Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg  (gelezen 15893 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Gepost op: 7-01-2023, 13:33:29 »


Bespreek hier de eerste opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2023, 22:02:20 door Heinz »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2023, 21:05:50 »
Heerlijk dat de stippenkisten zo mooi centraal staan in de opdracht.

Offline Tannie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2023, 21:36:33 »
Toffe opdracht!
Maar waarom vraagt niemand aan degenen die buiten staan: “waar staat onze kist?” Dan hadden Jurre en Sarah meteen kunnen strepen en wist iedereen waar ze naartoe moesten…

Offline hoi33

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2023, 21:47:17 »
Ik denk dat de mol zijn/haar best heeft gedaan te ontsnappen. Liever niet verdacht lijken en wel 250 euro binnenbrengen, maar door snel weg te gaan te voorkomen dat er meer binnen wordt gebracht.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2023, 21:50:25 »
Dat lijkt mij ook! Dan komt Jurre wel het meest naar boven die met de juiste oplossing van de locatie kwam. Vervolgens op de locatie leek het of het fout was, maar bleek het toch goed, waardoor hij nog meer pluspunten scoorde bij de groep. Tegelijkertijd was daardoor het bedrag maar 500 euro in plaats van 4.000 euro.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2023, 21:52:00 »
altijd heerlijk om opgesloten in het donker te beginnen aan de eerste minuten van je widm-avontuur.  ;D

en wel grappig: 'where are we?' 'in capetown'. Die knul kent vast het programma en dacht dat ze weer in meerdere landen zouden starten.  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2023, 22:06:02 »
Ook wel grappig dat ze doen alsof ze rechtstreeks van het vliegveld geblinddoekt in zo’n box zijn geplaatst. ‘Nog niets van het land gezien!’

De mol zit denk ik bij degenen die het hebben gehaald, of anders bij de twee in de box op de eindlocatie (Nabil en Ranomi toch?).
Tell me what your telescope says

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2023, 22:10:43 »
Daniël en Froukje ontsnappen, maar halen de eindlocatie niet. Dit vind ik opvallend.

Verder waarom helpen ze dat koppel in de kist niet? Zij kunnen toch vragen beantwoorden door die gleuf, dan is de communicatie weer compleet. De mol heeft dit op zijn minst niet gestimuleerd.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2023, 22:16:37 »

Verder waarom helpen ze dat koppel in de kist niet? Zij kunnen toch vragen beantwoorden door die gleuf, dan is de communicatie weer compleet. De mol heeft dit op zijn minst niet gestimuleerd.

Dat was mijn eerste gedachte, zeker nadat ze geconcludeerd hadden dat ze fout stonden. Help dat koppel snel uit de kist en ga met drie verder, scheelt toch weer 250€ als je op tijd binnenkomt.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2023, 22:18:42 »
Ik denk dat de mol zijn/haar best heeft gedaan te ontsnappen. Liever niet verdacht lijken en wel 250 euro binnenbrengen, maar door snel weg te gaan te voorkomen dat er meer binnen wordt gebracht.
Dit! Lijkt me perfect begin voor een mol

altijd heerlijk om opgesloten in het donker te beginnen aan de eerste minuten van je widm-avontuur.  ;D

en wel grappig: 'where are we?' 'in capetown'. Die knul kent vast het programma en dacht dat ze weer in meerdere landen zouden starten.  :P
::rofl:: We are not in Capetown, friend! ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 7-01-2023, 22:20:49 door Theovv »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2023, 22:19:36 »
Dat was mijn eerste gedachte, zeker nadat ze geconcludeerd hadden dat ze fout stonden. Help dat koppel snel uit de kist en ga met drie verder, scheelt toch weer 250€ als je op tijd binnenkomt.
Dat dacht ik eerst ook maar ik dacht dat ze maar drie pogingen hadden om antwoorden in te vullen, en dat die pogingen al voorbij waren.

Bovendien hoor je later iemand zeggen dat ze net op tijd binnen waren, dus denk niet dat ze nog veel tijd hadden om ergens anders heen te gaan.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #11 Gepost op: 7-01-2023, 22:29:19 »
Mooi dat de stippen kisten terug waren , maakt de cirkel naar bekendmaking mooi rond . 

Verder het bekende op adrenaline  gebaseerde enthusiasme waarmee iedereen erin vliegt en niet samenwerkt .

Verder is het opvallend dat jurre/Sarah drie locaties weten en vandaar uit de juiste plek kiezen en dat Froukje/Daniël ook uit hun kist zijn en zeggen niet te weten waar Sander/Anke waren en dus geen punt kunnen kiezen (want maar 2 punten ).

Het niet helpen om de kist van Ranomi/nabil te openen is mijns inziens niet meer mogelijk omdat zij al drie pogingen zouden hebben gedaan ( we horen ze zoiets zeggen tegen soy/Annick)

Wel is het lastig om van 5 punten op een kaart een snijpunt te bepalen . Van 4 punten kun je twee diagonalen trekken en kom je bij een snijpunten. Maar hoe ga je dat met 5 punten doen? Dus ik zou wel willen weten wat exact er stond over waar Rik naar toe zou komen en of het dus toevallig is dat 1 kist op die plek staat ?
« Laatst bewerkt op: 7-01-2023, 23:11:54 door Tarbozan »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #12 Gepost op: 7-01-2023, 23:33:00 »
De vijfde kist, het vijfde punt op de kaart was het snijpunt van de twee lijnen van de andere vier lokaties...
Best goed gespeeld dat de kandidaten hun eigen lokatie wisten en wisten door te geven.
Het was ze er volgens mij wel om te doen dat de opdracht deels zou moeten slagen. -> om geld in te brengen dat er volgende week weer uit kan, -> om de mol fanatiek over te laten komen...
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 00:55:38 door Mollem »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2023, 01:10:17 »
Hoe kan het dat Froukje en Daniel, die vrij waren niet wisten dat ze naar VOC vegatable garden moesten gaan? Jurre en Sarah riepen dit voordat ze weg gingen en daarna Sander en Anke ook nog een keer. Was dit een porto waardoor ze het moesten roepen? Ik zag ze geen knopjes indrukken. Het leek op een losse telefoon die naast het scherm zat. Iemand die hier meer licht op kan laten schijnen?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #14 Gepost op: 8-01-2023, 01:25:46 »
Is inderdaad een open communicatie systeem , naast dat scherm waar ze de antwoorden van de vragen invoerden .  En er is communicatie geweest van Froukje/Daniël naar Sarah/jurre want die voeren een tweede lijn op hun kaart in waardoor ze naar Vpc vegetable garden gaan.   Op de kaart van Froukje/Daniël zien we echter maar twee punten en dus terecht dat zij niet vertrekken want ze hebben op basis van die info geen snijpunt .

Dus ergens tussen Sander/Anke en Froukje/Daniël lijkt er informatie verloren te zijn gegaan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #15 Gepost op: 8-01-2023, 02:34:05 »
Echt hartstikke leuk dat die kisten er waren. Ik zie mij dat die hele middag nog volgen in al die steden. En de koppels van de eerste aflevering wisten we dus al tijden. Grappig.

Sarah/Jurre en Sander/Anke kunnen we nu ook wel schrappen als mollen. Totaal onnodig om geld te pakken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #16 Gepost op: 8-01-2023, 03:38:00 »
Jurre: "Can somebody switch...uhhh... turn on the light".

Wist hij dat er aan de buitenkant een schakelaar zat? En niet een of andere losse stekker die in een stopcontact moest ofzo...

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #17 Gepost op: 8-01-2023, 09:56:28 »
De kandidaten moesten zich verzamelen bij de vegetable garden. Na beetje googlen is er maar een kandidaat echt vegetarisch, dit vond ik in een artikel over Afrikaans eten. Hint naar de mol?

https://www.smaakmag.nl/kramer/

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #18 Gepost op: 8-01-2023, 10:21:50 »
De kandidaten moesten zich verzamelen bij de vegetable garden. Na beetje googlen is er maar een kandidaat echt vegetarisch, dit vond ik in een artikel over Afrikaans eten. Hint naar de mol?

Grappig en hij zei het ook nog eens nadrukkelijk in beeld ;-)

Overigens betekent het ‘groenten’ en niet ‘vegetarisch’, toch?

https://www.smaakmag.nl/kramer/

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #19 Gepost op: 8-01-2023, 11:21:18 »
Op de telefoon met de opdracht staat dat de opdracht om 14:01 is verstuurd.
14=N
1=A

Nabil Ayad