voor. Na het omdraaien van de kaart verschijnt een groene vingerafdruk (en letters), die bij acht deelnemers een seconde of 6 in beeld is, knippert en daarna verdwijnt de groene vingerafdruk weer (en de letters). Bij Fons en Rian duurt dit proces maar 3 seconden, geen 6. Bij Fons knippert de vingerafdruk precies 1 keer. Bij Rian knippert de vingerafdruk helemaal niet.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2024
« Reactie #701 Gepost op: 19-12-2023, 17:21:36 »
Ik zit zelf momenteel ook in het buitenland en kan hier met NPO Plus in elk geval de Nederlandse programma's bekijken.

Ik had laatst twee dagen dat ik niets meer kon kijken via NPO start, maar inmiddels werkt het wel weer inderdaad! Gelukkig  :)

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2024
« Reactie #702 Gepost op: 21-12-2023, 04:29:10 »
De kandidaten stellen zich voor. Na het omdraaien van de kaart verschijnt een groene vingerafdruk (en letters), die bij acht deelnemers een seconde of 6 in beeld is, knippert en daarna verdwijnt de groene vingerafdruk weer (en de letters). Bij Fons en Rian duurt dit proces maar 3 seconden, geen 6. Bij Fons knippert de vingerafdruk precies 1 keer. Bij Rian knippert de vingerafdruk helemaal niet.

Ik heb alle groene vingerafdrukken frame voor frame bekeken en kwam tot deze tijden:
Anna6,18 sec
Babs6,20 sec
Fons3,23 sec
Jeroen6,21 sec
Jip6,18 sec
Justin6,20 sec
Kees6,21 sec
Rian2,27 sec
Sor6,21 sec
Tooske6,21 sec

Zou er in het knipperen van de vingerafdrukken een code kunnen zitten? Morse o.i.d. ?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #703 Gepost op: 21-12-2023, 15:10:57 »
Fons en Rian hebben gewoon meer tijd gekregen om uit te leggen hoe ze het spel gaan spelen.  Als je 1 persoon meer tijd geeft valt dat op, daarom twee anders geëdit. Dit is dan weer gekort op hun eerste regel waarin ze vertellen wie ze zijn. Zou grappig zijn als wat Fons zegt over de mol, ook gewoon klopt, maar hij zelf niet in de gaten heeft wie dat doet.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2024
« Reactie #704 Gepost op: 22-12-2023, 01:17:50 »
Als je 1 persoon meer tijd geeft valt dat op, daarom twee anders geëdit

Maar dan doen ze toch 6 sec. bij elk filmpje? Nu valt het juist wél op.
De totale lengte vd voorstelfilmpjes is ook opvallend:
Anna26 sec
Babs26 sec
Fons26 sec
Jeroen26 sec
Jip26 sec
Justin26 sec
Kees30 sec
Rian29 sec
Sor26 sec
Tooske30 sec
« Laatst bewerkt op: 22-12-2023, 02:19:18 door HenkJan78 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #705 Gepost op: 22-12-2023, 10:22:50 »
Maar dan doen ze toch 6 sec. bij elk filmpje? Nu valt het juist wél op.
De totale lengte vd voorstelfilmpjes is ook opvallend:
Anna26 sec
Babs26 sec
Fons26 sec
Jeroen26 sec
Jip26 sec
Justin26 sec
Kees30 sec
Rian29 sec
Sor26 sec
Tooske30 sec
Maar nu valt minder op dat Rian 27 (29-2,) seconden heeft uitgelegd hoe ze het spel gaat spelen.
Kees en Tooske hebben in totaal 30 seconden, waarvan 24 seconden uitleg over hoe ze het spel gaan spelen.
Het lijkt er toch er echt op dat het hele verhaal van Rian van hoe zij het spel gaat spelen er in zijn geheel in moest, zonder op te vallen. Aan de voorkant verbloemt met Fons, aan de achterkant verbloemt met Kees en Tooske.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #706 Gepost op: 24-12-2023, 11:31:43 »
Het Feest van de Mol
In aflevering 1 is het feest van de mol. Dat zie je ook in het molboekje. Op de website zie je de kandidaten die zich hebben voorgesteld en hebben hun feestkleding al aangetrokken voor het feest van de mol. Deze kleding zie je ook op de omdraaiende kaarten en op de foto's bij de kandidaten op de website wieisdemol.nl. Anna in een wit/beige top, maar op haar instagram zie je daar nog een net jasje zonder mouwen overheen.
Om in Telegraaf bubbels te spreken: 3 bubbels voor Anna, Jip en Tooske. 2 bubbels voor Fons en Sor. De rest gaat naar het feest in 1 bubbel kleding.

Het feest van de mol wordt gehouden bij het pleintje bij de Capilla de Catherina aan de Av. Fransisca Soza in Mexico-City. Een rustig park met aangrenzend ook een theater. In de teaser zagen we het raam van de gele kerk, hierop staat afgebeeld: Catharina van Siena. Zij was o.a. een prediker en schrijfster en wordt vaak afgebeeld met een doornenkroon (Engels:Thorn). Ter ere van haar wordt op dit plein ieder jaar een feest gehouden, daarom hangen die slingers ook voor de deur van die kapel op veel foto's op internet.

Samenvattend: Het is een feest, dan kom je als jarige job in netto kleding, en het is het feest van een vrouw, prediker en schrijfster. Ik heb net de bubbels al uitgereikt. Mijn gevoel zegt dat Rian niet voorbereid was op dit feest evenals 4 anderen. Anna is slim, altijd verdacht, zelfs hier vertrekt de optocht van de Av. Universidad, maar ik zie in haar een Daniël Verlaan, geen mol. Jip daarentegen heeft naar mijn idee nog meer molcapaciteiten dan bijv. een Rian, ook altijd een goede keuze, maar ja dat oranje ding dat ze aan heeft ziet er wat verlopen uit, net echt, maar geen feestkleed.

Ik heb de volgende teksten gevonden op internet over deze lokatie en automatisch laten vertalen uit het Spaans:
1) Feest van de patroonheiligebewerken
Het plein wordt elke 29 april gekleed in een feest en gala ter gelegenheid van het feest van de patroonheilige van de buurt.Catherine van Siena vindt er op dit feest mechanische spelletjes, vuurwerk, eten, vaardigheden en allerlei ambachten. Het feest begint op de laatste woensdag van april tot de laatste zondag van april of mei, afhankelijk van de datums. Op zondag vindt er een processie plaats van de Avenida Universidad naar het plein, die door de hele Calle Francisco Sosa loopt naar de kapel. De gang van het standbeeld, dat deze tour sinds de 16e eeuw heeft afgelegd, wordt ontvangen met veel applaus, bloemen en klokken, en er wordt een plechtige mis gehouden. Op de avond van het feest op zondag wordt een vuurwerkkasteel in brand gestoken. Het kasteel trekt de aandacht van iedereen en de felle kleur wordt verlicht door de vlammen.
2) De monniken bouwden de Kapel van Santa Catarina of 'Santa Cata', die dateert uit de 16e eeuw en is gewijd aan de heilige Catharina van Siena, een Dominicaanse non die leefde van 1347-1380. Ze wordt beschouwd als een van de grootste mystieken van de 14e eeuw en valt op als prediker en schrijfster, evenals haar beslissende bijdrage aan de terugkeer van het pausdom naar Rome na de ballingschap van Avignon.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2024
« Reactie #707 Gepost op: 24-12-2023, 18:52:07 »
Vanavond was op NPO1 al 2 keer een fragment te zien van aflevering 1.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: WIDM 2024
« Reactie #708 Gepost op: 25-12-2023, 11:13:54 »
Ik zag dit voor het eerst 23 december om 18.00 u op NPO 1, daar kun je het terugkijken.

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: WIDM 2024
« Reactie #709 Gepost op: 25-12-2023, 11:14:35 »
De zachte kleuren zijn het kenmerk van Jip die ‘rake klappen uitdeeld met zachte kleuren’. Het molgeld heeft ‘Jip’ kleuren.

Het geld kan ook lichter lijken door de bol en het effect in de bol. Just a heads up.

Offline WieisdeMol_Gido

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
Re: WIDM 2024
« Reactie #710 Gepost op: 26-12-2023, 11:09:38 »
De eerste beelden van aflevering 1: (reclame op NPO)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2024
« Reactie #711 Gepost op: 26-12-2023, 11:33:38 »
De trailer suggereert:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Online Molest

  • Forumlid
Re: WIDM 2024
« Reactie #712 Gepost op: 26-12-2023, 11:40:33 »
Rik: 'En dus gaat alles, maar dan ook alles, over jullie kennis van de Mol'. Met daarop een kort shot van Jip, die met haar mondhoek trekt.

Ik had Jip hoog staan op mijn lijstje (nr. 2 achter Rian), maar dit vind ik suggestieve montage. En waren er ook al niet allerlei 'hints' naar Jip? Ze zakt hiermee wel buiten mijn top 3 nu.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM 2024
« Reactie #713 Gepost op: 26-12-2023, 11:44:34 »
Jullie zien spoken ::rofl:: er moet toch iemand na dat shot komen

Online Molest

  • Forumlid
Re: WIDM 2024
« Reactie #714 Gepost op: 26-12-2023, 12:05:20 »
Nou ja, Jip komt ook al in beeld als Rian zegt 'Nu moet je alert zijn'. Dat is 2x op een verdachte plek in dezelfde trailer.
Ik ga al bijna potloodstrepen. ::rofl::

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: WIDM 2024
« Reactie #715 Gepost op: 26-12-2023, 12:28:56 »
Bedankt, Gido!

De aangehaalde montage van Jip deed me denken aan die van Soy in de trailer bij het begin van het vorige seizoen (‘Jij bént ...’, en vervolgens een besmuikte glimlach van Soy).

Fons komt er in de trailer van afl. 1 wat bekaaid van af. Alle kandidaten worden minimaal één keer afzonderlijk in beeld genomen, behalve hij. Welke conclusie je daaraan verbindt, is een persoonlijke afweging: Fons als vroege afvaller die geen storytelling nodig heeft, Fons als Mol die bewust out of focus wordt gehouden, Fons die vanwege ruimtegebrek minder goed aan bod kon komen enzovoort.

Bij de kandidatenvideo’s kreeg Justin overigens de cactus toegewezen. Bij het bekijken van de trailer had ik door de montage het idee dat Kees die kaart krijgt.
« Laatst bewerkt op: 26-12-2023, 12:41:08 door Molzkovicz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #716 Gepost op: 26-12-2023, 13:54:18 »
Er zijn een korte en een lange versie van de trailer. Die van Gido is de korte, in de lange trailer zitten de kandidaten ook aan tafeltjes 1 op 1 tegenover elkaar.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM 2024
« Reactie #717 Gepost op: 26-12-2023, 23:30:01 »
De trailer suggereert:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Sterker nog:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Paarseorka

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2024
« Reactie #718 Gepost op: 27-12-2023, 07:41:24 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Marit Daphne Sigrid Bella Robèrt Lakshmi Laetitia Jip

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: WIDM 2024
« Reactie #719 Gepost op: 27-12-2023, 12:35:33 »
Dit seizoen ga ik voor de derde keer het "Die-is-de-Mol"-model loslaten op het programma.

Voor de data-nerds: DidM is een bayesiaans statistisch model geïmplementeerd in Excel dat per aflevering per kandidaat uitrekent wat de kans is dat hij of zij de Mol is. Het model maakt gebruik van meer dan 15 inputvariabelen, onder andere in de categorieën kandidaatkenmerken, kandidaatgedrag en producent/regie-gedrag.

In 2022 wees het model vanaf aflevering drie Everon aan als waarschijnlijke Mol. Met een aantal aanpassingen slaagde DidM er vorig jaar in om vanaf aflevering twee Jurre aan te wijzen als waarschijnlijke Mol.

Behaalde resultaten in het verleden zijn natuurlijk geen garantie voor de toekomst. Na aflevering 1 zal ik de eerste resultaten voor dit seizoen posten.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?