Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 91335 keer)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 14-12-2022, 12:19:41 »
De mol moet kunnen liegen voor een camera en 24/7 die rol blijven vasthouden. Als je niet gewend bent om een rol aan te nemen voor een camera met een miljoenen publiek dan kan dat erg stressvol zijn. We hebben gezien dat dit programma zo stressvol kan zijn dat mensen vroegtijdig uit het programma stappen. Ik denk dat dat een belangrijke overweging is bij de keuze van de mol.

Als je naar dat criteria kijkt dan denk ik dat mensen die professioneel hier ervaring mee hebben streepje voor hebben. Dan denk ik uiteraard aan acteurs en presentatoren. Echter ook presentatoren en acteurs kunnen stres ervaren. Ik zou dus zeggen dat niet iedere acteur of presentator geschikt is als mol. Er zullen natuurlijk ook mensen zijn die geen acteur of presentator zijn die voldoende stressbestendig zijn. Denk daarbij aan Rob.

Wat me opviel is dat eigenlijk alle deelnemers aangaven dat ze het spannend vonden om te moeten wachten of ze wel of niet de mol waren. De enige uitzondering hierop was Sander. Die gaf aan dat hij het leuk vond. Sander gaf ook heel duidelijk aan dat hij er zin in had en op geen enkele wijze bleek dat hij stress ervaarde. Ik heb echter ook andere video’s gekeken van de kandidaten en de eerste die daarbij afviel was Daniel. Hij maakte een erg nerveuze indruk toen hij in een live talkshow zat. Hij is dan ook minder gewend om te presenteren of acteren. Ook Ranomi valt om die reden voor mij af. Hoewel ze minder nerveus over kwam bij een TV optreden was ze ook niet heel erg in haar comfort zone. Ook zij is niet gewend om te acteren of te presenteren. Jurre is dan wel een presentator maar in een programma waarin hij presentator was waarbij hij zich moest laten bijten door een schildpad verging hij van de angst. Ook hij valt voor mij dus in eerste instantie af. Anke vind ik een twijfelgeval. Ze maakt een bijzonder stabiele indruk maar heeft geen acteer of presentatie ervaring. Rob was ook zanger dus helemaal uitsluiten kunnen we het niet. Sarah is goedlachs en spontaan maar ik weet niet of dat de ideale combinatie is voor een mol. Als mol moet je ook berekenend zijn en niet heel spontaan er iets uit flappen dat niemand mag weten.  De echte acteurs en presentatoren blijven voor mij het meest verdacht: Sander, Nabil, Fraukje, Annick en Soy. Als ik nu een keuze zou moeten maken dan gaat mijn voorkeur uit naar Sander.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #41 Gepost op: 14-12-2022, 19:05:24 »
^ Ik ben van Daniël via Anke naar Sander geswitcht. Eens met jou dat Sander mij de meest solide persoonlijkheid lijkt, waar je een seizoen aan kan ophangen. Als je leest dat Everon het echt heel lastig had, de Vlaamse Mol van vorig jaar ook, en die van dit jaar ...nou ja, dan ga je denk ik voor ieders favo missionaris.

Volgens het Molboekje merkte Sander pas op Schiphol dat ze naar Zuid-Afrika zouden reizen en 'viel er een last van' z'n schouders. Hij had mensen verteld dat-ie naar Afrika moest voor z'n projecten van de Sunday Foundation. Nu hoefde Sander 'niet meer te liegen' want hij was 'echt in Afrika'.

::)

Lijkt me een gezocht verhaal. Z'n stichting is alleen werkzaam in Sierra Leone, volgens mij. Dat ligt dichter bij Nederland dan bij Zuid-Afrika.


Vervolgens de vraag: 'Waar keek je het meest naar uit?'

Sander: 'Ik kon me weken voor vertrek al verheugen op leuke en gekke opdrachten'

Ah mooi, de 1e molbiecht! ;D Leuk zo'n zin die voor tweeërlei uitleg vatbaar is. Volgens de mensen van Trust Nobody werd de Mol trouwens een paar weken voor vertrek in Nederland gekozen. Zie de promo's met Everon, die de nieuwe Mol (zogenaamd?) belt als alle kandidaten bij elkaar staan.


edit: ik switch naar Ranomi. De edit van haar mollicitatiefilmpje zit me toch niet lekker. Wat ik op blz. 1 schreef.



Ik kies uiteindelijk toch voor Sander  :P
« Laatst bewerkt op: 5-01-2023, 22:35:26 door Amethyst »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #42 Gepost op: 23-12-2022, 21:44:15 »
Omdat erin is geknipt en het geen antwoord is op de vraag denk je dan dat Ranomi het niet wilde zijn, maar is dat ook zo?

Dit, en dan met de uitspraak: “Ja wat vertel je, en wat vertel ik niet?”

Ik ben 1 van die mensen die hierop aan slaat. Pas daarna las ik hier dat blijkbaar meer mensen dat doen. Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken! Vorig jaar met Everon dacht ik ook meteen dat hij het was (door dat 33 shirt), maar dan word je tijdens de afleveringen zo gemindfucked dat je toch anderen gaat verdenken…

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #43 Gepost op: 24-12-2022, 17:21:08 »
Wat me opviel is dat eigenlijk alle deelnemers aangaven dat ze het spannend vonden om te moeten wachten of ze wel of niet de mol waren.
Er waren maar vier mensen die spannend zeiden, voor de rest veel vage termen als ja, ja, ja.

En niks tegen een beetje gezonde spanning. Ik heb meer moeite met de ambivalente houding van Sander. Ja leuk zon programmaatje, o de mol dat doen we even tussendoor, bijzaakje.
We zullen zien.

« Laatst bewerkt op: 24-12-2022, 18:56:07 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #44 Gepost op: 24-12-2022, 17:50:12 »
^ Ik ben van Daniël via Anke naar Sander geswitcht. [...]

Leuk ;-) Zijn ontspannen blik op de eerste groepsfoto was voor mij reden om op hem te gaan letten, in tegenstelling tot jouw idee dat juist de gespannen houding een mol zouden moeten kunnen onthullen, en het dus niet Sander kon zijn ;-)

edit: ik switch naar Ranomi. De edit van haar mollicitatiefilmpje zit me toch niet lekker. Wat ik op blz. 1 schreef

oh, ok toch niet Sander  ;D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #45 Gepost op: 24-12-2022, 18:01:44 »
oh, ok toch niet Sander  ;D

Jij ook een fijne Kerst, Trollem  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #46 Gepost op: 24-12-2022, 18:12:38 »
Sommigen zijn voor de kerst al tien keer van Mol geswitcht? Ik weet nog niet eens de tien namen uit mijn hoofd. :P

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #47 Gepost op: 25-12-2022, 00:06:37 »
Sommigen zijn voor de kerst al tien keer van Mol geswitcht? Ik weet nog niet eens de tien namen uit mijn hoofd. :P

::rofl::

Well, about that ... je houdt je kaarten wel heel dicht tegen je vest. Slim hoor, beïnvloed je de poll ook niet. Ik ben trouwens weer terug bij Anke. M'n 4e switch nog maar, valt mee toch? :P

@Mollem ...er is een interview met Sander de Kramer met de titel 'Ik speel nooit een rol, ben altijd mezelf'. Staat voor mij helaas achter een betaalmuur.

Zullen ze hem bij z'n mollicitatie wel mee geconfronteerd hebben, hoop ik. Voor mij een reden om hem iets  minder te verdenken.

Edit: toch niet: ik ga vol voor Sander  ::bloos::
« Laatst bewerkt op: 5-01-2023, 22:36:43 door Amethyst »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #48 Gepost op: 29-12-2022, 13:39:36 »
Ik heb (1x dus  ;D ) de switch gemaakt naar Sarah (eerst had ik Daniel), naar aanleiding van de filmpjes. Laat de tunnelvisie maar beginnen.

Maar je kunt nog alle kanten uit.
Sander en Daniel zouden voor mij nog prima kunnen. En Ranomi durf ik ook zeker niet te schrappen.

Soy en Froukje staan voor nu het laagst op mijn mol-lijstje, maar dat zegt niet zoveel.  ;)
« Laatst bewerkt op: 29-12-2022, 13:56:35 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #49 Gepost op: 30-12-2022, 15:45:10 »
Ik ga voor Sarah als schot-voor-de-boeg-Mol. ::helderziend::

Online JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #50 Gepost op: 30-12-2022, 23:34:07 »
Ik denk dat het Anke, Froukje of Sander is.

Ik gok dat de eerste 5 afvallers zijn:
- Annick, Sarah, Nabil, Sander, Ranomi

Laatste 5 in dit seizoen:
- Anke, Froukje, Soy, Jurre, Daniël

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #51 Gepost op: 31-12-2022, 10:19:53 »
Ik neig weer naar Ranomi nu.

Dat ik haar verdenk is een optelsommetje van een aantal dingen. Tuurlijk neem ik ook de edit van de lange promo mee (via Marimol) en de m.i. verdachte edit van Ranomi's mollicitatievideo ...m'n stokpaardje. En nog een paar dingetjes van bij de bekendmaking.

Edit: nee, ze is het niet.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2023, 22:43:14 door Amethyst »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #52 Gepost op: 31-12-2022, 15:37:19 »
Ik neig weer naar Ranomi nu.

Maar dat ik haar verdenk is een optelsommetje van een aantal dingen. Tuurlijk neem ik ook de edit van de lange promo mee (via Marimol) en de m.i. verdachte edit van Ranomi's mollicitatievideo ...m'n stokpaardje. En nog een paar dingetjes van bij de bekendmaking.

Bij de promo viel het mij inderdaad op dat we niets zagen van Ranomi tijdens de telefoontjes van Everon maar dat wil niet zeggen dat ik Ranomi verdenk als mol.

Vooralsnog denk ik dat ze het spel goed snapt en speelt als een slimme kandidaat.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #53 Gepost op: 3-01-2023, 13:03:21 »
Sommigen zijn voor de kerst al tien keer van Mol geswitcht? Ik weet nog niet eens de tien namen uit mijn hoofd. :P
::rofl:: Op basis van alle beelden (ahum, dat telefoontje dus) valt mij op dat Ranomi en Daniel vrijwel niet in beeld zijn. Dat verwacht ik wel bij de mol. Ik had hier op het forum op Nabil gestemd en ben niet geswitcht en voor de app moet je toch ook al kleur bekennen, 100 op de mol, verdubbeling op het eind, anders kan je alvast niet winnen. Daar heb ik maar eens Daniel ingevuld, dan kan ik toch nog spreiden. Ik denk dus aan een man maar Ranomi kan me nog niet helemaal loslaten. Ze is het eerste type sporter in WIDM dat best de mol kan zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #54 Gepost op: 3-01-2023, 13:47:04 »
Sinds Margriet zijn er maar 2 vrouwen geweest. 6 mannen ...als je Jeroen meetelt.

Ik ga ervan uit dat Daniël een soort van Mol-edit krijgt. Vooral in het begin onverdacht in de edit zit.

De kandidaat die aan hardcore molloten wordt gevoerd om de Mol uit de wind te houden. Ik ben benieuwd ::joehoe::

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #55 Gepost op: 5-01-2023, 07:55:32 »
Ik denk dat ze dit jaar wel eens voor een sterke mol kunnen gaan die zich niet zo gauw verspreekt. Ook met het oog op de Mol België afgelopen jaar.

Dan denk ik aan een gestructureerd persoon als Daniël.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #56 Gepost op: 5-01-2023, 15:22:01 »
Schot voor de boeg: Annick

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #57 Gepost op: 6-01-2023, 00:07:37 »
Ik heb echter ook andere video’s gekeken van de kandidaten en de eerste die daarbij afviel was Daniel. Hij maakte een erg nerveuze indruk toen hij in een live talkshow zat. Hij is dan ook minder gewend om te presenteren of acteren.
Ik zag Daniël vanavond bij Jinek en daar kwam hij juist zelfverzekerd over. Hij zou heel goed de mol kunnen zijn. Enige voorbehoud is dat hij dit vrij overtuigend in zijn mollicitatie heeft gezegd en wij dit al mochten zien.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #58 Gepost op: 6-01-2023, 08:51:39 »
Ik ben uiteindelijk toch voor Sander gegaan. Dit gaf voor mij de doorslag:

De Volkskrant:

[...]

Ook programma-inhoudelijk werden wijzigingen doorgevoerd. Nieuw dit jaar is dat alle kandidaten ten overstaan van elkaar het telefoontje krijgen waarin hun wordt verteld of ze wel of niet de Mol zijn. Van de Westelaken: ‘Ook voor ons spannend. Een eerste test of de Mol een pokerface kan houden.’

https://www.volkskrant.nl/recente-producties/zuid-afrika-is-een-land-dat-vraagt-om-toelichting~b3db19dc/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Was blijkbaar toch echt. Voor veel Mollen is dit 'erover', lijkt mij. Jeroen zie ik het nog niet doen. Daarom geloofde ik eerst niet in een op dat moment onvoorbereide Mol.

Het moet dan haast wel een heel solide persoon zijn.

Sander in de TrosKompas of TV krant: "Ik heb mannen met kalasjnikovs achter me aangehad in Oost-Congo. Je denkt toch niet dat ik van een rol als de mol wakker lig?"
« Laatst bewerkt op: 6-01-2023, 09:13:44 door Amethyst »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #59 Gepost op: 6-01-2023, 09:45:29 »
Ik ga maar eens kijken of het in de sterren staat geschreven dat Jurre kan floreren, zoals hij zelf zegt in zijn mollicitatie.