Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep  (gelezen 19804 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #60 Gepost op: 25-02-2023, 23:19:35 »
en dan inbreekt er dus een de reed waar we allemaal naar opzoek zijn. De reed van de mol.


Ik heb het maar even door Google Translate gehaald: 'en dan ontbreekt er dus een dier waar we allemaal naar op zoek zijn. Het dier van de Mol.'

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #61 Gepost op: 25-02-2023, 23:21:09 »
Typisch gevalletje voorkennis en vooraf oefenen door de Mol. En als je ook als kijker al bij voorbaat al kan uittekenen hoe de opdracht gaat verlopen, weet je dat je de Mol in de smiezen hebt.
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #62 Gepost op: 25-02-2023, 23:44:38 »
ja, op het begin vond ik het nog vreemd dat Jurre het zo goed deed. Ik dacht dat het beste was als mol om een hoog bedrag te pakken en het niet zo goed te doen. Kans dat iemand met laag bedrag of vrijstelling wint is dan groter.
Maarja, toen mocht hij kiezen. En heel toevallig kiest hij natuurlijk voor de juiste.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #63 Gepost op: 25-02-2023, 23:51:09 »
Het is een goede twist, dat moet ik toegeven.  Maar doordat er een Mol in het spel zit wordt het helaas voorspelbaar.

Uiteindelijk was voor het element 'geld verdienen' de hele safaritocht van ondergeschikt belang. Die bepaalde alleen wie de envelop mocht kiezen. En het gekke is dat je dan in dit soort opdrachten de situatie krijgt dat een kandidaat de envelop open kan maken en kan zeggen: 'Hè shit, 2000 euro, die wilde ik niet...'
...óf niet!

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #64 Gepost op: 25-02-2023, 23:56:53 »
Het moet voor hem als mol zijnde wel best spannend zijn geweest. Voorbereiding, waarschijnlijk in NL al. Bedenken dat je deze écht wilt winnen en dus niet bij het envelop-kiezen er als eerste bovenop springen. Niet de  vrijstelling en mogelijk ook niet de 0 euro envelop krijgen. Dus hopen dat je de dieren goed voor je lens krijgt, zoals van te voren bedacht - en ook dat je het ook daadwerkelijk wint van de 3 kandidaten. Lijkt mij wel spannend. Gaat ie zeker vertellen in aflevering 10.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2023, 23:59:33 door daniwidm »

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #65 Gepost op: 26-02-2023, 00:12:31 »
Weet iemand hier al wat er in de andere enveloppen zat??

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #66 Gepost op: 26-02-2023, 00:23:54 »
Weet iemand hier al wat er in de andere enveloppen zat??

€0, €1000, €2000 en een vrijstelling. Dit vertelt Rik aan het begin van de opdracht. ;)

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #67 Gepost op: 26-02-2023, 00:38:54 »
€0, €1000, €2000 en een vrijstelling. Dit vertelt Rik aan het begin van de opdracht. ;)
Thanks, ik bedoelde eigenlijk wat Ranomi in haar envelop had en wat Daniël had (en wat Jurre dus in eerste instantie had) … ::tandpastasmiley::
Volgens mij was er bij de omhelzing met Jurre wat van de inhoud te zien nl.. maar misschien ook niet..

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #68 Gepost op: 26-02-2023, 01:35:58 »
Erg om te zien hoe deze opdracht vooraf uitgetekend is.

Dat ruilen maakt het helemaal pijnlijk.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #69 Gepost op: 26-02-2023, 09:09:17 »
Boel negatieve berichten lees ik, ik wil alleen even zeggen dat ik enorm genoten heb van de hele aflevering en zo gelachen heb om Jurre! En ja wellicht wat voorspelbaar, maar wat moeten ze nu nog en hoe kun je het Jurre kwalijk nemen als ze de opdrachten zo in elkaar zetten. Wat is het een heerlijk figuur!  Leuk ook die uitgebreidere shots dat ze in het busje met elkaar kletsen.
Ja ik vind het een leuk seizoen!!! Veel beter zonder al die biechten en misleiding door de regie! ::bravo::

Toevoeging: sorry hoort eigenlijk in topic over de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2023, 09:12:56 door Rozz75 »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #70 Gepost op: 26-02-2023, 10:55:40 »
Ik vond het een leuke en mooie opdracht, alleen helaas zo voorspel het eind.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #71 Gepost op: 26-02-2023, 10:56:40 »
In het Molboekje staat een grote foto van een leeuw. Het is wel een net iets andere leeuwenfoto dan degene die Jurre heeft gemaakt (zie het bijgesneden screenshot links hieronder). In het Molboekje is de bum namelijk recht van achteren te zien. Op het voorhoofd van de leeuw zie ik wel dezelfde twee zwarte verticale strepen. Het lijkt mij daardoor dat het om dezelfde leeuw gaat.

De kandidaten mochten de foto’s ‘nog een heel klein beetje laten bewerken’, meldt Ranomi. Mijn indruk is dat de achtergrond van Jurres leeuwenfoto inderdaad is bewerkt: deze lijkt mij donkerder gemaakt. Het licht dat door de manen van de leeuw schijnt, wordt volgens de jurerende fotograaf mooi geaccentueerd door de zwarte achtergrond. Dat aspect is naar mijn mening echter vooral toe te schrijven aan de nabewerking en niet zozeer aan Jurre als fotograaf. Neemt niet weg dat Jurre wel een prachtig kiekje heeft geschoten.

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #72 Gepost op: 26-02-2023, 11:04:37 »
Waarom zo los gaan op deze opdracht als "in scene gezet voor Mol" Jurre?
Langs de andere kant bekeken snap ik niet waarom Soy eenzelfde cijfer kreeg als Ranomi...
Soy had op van de vakjury met gemak en 4,5 of 5,5 kunnen krijgen... waarom ook een 5 net als Ranomi?

Met de finale vraag op het briefje van 1000 in mijn achterhoofd "Als hoeveelste is de Mol geëindigd bij de Fotowedstrijd?" is een gedeelde 3e plaats voor Soy best handig.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #73 Gepost op: 26-02-2023, 11:06:39 »

Met de finale vraag op het briefje van 1000 in mijn achterhoofd "Als hoeveelste is de Mol geëindigd bij de Fotowedstrijd?" is een gedeelde 3e plaats voor Soy best handig.

Wat goed gezien, daar had ik nog niet aan gedacht.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #74 Gepost op: 26-02-2023, 11:35:25 »
Iedereen zit nu te focussen op Jurre die, o wonder, alweer wint en dan ook nog eens ruilt voor de vrijstelling.
Maar het is echt wel Daniël die stuurt naar enveloppe 2. Wanneer Rik zegt dat ze een enveloppe mogen nemen zegt Daniël "zullen we 2 doen", waarop hij de 2de enveloppe wil pakken, maar Soy, die naast hem staat, naar de 2de pakt.
Ranomi zegt in een biecht dat zowel Soy als Daniël de 2de wilden en dat zij die ook graag had gehad. Stel dat Ranomi had gewonnen, zij had ook gewisseld voor 2.
Daniël niet, hij hoefde die vrijstelling niet, zei hij in de auto, ben er bijna zeker van dat hij de enveloppe had waar 0 euro in zat.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #75 Gepost op: 26-02-2023, 12:04:07 »
€0, €1000, €2000 en een vrijstelling. Dit vertelt Rik aan het begin van de opdracht. ;)
En wat dus zo ontzettend zonde is, is dat we niet weten wie wat had! Hoe kunnen wij molspeuren, als we niet eens weten wie het geld had? Dit spel gaat toch om geld? Dan wil ik de pokerface van Daniël en de poging daartoe van Ranomi kunnen beoordelen.

Verder jammer dat Jurre als mol aflevering 8 van seizoen 11 niet heeft teruggekeken. Daar had hij kunnen zien dat overacting bij het krijgen van een vrijstelling best wel verdacht overkomt. :-\\
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #76 Gepost op: 26-02-2023, 12:09:18 »
Verder jammer dat Jurre als mol aflevering 8 van seizoen 11 niet heeft teruggekeken. Daar had hij kunnen zien dat overacting bij het krijgen van een vrijstelling best wel verdacht overkomt. :-\\


(Vriendlief 2011) ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #77 Gepost op: 26-02-2023, 13:17:37 »
Het moet voor hem als mol zijnde wel best spannend zijn geweest. Voorbereiding, waarschijnlijk in NL al. Bedenken dat je deze écht wilt winnen en dus niet bij het envelop-kiezen er als eerste bovenop springen. Niet de  vrijstelling en mogelijk ook niet de 0 euro envelop krijgen. Dus hopen dat je de dieren goed voor je lens krijgt, zoals van te voren bedacht - en ook dat je het ook daadwerkelijk wint van de 3 kandidaten. Lijkt mij wel spannend. Gaat ie zeker vertellen in aflevering 10.

Alles is zoooo spannend voor Jurre. MOL of niet doet er niet toe. Dat overacteren, het eng vinden in een open safaritruck in de buurt van een leeuw te zijn. Oh, eng, spannend in het spookhuis enz. Voor mij teveel van het goede.

Al met al toch genoten van de aflevering. Prachtige opnames en leuke opdrachten
met een laag. Alleen dat envelop ruilen voor een vrijstelling was, wat mij betreft, niet nodig geweest. Want als Jurre de MOL blijkt te zijn heeft hij voorkennis gehad en daarom vond ik dat eigenlijk niet eerlijk t.o. de anderen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #78 Gepost op: 26-02-2023, 13:26:36 »
::rofl::
Daar hebben we hier zelfs een (zeer zelden gebruikte) smiley voor: ::kissass::

in de lasergame zat hij zelfs "ìn het hol van de leeuw"  :-X

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Focusgroep
« Reactie #79 Gepost op: 26-02-2023, 13:54:11 »

(Vriendlief 2011) ::rofl::

Blijft een mooie tekening. Maar ik moest gisteren ook terugdenken aan hoe Patrick gemaakt uit zijn bol ging in het bootje. Huh, ik een vrijstelling? Oké.. hoe veins ik blijheid zag je hem gewoon denken. :P Was voor mij bij Jurre net zoiets.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan