Auteur Topic: [Kandidaat] Soy Kroon  (gelezen 27543 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #160 Gepost op: 24-02-2023, 12:57:12 »
Alle kandidaten zitten al heel het seizoen op Ranomi. Waarom weet ik ook niet, maar dus niks heel baanbrekends of verrassend hoor.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #161 Gepost op: 24-02-2023, 13:02:30 »
Ranomi is gewoon de nieuwe Sahil. Ieder kandidaat zat ook op hem. 😜

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #162 Gepost op: 24-02-2023, 14:18:10 »
Ja, maar bij Sahil was dat logisch. Bij Ranomi snap ik het minder. Het zal wel zijn wat Anke in haar biecht zei: ze is bloedfanatiek, maar haalt weinig geld binnen.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #163 Gepost op: 24-02-2023, 14:23:53 »
Ja snap ik denk ik ook. En misschien toch ook te maken met het feit toen Everon belde, dat toen daarna Sarah vroeg ben je opgelucht? Zei ze umm weet ik niet.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #164 Gepost op: 24-02-2023, 14:34:14 »
Dat zou kunnen. Dan is het wel vroeg al ontstaan.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #165 Gepost op: 25-02-2023, 13:15:38 »
In het begin was Soy, vaak storend, aanwezig. Opvallend mollen zoals bv bij de muurschilderingen. Steeds porto of telefoon afpakken enz. Dat gedrag vertoond hij nu niet meer. Hij is rustiger, beschouwender, geworden.
Wat als nu Soy de MOL blijkt te zijn? Dat zou betekenen dat hij niet het rode scherm heeft gehad bij de koffertjes. Dan moet dat Daniël geweest zijn want van Nabil weten wij dat hij groen had. Jurre let ook erg op hem.
Dan zou de finale Soy, Ranomi en Jurre worden.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #166 Gepost op: 25-02-2023, 13:34:40 »
En dan klopt wat Ranomi zei voor dat ze de test maakte ook bij Soy, dat ze hem minder snel betrapt op molacties, maar vooral buiten de opdrachten om vind ze hem verdacht. Zoals geen bondje met haar maken, maar dat kan ook te maken hebben met als Soy kandidaat is Ranomi verdenkt.

En ik denk als kandidaat moet je echt verschil kunnen zien bij de mol tijdens de opdrachten en buiten de opdrachten om, zeker naarmate de groep kleiner wordt. Of je moet in een tunnel zitten. En dit hoor je vaker van kandidaten tijdens de ontknoping dat ze de mol buiten de opdrachten anders vonden gedragen.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2023, 13:37:08 door Mol1991 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #167 Gepost op: 25-02-2023, 22:39:08 »
Was wel geniepig met het afknallen van zijn mede-spelers.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #168 Gepost op: 26-02-2023, 09:32:02 »
Als wekenlange Jurre tunnelaar wil ik toch uit die tunnen ontsnappen.
Soy vond ik in de laatste afl erg verdacht. Feit dat hij de enveloppe met vrijstelling had en de manier waarop hij soms kijkt maken hem toch verdacht vind ik. Ik stap nog niet de tunnel in maar ga wel op hem letten bij het terugkijken. Ik vond de opdracht, ala perfecte plaatje, ook een hint naar hem.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #169 Gepost op: 26-02-2023, 11:27:29 »
Het muntgeld(?) dat erbij is geshopt ziet er vreemd uit, maar zal wel niks zijn dan.
[/quote]

Titel van het origineel is: victorian miser upset with money count.

De mol is ook upset met geld ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #170 Gepost op: 26-02-2023, 13:23:47 »
Ik stap nog niet de tunnel in maar ga wel op hem letten bij het terugkijken. Ik vond de opdracht, ala perfecte plaatje, ook een hint naar hem.

Nogal ja. Ongeloofwaardig hoe slecht Soy daar presteerde.

Een mooie actie om de winnaar van de opdracht verdacht neer te zetten. Nu de schijnwerpers op Jurre, niet op hem. Jurre wint weer een opdracht, speelt weer geen geld in de pot (door een schalkse blik van Soy)

Ik vond Daniëls fotos beter dan die van Jurre, maar Soy kan Jurre makkelijker manipuleren, denk ik. Is misschien rekening mee gehouden bij de beoordeling.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #171 Gepost op: 26-02-2023, 13:38:16 »
Ja daar zit wat in!
Vond de foto's van Soy niet best en dat terwijl wij van hem weten dat hij een (amateur)fotograaf is. Voor hem zou dit een buitenkans hebben moeten zijn om te laten zien vanuit welke professionele invalshoek hij de mooiste foto's kon maken.
Maar wat de reden is dat hij dit zo heeft gedaan? Kan niet aannemen dat hij Jurre wilde bevoordelen. Tenzij Soy toch de MOL is en zijn bondje wilde helpen?
Als tegenprestatie, vanuit dat gezichtspunt, heeft Jurre zich gewillig laten afknallen door Soy. Jurre hielp trouwens opmerkelijk goed mee om de codes te ontcijferen.
We gaan het zien!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #172 Gepost op: 26-02-2023, 16:53:39 »
Toen Jurre enveloppen mocht kiezen stond Soy te trillen met zijn rechterbeen. Van spanning om zijn vrijstelling te behouden of als lokaas voor Jurre.

Toen Ranomi met 1000 euro binnen wilde lopen probeerde Soy haar te schieten. Als kandidaat wel een heel felle actie. Hij had genoeg eerdere momenten om ook op Ranomi te schieten, zoals bij Daniël.

Soy acteert ook continu verbaasd, wat overkomt mij nu, wat is dit, maar waarom valt bij hem het Jurre kwartje dan niet?

Zag bij de foto uitslag weer steeds de maan in beeld, dat past mooi bij zijn molboekje waar we niet in mogen kijken.

In de leader zit een frame met twee Soys en de letter M.

In het begin de vierkante rots waarachter de zon vandaan kwam. Dat leek op een glimmende gebitskroon.

Klavertje vier borrel voor meneer Geluk, maar op de jas die Soy aan heeft staan ook allemaal klavertjes vier. Wordt die hint meteen dubbelzinnig.

Als Soy in aflevering 9 als derde absiled dan is Soy de mol. (op basis testvraag Soy)

Als Soy de test invult zie je op de achtergrond een raam/spiegel en een rots of zo. Iemand enig idee waar we naar zitten te kijken? Rechts zie je een biervat en een tap. edit: zie foto.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2023, 14:52:16 door foxhunter »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #173 Gepost op: 26-02-2023, 18:56:40 »
Ik denk dat Soy op de vraag als hoeveelste eindigde de mol bij de foto opdracht gekozen heeft voor 1e of 2e. Dan wil hij zelf natuurlijk niet die plek hebben

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #174 Gepost op: 26-02-2023, 19:18:14 »
Ik denk dat Soy op de vraag als hoeveelste eindigde de mol bij de foto opdracht gekozen heeft voor 1e of 2e. Dan wil hij zelf natuurlijk niet die plek hebben

Deze vraag moet nog komen, het is een vraag voor de finaletest.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #175 Gepost op: 26-02-2023, 19:34:50 »
Deze vraag moet nog komen, het is een vraag voor de finaletest.

Ja dat is waar.
Maar wellicht zat hij in deze aflevering, omdat het een opdracht van nu is.

Maar tegelijkertijd hebben we niet gezien dat Soy deze vraag heeft gehoord.
Zo spraakzaam was Jurre nu ook weer niet.

Dus slaat inderdaad helemaal nergens op. Sorry

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #176 Gepost op: 27-02-2023, 12:28:56 »
Ik moet bekennen, ik zit al vanaf aflevering 1 in een Jurre tunnel. Echter na deze aflevering zie ik eigenlijk alleen maar mol gedrag bij Soy:
  • Hij gaat meteen voor envelop 2
  • Hij zet bewust een zwart-wit foto in de reeks, en doorbreekt daarmee het patroon waardoor hij hoogstwaarschijnlijk geen goed cijfer krijgt
  • Hij schiet mede kandidaten af, onder het mom van....testvraag
Meer L

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #177 Gepost op: 27-02-2023, 12:48:04 »
Ik moet bekennen, ik zit al vanaf aflevering 1 in een Jurre tunnel. Echter na deze aflevering zie ik eigenlijk alleen maar mol gedrag bij Soy:
  • Hij zet bewust een zwart-wit foto in de reeks, en doorbreekt daarmee het patroon waardoor hij hoogstwaarschijnlijk geen goed cijfer krijgt

En neemt daarmee het risico dat iemand met de 1000 of 2000 euro wint? Ik zie hier niets mols in wat Soy doet, eerder weer heel kandidaats.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #178 Gepost op: 27-02-2023, 13:50:57 »
Niet mols, niet onmols.

Hij wilde graag envelop 2 dus kan best waarmaken dat hij niet ruilt als hij wint.
Als hij verliest heeft hij de aandacht op envelop 2 gelegd, grote(re) kans dat kandidaten die kiezen.

Ik vond de uitspraak: je weet helemaal niet wie de mol is! Tegen Daniël ook echt een heerlijk beeld voor aflevering 10

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #179 Gepost op: 27-02-2023, 16:24:13 »
En neemt daarmee het risico dat iemand met de 1000 of 2000 euro wint? Ik zie hier niets mols in wat Soy doet, eerder weer heel kandidaats.
Ik zat er eerst ook zo in, ook omdat hij totaal mijn mol niet is, maar ben toch op dit vlak van mening veranderd:
- Hij weet al voor de safari wat hij heeft
- Hij weet dus ook wat anderen hebben in de enveloppe
- Als hij wint, is er niks aan de hand, hij  kan bij envelop 2 blijven
- Als hij verliest, en iemand met de 1000/2000E enveloppe wint, dan kan hij laten doorschemeren dat hij vrijstelling heeft
- Wellicht wist hij al wie ging winnen, na de fotoshoot, waardoor hij zich kon voorbereiden op de strategie

Maar nogmaals: mij hoef je niet te overtuigen, ik zit al heel lang volledig op Jurre (met veel twijfels, dat wel na laatste aflevering). Ik vond alleen vooral Soy hier echt gekke dingen doen deze aflevering. Die zwart-wit foto sloeg ook nergens op toch?
Meer L