Auteur Topic: [Kandidaat] Kees van der Spek  (gelezen 21554 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #160 Gepost op: 27-02-2024, 16:54:06 »
Misschien een grote tunnelinstorting, die van Anna?  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #161 Gepost op: 27-02-2024, 16:57:57 »
Misschien een grote tunnelinstorting, die van Anna?  ;)

Dat zou wel mooi zijn, als ze het aan hebben gedurfd om zaterdag het rondje 'niet de mol/niet de winnaar/niet de verliezer' te doen.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #162 Gepost op: 27-02-2024, 17:01:26 »
Volgens Fons, in het extra beeldmateriaal van de groep na de test, twijfelde Rian en zat ze nog op 2 á 3 personen. Dus niet uitsluitend op Kees, als we hem moeten geloven.
Rian zei zelf niets anders: ze zei dat ze de test zou invullen op Fons en Kees

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #163 Gepost op: 27-02-2024, 17:07:49 »
Rian zei zelf niets anders: ze zei dat ze de test zou invullen op Fons en Kees

Stom, ik weet niet hoe dat dan zo in m'n hoofd is gekomen. Misschien omdat zoveel mensen Kees nu volledig uitsluiten, helemaal niet meer gecheckt zelf. Thanks!


Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #164 Gepost op: 27-02-2024, 18:11:00 »
Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat ze ons aan het voorbereiden zijn op een hele grote mindfuck.
Zou zomaar kunnen, want het is nog nooit zo laat geweest in het spel dat nog molloten zoveel twijfelen wie het is en ook op het forum. Of het is gewoon echt Anna en dat gewoon een deel van de mensen op het forum gewoon niet geloven dat ze het is. Of het is een mol die we niet zien aankomen.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #165 Gepost op: 27-02-2024, 18:29:53 »
Voor het eerst een berichtje hier dus excuus als dit helemaal mis gaat 😂:

Ik zit al een hele poos te peinzen hoe het nu toch zit met de terugkerende cijfers.
Nu heb ik iets gevonden voor mij en mijn mede Kees-tunnelaars waar ik nog niemand over heb gehoord.

De cijfers 21 en 38 die vaak in de afleveringen terugkomen (bijv de opdracht met de vlaggetjes die geteld moesten worden, deze moesten uitkomen op 17, 19, 21 en 38), 2138 is het getal waarin Bach zijn eigen naam vertaalde.  Bach verwerkte deze getallen regelmatig als noten in zijn muziek. Google maar eens  “getallensymboliek Bach”. Het getal 14 was ook zeer belangrijk voor Bach blijkt ook uit zijn muziekstukken; en door zijn naam op te tellen 2 (B) + 1 (a) + 3 (c)+ 8 (h) krijg je 14. Door hetzelfde alfabet te gebruiken als Bach deed (24 letters ipv 26 omdat i+j en u+v als 1 werden gezien) en de getallen van Kees zijn naam op te tellen kom je uit op 38. K10 + e5 + e5 + s18 = 38.

In 2024 is het precies 38 jaar geleden dat Kees voor het eerst Bach hoorde. Hij studeerde toen in Breda en hoorde het bij zijn onderburen in 1968. Breda is ook teruggekomen als mogelijk antwoord bij één van de opdrachten.

Bach spiegelde de getallen ook om weer op andere te komen. 14 werd dan bijv 41 en die gespiegelde getallen kwamen dan ook weer vaak terug in zijn composities.

Nog een andere spiegelhint naar Bach (en dus Kees): Bach ontwierp zijn eigen Monogram, hij verwerkte hierin spiegelbeeldig zijn initialen. Hierboven staat een kroon. Kees heeft deze monogram op zijn arm getatoeëerd. 👑  het lijkt erop dat deze tatoeage nooit in beeld komt maar ik kan me vergissen!

Wie weet ga ik nog meer van deze getalhints ontdekken! Dan voeg ik ze aan mijn berichtje toe.
Mooi gevonden! Zou de hint ergens ook nog wel uit te leggen vinden voor Sor.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #166 Gepost op: 27-02-2024, 18:50:06 »

Ik heb nu alles bij elkaar opgeteld, dus 17 + 19 + 21 + 38 = 95
Gespiegeld is dit 59. De leeftijd van Kees 😄

Haha, het is iets. Toch blijf ik het een te groot toeval vinden, van dat aftrekken en dezelfde cijfers overhouden. Maar ik kan niets anders bedenken dan jij nu hebt gedaan.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #167 Gepost op: 28-02-2024, 09:50:42 »
Volgens de getallentheorie van Bach zou Kees 40 zijn (k11+e5+e5+s19=40). Mol is ook 40 (m13+o15+l12)

Offline Lottidetotti

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #168 Gepost op: 28-02-2024, 10:07:28 »
Volgens de getallentheorie van Bach zou Kees 40 zijn (k11+e5+e5+s19=40). Mol is ook 40 (m13+o15+l12)

Ook mooi! Hiermee moeten we dan wel het alfabet dat Bach gebruikte  laten vallen. Want anders kom je met Kees op 38 en met Mol op 37. Ik ben inmiddels ook dezelfde theorie op Rosario gaan gebruiken en die komt misschien wel nog dichterbij, ga ik zo op zijn “pagina” plaatsen!

Offline Lottidetotti

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #169 Gepost op: 28-02-2024, 10:12:30 »
Mooi gevonden! Zou de hint ergens ook nog wel uit te leggen vinden voor Sor.

Ben gaan puzzelen en bij Sor zijn een aantal dingen ook heeeeel erg naar hem aan het hinten. Ik ga het zo op zijn kandidatenpagina plaatsen!

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #170 Gepost op: 28-02-2024, 10:14:01 »
Ook mooi! Hiermee moeten we dan wel het alfabet dat Bach gebruikte  laten vallen. Want anders kom je met Kees op 38 en met Mol op 37. Ik ben inmiddels ook dezelfde theorie op Rosario gaan gebruiken en die komt misschien wel nog dichterbij, ga ik zo op zijn “pagina” plaatsen!

Chips... dat bach de i en j als telde was ik hier idd vergeten.

Als rosario niet specifiek iets met Bach heeft, heeft het dan nu t dit te koppelen aan hem? Of er moet Bach gedraaid zijn in stukken van de afl waar hij aan te koppelen is.

Offline Lottidetotti

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #171 Gepost op: 28-02-2024, 10:31:10 »
Chips... dat bach de i en j als telde was ik hier idd vergeten.

Als rosario niet specifiek iets met Bach heeft, heeft het dan nu t dit te koppelen aan hem? Of er moet Bach gedraaid zijn in stukken van de afl waar hij aan te koppelen is.


Haha snap ik helemaal! Foutje is snel gemaakt hiermee. Ik heb bij Rosario de getallensymboliek van Bach laten vallen omdat ik inderdaad niet weet in hoeverre hij groot fan is (hij benoemd wel dat hij de hele dag met Kees over Bach praat). Eigenlijk doe ik hetzelfde maar dan zonder toepassen van hetzelfde alfabet en kwam oa op dit:

Rosario
18 + 15 + 19 + 1 + 18 + 9 + 15 = 95

Vlaggetjes opdracht, nummers toe te wijzen:
17 + 19 + 21 + 38 = 95

Voor 2018 was de artiestennaam van Sor nog Ros, gespiegeld dus. In 2018 verloor hij zijn gehoor en veranderde hij zijn naam in Sor. 20+18 = 38. Verwijst de terugkerende 38 naar dit spiegelmoment?  Volgens mij hoor je Rosario in de aflevering met het dansen ook vragen “is er ook 38?” als ze kleding uitzoeken.

Ik zal eea moeten terugkijken en moeten checken of er ergens nog vaker zulke dingen gebeuren en ook of er een link is met Rosario en “Koningschap” of “Kroon” aangezien er veel muziek wordt gedraaid die hier naar hint.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2024, 10:34:24 door Lottidetotti »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #172 Gepost op: 28-02-2024, 11:03:46 »
“Stapeltellen” noem je deze methode ook wel. Past mooi bij de opdracht met de Maya stenen.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #173 Gepost op: 28-02-2024, 12:39:06 »

Haha snap ik helemaal! Foutje is snel gemaakt hiermee. Ik heb bij Rosario de getallensymboliek van Bach laten vallen omdat ik inderdaad niet weet in hoeverre hij groot fan is (hij benoemd wel dat hij de hele dag met Kees over Bach praat). Eigenlijk doe ik hetzelfde maar dan zonder toepassen van hetzelfde alfabet en kwam oa op dit:

Rosario
18 + 15 + 19 + 1 + 18 + 9 + 15 = 95

Vlaggetjes opdracht, nummers toe te wijzen:
17 + 19 + 21 + 38 = 95

Voor 2018 was de artiestennaam van Sor nog Ros, gespiegeld dus. In 2018 verloor hij zijn gehoor en veranderde hij zijn naam in Sor. 20+18 = 38. Verwijst de terugkerende 38 naar dit spiegelmoment?  Volgens mij hoor je Rosario in de aflevering met het dansen ook vragen “is er ook 38?” als ze kleding uitzoeken.

Ik zal eea moeten terugkijken en moeten checken of er ergens nog vaker zulke dingen gebeuren en ook of er een link is met Rosario en “Koningschap” of “Kroon” aangezien er veel muziek wordt gedraaid die hier naar hint.

Mooi gepuzzeld!

Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #174 Gepost op: 28-02-2024, 18:34:47 »
Het leuke zou zijn dat Kees Jeroen ook helemaal bestookt heeft met zijn Bachwijsheden. En Rosario. Is dit niet een typische oplichtersstrategie?
Laten we zeggen: ik hoop het! Een oude mol, dat zou de 'oude' regisseur ook wel eens leuk vinden.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #175 Gepost op: 28-02-2024, 19:45:16 »
In een comment op YouTube onder de nieuwe video van Sam zegt iemand iets wat ik ook wel slim vind: De mol wil bij de lasergame liever niet dat de meest betrouwbare kandidaat op de executie-positie komt. Kees is de enige die Rian, die altijd voor de pot gaat, op een lage positie zet. Dat duidt op voorkennis, ze weten op dat moment immers nog niet waarom ze dat lijstje moeten invullen. Daar zit wel iets in, vind ik..

Misschien moet Kees, als ie de mol is, daarom bij het maken van de test ook blijven volhouden dat ie Rian verdenkt (hij zegt niet dat ie z'n test op haar gaat invullen, zegt wél dat ie twijfelt). Vorige week had ie een vrijstelling en de week daarvoor, met de toekomstvragen, hoorden en zagen we ook niet op wie hij zat.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #176 Gepost op: 29-02-2024, 00:06:28 »
Kees noemde Rian al in aflevering 1, omdat ze actrice is. En in afl. 8 nog steeds. Hij verdenkt haar al heel lang, maar spreidt in zijn test.
Dus ja, Kees vertrouwt Rian niet.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #177 Gepost op: 29-02-2024, 00:21:10 »


Mooie puzzel,  zou leuk zijn als het klopt!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #178 Gepost op: 29-02-2024, 22:32:55 »
De afgelopen twee afleveringen vond ik Kees weer veel verdachte dingen doen.

Aflevering 7

7.1
- Zet een noot verkeerd bij Vader Jacob (Sor corrigeert dit).
- Dan kent Kees de titels van kinderliedjes niet, Piep zei de muis etc..
- Sticht chaos door rennend naar Rian (die haar opdracht daardoor staakt) voor de titels vn de liedjes
- Uiteindelijk lukt deze deelopdracht niet.
- Fons komt daardoor in problemen die Rian's opdracht niet kan afmaken, omdat hij naar de laatset opdracht (grafische muziek) moet.
-  Die wordt vervolgens te laat ingeleverd.
 
7.2
- Melde (samen met Sor) meteen dat hij in de bediening wilde om gasten te ontvangen.
- Opperde om veel details (werk, binnen of buiten) te gaan vragen aan de gasten (onnodige details)
- Verstond 'Sally' bij de gast die 'Celis' heette.
- Het is niet goed te zien wie wat deed bij het opstellen van de rij gasten, maar mogelijk zorgde het bovenstaande ervoor dat het snel misging bij de C.

7.3
- Haalt 2000 euro uit de pot door het hoogste bod voor een vrijstelling.
- Zet zich na de opdracht en in de auto nog joviaal als goodguy door erop te wijzen dat niet hij, maar anderen wel in de vragenlijst hebben gekeken.

Aflevering 8

8.1
- Doet lang over de eerste verdieping kaarten, meer lukt niet en neemt geld mee.
- Verteld bij Sor dat hij "Echt waar.." geld in koffer maar ook dat hij eigelijk jokers wilde.
- Kees als kandidaat: vreemd om met 1500 op zak nog over jokers vertellen, dan vraag je om afgeschoten te worden en de buit te verliezen.
- Als mol natuurlijk wel mooi: afgeschoten met geld voor de pot ben je toch nog de good Guy
- Wordt inderdaad afgeschoten met 1500 euro door Sor.

8.2
- Vist samen met Anna veel (lid)woorden op.
- Zegt "Dat hoor ik allemaal niet..." als Fons roept geen lidwoorden meer op te vissen.
- En als Anna nog een poging doet om Fons te verstaan tettert Kees erover heen door te roepen dat er weer een woord ligt.

Voor de volledigheid hier nog de link naar mijn eerdere post met verdacht zaken van Kees Afleveringen 1 t/m 6:


Dat Rian eruit vloog en o.a. op Kees deed mij wel twijfelen, maar Rian heeft misschien haar test wel heel slecht gemaakt.

Ik blijf gewoon in deze tunnel.  8)
« Laatst bewerkt op: 29-02-2024, 23:37:45 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #179 Gepost op: 1-03-2024, 08:04:22 »
- Verstond 'Sally' bij de gast die 'Celis' heette.
Wel een niet zo heel effectieve molactie dan, die pas laat in de rij aan het licht komt.