Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 97124 keer)

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #740 Gepost op: 18-02-2023, 23:28:45 »
Ik ben wel benieuwd of de weinige niet-Jurre-stemmers tot nu toe daadwerkelijk in hun keuze geloven, of dat het meer 'wishful thinking' is.
Geen wishful thinking, vol overtuiging. Soy.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #741 Gepost op: 18-02-2023, 23:29:49 »
Citaat
Dit was de eerste aflevering dat ik het er zo dik bovenop vond liggen, dat ik toch ben gaan twijfelen aan Jurre. Telkens voor eigen gewin gaan als Molactie, hoe lang blijft dat interessant?

Maar ja, wat zou het alternatief zijn?

Landen in vak 5 en iemand drie jokers afpakken. Je lijkt een kandidaat en verdient evengoed niets.

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #742 Gepost op: 19-02-2023, 00:40:04 »
Ik had eigenlijk gehoopt dat Jurre iets verder zou zakken in de verdenkingen per nieuwe aflevering, maar nee.. het tegenovergestelde is waar.  ::rofl::

Toch vind ik dat hij het erg goed doet, voor de kijker is het duidelijk dat hij het is maar zijn medekandidaten heeft hij toch mooi grotendeels weten in te palmen ondanks dat hij nauwelijks geld verdient en veel geld wegspeelt.  ;D

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #743 Gepost op: 19-02-2023, 02:47:22 »
Nog steeds Soy.

Hij komt met het paragliden meteen met een plan waarbij 1000 blijft liggen, en zet meteen de toon van 'ga lekker voor jezelf'. En weet voor elkaar te krijgen dat iedereen naar Daniël en Jurre wijst. Jurre is een super-bliksemafleider, maar Soy is de echte mol. Ranomi heeft hem helemaal door en gaat winnen. Daniël gaat er denk ik volgende ronde uit.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 02:54:19 door tumtum22 »

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #744 Gepost op: 19-02-2023, 06:48:07 »
Het is Jurre! Kan niet anders.


Hij verdient nooit geld en nu opeens bij een zwaar expeditie Robinson spel wint hij geld.

Want er is een afspraak met de Mol te verdienen. Hij wil niet dat een kandidaat die wint.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #745 Gepost op: 19-02-2023, 10:02:00 »
Alleen Jurre kan de mol zijn.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #746 Gepost op: 19-02-2023, 10:05:40 »
Ik had eigenlijk gehoopt dat Jurre iets verder zou zakken in de verdenkingen per nieuwe aflevering, maar nee.. het tegenovergestelde is waar.  ::rofl::

Toch vind ik dat hij het erg goed doet, voor de kijker is het duidelijk dat hij het is maar zijn medekandidaten heeft hij toch mooi grotendeels weten in te palmen ondanks dat hij nauwelijks geld verdient en veel geld wegspeelt.  ;D

Helemaal mee eens.
Hij doet het goed als mol. Wordt weinig verdacht door medespelers.
En aan het begin van het programma verdacht ik hem ook niet, maar was Daniel juist mijn schot voor de boeg. Het is juist doordat de rest zo duidelijk het niet is dat het steeds duidelijker wordt dat Jurre het als enige nog kan zijn.
Ik had lang Nabil op 1 en Jurre op 2.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #747 Gepost op: 19-02-2023, 10:41:38 »
In mijn eigen overzicht van acties staat Jurre ook echt straatlengtes voor op de rest. Maar ik vind het allemaal zo makkelijk. Natúúrlijk gaat hij tegen de afspraak in voor de joker om de opdracht te saboteren tegen persoonlijk gewin. Natúúrlijk is hij degene die het afspraakje met de mol wint om daar weer geld te verbrassen. Het is allemaal zó in-character, zo voorspelbaar dat het ongeloofwaardig wordt. Ik ga daarom nog steeds voor Daniël. En ja, daar geloof ik nog steeds in. De 1000 euro van deze aflevering is prima te verklaren als verkeerde inschatting (als er nog iemand anders op de 1000 euro was gesprongen was er juist 1000 euro niet verdiend die anders wel verdiend was)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #748 Gepost op: 19-02-2023, 10:45:43 »
Hoe dan als verkeerde inschatting? Alleen Anke moest nog landen. Die gaat toch sowieso niet op de 1000 landen dan? Want als Daniel de mol is dan is Anke het zeker niet. Dus dan weet Daniel ook dat Anke sowieso niet ook op de 1000 gaat landen toch?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #749 Gepost op: 19-02-2023, 10:53:03 »
En wéér een verkeerde inschatting? Nadat Daniël in de roze kerk ook al voor geld ging ipv joker?

Ik zit/zat ook op Daniël, maar vind het nu nog wel moeilijk te geloven. Zijn nu al 2 keer hoge bedragen die hij onnodig binnen haalt…

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #750 Gepost op: 19-02-2023, 10:54:54 »
Ok blijkbaar is er alleen vanille smaak verkrijgbaar. Best prima verder, maar niet spectaculair.

Jurre is de mol.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #751 Gepost op: 19-02-2023, 11:05:17 »
Hoe dan als verkeerde inschatting? Alleen Anke moest nog landen. Die gaat toch sowieso niet op de 1000 landen dan? Want als Daniel de mol is dan is Anke het zeker niet. Dus dan weet Daniel ook dat Anke sowieso niet ook op de 1000 gaat landen toch?
Ik had de indruk dat de kandidaten niet wisten op welke vakken de anderen stonden op het moment dat ze hun keuze maakten in welk vak ze wilden landen. Ze zaten immers nog hoog in de lucht op het moment dat ze hun keuze maakten en we horen Anke zeggen "als laatste kom ik aan en zie ik hoe iedereen zijn keuze echt heeft gemaakt", wat er op duidt dat ze bij het landen pas wist hoe de anderen stonden. Als ze wel bij het maken van de keuze al wisten hoe de anderen stonden ben ik het ermee eens dat het onnodig geld verdienen is, ook al geldt dan nog steeds dat het ook 2000 euro had kunnen zijn als hij in dat vak was geland.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #752 Gepost op: 19-02-2023, 11:06:38 »
Ja dat klopt maar ze konden toch nog vrij lang switchen van keuze. Zoals we bij Daniel hebben gezien.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #753 Gepost op: 19-02-2023, 11:10:29 »
Toch vind ik dat hij het erg goed doet, voor de kijker is het duidelijk dat hij het is maar zijn medekandidaten heeft hij toch mooi grotendeels weten in te palmen ondanks dat hij nauwelijks geld verdient en veel geld wegspeelt.  ;D

Als je vindt dat Jurre het als mol goed doet, zeg je tegelijkertijd dat de productie van de “mol onder de radar houden voor het kijkerspubliek” een zooitje van maakt. En dat laatste vind ik maar moeilijk te geloven. Het programma wordt uiteindelijk voor de kijkers gemaakt, niet voor de kandidaten. Het is alsof de productie in het geval Jurre =mol een rapport heeft met alleen maar negens en tienen en een een of een twee voor “ opbouwen spanningsboog kijkers”  en “mol onder de radar houden”. En volgens mij ga je niet over met onvoldoendes voor die laatste twee vakken.

Of een mol goed is, is volgens mij afhankelijk van veel factoren en ook wat de productie er mee kan. Ik vind het daarom wel erg voorbarig om te stellen dat Jurre het als mol goed doet.

Lastige is wel dat er bijna geen oplossing meer is. Als Jurre de mol is (en daar zijn we bijna allemaal vrij zeker van) is het een spanningsloos seizoen, maar als hij het uiteindelijk niet blijkt te zijn, vraag je je ook af waar we naar hebben zitten te kijken.

Ik heb mixed feelings over deze reeks tot nu toe.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #754 Gepost op: 19-02-2023, 11:14:26 »
Ik heb het idee dat de productie dacht dat ze Soy verdacht maken met hun edit en dat dit niet helemaal uit de verf komt. Ik vond het in de edit van aflevering 7 bijvoorbeeld lijken alsof Soy voorkennis over veel zaken had.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #755 Gepost op: 19-02-2023, 12:17:04 »
Yes molton, dat gevoel heb ik nu ook! Dat ze eigenlijk Daniël en soy verdacht neer zetten en Jurre als lieve onschuldige kandidaat, maar dat het net niet zo uit de verf komt/overkomt (zou dat ook zo geweest zijn zonder forum en socials die hem verdacht maken waardoor anderen dat gaan volgen, zonder dat ze het eigenlijk zelf hebben bedacht/gezien)?
En als je eenmaal op iemand focust dan is het lastig om iets anders te zien.
Soy zou in mijn beleving ook nog kunnen, die was eerst meest verdacht en laten ze nu weg zakken. Terwijl hij echt Molse dingen doet. Das mijn enige twijfel nog..

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #756 Gepost op: 19-02-2023, 12:38:33 »
Als je vindt dat Jurre het als mol goed doet, zeg je tegelijkertijd dat de productie van de “mol onder de radar houden voor het kijkerspubliek” een zooitje van maakt. En dat laatste vind ik maar moeilijk te geloven. Het programma wordt uiteindelijk voor de kijkers gemaakt, niet voor de kandidaten. Het is alsof de productie in het geval Jurre =mol een rapport heeft met alleen maar negens en tienen en een een of een twee voor “ opbouwen spanningsboog kijkers”  en “mol onder de radar houden”. En volgens mij ga je niet over met onvoldoendes voor die laatste twee vakken.

Of een mol goed is, is volgens mij afhankelijk van veel factoren en ook wat de productie er mee kan. Ik vind het daarom wel erg voorbarig om te stellen dat Jurre het als mol goed doet.

Lastige is wel dat er bijna geen oplossing meer is. Als Jurre de mol is (en daar zijn we bijna allemaal vrij zeker van) is het een spanningsloos seizoen, maar als hij het uiteindelijk niet blijkt te zijn, vraag je je ook af waar we naar hebben zitten te kijken.

Ik heb mixed feelings over deze reeks tot nu toe.


Rare conclusie. Ik vind dat Jurre het best aardig doet maar ik vind niet dat de productie er een zooitje van maakt. Nog steeds genoeg mensen die niet op Jurre zitten en er zijn in het verleden kandidaten geweest die nog eerder en overduidelijker de mol waren. Sowieso elk jaar wordt er weer geroepen nee die kan de mol niet zijn want is te duidelijk. En toch blijkt die persoon 9 van de 10x dus toch wel de mol te zijn.
De laatste keer dat we echt een goede twist hadden was met Jan?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #757 Gepost op: 19-02-2023, 13:57:56 »
Soy was mijn schot voor de boeg. Na aflevering 2 ben ik van hem afgestapt.
Vond hem steeds meer een "klier".
Bij de muurschilderingen zonder motivatie de duidelijk verkeerde muurschilderingen fotograferen. Bij de aap, man met rode muts zeggen; "het kan ook een ander beest zijn, misschien hadden ze die niet". Steeds de portofoon/telefoon afpakken.
Dat kon echter alleen maar gebeuren omdat de groep het toeliet. Als je terugkijkt valt het op dat de groep niet kritisch is naar hem toe.
En idd hij komt steeds minder in beeld.
Jurre is vast de MOL niet om alle al eerder genoemde redenen, Ranomi de modelkandidaat net als Daniël alhoewel er wel een paar mollenstreken aan hem zijn toe te schrijven, blijft over Soy.
Dus dan maar terug naar mijn schot voor de boeg.
Bak er niets van in de Pool dit jaar ;D :\'(

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #758 Gepost op: 19-02-2023, 14:05:10 »
Soy verdenkt Ranomi en JURRE
Ranomi verdenkt Soy, zet de testvragen in op Soy, Daniel, JURRE
Daniel verdenkt JURRE
Anke verdenkt Ranomi en Soy en vult de testvragen daar ook op in, geen op JURRE

Anke valt af....JURRE moet de Mol wel zijn.

Alleen Daniel zou nog kunnen in dit verhaal. Anke en Soy vulden beiden geen vragen in op Daniel. Anke weliswaar de snelste tijd, maar ook maar 1 joker, Soy 2 jokers dus misschien daardoor 1 vraag minder fout dan Anke.

Als Ranomi de Mol is dan had Jurre er gegarandeerd uitgegaan.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #759 Gepost op: 19-02-2023, 15:30:53 »
Ik vind dat Jurre het best aardig doet maar ik vind niet dat de productie er een zooitje van maakt. Nog steeds genoeg mensen die niet op Jurre zitten en er zijn in het verleden kandidaten geweest die nog eerder en overduidelijker de mol waren.
Nou, er viel allicht meer van te maken aangezien uit de verdenkingen nu blijkt dat Jurre niet massaal verdacht werd bij het ingaan naar de finale. De productie heeft er toch voor gezorgd dat het publiek WEL al halverwege wist dat hij de mol was.

Er is hier op het forum geeneens een Molduel geweest. Het was never close.

Als je nu een mol hebt die al door de kandidaten zwaar verdacht werd heb je een lastige edit ja, maar dat is hier niet zo. Ook de afvallers zijn stuk voor stuk al bekend geweest vooraf (zie dat topic en de mega spoiler). Dus dan ligt de schuld van een spanningsloos seizoen bij de productie en inderdaad: Jurre doet het heel aardig.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)