Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 29975 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #80 Gepost op: 29-01-2023, 14:32:26 »
Ik geloof er niks van dat de mol op vol initiatief een bondje met iemand zou aangaan. Dat is extreem unfair. Zeg maar wat er net met Annick is gebeurd maar dan keer duizend :-[

Maar je hebt gelijk dat we naar geitenpaadjes moeten zoeken. Soy en Ranomi zijn wel zo dubbel en dwars onmogelijk gemaakt, die kunnen echt niet meer. Nabil, Jurre en Daniel hebben streepjes door de naam.

Als je hen een geitenpaadje toekent, dan mag je dat bij Anke in spelopzicht ook. Voor mij is dat een kortlopend geitenpaadje. Als er nu niks komt van die koffertjesopdracht wordt het een dikke streep. Nu te vroeg om te concluderen dat ze het niet is, net zoals dat wellicht te vroeg is voor de heren.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #81 Gepost op: 29-01-2023, 15:03:28 »
Ik geloof er niks van dat de mol op vol initiatief een bondje met iemand zou aangaan. Dat is extreem unfair.
Al eerder gezegd: Jeroen deed dit met Ellie. Op zijn initiatief

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #82 Gepost op: 29-01-2023, 15:06:29 »
Zeker niet zo. Jeroen 'moest' wat omdat hij met dat geldbriefje zat. Dat was zijn reden om naar de penningmeester toe te stappen. Hij was er ook doodzenuwachtig over. Dat zie je bij Daniel BEPAALD niet haha.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #83 Gepost op: 29-01-2023, 15:07:16 »
Linksom of rechtsom. Soms gaat de mol dus een bondje aan op zn eigen initiatief.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #84 Gepost op: 29-01-2023, 15:09:26 »
Everon ook, maar eveneens omdat hij moest. Dat noem ik geen bondje maar een verplicht nummertje  ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2023, 15:09:59 »
En ik noem dat n bondje  :P ::)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #86 Gepost op: 29-01-2023, 15:11:51 »

Maar je hebt gelijk dat we naar geitenpaadjes moeten zoeken. Soy en Ranomi zijn wel zo dubbel en dwars onmogelijk gemaakt, die kunnen echt niet meer. Nabil, Jurre en Daniel hebben streepjes door de naam.

Ook potloodstreepmomenten voor Daniël en Jurre in opdracht 3.1 trouwens, bedenk ik me net. Snap er helemaal niks meer van.

Ranomi is op de Wie verdenkt wie? na eigenlijk het meest mols voor mij. De +300 in opdr 4.1, gevolgd door die verdachte biecht ook weer. Klein bedragje pakken en geld weghalen is de cliché molactie daar. Maar goed, als je dit topic erbij pakt kan ze het alleen zijn als:

- Sarah de test enorm slecht heeft gemaakt. Want Anke verdacht Ranomi toen nog niet
- Froukje teveel heeft gespreid. Aanname: iedereen zat toen op Ranomi (mogelijk)
- Annick ineens is geswitcht van Mol (op wie dan?)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #87 Gepost op: 29-01-2023, 15:23:54 »
Lijkt mij sterk dat Annick van Mol is geswitcht. Aan de tafel bij de koffers maakt ze een opmerking dat zij en Nabil op dezelfde persoon hebben ingezet. Of beiden zouden dan geswitcht moeten zijn, maar dan klopt de verdenking bij Nabil ook niet.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #88 Gepost op: 29-01-2023, 16:19:29 »
Lijkt mij sterk dat Annick van Mol is geswitcht. Aan de tafel bij de koffers maakt ze een opmerking dat zij en Nabil op dezelfde persoon hebben ingezet. Of beiden zouden dan geswitcht moeten zijn, maar dan klopt de verdenking bij Nabil ook niet.

Dank, ik heb het aangepast.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #89 Gepost op: 29-01-2023, 19:49:59 »
Ik vind de opmerking van Annick dat ze op een lijn zit met Nabil een tikkie dubieus. Hadden zij en Nabil dan ook een bondje? En waarom deelt ze dat met de groep?
Het ligt voor de hand dat ze er op Ranomi uit is gegaan gezien haar verdenkingen in vorige afleveringen, maar 100% sluitend is het niet.

Ook het bondje tussen Anke en Daniel vertoont mankementen. Soy en Ranomi verdenken ze gemeenschappelijk. Maar Daniel's hoofdverdachte is Jurre, en Anke noemt hem niet eens in haar verdenkingen. Sterker nog, ze denkt dat Jurre een rood scherm krijgt. Ze zijn het blijkbaar ofwel niet met elkaar eens, ofwel Daniel verzwijgt iets voor Anke.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #90 Gepost op: 29-01-2023, 21:29:19 »

Ook het bondje tussen Anke en Daniel vertoont mankementen. Soy en Ranomi verdenken ze gemeenschappelijk. Maar Daniel's hoofdverdachte is Jurre, en Anke noemt hem niet eens in haar verdenkingen. Sterker nog, ze denkt dat Jurre een rood scherm krijgt. Ze zijn het blijkbaar ofwel niet met elkaar eens, ofwel Daniel verzwijgt iets voor Anke.

Daniël ging er eigenlijk meteen van uit dat ze het niet helemaal eens zouden zijn met elkaar. Dat was een onderdeel van z'n verkooppraatje naar Anke toe.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #91 Gepost op: 30-01-2023, 10:47:24 »
Ik vind Anke haar verdenkingen wat vreemd. Nabil of zijzelf moet bijna de mol zijn als er blijft inzitten.

Soy en Ranomi zijn het duidelijk niet. Maar Ranomi heeft mogelijks haar wel door, dus dan kan je verdenkingen uitspreken naar een finalist. Soy heeft nu na zijn redding door een rood scherm nieuwe informatie en komt Anke alsnog op het spoor, dus kan er ook nog lang inblijven.

Of Nabil is gewoon de mol natuurlijk, dan moet ze wel specifieker gaan invullen, of het is binnenkort exit Anke.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #92 Gepost op: 30-01-2023, 15:57:26 »
Het wijst allemaal nog steeds op explosief instortende tunnels, wel haast een gegeven dat Ranomi en Soy gaan. Anke zit toch zo op Nabil?! Lijkt me niet dat die gaan.

De kansen voor Ranomi's exit worden wel snel groter maar het is dringen op wie eerst mag. Ik denk zelf Jurre, dan blijft ook Daniel steken op Soy en Ranomi. Daar zit iedereen dan op. Dus dan worden Soy en Ranomi fijne klappers vlak voor de finale Anke, Nabil en Daniel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #93 Gepost op: 30-01-2023, 23:12:51 »
Verdenkingen afl. 4
Nabil en Soy op Ranomi. (Jurre en Ranomi stond ernaast dus niet Jurre verhaal).
Soy had in extra materiaal al gezegd dat hij zijn verdenkingen alweer veranderd had.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #94 Gepost op: 31-01-2023, 00:02:47 »
Verdenkingen afl. 4
Nabil en Soy op Ranomi. (Jurre en Ranomi stond ernaast dus niet Jurre verhaal).
Soy had in extra materiaal al gezegd dat hij zijn verdenkingen alweer veranderd had.

Heeft Soy ergens gezegd dat Ranomi z'n nieuwe hoofdverdachte is? Ze stond vorige week al hoog op z'n lijstje en hij verdacht haar nu nog steeds, dus het kan. Maar heb het niet gehoord.

Daniël verdacht hij eerder niet meer echt. Nu blijkbaar weer meegenomen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2023, 09:09:01 door Amethyst »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #95 Gepost op: 31-01-2023, 08:12:43 »
Nou, precies. En Froukje zet in op 3. Nabil, Ranomi, Jurre waarbij Jurre door niemand anders verdacht wordt genoemd. Dus Froukje zou dan bovenaan moeten eindigen, en in elk geval niet laatste in de lijst....... ::)

Intussen weten we toch uit ervaring dat je op de verdenkingen niet aan kunt. Het zou zeker niet de eerste keer zijn dat een kandidaat zegt op X kandidaten te zitten maar in de test uiteindelijk op X-1 blijkt ingezet te hebben ihb als de mol bij die X behoort.


« Laatst bewerkt op: 31-01-2023, 08:14:37 door Molekule »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #96 Gepost op: 31-01-2023, 09:40:55 »
Van de bondjes zien we weinig of niets, nu blijkt Annick een bondje te hebben gehad met Nabil. Beiden waarschijnlijk op Ranomi. Nu Annick eruit is, bedenkt Nabil zich misschien. Anke en Daniel zien we ook weinig van terwijl het uitgebreid geintroduceerd is. Zal ook een reden hebben. Eindigen beiden als hoogste?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2023, 09:56:42 door Run »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #97 Gepost op: 31-01-2023, 09:54:16 »
Heeft Soy ergens gezegd dat Ranomi z'n nieuwe hoofdverdachte is? Ze stond vorige week al hoog op z'n lijstje en hij verdacht haar nu nog steeds, dus het kan. Maar heb het niet gehoord.

Daniël verdacht hij eerder niet meer echt. Nu blijkbaar weer meegenomen.
Tijdens de executie hoor je Soy zeggen: Ik ben geneigd een tunnel in te gaan. Dan komt de vraag: maakt de mol het kistje open? Dat was Jurre. Ranomi stond erbij en dan vertrouw ik toch Jurre en dan zeg ik toch nee. Klinkt als 'tunnel Ranomi'.
En in het extra materiaal had Soy aangegeven zijn verdachten te herzien, aan tafel bij Daniël en Anke.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #98 Gepost op: 31-01-2023, 10:15:33 »
Tijdens de executie hoor je Soy zeggen: Ik ben geneigd een tunnel in te gaan. Dan komt de vraag: maakt de mol het kistje open? Dat was Jurre. Ranomi stond erbij en dan vertrouw ik toch Jurre en dan zeg ik toch nee. Klinkt als 'tunnel Ranomi'.
En in het extra materiaal had Soy aangegeven zijn verdachten te herzien, aan tafel bij Daniël en Anke.

Ja, heb ik ook gehoord. Zou kunnen, maar vond het te onduidelijk. Ranomi in z'n top-2, maar vorige week ook al, denk ik. Neigde nu naar een Nabil- of Ranomi-tunnel dan. Ik pas het aan.

Het extra beeld is interessant. Ik denk dat Soy het over z'n spreiding had. Ik verwacht volgende keer verdenkingen van hem naar o.a. Daniël en Anke. Dat Soy het hen even fijntjes wilde laten weten dat-ie hen (weer) meenam / mee ging nemen. Hij heeft sowieso weer op Daniël ingezet.

4 namen

niet: Jurre

Nabil, Ranomi, Daan + een van Anke of Annick

Als Anke de Mol is wint Soy, lijkt mij.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2023, 13:04:14 door Amethyst »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #99 Gepost op: 31-01-2023, 13:40:15 »
Ik ben benieuwd of de koffertjesopdracht nog verschuivingen in de verdenkingen zal geven. Vooral degene met het rode scherm (vermoedelijk Soy)  zal moeten nadenken maar ook Nabil als hij op één lijn zat met Annick zoals Annick zei.

Annick verdacht vooral Ranomi, Nabil noemt Ramoni ook vaak. Soy verdacht voornamelijk Nabil maar zei voorafgaand aan de 4e test dat hij weer mensen die hij eerder verdacht had zou meenemen.

Wat opvalt is dat door de afvallers tot nog toe vooral Ramoni en Soy worden genoemd en het lijkt dat 2 afvallers all in zijn gegaan op Ramoni en Soy.

Daniel is 2 x genoemd door een afvaller en Jurre en Nabil 1x.
En niemand verdenkt Anke  ::rofl::