Auteur Topic: [Kandidaat] Fons Hendriks  (gelezen 20896 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #180 Gepost op: 6-03-2024, 15:28:22 »
Als je van elke opdracht een molduel met Anna maakt zie je toch ook dat Fons er straal bovenuit stijgt? Neem nu die keuze voor het inkijken van de 10 vragen, dat is meteen -500 euro. Anna doet helemaal niks, zorgt voor geen enkel minbedrag. Zelfs voor het sullige 1500.... neem dan een bedrag onder de 1000 waardoor je nog kandidaats lijkt zoals Rian. Kun je de Held spelen. Zelfs dat doet ze niet. Bij de lasers hetzelfde, hoe verzint ze het om met geld aan te komen? Ze mag nog van 'geluk' spreken want Fons kwam aan met een joker, dat zal Sor erop geattendeerd hebben toch vooral neer te knallen en niks te riskeren. Pas bij Rian was hij weer een beetje 'bij adem'.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #181 Gepost op: 6-03-2024, 15:41:14 »
Als je van elke opdracht een molduel met Anna maakt zie je toch ook dat Fons er straal bovenuit stijgt?

Nou ten eerste zal een edit altijd de molacties van Fons uitvergroten en die Anna verkleinen, mocht ze mol zijn. Ten tweede: Fons zit wat mij betreft veel te nepmollen. Dus ja, als je dan een molduel maakt zal hij wellicht boven Anna eindigen. De kunst voor ons is om daar doorheen te kijken.

Neem nu die keuze voor het inkijken van de 10 vragen, dat is meteen -500 euro. Anna doet helemaal niks, zorgt voor geen enkel minbedrag. Zelfs voor het sullige 1500.... neem dan een bedrag onder de 1000 waardoor je nog kandidaats lijkt zoals Rian. Kun je de Held spelen. Zelfs dat doet ze niet.

Dit hangt volledig af van de hoeveelheid informatie die de mol heeft gekregen. Kiezen om geen testantwoorden te zien (opvallend toch voor fanatieke kandidaat Anna?) is prima te verdedigen voor een mol. Een bod van 1500 ook - niet iedereen is een Lennart.

Bij de lasers hetzelfde, hoe verzint ze het om met geld aan te komen? Ze mag nog van 'geluk' spreken want Fons kwam aan met een joker, dat zal Sor erop geattendeerd hebben toch vooral neer te knallen en niks te riskeren. Pas bij Rian was hij weer een beetje 'bij adem'.....

Je zegt het net zelf: als je met geld aankomt en je wordt neergeschoten dan kan je de held spelen. Prima strategie, de kans is enorm klein dat mensen haar vertrouwden. En dat is ook precies wat er gebeurde. Missie geslaagd. Hier geldt trouwens ook: als Anna kandidaat was dan had ze toch juist eerder voor de jokers gegaan?

In beide gevallen kiest ze niet echt wat een fanatieke kandidaat zou doen. Fons in beide gevallen wel.

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #182 Gepost op: 6-03-2024, 16:01:08 »
Dit hangt volledig af van de hoeveelheid informatie die de mol heeft gekregen. Kiezen om geen testantwoorden te zien (opvallend toch voor fanatieke kandidaat Anna?) is prima te verdedigen voor een mol.
Het hangt niet af van de hoeveelheid informatie, maar van de groepsdynamiek en de plek van de Mol daarin.

Heb je een groep waarbij de kans bestaat dat niemand de testvragen inziet, wat vanuit Fons zijn perspectief reëel is, dan is de beste optie om wel te kijken en je vervolgens zo verdacht te gedragen dat de kandidaten je niet meer vertrouwen en geld op je gaan inzetten.
(En aangezien ik toch wel in de Fons tunnel zit, het komt Fons als Mol ook niet verkeerd uit om nu verdacht/onbetrouwbaar over te komen, gezien de latere opdrachten over vertrouwen).

Vanuit de positie van Anna maakt zij ook een heel logische keuze. Anna is zo slim, die heeft echt wel door dat er een tweede spellaag is als zij de keuze van Rik krijgt. Als Anna de testvragen wel in zou zien, zou ik dat juist gek vinden, maar dat Fons dat doet past bij hoe hij zich het hele seizoen gedraagt.
Dat Rosario kijkt vind ik ook bij hem passen, hij heeft ook veel leugens vertelt en boevengedrag laten zien, zoals met het paspoort van Kees in de extra beelden.

Voor mij wordt dus niemand meer of minder verdacht, maar kiest iedereen voor wat het meest logisch is.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #183 Gepost op: 6-03-2024, 16:11:07 »
Het hangt niet af van de hoeveelheid informatie, maar van de groepsdynamiek en de plek van de Mol daarin.

Heb je een groep waarbij de kans bestaat dat niemand de testvragen inziet, wat vanuit Fons zijn perspectief reëel is, dan is de beste optie om wel te kijken en je vervolgens zo verdacht te gedragen dat de kandidaten je niet meer vertrouwen en geld op je gaan inzetten.
(En aangezien ik toch wel in de Fons tunnel zit, het komt Fons als Mol ook niet verkeerd uit om nu verdacht/onbetrouwbaar over te komen, gezien de latere opdrachten over vertrouwen).

Vanuit de positie van Anna maakt zij ook een heel logische keuze. Anna is zo slim, die heeft echt wel door dat er een tweede spellaag is als zij de keuze van Rik krijgt. Als Anna de testvragen wel in zou zien, zou ik dat juist gek vinden, maar dat Fons dat doet past bij hoe hij zich het hele seizoen gedraagt.
Dat Rosario kijkt vind ik ook bij hem passen, hij heeft ook veel leugens vertelt en boevengedrag laten zien, zoals met het paspoort van Kees in de extra beelden.

Voor mij wordt dus niemand meer of minder verdacht, maar kiest iedereen voor wat het meest logisch is.

Dit is vanuit het perspectief "wat zou de kandidaat doen als ze de mol zijn". Maar er is ook het perspectief "wat zou de kandidaat doen als ze kandidaat zijn".

Voor Fons komen beide perspectieven wel overeen inderdaad. Voor Anna niet: die zou als kandidaat toch eerder de testvragen bekijken, denk ik. Dat doet ze niet, wat ik een argument voor haar als mol vind.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #184 Gepost op: 6-03-2024, 17:02:53 »
Was deze al voorbijgekomen?

De mol houdt zich schuil onder zijn pet.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #185 Gepost op: 7-03-2024, 10:23:57 »
Van mollenjagers.

Na worstelopdracht zit Rik heel opzichtig met n briefje van 25 in zn zak
(Ze verdienen hier 75 euro)

Justin zegt tegen Fons “hier ben je dan”
Fons staat op het 25 briefje.
25e mol?

Omdat er zo sneaky de nadruk op wordt gelegd door Rik in zn borstzakje vind ik deze toch wel heel sterk en ga ik weer mega twijfelen 🙈

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #186 Gepost op: 7-03-2024, 11:58:48 »
Ik had ook een schrsh van het biljet bewaard. Volgens mij hebben we dit  biljet niet meer teruggezien.


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #187 Gepost op: 7-03-2024, 12:00:58 »
Dan nog maar een keer een belletje laten rinkelen....

Deze kwamen voorbij toen de kandidaten aankwamen in het hotel in Merida.
De bel hangt boven de incheckbalie en komt prominent en lang in beeld.
Vervolgens een shot van een bel in de kerk.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #188 Gepost op: 7-03-2024, 12:04:38 »
alle bellen op een rij

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #189 Gepost op: 7-03-2024, 12:10:07 »
De belt hangt er in ieder geval sowieso.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #190 Gepost op: 7-03-2024, 12:14:01 »
Mooie hints allemaal van mollenjagers

https://www.instagram.com/reel/C4LYEr2oCiG/?igsh=ZHViNG05bnd2MTc1

Doet me echt twijfelen

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #191 Gepost op: 8-03-2024, 05:16:06 »
Citaat van: Crapuleke op  6-03-2024, 17:00:00
Citaat
De mol houdt zich schuil onder zijn pet.

Over petten gesproken.
Zie ik hier nu een overeenkomst met Albert Mol ?
« Laatst bewerkt op: 8-03-2024, 07:21:01 door Groundhog860 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #192 Gepost op: 9-03-2024, 12:57:32 »
De finale in zicht...
Ik ga de Rosario-tunnel niet meer uitkomen, vrees ik, maar hoop toch ook een beetje op Fons. Als Fons het is, dan heeft hij het fantastisch gedaan (en heeft hij een groot deel van het forum op het verkeerde been gezet  ;D )

Waar ik net nog even over zat na te denken, is aflevering 1. Rosario vertelt doodleuk in het busje dat Fons gelogen heeft bij het maken van de keuze. Dat vind ik van Rosario heel raar, maar Fons leek wel wat 'betrapt' te reageren. Op dat moment dacht ik even: misschien is een van beide de mol. Om daar vervolgens niks mee te doen.  ;) Ik denk nu: het zou wel een stunt zijn dat Fons, ondanks dat kandidaten verdenkingen naar hem uitspreken, gewoon besluit om dan alles maar openlijk te doen. Zo openlijk dat iedereen dan weer denkt: nee, het kán niet.  ;D

Veel plezier vanavond!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #193 Gepost op: 9-03-2024, 13:49:28 »
Ja, en dat zou goed verklaren waarom Rosario zo ver is gekomen: die had Fons meteen door. Hij had toen beter zijn mond kunnen houden, dan had hij de concurrentie niet wakker geschud. Anna was er ook gauw bij. Volgens mij gooide die behalve haar intelligentie ook haar charmes in de strijd om Fons te ontmaskeren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #194 Gepost op: 9-03-2024, 14:40:02 »
Het beloofde overzicht van Fons!

Aflevering 1
Opdracht 1: Zogezegd staat hij bij de juiste persoon, maar die heeft toch geen topito voor hem. Als mol doet hij wat hij moet doen: geen topito verdienen zodat hij zeker niet voor 1000 euro in de pot zorgt
Opdracht 2: Van de input van Fons in de gesprekken zien we weinig. Uiteindelijk stemt hij op Rian, die inderdaad een vrijstelling had, maar of iemand voor hem ook al op Rian gestemd heeft weten we niet. Vervolgens liegt hij in de auto over het feit dat hij op Rian gestemd had en wordt hij direct ontmaskerd door Sor. Dit lijkt kandidaats, maar direct zorgen dat je wordt betrapt op een leugen is natuurlijk ook ideaal om jezelf neer te zetten als slechte leugenaar.
Opdracht 3: Fons wil graag schilderen, in theorie niet de beste molpositie. Zijn schilderij levert dan ook nog als enige geld op, daarbij geldt wel de aantekening dat de schilderijen van de andere vier sowieso nooit geld hadden kunnen opleveren omdat daarvan de correcte versies nooit bij Babs en Rian terecht zijn gekomen.

Aflevering 2
Opdracht 1: Fons bevindt zich een groot deel van de opdracht bij de microfoon en zorgt ervoor dat de briefjes niet één voor één, maar allemaal door elkaar worden voorgelezen. Niet bepaald subtiel, en ik denk dat Fons hier wel op de radar is gekomen bij veel kandidaten. Maar de opdracht is wel effectief gesaboteerd
Opdracht 2: Fons zegt drie vragen goed te hebben gehad, maar of de derde ook echt goed was zien we niet. Hij wil geen vragen doorgeven aan Jip: op die manier wordt daar geen extra geld maar ook geen mingeld mee verdiend

Aflevering 3
Opdracht 1: Op een bepaald moment geeft Fons bij een vraag over een wals het goede antwoord (sportwedstrijden) terwijl Kees al een verkeerd antwoord heeft genoemd (bruiloften). Fons weet op Tooske na niemand te overtuigen, wat er wel op duidt dat hij hier al veel verdacht wordt (en er misschien mee speelt door zelf een goed antwoord te noemen, zoals Margriet dat ook ooit deed). Wat Fons daarna in de biecht zegt is heel interessant: "De mol wil in principe dat we zo veel mogelijk foute antwoorden zouden geven, want dat zou veel geld kosten. Maar de mol merkte natuurlijk ook dat we veel goede antwoorden hebben gegeven, en dat zou weer geld opleveren. Dus de mol wilde in principe dat we zo snel mogelijk zouden stoppen." Hiermee lijkt hij perfect zijn eigen strategie te beschrijven. In het begin wilde hij graag doorspelen, maar vervolgens koerst hij er ineens op om na nog één laatste liedje te stoppen. Zogenaamd doet hij dit om te testen wie er graag wilden stoppen en heeft dit hem ook drie concrete verdachten opgeleverd, maar de persoon die het liefst wilde stoppen (Justin) kwam aan het eind van de aflevering niet eens op zijn verdachtenlijstje voor. Anna, die juist graag wilde doorgaan, wel.
Opdracht 2: In het begin van de opdracht leest Fons de kaart helemaal verkeerd waardoor veel tijd verloren gaat. Daarna kiest Fons nog een keer de verkeerde richting en als ze dan eindelijk wel goed zitten zoeken ze ook nog veel te lang naar een punt terwijl ze er al met hun neus bovenop staan. Duopartner Tooske, die in de vorige opdracht nog als enige Fons vertrouwde, zal nu ook wel Fons zijn gaan verdenken. Nadeel van deze strategie is wel dat hij door alle verloren tijd niet echt betrokken is bij het groepsproces tijdens de opdracht. Op het moment dat Fons de puzzelruimte binnenkomt hebben Jeroen en Kees het bord al verkeerd ingevuld. Fons zegt in een biecht direct te hebben gedacht dat het niet klopte, maar wilde toch niet ingrijpen.
Opdracht 3: Fons zit in de positie van de hotelkamer. In theorie een goede molpositie omdat alles daar bij elkaar komt, maar het nadeel is wel dat constant een medekandidaat op je vingers kijkt. We krijgen niet genoeg informatie om te kunnen zien waar deze opdracht nu precies misgaat, maar in ieder geval is er weinig geld verdiend. Verder is het interessant dat Kees hier Fons aftroeft bij het ophalen van de tickets (relevant voor de toekomstvragen). Dit duidt erop dat Kees hier Fons al op zijn lijstje had ondanks dat we dat niet horen in de biechten, want als hij Fons niet verdenkt is het prima als hij die tickets pakt.

Aflevering 4:
Opdracht 1: We kunnen het niet helemaal met zekerheid afleiden, maar Fons lijkt in vergelijking met Tooske opvallend lang aan de telefoon te blijven. Hij kan natuurlijk makkelijk wat langer aan de telefoon zijn gebleven nadat hij in werkelijkheid al een joker verdiend had, want alleen Kees lette op hem en die geloofde toch alles. Hoe dan ook is, mede door het fanatieke gebel van Fons, het bedrag per geraden item minimaal. Bij het raden geeft hij dan wel veel goede antwoorden, maar het grootste deel van het geld was al niet verdiend
Opdracht 3: Hier heeft Fons een weinig actieve rol, maar waar er foute antwoorden worden gegeven gaat hij daar wel in mee

Aflevering 5
Opdracht 1: Fons zit hier samen met Jeroen in de positie van het tellen. Als dit niet goed gaat, kan de opdracht sowieso niet lukken. Ondanks dat het tellen niet heel goed gaat komen ze op een gegeven moment tot de juiste kleuren. Maar omdat Fons op het laatste moment rood en paars roept, twee kleuren die allebei niet kloppen, hebben ze uiteindelijk niet de juiste kleuren en kan de opdracht nooit lukken.
Opdracht 2: Zo onhaalbaar als hij leek, was deze opdracht niet. Als ze de eindlocatie goed gegokt hadden, hadden ze daar nog op tijd kunnen komen. Maar als Fons de mol is, weet hij dat hij als penningmeester in de auto mag en ervoor kan zorgen dat ze verkeerd rijden. Dan kun je meteen wel voorstellen om alle piñata's kapot te slaan en zo nog voor een hoop extra mingeld te zorgen.
Opdracht 3: Hier is mijn aanname dat de mol geen voorkennis heeft over wat in welk bakje ligt, omdat het dan wel heel makkelijk wordt. Het beste wat je dan als mol kunt doen is voor de topito gaan, omdat dan de kans op mingeld het grootste is. Dat is wat Fons doet.

Aflevering 6
Opdracht 1: Op het moment dat Tooske een steen met 13 vindt en die in één keer kan neerleggen, probeert Fons haar daarmee toch nog weg te sturen naar een andere tafel. Aan het eind komt het beruchte moment met de sluitsteen: of dat de reden is dat één stapel niet goed was is niet helemaal duidelijk, maar het lijkt wel aannemelijk. Als je als mol ziet dat alle stapels goed gaan en het maximale bedrag verdiend dreigt te worden, is het in ieder geval wel verleidelijk om toch maar iets te proberen.
Opdracht 2: Of Fons hier iets gedaan heeft door een aanwijzing te veranderen, wordt niet helemaal duidelijk. Dat Fons bij de bonusopdracht verkeerd staat komt doordat Kees de betreffende aanwijzing verkeerd heeft doorgegeven

Aflevering 7
Opdracht 1: Fons levert de deelopdracht die hij met Rian doet nooit in bij Rik. Die ging misschien niet heel goed, maar niet alle vragen hoeven goed beantwoord te zijn voor een goede deelopdracht, en door hem niet in te leveren is hij zeker niet goed. De deelopdracht met Babs gaat dan weer wel goed, maar die is dan wel buiten tijd.
Opdracht 2: Fons probeert ten onrechte Ana vooraan te zetten, maar dat is wel heel opzichtig en wordt snel gecorrigeerd door Sor. De beslissende fout wordt gemaakt bij Anna en Rian.
Opdracht 3: Fons kijkt hier voor de finaletestvragen. Op die manier wordt er zeker geen €3000 verdiend en gaat er €500 uit de pot. Maar vooral ook is de kans groter dat degene met het hoogste bod ook op de goede persoon gokt, want het is natuurlijk voor de hand liggend dat mensen op Fons gaan stemmen.

Aflevering 8
Opdracht 1: Fons gaat voor een joker zodat er door hem zeker geen geld verdiend wordt.
Opdracht 2: Fons lijkt goed bezig te zijn met het verzinnen van zinnen en vormt twee grammaticaal correcte zinnen, de tweede wel terwijl de hele groep toekijkt. Maar tegelijk houdt hij vier woorden over waardoor het grootste deel van het verdiende geld weer teniet wordt gedaan. In principe had iedereen dit kunnen opmerken, maar Fons was hier als maker van de zinnen toch hoofdverantwoordelijk voor.

Aflevering 9
Opdracht 1: Fons wil zelf graag de Maya-woorden onthouden, want hij zegt goed te zijn in onthouden. De anderen hoeven dan niets te onthouden volgens Fons. De mol weet natuurlijk met voorkennis dat alle kandidaten individueel naar de woorden gevraagd wordt naar de woorden en iedereen ze dus moet onthouden. Helaas steekt Anna hier een stokje voor en zorgt zij ervoor dat de anderen ook woorden onthouden. Deze keuze van Fons heeft wel tot gevolg dat hij sowieso bij het eind aankomt, want hij hoeft immers geen puzzel te doen. Dus is het van belang dat hij het laagste bedrag heeft zodat er niet te veel geld in de pot komt. Daar zorgt hij handig voor door aan de rechterkant te gaan staan en voor te stellen dat ze in die volgorde hun buidel pakken. Opnieuw voorkennis
Opdracht 2: Fons is onder water. Op die plek hoeft hij maar één keer de naam van de juiste sleutel te noemen zodat die wordt weggelegd. Bij de bordjes moet je nog maar zorgen dat je net bij het juiste bordje terechtkomt. Waar het uiteindelijk misgaat valt niet met zekerheid te zeggen omdat we de naam van de juiste sleutel als kijker niet eens kennen.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 15:21:10 door SanderFMC »

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #195 Gepost op: 9-03-2024, 15:10:07 »
Mooi overzicht !
Ben benieuwd

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #196 Gepost op: 9-03-2024, 15:37:28 »
Mooi overzicht!
Het helpt niet echt dat Rosario en Fons soms beide hetzelfde doen (in de vragen kijken, de bergopdracht, fietsopdracht).
Dan zal een van hen wel de mol zijn en de ander de afleid-mol.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline RaSa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #197 Gepost op: 9-03-2024, 16:54:03 »
In aflevering 3 is een testvraag die in beeld komt: Danste de mol staand de macarena?

Wat nou als Sor in aflevering 7 ziet dat 1 van de finale testvragen wederom deze vraag is? Om vervolgens de aflevering erna zijn mol nog even de macarena staand te laten dansen, zodat hij die vraagt 100% goed heeft.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #198 Gepost op: 9-03-2024, 18:38:35 »
Het beloofde overzicht van Fons!

Aflevering 1
Opdracht 1: Zogezegd staat hij bij de juiste persoon, maar die heeft toch geen topito voor hem. Als mol doet hij wat hij moet doen: geen topito verdienen zodat hij zeker niet voor 1000 euro in de pot zorgt
Opdracht 2: Van de input van Fons in de gesprekken zien we weinig. Uiteindelijk stemt hij op Rian, die inderdaad een vrijstelling had, maar of iemand voor hem ook al op Rian gestemd heeft weten we niet. Vervolgens liegt hij in de auto over het feit dat hij op Rian gestemd had en wordt hij direct ontmaskerd door Sor. Dit lijkt kandidaats, maar direct zorgen dat je wordt betrapt op een leugen is natuurlijk ook ideaal om jezelf neer te zetten als slechte leugenaar.
Heel mooi overzicht ::ok::! Ik vind het bovendien belangrijk dat het SOR was die naar HEM toekwam, die was proactief, later ook in het bondjesvormen. Ik geloof niet dat een mol dat zou doen. Fons is hierin dus 'mols-onschuldig'. Het viel raar uit, doordat Sor kwam hengelen om info, Fons geeft dat eerlijk, en daarna verraadt Sor hem toch. Allemaal erg kandidaats van Sor.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #199 Gepost op: 9-03-2024, 18:58:42 »
Opdracht 1: Fons wil zelf graag de Maya-woorden onthouden, want hij zegt goed te zijn in onthouden. De anderen hoeven dan niets te onthouden volgens Fons. De mol weet natuurlijk met voorkennis dat alle kandidaten individueel naar de woorden gevraagd wordt naar de woorden en iedereen ze dus moet onthouden. Helaas steekt Anna hier een stokje voor en zorgt zij ervoor dat de anderen ook woorden onthouden. Deze keuze van Fons heeft wel tot gevolg dat hij sowieso bij het eind aankomt, want hij hoeft immers geen puzzel te doen. Dus is het van belang dat hij het laagste bedrag heeft zodat er niet te veel geld in de pot komt. Daar zorgt hij handig voor door aan de rechterkant te gaan staan en voor te stellen dat ze in die volgorde hun buidel pakken. Opnieuw voorkennis
Qua volgorde, moesten ze toch eerst de buidels kiezen, en daarna spraken ze de tactiek af? Dus toen wist Fons al dat hij slechts 250 had. Je kunt als mol natuurlijk ook gaan voor de 2000 euro en je dan af laten gaan. Maar ik denk dat hij het beste echt 250 kon kiezen en naar het eindpunt gaan. Immers was hij al enorm verdacht. Hij had wat pech dat Anna met hem meekwam naar het eindpunt, anders was al het geld uit de pot geweest.

Ik wil tot slot nog dit zeggen.

Gebaseerd op deze samenvatting lijkt het alsof Fons de meest verdachte is als de Mol. Hij heeft verdachte acties zoals het verlinken van andere kandidaten en het maken van fouten bij verschillende opdrachten.

That's it. That's the quote :)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)