Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg  (gelezen 16047 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #100 Gepost op: 12-01-2023, 19:43:35 »
Zoveel vragen over deze opdracht.

Hoe kunnen Jurre en Sarah zoveel kistlocaties weten?

Hoe kunnen Froukje en Daniel zo weinig kistlocaties weten?

Hoe kan 1 kist bij Green Point Park zijn en 1 kist bij Battery Park, terwijl de lijn tussen deze 2 locaties niet over VOC Vegetable Garden loopt? Alle lijnen moeten kruisen over het eindpunt.

Hoe kunnen Froukje en Daniel niet weten dat 2 andere teams naar VOC Vegetable Garden zijn?

Waarom hebben Annick, Nabil, Soy en Ranomi, die al die tijd in de kist geweest zijn en alles gehoord hebben, geen informatie doorgegeven aan de teams die wel uit de kist waren maar niet wisten waar de andere kistlocaties waren en ook niet wisten dat teams naar VOC Vegetable Garden gingen?




Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #101 Gepost op: 12-01-2023, 19:52:42 »
Sarah had nog een turf lijstje.
Aantal antwoorden gegeven door de kandidaat?

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #102 Gepost op: 12-01-2023, 20:39:06 »
Wie verliest altijd met...
Volgens mij staat daar "bowlen?" achter.
Ik meen nog een paar vragen (bijna) te ontcijferen:
  • Wie heeft vroeger als ... thee boeketjes gemaakt?
  • Welke ... verliezen jullie het vaakst als toerist?
  • Wie wilde als kind vuurspuwer worden?
  • Wie won ooit dezelfde award als Nelson Mandela?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #103 Gepost op: 12-01-2023, 20:54:16 »
Heb je enig idee in welke kist dit bordje zich bevond?
Ja, in de kist van Sarah en Jurre, met in de inzet dit bord 4x vergroot:

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #104 Gepost op: 12-01-2023, 20:57:43 »
Zoveel vragen over deze opdracht.

Hoe kunnen Jurre en Sarah zoveel kistlocaties weten?

Hoe kunnen Froukje en Daniel zo weinig kistlocaties weten?

Hoe kan 1 kist bij Green Point Park zijn en 1 kist bij Battery Park, terwijl de lijn tussen deze 2 locaties niet over VOC Vegetable Garden loopt? Alle lijnen moeten kruisen over het eindpunt.

Hoe kunnen Froukje en Daniel niet weten dat 2 andere teams naar VOC Vegetable Garden zijn?

Waarom hebben Annick, Nabil, Soy en Ranomi, die al die tijd in de kist geweest zijn en alles gehoord hebben, geen informatie doorgegeven aan de teams die wel uit de kist waren maar niet wisten waar de andere kistlocaties waren en ook niet wisten dat teams naar VOC Vegetable Garden gingen?
- Al die lijnen van Jurre en Sarah zijn maar probeersels. Ik had daar al iets over gepost op p. 4 van dit topic.
- Froukje en Daniel stonden buiten toen de locatie van Anke en Sander werd doorgegeven (de speaker van de telefoon was ook vrij zacht).
- Ja, de opdracht is inderdaad wel erg krom gesteld. 5 punten kun je natuurlijk nooit allemaal met elkaar verbinden zodat alle lijnen kruisen. In de praktijk moesten er maar 2 lijnen kruisen, en welke 2 dat waren moest je ook nog een beetje gokken.
- Waarschijnlijk stonden Froukje en Daniel nog steeds (of weer) buiten toen de bestemming VOC werd doorgegeven.
- Annick, Nabil, Soy en Ranomi horen dat de teams die wel eruit gekomen zijn met van alles bezig zijn en horen ook verschillende locaties langskomen. Maar ze hadden zelf natuurlijk nog andere dingen aan hun hoofd, dus allicht bleef de mededeling niet hangen. Of hebben ze het wel doorgegeven, maar stonden Froukje en Daniel weer buiten. ;D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #105 Gepost op: 12-01-2023, 21:03:11 »
Ja, in de kist van Sarah en Jurre, met in de inzet dit bord 4x vergroot:

Hetzelfde bordje is ook vanuit een andere hoek te zien. Er staat 'Wie verliest er altijd met bowl...'
Vanuit de andere kant lijkt het inderdaad een lang woord, maar dit is gewoon optisch bedrog.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #106 Gepost op: 12-01-2023, 22:38:55 »
Ja later als de kist leeg is (omstreeks 32:22). Ik zie wel losse woordjes maar die zin kan ik er niet uithalen. Als jij deze zin kan lezen, misschien kun je er nog wel meer lezen dan ik.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #107 Gepost op: 13-01-2023, 07:19:46 »
Op de telefoon met de opdracht staat dat de opdracht om 14:01 is verstuurd.
14=N
1=A

Nabil Ayad

Er viel me nog iets op, maar zal wel niks zijn.
Heel toevallig duurt de hele 1e opdracht (met everon) ook ongeveer 14 minuten en 1 seconde...

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #108 Gepost op: 13-01-2023, 09:33:28 »
Ja later als de kist leeg is (omstreeks 32:22). Ik zie wel losse woordjes maar die zin kan ik er niet uithalen. Als jij deze zin kan lezen, misschien kun je er nog wel meer lezen dan ik.
Ik denk dat Brtdm hier bedoelt (rechts onder).

Aan de 2 wittige vlekken erboven is te zien dat het om hetzelfde bordje gaat.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2023, 09:35:10 door WillempieW »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #109 Gepost op: 13-01-2023, 12:43:38 »
Die bedoel ik inderdaad

Ja later als de kist leeg is (omstreeks 32:22). Ik zie wel losse woordjes maar die zin kan ik er niet uithalen. Als jij deze zin kan lezen, misschien kun je er nog wel meer lezen dan ik.

Waar kijk jij de aflevering terug? Via NLziet (of NPO) is de resolutie in ieder geval hoog genoeg om het te kunnen lezen. (maar daar kan je niet zomaar screenshots maken)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #110 Gepost op: 13-01-2023, 13:16:31 »
Ik download altijd de aflevering die in het HD Downloads topic wordt gedeeld. Die speel ik dan af met VLC. Dat werkt erg handig. Hiermee kun je heel makkelijk het beeld stilzetten en dit beeld opslaan als foto. Met VLC kun je ook heel makkelijk met grotere en kleinere stappen heen en weer springen, vertraagd afspelen, beeld voor beeld afspelen. You name it. Een must voor molloten als je het mij vraagt.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #111 Gepost op: 13-01-2023, 13:22:45 »
hmm, interessant. Die is dan van lagere kwaliteit? NLziet is in ieder geval in fullHD.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #112 Gepost op: 13-01-2023, 13:31:07 »
Ik denk dat de download (wel 1920x1080) wat meer compressie heeft dan NLziet, waardoor je meer artefacten krijgt en details wat vervagen.

Maar dat shot op 32:22 is ook van de andere kant (bordje linksonder), is daar op NLziet nog wel wat van te maken?
« Laatst bewerkt op: 13-01-2023, 13:36:25 door WillempieW »

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #113 Gepost op: 13-01-2023, 15:09:29 »
Nog bedankt hiervoor, @Molest. Persoonlijk vind ik dit het beste wat uit de eerste aflevering te halen valt. Ranomi, Nabil, Daniel en Soy krijgen van mij wat kandidatenpunten.

::jaja:: ::ok::
Door de vraag over hem èn de groepsvraag niet (juist) te beantwoorden, speelt de Mol al 3.000 euro weg. Er gaat maar maximaal 1.000 euro verdiend worden, mogelijk minder.

Als je dat doortrekt als strategie zijn degenen die een vraag eerlijk hebben beantwoord, niet verdacht. Dat zijn: Ranomi, Nabil, Daniel en Soy. Zij hebben hun individuele vraag eerlijk beantwoord, want de deur ging open bij anderen.
...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #114 Gepost op: 13-01-2023, 16:43:41 »
hmm, interessant. Die is dan van lagere kwaliteit? NLziet is in ieder geval in fullHD.

het wordt offtopic, maar NLZiet betaald toch? Enige alternatief is hier op t forum HD downloads hopen te krijgen..

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #115 Gepost op: 13-01-2023, 17:24:05 »
Het enige probleem daarmee is dat het NIET bewezen is dat een mol die onnodig geld binnenhaalt ervoor zorgt dat er minder geld in de pot komt...
Als mol is het de bedoeling ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk in die pot is. Dus ook al kan het dat een mol hierdoor minder verdacht is, dat wil imo nog steeds niet zeggen dat hierdoor minder geld wordt binnengehaald - dat is en blijft een veronderstelling!
Ik blijf erbij dat het de ENIGE taak is ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk in die pot is dus toekomen in deze opdracht en geld verdienen waar niet nodig is NOT done voor mij en zou dan ook teleurgesteld zijn. Ook al doet de mol erna wel zijn best ...
Ik weet het dat ik in de minderheid ben maar van mijn part weet er al iemand in de groep vanaf opdracht 1 wie de mol is. Dan is het maar aan die mol te proberen te saboteren en aan de kandidaat die het weet ervoor te zorgen dat de anderen het niet door hebben en toch de mol te blokkeren. Is zo geweest in een seizoen van de Mol in België (zonder te spoilen) en was nochtans een top seizoen!
Ik hou ook niet van de redenering dat de mol wel geld binnen kan halen omdat het er later misschien weer uit gaat. Maar een klein geld bedrag binnenhalen in opdracht 1 hoeft niet onnodig te zijn. Door meer vertrouwen in het begin, kan hij per saldo misschien wel meer geld wegspelen later in het seizoen doordat hij minder verdacht wordt. Dus ook vanuit de blik dat de mol altijd zo min mogelijk geld binnenbrengt kan de mol alsnog een klein bedrag binnenhalen in het begin van het seizoen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #116 Gepost op: 13-01-2023, 17:45:11 »
Als de Mol op het allerlaatste moment (onnodig) uit de kist zou ontsnappen dan is er sprake van onnodig geld verdienen door de Mol. Dan kun je je afvragen of dit handig is. Hier speelt iets heel anders. Hier kan het juist voorkomen dat er veel geld wordt verdiend als de Mol voortijdig ontsnapt, wat in dit topic al eerder aan de orde is geweest.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #117 Gepost op: 13-01-2023, 23:15:37 »
Even een idee wat in me opkomt. We zijn allemaal bezig met wat het meest Mols is bij de kisten : of vroeg vertrekken en aankomen en een wit voetje halen
            Of niet uit de kist komen en zo zeker zijn dat er minimaal 1 koppel niet op tijd komt

Wie komen er op tijd aan jurre/Sarah en Sander/Anke.   Van allebei deze duo’s zien we in beeld dat ze doorgeven waar zij heen gaan als ze uit de koffer zijn . Zou je als mol dus en een wit voetje willen halen en het risico willen vergroten dat andere duo’s ook op het ontmoetingspunt komen ?    Rare mol actie .( let op dit bedenk ik alleen vanuit het gegeven dat een Mol weet waar het ontmoetingspunt is )

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #118 Gepost op: 13-01-2023, 23:17:53 »
Even een idee wat in me opkomt. We zijn allemaal bezig met wat het meest Mols is bij de kisten : of vroeg vertrekken en aankomen en een wit voetje halen
            Of niet uit de kist komen en zo zeker zijn dat er minimaal 1 koppel niet op tijd komt

Wie komen er op tijd aan jurre/Sarah en Sander/Anke.   Van allebei deze duo’s zien we in beeld dat ze doorgeven waar zij heen gaan als ze uit de koffer zijn . Zou je als mol dus en een wit voetje willen halen en het risico willen vergroten dat andere duo’s ook op het ontmoetingspunt komen ?    Rare mol actie .( let op dit bedenk ik alleen vanuit het gegeven dat een Mol weet waar het ontmoetingspunt is )
Je hoeft als mol maar 1 of 2 verkeerde antwoorden door te geven over jezelf en je weet al dat een groot deel niet uit de kist kan komen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #119 Gepost op: 13-01-2023, 23:26:49 »
Een duo kan toevallig altijd goed gokken , Zeker bij vragen over een meerderheid .

Zonder locatie moet die lijnpuZzel nog altijd door dat duo gemaakt worden .
Als mol bouw je een risico in door de locatie openlijk door te geven , dan is wat Froukje en Daniël doen molser in mijn beleving. Weinig door de telefoon , ook nadat ze uit kist zijn ontbreekt veel info van hun kant ( is natuurlijk keuze van de regie )