Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 50253 keer)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #120 Gepost op: 30-01-2023, 14:12:56 »
Geld verdienen voor de pot en/of heel erg je best doen een fanatieke kandidaat te zijn kan ook heel nuttig zijn. Want daarmee heb je het vertrouwen van de medekandidaten een kun je ongezien het spel saboteren.
We zien bovendien niet alles. Bij de muziekfragmenten raden lijkt het bij Daniel heel goed te gaan. In werkelijkheid heeft hij naar mijn idee de letters voor de muziek fragmenten gehusseld. Dat zien we met zekerheid in afl. 10

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #121 Gepost op: 30-01-2023, 15:01:19 »
Die goede muurtekening kun je in ieder geval ook als 'productie-assistent' zien, want anders was de rebus in het water gevallen.
En op het schip ging hij zeer gretig in op het scoren van jokers en dus geen 2000 euro in de pot.

Rebus zonder dat ze iets mochten weglaten. Kon toch ook perfect?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #122 Gepost op: 30-01-2023, 16:36:30 »
Daarnaast zie ik geen verbazing in z'n ogen als Rik zegt dat een van hen mag gaan vliegen.
Dat moment was juist precies waarom ik denk dat het niet geacteerd is; een acteur zet altijd meteen grote ogen op bij verbazing, veel te overdreven. Bij hem bleven de ogen hetzelfde. Dat is veel natuurlijker.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #123 Gepost op: 30-01-2023, 17:10:59 »
Dat moment was juist precies waarom ik denk dat het niet geacteerd is; een acteur zet altijd meteen grote ogen op bij verbazing, veel te overdreven. Bij hem bleven de ogen hetzelfde. Dat is veel natuurlijker.

Ja, goed punt. Iedereen die een rol speelt doet dat misschien wel in zo'n situatie ...ook mensen die normaal niet acteren. Zag je ook bij een bepaalde 'kinesist' in De Mol.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #124 Gepost op: 30-01-2023, 17:44:08 »
Daniël vind ik (trouwens net als Anke trouwens  ;D) heel goed in zijn mimiek. Je merkt weinig aan hem.
En het lijkt mij dat zijn verbazing (misschien omdat hij zo makkelijk die positie kreeg?) voor het vliegtuig oprecht is.

Over de quads, dat blijft een vraagstuk waarom daar niet beter is gemold. Maar dat geldt voor iedere deelnemer, denk ik.  ???
De juiste muurtekening is volgens mij 'wisselgeld'; een goede tekening doorgeven en er vervolgens voor zorgen dat de rest niet lukt. En tja, 1 vakje is veilig om te openen. Daarmee heb je nog geen hele rebus te pakken + je hebt wat vertrouwen van de groep.

Gekste moment (vind ik dan): het kistje van Nabil/Sander op het schip proberen te openen (omdat Nabil deze niet zag? )
Daniël lijkt daarmee iets in gang te zetten en daarna kwam het jokergedoe.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #125 Gepost op: 30-01-2023, 18:08:42 »
Rebus zonder dat ze iets mochten weglaten. Kon toch ook perfect?


Huh? Als geen van de kistjes werd opengemaakt, dan konden ze toch helemaal geen poging doen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #126 Gepost op: 30-01-2023, 19:04:51 »

Huh? Als geen van de kistjes werd opengemaakt, dan konden ze toch helemaal geen poging doen?

Waarom niet? Had niet veel verschil gemaakt met een of geen woord.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #127 Gepost op: 30-01-2023, 22:46:10 »
Ik had deze aflevering zaterdag gemist. Wel wist ik wie er afgevallen was en zit in een mega tunnel. Ik hoorde bij de test een prachtige zin van Daniel. Hahaha. Hij loog niet eens.
“Wie ging als eerste het doolhof in? Ik denk gelijk, Jurre als derde.” ;D Dat klopt. Hij ging gelijk/meteen. Jurre als derde. Zo had ik nog ergens een zin gehoord, maar die ben ik vergeten ::rofl:: Maar ik vond dit echt een prachtige zin voor de Mol. :)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2023, 23:00:40 door KiWi0501 »

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #128 Gepost op: 30-01-2023, 22:58:15 »
Ohja!  ::vergroot::Ook boeiend! Ze rijden we met de auto naar Francois. Daniel zegt: waar moet ik heen? Rechtdoor?
Annick zegt hier na over
Daniel: naar links he?
Annick: over 100 meter een haarspeldbocht naar links.

Hij wist het al ;D

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #129 Gepost op: 31-01-2023, 05:19:32 »
In het begin van de aflevering komt er een tattooshop in beeld genaamd Wildfire.
De zoveelste link naar een computervirus. Hint of dwaalspoor?

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #130 Gepost op: 31-01-2023, 17:23:00 »
Na het gedoe rondom Daniel en de enveloppen in´Padvinder´ kom ik ook lekker in deze tunnel bivakkeren.  ::tandpastasmiley::

Bizar eigenlijk hoe vaak Daniel voor productieassistent speelt. Hij zorgde ervoor dat er minimaal een woord van de rebus werd gevonden bij de muurschilderingen, vond het kistje op het schip waar vermoedelijk instond dat er voor jokers gegaan kon worden in plaats van voor geld, merkte op dat er coördinaten zaten op de badeendjes en komt vervolgens verdacht laat aan bij de groep met dat vliegtuig wat de opdracht spannender maakte... en die enorm kandidaatse edit die hij krijgt in de montage vind ik ook opvallend, zeker bij een opdracht als ´Padvinder´. Hij gaat als eerste dat doolhof in, is bijna 5 minuten in het doolhof en vindt in beeld maar 2 enveloppen. Als hij kandidaat zou zijn, dan moet hij wel langs meerdere enveloppen gelopen zijn per ongeluk aangezien Nabil na hem 4 enveloppen vindt in beeld... dat Daniel meerdere enveloppen heeft gemist heeft de montage niet gehaald dan, terwijl we wel te zien krijgen hoe Nabil een rode knop mist? Opvallend, normaal gesproken grijpt de productie veel kansen aan om kandidaten verdacht neer te zetten in de edit. Dit zou er dus ook naar kunnen wijzen dat Daniel geen kandidaat is. Voor ´Padvinder´ kwam hij ook altijd door de edit over op mij als een erg fanatieke kandidaat en nu er door die opdracht opeens sterke aanwijzingen zijn dat hij de mol is valt me dit pas op en ik vind het erg verdacht. Ik krijg inderdaad Jan Versteegh vibes bij hem. We worden weer lekker om de tuin geleid dit jaar door de montage vermoed ik.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #131 Gepost op: 31-01-2023, 18:14:33 »
Zodra Daniël het doolhof ingaat "Mijn plan was eigenlijk heel simpel. Ik wilde als eerste gaan, want dan heb je de meeste invloed op het spel."

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #132 Gepost op: 31-01-2023, 18:18:46 »
Zodra Daniël het doolhof ingaat "Mijn plan was eigenlijk heel simpel. Ik wilde als eerste gaan, want dan heb je de meeste invloed op het spel."

Voor een kandidaat vind ik dat een opvallende redenatie. Wil je niet juist het liefste wat later gaan als kandidaat zodat je zo veel mogelijk kunt observeren wat de rest doet? Wilde hij door dit te zeggen wederom overkomen als een zeer fanatieke kandidaat die voor het geld gaat? Ook wel bijzonder dat zo´n uitspraak de uitzending haalt als hij de mol is, ik vind het persoonlijk zeer mols overkomen.

Offline Baal

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #133 Gepost op: 31-01-2023, 21:49:49 »
Daniel ging als eerste het doolhof in, om pakbonnen te kunnen laten verdwijnen.
Je kan ze gewoon door de gleuven van de kisten gooien en niemand die ze ooit terug ziet.

Deze beschuldiging is niet ongefundeerd, maar omdat ik de bijbehorende analyse persoonlijk erg overtuigend vind, zet ik het tussen spoilertags:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #134 Gepost op: 31-01-2023, 21:57:57 »
Ja, het is erg overtuigend.

Maar wat zijn verder nog laten we zeggen zijn twee/drie beste molacties geweest tot nu toe? Ik zie het echt nog niet. ::rofl:: (En wat deed ie in dat vliegtuigje als Mol?)

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #135 Gepost op: 31-01-2023, 22:13:44 »
Ja, het is erg overtuigend.

Maar wat zijn verder nog laten we zeggen zijn twee/drie beste molacties geweest tot nu toe? Ik zie het echt nog niet. ::rofl:: (En wat deed ie in dat vliegtuigje als Mol?)

Ik vind het ergens juist ook wel weer voor hem pleiten dat hij in dat vliegtuigje zat. Stel nou dat er een kandidaat in had gezeten, en dat deze ervoor had gezorgd dat het vliegtuigje al erg vroeg voor de overige kandidaten zichtbaar was. De kans was dan groot geweest dat het nummer veel eerder was gebeld en dat de envelop daardoor niet open zou zijn gemaakt. Nu kwam het vliegtuig pas vlak voor de finish aan, terwijl de kandidaten al bijna een uur aan het sjouwen waren met die eend. Door de tijdsdruk die de kandidaten ervaarden is uiteindelijk de envelop opengemaakt. Ook vloog het vliegtuig nu best hoog waardoor het telefoonnummer slechter te lezen was. De mol in het vliegtuig kan juist de mol in de ultieme rol van productieassistent zijn geweest bij deze opdracht - door de mol in het vliegtuig te plaatsen werd de opdracht spannender en dit zorgde voor mooie televisie.

Verder ben ik het overigens met je eens dat ik ook nog een beetje duidelijke overige molacties van Daniel mis.  ::rofl:: Zo duidelijk voor de jokers willen gaan in plaats van het geld in de vorige aflevering is er in ieder geval al een. Ik denk echter dat wanneer er dieper gegraven gaat worden er misschien ook meer zichtbaar zal worden, zoals bij de opdracht in het doolhof ook het geval was.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #136 Gepost op: 31-01-2023, 22:20:57 »
Ik denk niet dat de makers het van de Mol af laten hangen om voor spannende televisie te zorgen. De timing zal altijd wel ongeveer zo geweest zijn dat het nog spannend werd. En dat vliegtuigje kon ook vast niet lager vliegen, het moet wel veilig blijven.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #137 Gepost op: 31-01-2023, 23:10:57 »
Tja, hij kan natuurlijk François geïnstrueerd hebben om een paar extra bochtjes te draaien (zodat de onderkant minder makkelijk te zien is als telefoonnummer). Of even iets hoger te vliegen in de buurt van de groep.  >:D Is nog steeds veilig.
Opvallend is hier ook: Daniël probeert iets uit het raampje te schreeuwen; dat is toch sowieso niet effectief, gezien de afstand?

Mijn probleem met Daniël is dat hij als enige zijn best lijkt te doen en fanatiek overkomt, maar toch telkens in de groep zit dat loopt te rommelen.  ::vergroot::

Effectieve molacties die ik meen te zien bij Daniël: het doolhof (als eerste beginnen en mogelijk pakbonnen verduisterd?), bij afl 1 verkeerde antwoorden geven (en daardoor ook verdacht worden, maar tegelijkertijd heeft hij die verdenkingen weggespeeld; is best knap als hij de mol is). ::ok::
Het kistje met de aanwijzing over de jokers proberen te bemachtigen, waardoor er voor jokers zijn gekozen ipv geld. Ik vermoed ook de groep misleiden bij de muurschilderingen (en dan is 1 goede foto doorgeven prima te rechtvaardigen). En hij weet toch maar mooi 1 vd 3 hoge bedragen te bemachtigen bij de koffereliminatie; ook prima als je de mol bent.

Ik geef toe: het is niet echt duidelijk, maar er zijn wel signalen, denk ik.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Baal

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #138 Gepost op: 31-01-2023, 23:55:02 »
Ik denk dat eventuele noemenswaardige molacties van de eerste drie afleveringen (afgezien het kiezen voor jokers op het schip) pas duidelijk worden bij de ontknoping.

Froukje heeft bijvoorbeeld gezegd dat Daniel bij de opdracht waar ze ontsnappen uit de kisten het geluid heeft uitgezet van de intercom.
Dat is niet terug te zien op de beelden van de opdracht zelf, maar als dat waar is, dan zou dat heel goed achteraf als molactie getoond kunnen worden.

De eliminatie met de geldkoffers vond ik overigens ook erg interessant om te zien.
Ranomi pakt op een gegeven moment gewoon de 500, waarop Nabil en Anke twee van de koffers met de hoogste bedragen pakken.
Jurre en Soy hebben samen de derde koffer te pakken. In het direct volgende shot zie je echter dat Daniel diezelfde koffer in zijn handen heeft.
Ik vermoed dat Jurre en Soy onenigheid kregen over wie los moest laten en dat het koffertje als 'oplossing' toen naar Daniel ging. Die transactie wordt alleen niet getoond.
Dit is puur speculatie, maar het zou natuurlijk kunnen zijn omdat de spanningen te hoog opliepen om op televisie te kunnen laten zien.
Ik denk ook dat Soy degene is die zijn rode scherm gezien zou hebben en dat hij er niet aan zou moeten denken om los te laten.
Hij laat sowieso zien dat hij niet de discussie op wil geven totdat hij zo'n koffertje heeft, ondanks dat hij eigenlijk helemaal geen argumenten heeft.
Daniel en Nabil lijken een stuk makkelijker in het opgeven van hun koffertje als Anke voorstelt om te gaan verdelen.
Dat Daniel in de eerste instantie helemaal geen koffertje pakt wanneer het graaien begint is wel typisch voor een mol (maar op zichzelf bewijst het uiteraard niets).

Dat Ranomi zegt dat het haar veel inzicht heeft gegeven gaat waarschijnlijk over dat kandidaten die naar de hoge bedragen grijpen een kleinere kans hebben om een mol te zijn.
Alleen Daniel, Annick en zijzelf bleven rustig. Annick is afgevallen. De kans is aanwezig dat ze vanaf nu Daniel meeneemt in de test en dat ze daarom erg ver kan komen.


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #139 Gepost op: 31-01-2023, 23:59:41 »
Ik zie Daniël nog wel eens een Jan Versteeghje doen.. ::vergroot:: Zijn molacties liggen niet erg voor de hand, maar ik heb even gekeken wat eventuele molacties van hem zouden kunnen zijn.

1.2 Met Froukje uit de kist komen om vervolgens niet bij de locatie aan te komen. De portofoon uitzetten.
2.1 Niet willen focussen op de 1.500 euro zodat het bedrag lager blijft
3.2 Optioneel: het laagste bedrag verdienen met Sander?
3.3 Jokers kiezen in plaats van geld. Hij is ook degene die Nabil en Sander stuurt om naar dat kistje te gaan waar die boodschap in lag dat ze tussen jokers en geld konden kiezen (eventueel is dit het laten zien van voorkennis door Daniël).
4.1 Af gaan met twee pakbonnen. Andere pakbonnen verduisteren. De portofoon uitzetten voor Nabil zodat hij niet meer kan communiceren met de rest.
4.2 Heel erg lang doen over het telefoonnummer door te geven door grote rondjes te vliegen voor zo'n 10 minuten. Annick achterlaten om de boodschap door te geven met nog een minuut over. Annick ging dat natuurlijk niet goed doen, want Annick paniek ::rofl::.