Auteur Topic: [Kandidaat] Anna Gimbrère  (gelezen 45932 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #120 Gepost op: 15-02-2024, 20:04:00 »
De speeddate-opdracht is ook mijn belangrijkste tegenargument tegen Anna. De zesduizend euro die bij die ene opdracht is verdiend is nog steeds 80% van de potstand nu! Zelfs als je de hele verloren 5000 euro van de vorige aflevering terugdenkt is het nog steeds bijna de helft van al het plusgeld dat verdiend is deze serie. En ik reken Anna toch zeker een paar duizend euro daarvan aan.
...óf niet!

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #121 Gepost op: 15-02-2024, 21:40:17 »
Aflevering 1 is niet zo zwart wit als iedereen denkt. Het is juist verdacht om zo snel een strategie te hebben.

Wie had ooit gedacht dat bij wie is de mol iedereen luistert? Ze had sowieso verwacht dat er mensen de vrijstellingen zouden behouden en daar alles voor geven.

Is juist zeer verdacht, uitwerkingen was ze afhankelijk van anderen.

Zo vroeg in het spel weet je nog niet wat voor vlees je in de kuip hebt met de kandidaten. Daarom vind ik het in ieder geval een kandidaten-actie, want je vergroot de kans dat mensen voor deze strategie kiezen. Als mol zou ik alleen hebben gedaan alsof ik meeging in het oorspronkelijke idee om dat vervolgens te zien eindigen in een complete chaos, maar niet een kant-en-klare oplossing aanbieden om voor iedereen heel duidelijk te maken op wie ie moet stemmen.

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #122 Gepost op: 16-02-2024, 09:26:34 »
Dat is flauw. De mol kan een opdracht het goed doen, zolang hij of zij in de rest van de aflevering wel molt. Dat is zowel bij de Vlaamse mol die je bedoelt als bij Anna het geval. Een slechte mol is een mol die consequent opdrachten goed doet. Zo zijn er een heel deel, maar Anna hiermee vergelijken is heel onredelijk.
Nochtans ging die Vlaamse Mol steeds in de fout en is die persoon degene die het meeste heeft verdiend als mol en zelf meer dan de kandidaten! Dan hoeft het echt niet.
Wat een verschil dan met een Jurre vorig jaar. Voor ons als kijker vrij snel duidelijk maar terplekke niet en toch zoveel mogelijk saboteren.
Voor mij vooral geen onnodige actie die ettelijke duizenden euro's oplevert. Dat is een Mol onwaardig imo en niet zo bedoeld door de makers. Dat een Mol niet steeds kan saboteren en af en toe een opdracht tot een goed einde brengt zeker maar er zijn limieten imo.
Ik begin meer en meer te vrezen dat het toch Anna is door de vele spiegeltips. Maar het niet oplossen van de kubus zag ik net als een poging om de anderen te doen denken dat ze de mol is en geen flauwe poging tot een sabotage. Die verspreking hij/zij tegen Jeroen vond ik net een fantastische actie van een kandidaat om iemand op een verkeerd spoor te zetten, in dit geval Jeroen. En net toen lag hij eruit. Fantastisch als kandidaat denk ik dan!
Als ze dan toch de mol is, hopelijk straks echte acties waarbij ik denk  ::oink:: en niet de gemakkelijke sabotages zonder gevaar voor mij

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #123 Gepost op: 16-02-2024, 10:06:46 »
Nochtans ging die Vlaamse Mol steeds in de fout en is die persoon degene die het meeste heeft verdiend als mol en zelf meer dan de kandidaten! Dan hoeft het echt niet.
Wat een verschil dan met een Jurre vorig jaar. Voor ons als kijker vrij snel duidelijk maar terplekke niet en toch zoveel mogelijk saboteren.
Voor mij vooral geen onnodige actie die ettelijke duizenden euro's oplevert. Dat is een Mol onwaardig imo en niet zo bedoeld door de makers. Dat een Mol niet steeds kan saboteren en af en toe een opdracht tot een goed einde brengt zeker maar er zijn limieten imo.
Ik begin meer en meer te vrezen dat het toch Anna is door de vele spiegeltips. Maar het niet oplossen van de kubus zag ik net als een poging om de anderen te doen denken dat ze de mol is en geen flauwe poging tot een sabotage. Die verspreking hij/zij tegen Jeroen vond ik net een fantastische actie van een kandidaat om iemand op een verkeerd spoor te zetten, in dit geval Jeroen. En net toen lag hij eruit. Fantastisch als kandidaat denk ik dan!
Als ze dan toch de mol is, hopelijk straks echte acties waarbij ik denk  ::oink:: en niet de gemakkelijke sabotages zonder gevaar voor mij

Bij die verspreking, als die opzettelijk was, zou ze al moeten hebben geweten dat er telefoongesprekken tussen Dennis en de mol plaatsvonden, anders was die niet als een-kandidaat-die-molt-gedrag te interpreteren.

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #124 Gepost op: 16-02-2024, 10:33:46 »
Bij die verspreking, als die opzettelijk was, zou ze al moeten hebben geweten dat er telefoongesprekken tussen Dennis en de mol plaatsvonden, anders was die niet als een-kandidaat-die-molt-gedrag te interpreteren.
Of net niet ... een verstandig iemand, waarvoor ze toch aanzien wordt, zou net moedwillig fouten kunnen maken zoals deze. Je kan Fons-fouten maken zoals met de steen maar dat is zo opvallend dat niemand er in zal trappen. Of je maakt kleine foutjes zoals deze. Als ze dit gedaan heeft als kandidaat top en als mol net niet.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #125 Gepost op: 16-02-2024, 10:40:17 »
Of net niet ... een verstandig iemand, waarvoor ze toch aanzien wordt, zou net moedwillig fouten kunnen maken zoals deze. Je kan Fons-fouten maken zoals met de steen maar dat is zo opvallend dat niemand er in zal trappen. Of je maakt kleine foutjes zoals deze. Als ze dit gedaan heeft als kandidaat top en als mol net niet.

Er is toch niemand die een hij/zij verspreking verdacht vindt? Wij vinden het verdacht omdat we als kijkers weten dat er stiekem met een mannelijke ex-mol wordt gebeld en dat moment daarom ook de montage heeft gehaald.

Als je daar (als deelnemer) geen weet van hebt, heeft iemand gewoon per ongeluk hij en zij door elkaar gehaald tijdens een dynamische en chaotische opdracht. Ik zie echt niet hoe een kandidaat zonder enige voorkennis zou bedenken dat dat een verdachte verspreking is.

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #126 Gepost op: 16-02-2024, 11:12:16 »
Er is toch niemand die een hij/zij verspreking verdacht vindt? Wij vinden het verdacht omdat we als kijkers weten dat er stiekem met een mannelijke ex-mol wordt gebeld en dat moment daarom ook de montage heeft gehaald.

Als je daar (als deelnemer) geen weet van hebt, heeft iemand gewoon per ongeluk hij en zij door elkaar gehaald tijdens een dynamische en chaotische opdracht. Ik zie echt niet hoe een kandidaat zonder enige voorkennis zou bedenken dat dat een verdachte verspreking is.
Ze zegt duidelijk hij/zij en ze laten dit moedwillig zien op TV. Zouden ze zo een actie laten zien van de Mol?
Ze roept Jeroen en dan als hij er is, maakt ze die fout hij/zij. Het kan gewoon een verspreking zijn of wat ik hoop een topactie van een kandidaat. Gewoon een vals spoor zetten naar één iemand. In dit geval Jeroen die dat raar vindt en erover begint te denken. Dan wat later blijkt toevallig dat de persoon aan de lijn een mannelijke oud-mol was. Puur toeval voor Anna maar voor Jeroen een verspreking van de Mol en dus zet hij vol in op haar en ligt eruit. Zo speel je als sterke kandidaat de anderen naar huis. Dergelijke kandidaat was er ook eens in de Vlaamse Mol, top gewoon!

Offline Draaksje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #127 Gepost op: 16-02-2024, 11:14:08 »
Op een ander forum las ik dat ze exact hetzelfde deed als een Vlaamse Mol
met name nodeloos veel geld pakken in aflevering 1 om minder verdacht te zijn.

Ben ik niet mee eens, die mol kon bijna niet anders dan binnenhalen zonder onmiddelijk extreem verdacht te zijn...
Nog goed proberen struggelen maar letterlijk de hele groep stond erop te kijken en heel actief te helpen zodat die mol dit toch kon halen.

Deze "actie" van Anna was totaal overbodig mocht ze de mol zijn toch.
1. Deze strategie niét aanhalen zou haar niet plots verdacht maken.
2. Anderzijds dit wél aanhalen maakt haar inderdaad minder verdacht, maar zoals hierboven vermeld: 80% pot verantwoordt dit niet.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #128 Gepost op: 16-02-2024, 11:25:05 »
Ze zegt duidelijk hij/zij en ze laten dit moedwillig zien op TV. Zouden ze zo een actie laten zien van de Mol?
Ze roept Jeroen en dan als hij er is, maakt ze die fout hij/zij. Het kan gewoon een verspreking zijn of wat ik hoop een topactie van een kandidaat. Gewoon een vals spoor zetten naar één iemand. In dit geval Jeroen die dat raar vindt en erover begint te denken. Dan wat later blijkt toevallig dat de persoon aan de lijn een mannelijke oud-mol was. Puur toeval voor Anna maar voor Jeroen een verspreking van de Mol en dus zet hij vol in op haar en ligt eruit. Zo speel je als sterke kandidaat de anderen naar huis. Dergelijke kandidaat was er ook eens in de Vlaamse Mol, top gewoon!

Ze hebben haar toch niet gevraagd die verspreking te maken, als ze een kandidaat is? Als de verspreking per ongeluk was, dan kwam die de makers inderdaad heel goed uit en ze zouden stom zijn geweest als ze die niet zouden hebben gebruikt.

Als ze de verspreking expres maakte, dan is ze inderdaad de mol want dan had ze voorkennis.

Als je de opdracht bekijkt door de ogen van de kandidaten bestaat op dat moment het hele scenario met Dennis nog niet. Dennis is niet in Mexico, de opdracht met de piñata's is de opdracht, niemand belt met een mannelijke oud-mol, iedereen krijgt gewoon een opdracht via de telefoon.

Waarom zou een kandidaat die verdacht wil doen dan in godsnaam de woorden hij en zij door elkaar halen, als de andere kandidaat (Jeroen, die ook nog eens bol staat van de adrenaline en druk bezig is met het spel) geen enkele reden heeft om dat te interpreteren als iets anders dan een simpele verspreking?

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #129 Gepost op: 16-02-2024, 18:57:53 »
Ze hebben haar toch niet gevraagd die verspreking te maken, als ze een kandidaat is? Als de verspreking per ongeluk was, dan kwam die de makers inderdaad heel goed uit en ze zouden stom zijn geweest als ze die niet zouden hebben gebruikt.

Als ze de verspreking expres maakte, dan is ze inderdaad de mol want dan had ze voorkennis.

Als je de opdracht bekijkt door de ogen van de kandidaten bestaat op dat moment het hele scenario met Dennis nog niet. Dennis is niet in Mexico, de opdracht met de piñata's is de opdracht, niemand belt met een mannelijke oud-mol, iedereen krijgt gewoon een opdracht via de telefoon.

Waarom zou een kandidaat die verdacht wil doen dan in godsnaam de woorden hij en zij door elkaar halen, als de andere kandidaat (Jeroen, die ook nog eens bol staat van de adrenaline en druk bezig is met het spel) geen enkele reden heeft om dat te interpreteren als iets anders dan een simpele verspreking?

We zijn het niet eens.
Het is inderdaad perfect mogelijk dat het puur toeval was of de Mol die een foutje maakte ... maar wat zou het veel mooiet zijn als het een bewuste actie is van een kandidaat om een andere te elimineren!

Er was een kandidaat in België die dat deed. Maakte dergelijke kleine fouten zoals aan de telefoon hij/zij zeggen ook al was het niet met de mol. Maar ook elders... minimale fouten enkel en alleen als er maar één iemand bij hem was. En net daardoor dacht die persoon dat die kandidaat de mol was en stemde vol op hem met de eliminatie als gevolg. Dat vind ik naast top acties van de mol ook mooi om te zien een kandidaat die het zo slim speelt dat hij zich op een slinkse manier verdacht maakt bij één tegenstander opdat deze op hem zou inzetten en eruit zou liggen. Dan nog moet je als zijnde die slimme kandidaat de mol niet gevonden hebben en ga je toch door omdat anderen op jou gokken.
Dat heeft vorig jaar me doen switchen naar Jurre. Bij de opdracht met de foto's toen er iemand hem verdacht vond zich verdedigen als een duivel in een wijwatervat. Dat doe je niet als kandidaat, dat is net wat je wil... de Mol daarentegen!

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #130 Gepost op: 16-02-2024, 19:04:10 »
Ben ik niet mee eens, die mol kon bijna niet anders dan binnenhalen zonder onmiddelijk extreem verdacht te zijn...
Zoals al meermaals gemeld en dan?
Denken jullie nu echt dat een mol die super verdacht is niet meer kan saboteren en geblokt gaat worden? Meestal wordt een mol extreem geholpen door anderen die de aandacht op zich willen vestigen zoals Fons.
Er was een Belgische Mol die zich versproken had en hierdoor zo nerveus werd dat hij niet meer door kon. Maar desalniettemin dat hij onbewust gezegd had in zijn slaap dat hij de mol was, toch geloofden de anderen het niet. Hij kon gewoon nog steeds perfect saboteren.

Wij als kijker zien iets anders dan de mensen die er tussen staan. Voor ons is het vaak veel simpelere mochten we alle beelden hebben en vandaar dat ze serieus aanpassen en plakken om het wat spannender te houden voor ons.
Maar de kandidaten zitten er soms zo in dat een actie die voor ons suidelijk is, het voor hun niet is  :)

Hoe dan ook, we zien straks wel of Anna de mol is en wie het ook is, hopelijk zien we mooie acties want daar draait het om.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #131 Gepost op: 16-02-2024, 21:59:22 »
Met velen van jullie vind ik Anna’s plan tijdens het speeddaten erg onmols. Maar het gaat te ver om de volle €6,000 aan haar toe te schrijven, omdat (1) ook zonder het plan de groep waarschijnlijk een flink stuk vrijstellingen eruit gestemd had (ik schat in zo’n 3-4), (2) niet iedereen volgde het plan maar door toeval streepten de uitzonderingen zich tegen elkaar weg en (3) Anna kwam weliswaar met het plan maar anderen (mn Jip en Babs) hielpen het te verspreiden.

Dus misschien is het verschil iets van €2,000. Dat is best veel voor een mol om op te leveren, maar nog niet genoeg om haar te strepen.

Ook al vinden we dit op het forum vaak flauw, een mol kan natuurlijk een smak geld ophalen in aflevering 1 om vertrouwen te winnen. 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar ik vind Anna’s plan daar niet zo heel goed inpassen, omdat het plan - alhoewel het logischerwijs een perfecte score op zou leveren - niet zo dermate makkelijk te begrijpen is dat iedereen het gelijk snapt en kandidaten die hun vrijstelling verliezen zijn daar misschien helemaal niet zo blij mee en rekenen dat Anna juist misschien aan.

Toch lijken na de opdracht Babs en Jip Anna juist wel erg te vertrouwen (de eerste twee afvaller, toch opvallend). Er kan ook een emotionele laag meespelen: 6 kandidaten waren de mol de eerste opdracht te snel af en de mol slaat terug door de vrijstelling weer af te pakken (zelfs al levert dat geld op). (Zou ik vrij flauw vinden trouwens, maar sluit ik ook niet helemaal uit.)

Goed, dat was vrij langdradig en nog steeds zonder conclusie. Een andere reden om Anna niet zo te verdenken is dat zij - zeker aan het begin - vrij drammerig was en alles op haar manier wilde. Dat is als mol helemaal niet zo handig want het roept vaak tegenstand op en betekent dat je de schuld vaak toegerekend krijgt, als het fout gaat.

Dus kortom, Anna kan best de mol zijn, maar ze heeft dan wel een wat vreemde tactiek gevolgd (zeker in het begin).

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #132 Gepost op: 17-02-2024, 16:57:50 »
Voor mij zijn er veel redenen om Anna te verdenken, en maar weinig om haar niet te verdenken.

Dus: Anna it is. 👍

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #133 Gepost op: 17-02-2024, 17:20:25 »
Ze is wel érg bezig met: kijk mij eens een fanatieke kandidaat zijn. Heb het idee dat de meeste anderen haar wel door hebben, dat weet ze en dan zit er niets anders op dan je rol van fanatieke kandidaat nog maar eens aanzetten, wat moet je anders?

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #134 Gepost op: 17-02-2024, 20:01:56 »
Aflevering 1 is niet zo zwart wit als iedereen denkt. Het is juist verdacht om zo snel een strategie te hebben.

Wie had ooit gedacht dat bij wie is de mol iedereen luistert? Ze had sowieso verwacht dat er mensen de vrijstellingen zouden behouden en daar alles voor geven.

Is juist zeer verdacht, uitwerkingen was ze afhankelijk van anderen.

Eens, ik denk dat ook dat ze vooral vertrouwen probeert te winnen. Als je puur kijkt naar de stemmen dan is Anna behoorlijk verdacht vergeleken met de andere kandidaten.

  • Anna stemde op Justin, die had geen vrijstelling, dus heeft Anna zelf in ieder geval geen 1000 euro in de pot gebracht. Daarnaast had ze zelf ook geen vrijstelling die geld kon opleveren. Dus ze heeft in ieder geval gedaan wat je van een mol zou verwachten voor zover ze het zelf in de hand heeft.
  • Dit terwijl een heel aantal andere deelnemers wel geld in de pot brengen met hun stem (Justin, Babs, Kees, en Fons sowieso, En waarschijnlijk Rosario/Jeroen en Jip ook).

De verspreking tegenover Justin ("Ik weet.. uh ik geloof jou om een of andere reden") en de uitspraak van Anna tegenover Rian ("Volgens mijn statistiek heb jij er een") lijken ook te duiden op voorkennis.

Het is inderdaad wel opvallend dat Anna meteen met een tactiek komt. Zou het kunnen dat ze verschillende versies van haar tactiek heeft vertelt?

Dat Anna haar tactiek tegen Justin en Rian vertelde, dat bracht in ieder geval 0 euro in de pot. Rian zat als eerst tegenover Fons, die geen vrijstelling had. En Justin tegenover Anna, die ook geen vrijstelling had  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 20:03:43 door thomas92 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #135 Gepost op: 17-02-2024, 22:10:33 »
Anna leek te weten dat Rosaria in de documenten gekeken had: "jij hebt ook gekeken",  dat probeerde ze meteen daarna weer te verbloemen, door het te vragen, waarna Rosario het ontkende.
In de auto stuurde ze aan op wie in de documenten gekeken had, om te voorkomen dat men zou vragen wie nog meer een hoog bedrag had geboden voor een vrijstelling, want het gemiddelde was 1500 euro.
Dat lukte heel goed, het ging alleen maar over die documenten.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #136 Gepost op: 17-02-2024, 22:20:55 »
Na analoog / Anna loog nu de Mol A. En een na hoogste bieden, net zoals ze het een na hoogste uit de pot haalde eerder. Ze mag dan wel door meer kandidaten worden meegenomen in de test maar ze benut de mogelijkheden om te mollen wel.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Floggingmolly

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #137 Gepost op: 17-02-2024, 22:26:09 »
Anna leek te weten dat Rosaria in de documenten gekeken had: "jij hebt ook gekeken",  dat probeerde ze meteen daarna weer te verbloemen, door het te vragen, waarna Rosario het ontkende.
In de auto stuurde ze aan op wie in de documenten gekeken had, om te voorkomen dat men zou vragen wie nog meer een hoog bedrag had geboden voor een vrijstelling, want het gemiddelde was 1500 euro.
Dat lukte heel goed, het ging alleen maar over die documenten.

Dit viel mij ook direct op. Echt heel verdacht. Je zag haar zichzelf herstellen. Icm de mol op de a balk en de spiegel opdracht, zit ik vol op haar.

En ik lees net dat Anna het programma ‘the future is bright’ presenteert…. Ik begraaf mij nog even dieper in deze tunnel!
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 22:29:09 door Floggingmolly »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #138 Gepost op: 17-02-2024, 22:33:02 »
Anna leek te weten dat Rosaria in de documenten gekeken had: "jij hebt ook gekeken",  dat probeerde ze meteen daarna weer te verbloemen, door het te vragen, waarna Rosario het ontkende.
In de auto stuurde ze aan op wie in de documenten gekeken had, om te voorkomen dat men zou vragen wie nog meer een hoog bedrag had geboden voor een vrijstelling, want het gemiddelde was 1500 euro.
Dat lukte heel goed, het ging alleen maar over die documenten.

Ze zei op Fons en Kees te zitten in haar biecht tijdens die opdracht, kan ook gewoon uitlokken geweest zijn. Bovendien vraag ik me af of het niet heel erg in your face is om de mol die uitspraak te laten doen over precies de kandidaten die voor de testvragen zijn gegaan.

edit: ik bedoel Fons en Sor
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 22:46:33 door Eva. »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #139 Gepost op: 17-02-2024, 22:34:12 »
Ze zei op Fons en Kees te zitten in haar biecht tijdens die opdracht, kan ook gewoon uitlokken geweest zijn. Bovendien vraag ik me af of het niet heel erg in your face is om de mol die uitspraak te laten doen over precies de kandidaten die voor de testvragen zijn gegaan.
Anna mol, Fons en Kees in de finale.