Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen  (gelezen 14104 keer)

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #60 Gepost op: 14-02-2024, 19:22:04 »
Maar als op de plaats van Fons iemand anders moest staan, was het als Fons er wel uit was gehaald nog steeds fout. "Mensen zonder broche moesten eruit" zegt Rik. Het zou dus goed kunnen dat Fons en Babs (die wel een broche had) verwisseld zijn.

Als Babs als man werd gerekend, dan moesten zij en Fons inderdaad wisselen.

Het kan ook dat de oplossing slechts uit Tooske en Rian bestond. Zoals Vonne1968 zegt, zou Babs ook als vrouw gerekend kunnen worden. Als dat zo is, dan zit ze niet bij de bonusoplossing. Als ze als man wordt gerekend, moet zij wel bij de bonusoplossing.

Voor ons maakt het niet veel verschil, maar ik hoop wel dat de kandidaten hierover niet in verwarring moesten zitten, dat hier toch duidelijk regels over waren.

Ofwel bezagen de makers Babs een beetje als joker en gingen ze het op beide plaatsen goedkeuren, zolang de andere 2 kandidaten correct waren.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #61 Gepost op: 14-02-2024, 19:41:28 »
Als Babs als man werd gerekend, dan moesten zij en Fons inderdaad wisselen.
Maar Rik zei toch: "mensen zonder broche moesten eruit", niet "mannen zonder broche"?

EDIT:
Geen enkele van de "mannenpakken" kenmerken slaat op Babs:

Mannen ZONDER hoeden moeten eraf.--> Babs had een hoed.
Mannen MET bruin of groen lint moeten eraf. --> Babs had een paars lint.
Mannen (of mensen?) MET gele bandana moeten eraf. --> Babs had een groene bandana, en verder niks geels.
Mensen ZONDER broche moeten eraf. --> Babs had een broche.

Ook geen enkele van de "vrouwen" kenmerken slaat op Babs:

Vrouwen ZONDER kettingen moeten eraf. --> Babs had een kettinkje om.
Vrouwen MET witte of zwarte waaiers moeten eraf. --> Babs had geen waaier.
Vrouwen ZONDER oorbellen moeten eraf. --> Babs had oorbellen.
Vrouwen MET rode strik moeten eraf. --> Babs had geen rode strik.

Het lijkt me dus dat Babs had moeten blijven staan, of er nou "mannen", "vrouwen" of "mensen" werd gezegd.

Des te opvallender dat Rosario haar eruit haalt.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 12:50:08 door Molest »

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #62 Gepost op: 14-02-2024, 20:16:01 »
Dat klopt toch met wat ik zeg?
Mannen zonder broche moesten eraf, dus Kees moest eraf. Mannen met broche moesten blijven, dus Babs moest blijven. Geen enkele mannenregel sloeg op Babs, dus zij en Fons moesten gewisseld zijn in de bonusoplossing. De bonusoplossing was Tooske, Rian en Babs.

Ik vind ook dat Babs als man gerekend moet worden. Ze neemt in het spel de kleren en dus de rol en regels voor een man aan. De kandidaten zagen haar in het spel blijkbaar ook als man, want ze keken naar de broche die Babs had, niet naar kettingen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #63 Gepost op: 14-02-2024, 20:21:26 »
Even de weg kwijt?
Dit zijn mij  aantekeningen: 4e ronde
Rik-> Kees, Anna, Sor, Fons, Rik, Rian, Tooske, Babs
Rik niet verstaanbaar. Het eerste dat we horen is Kees: Vrouwen zonder rode strik en mannen met een Mexicaanse broche, nee mensen met een Mexicaanse broche.
Anna: Kees verwarrend, ik moest er iets van proberen te maken
Tooske->Babs: vrouwen met een rode strik en mannen met een Mexicaanse broche.
Babs en Tooske tellen en denken dat dat niet klopt.
Rian moet kiezen, kiest voor de vrouw met de rode strik in haar haar.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #64 Gepost op: 14-02-2024, 20:25:17 »
Dat klopt toch met wat ik zeg?
Mannen zonder broche moesten eraf, dus Kees moest eraf. Mannen met broche moesten blijven, dus Babs moest blijven. Geen enkele mannenregel sloeg op Babs, dus zij en Fons moesten gewisseld zijn in de bonusoplossing. De bonusoplossing was Tooske, Rian en Babs.
Oh okay, dan begrijpen we elkaar! ::ok::

Wat ik er nog aan toe wilde voegen in mijn post, is dat het niet uitmaakt of je Babs als man of vrouw ziet. De kenmerken van beide waren niet van toepassing op haar, dus ze moest ten allen tijde blijven staan. Volgens mij hebben de makers dat op deze manier ook heel goed opgelost.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #65 Gepost op: 14-02-2024, 20:29:38 »
Mannen/mensen met broche moesten eraf , zijn de woorden van Kees. Rik hebben we die ronde niet gehoord.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2024, 21:39:53 door foxhunter »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #66 Gepost op: 14-02-2024, 20:37:29 »
Mannen/mensen met broche moesten eraf , zijn de woorden van Kees. Rik hebben we die ronde niet gehoord.
Nee, maar Rik zegt wel bij de bonusronde "mensen zonder broche". Dan herhaalt Kees "mensen" en wijst naar Anna, die op haar beurt weer Kees verdacht maakt met 'zonder broche".

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #67 Gepost op: 14-02-2024, 20:40:35 »
Kees heeft dat in ronde 4 inderdaad meteen al verkeerd doorgegeven.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #68 Gepost op: 14-02-2024, 22:50:44 »
Ja, Kees zegt inderdaad mensen met broche moeten eraf. Later zegt Rik dat mensen zonder broche eraf moesten. Kees kreeg zijn opdracht rechtstreeks van Rik en is dus zeker zelf in fout.

Maar Kees zijn fout iverandert het eindresultaat eigenlijk niet.
Rian kiest de meest logische persoon om eruit te halen, de vrouw met rode strik. Ook nog 1 van de mannen eruit halen (met broche zoals Kees zegt), heeft geen zin, want ze moesten 5 personen overhouden.


Ofwel moesten er 2 mannen met broche overblijven. Dan is 1 van die 2 al in een eerdere ronde weggestuurd.
Ofwel moesten er 4 vrouwen en de ene man met broche overblijven. Ook daar is dan een vrouw onterecht van de dansvloer gehaald.
Kees maakt een duidelijke fout, zaait verwarring, maar zijn fout heeft eigenlijk geen invloed op de uitkomst. De echte molstreek is waarschijnlijk de eerdere vrouw of man die onterecht weggestuurd is in een eerdere ronde.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #69 Gepost op: 15-02-2024, 08:04:35 »
Die man met zwart lint om zijn hoed, die Anna eraf haalde, die hoed was van 2 kanten goed te zien, had geen broche. En zou er toch af moeten.
Maar wie was dan de vijfde goede danser? 💃 🕺

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #70 Gepost op: 15-02-2024, 09:44:18 »
Die man met zwart lint om zijn hoed, die Anna eraf haalde, die hoed was van 2 kanten goed te zien, had geen broche. En zou er toch af moeten.
::vergroot:: ::ok:: Tenzij die broche aan de voorkant van zijn hoed zat? Maar bij de andere mannen zat hij steeds aan de zijkant.





Maar wie was dan de vijfde goede danser? 💃 🕺

Als we die niet kunnen vinden, is hij of zij waarschijnlijk niet of nauwelijks in beeld geweest, en buiten beeld van de dansvloer gestuurd.

Hoe meer dansers op de dansvloer, hoe minder opvallend. Maar in ronde 1 iemand ten onrechte wegsturen is best riskant, want de kenmerken waren heel zichtbaar (hoed, ketting). Tenzij een van de vrouwen een klein kettinkje droeg à la Babs.

Ronde 2 en ronde 4 hadden de lastigste kenmerken, en daar werden ze ook verhaspeld. In ronde 4 is niet gemold. Beste molkans dus in ronde 2. Maar ja, met dat zwarte lint heeft Anna blijkbaar niet gemold. Ze stuurde ook nog een jongen eruit met een bruin èn zwart lint op zijn hoed, die er toch al af moest.

Ronde 1: Babs - Sor
Ronde 2: Anna - Tooske
Ronde 3: Kees - Fons

Als Sor hier gemold heeft, zal er een vrouw met klein kettinkje à la Babs vanaf zijn gestuurd.
Als Anna hier gemold heeft, zal er een vrouw met gekleurde waaier vanaf zijn gestuurd. Of nog een man met zwart lint, maar dan met broche.
Als Kees of Fons hier gemold heeft, zal er een vrouw met kleine oorbellen à la Babs vanaf zijn gestuurd.

Andere optie: de vijfde danser is per ongeluk weg gestuurd door een kandidaat. Maar dan zou ik verwachten dat dat wel in beeld was.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 09:54:20 door Molest »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #71 Gepost op: 15-02-2024, 10:08:34 »
Of de cameraman heeft dat gemist omdat de regie de draad kwijt was, net zoals het merendeel van de forummers bij deze opdracht.  (spreek voor mezelf :-X ).  Het mollen zit hier in de details (The devil's in the details).

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #72 Gepost op: 15-02-2024, 10:20:42 »
Wel een kandidaten actie van Anna dat ze een verkeerd iemand wegstuurt die er later vanaf had gemoeten. Want als mol pak je dan toch iemand die had moeten blijven staan lijkt me.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #73 Gepost op: 15-02-2024, 10:57:01 »
 Ik vind deze dame zo ontzettend opvallend met alleen zonnebloemen op haar jurk... Misschien is dit de danser die uit beeld is gehouden? Ze danst nog mee in de eerste ronde. Daarna zie ik haar niet meer. Zover ik kan zien had zij in elk geval tot en met ronde 3 moeten blijven staan, want ze draagt een ketting en oorbellen en heeft geen waaier.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #74 Gepost op: 15-02-2024, 12:43:43 »
In ronde twee stuurt Anna een witte waaier weg en een hoed met zwart lint, Tooske een bruin en groen lint om een hoed.
Maar deze dame lijkt ook weggestuurd te zijn, met een zwarte waaier. In beeld rond 34:52 na een biechtje van Anna einde ronde 2 met nog 7 seconden op de klok.

Als ik de dame hierboven (geel) meetel dan begonnen ze minimaal met 18 dansers, want er zijn er dan al 4+5+2+1+dame in geel is 13 weggestuurd.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 12:46:11 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #75 Gepost op: 15-02-2024, 12:49:10 »
Klopt, hoor. Vrouwen met witte òf zwarte waaier moesten eraf.

Ik zal het in mijn overzichtje (dat ik van Froky overnam) even aanpassen, daar staat alleen witte waaier.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #76 Gepost op: 15-02-2024, 12:56:01 »
n.a.v. Annebeestje, er staan na ronde 1 twee dames met ketting ernaast, die met de zonnebloemen en zie foto.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #77 Gepost op: 15-02-2024, 13:28:50 »
Dit zou best eens de vijfde danser kunnen zijn!  ::ok::
Wel een ketting, geen waaier, wel oorbellen, geen rode strik.

In ronde 2 danst ze nog, daarna zie ik haar niet meer.

Vrouwen met witte of zwarte waaier moesten eraf in ronde 2. Zo'n waaier valt niet heel erg op, en er stonden nog relatief veel mensen op de dansvloer. Anna dus verdacht hier.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #78 Gepost op: 15-02-2024, 14:06:43 »
Ook van Tooske is er wat weggelaten in de montage. Tooske stuurt er dan ook 3 uit.
De tweede ronde zijn er dan 7 uitgestuurd, waaronder de dame met zonnebloemen, terwijl die voldoet aan alle regels om te mogen blijven staan.
Anna heeft dan weggestuurd: vrouw met witte waaier, man met zwart lint.
Tooske heeft weggestuurd: Witte waaier en bruin lint?
Te verdelen over Tooske en Anna: Jongen met groen lint, vrouw met zwarte waaier, en de 5e goede zonnebloemenvrouw. Die valt op en is er makkelijk uit te pikken voor een mol. Wel zo handig in deze ingewikkelde opdracht.

Fons zegt al voor de tijd verstreken is: Anna, het is al klaar!  2x en gebaard ook met zijn hand: kappen nou!
 
De zonnenbloemvrouw komt dan in de plaats voor een man zonder Mexicaans broche.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 14:15:13 door foxhunter »

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #79 Gepost op: 15-02-2024, 14:19:00 »
De zonnebloemvrouw heeft wel een gele sjaal. Dus als ronde 3 ging over mensen met een gele sjaal of bandana, dan moest ze er wel uit.

Maar inderdaad, een opvallend persoon die de mol er gemakkelijk kan uithalen.
Ik dacht even dat Anna haar waaier had afgeven, maar ze heeft hem achter haar sjaal gestoken.