Auteur Topic: Die-is-de-Mol  (gelezen 21519 keer)

Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #180 Gepost op: 10-03-2024, 09:01:20 »
Helaas klopt het model dit keer niet. Wel apart dat het model bij Jurre en Everon wel vanaf aflevering 1/2 al goed zat. Heb je er zelf een verklaring voor Allomol?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #181 Gepost op: 10-03-2024, 09:05:50 »
Dit gold ook voor de andere 2 modellen toch?

Zou het te maken kunnen hebben met die 6k in de eerste aflevering? Ik zat uiteindelijk op Anna, maar had door deze actie ook een potloodstreep door haar naam na de eerste aflevering.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #182 Gepost op: 10-03-2024, 09:21:13 »
Dank voor het vele werk Allomol  ::bravo::

Inderdaad werkte dit jaar geen enkel model.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #183 Gepost op: 10-03-2024, 10:07:10 »

Dude, je blijft maar doorgaan he? Kap met die persoonlijke kwalificaties, kijk voor je en loop door.

Haha, trek het je niet zo aan joh. Mensen kunnen het met je oneens zijn op een forum. Snap dat dit vervelend is, maar dat hoort er wel bij. Verschil met eerdere discussies is dat nu gewoon kunnen vaststellen wie er al die tijd het bij het juiste eind had.

En stating the obvious: je bent zelf degene die nu doorgaat, lijkt me zo.

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #184 Gepost op: 11-03-2024, 19:18:49 »
Terugblik

DidM zat ernaast dit seizoen en niet zo'n beetje ook. Dat was niet de bedoeling.  ::schaam::

Mijn eerste reactie was, als het model er zover naast kan het misschien maar beter helemaal de prullenbak in. Leuk geprobeerd maar helaas. Inmiddels zijn we 48 uur verder en denk ik er wat anders over. Ik heb de resultaten van 2024 en die van 2023 nog eens geanalyseerd en ik denk dat er een aantal lessen geleerd moesten worden. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat DidM in de kern de manier is om te gaan, maar het moet nog wel een stukje beter.

Daar gaat-ie.

Les 1. De afgelopen jaren is de afstand tussen mollende kandidaten en kandidaatsgedrag vertonende mollen kleiner en kleiner geworden. Dit seizoen hebben we zelfs te maken gekregen met een kandidaat die substantieel actiever heeft zitten mollen dan de officiële aangewezen mol. Daar kun je van alles van vinden maar dat doet er niet toe. Een voorspellend model moet daar links- of rechtsom mee om kunnen kunnen gaan en DidM kon dat dit jaar onvoldoende.

Les 1 hangt samen met les 2. DidM bestaat  weliswaar uit verschillende variabelen die apart worden gescoord, maar voor de berekening van de molkans wordt alle info uiteindelijk in één grote bak gegooid. Variabelen met een groot aantal datapunten (en dat zijn met name  de variabelen die gerelateerd zijn aan het molgedrag zoals FTM, sleutelposities en sabotage acties) kunnen daardoor de zwakkere signalen van variabelen met minder datapunten wegdrukken Hierdoor was het dus ook mogelijk dat Fons een molkans kon krijgen die opliep tot bijna 100%.

Ik heb de resultaten van de finalisten in 2024 en 2023 nog eens geanalyseerd, maar nu niet voor 1 integrale molkans, maar voor vijf aparte clusters van variabelen. Als je dat doet zie je het beeld voor 2024 met 180 graden draaien terwijl de uitkomst voor 2023 geheel onveranderd blijft

Fons wint het eigenlijk maar op 1 compartiment, molgedrag, terwijl de andere vier compartimenten verdeeld worden over Sor en Anna. Vorig jaar deed dit probleem zich niet voor omdat Jurre het toen won op vier van de vijf compartimenten en dus maakte het toen niet uit of je een 1-compartiment of een 5-compartiment model zou gebruiken.

Dit brengt me bij les 3, de verborgen hints. De discussie hier op het forum gevolgd hebbende denk ik dat best veel mensen, en terecht achteraf, vooral op basis van deze verborgen aanwijzingen voor Anna hebben gekozen. De lijst was ook erg lang, van haar verjaardag, de witte nagels en de kroon, tot het molteken op de notenbalk, Anna loog en de spiegelhint, het ging maar door.

Ik heb me lang verzet tegen het opnemen van verborgen hints DidM omdat ik het eigenlijk te subjectief vond, maar ik ben nu om. Als je naar de resultaten van dit jaar kijkt was deze dimensie gewoon keihard nodig om tot een conclusie te komen, met of zonder een statistisch model. Voor 2024 heb ik achteraf een bierviltje-berekening gemaakt op basis van het aantal min of meer plausibele verborgen aanwijzingen per kandidaat. Als je dat doet slaat de weegschaal door naar Anna.

Mijn conclusies. 1. DidM gaat niet de prullenbak in. 2. Ik laat het model in de kern intact maar ga het ombouwen van een 1-compartiment tot een zes-compartiment model, inclusief een verborgen hints compartiment dus. Met dezes opzet komt je dan tot zes inschattingen van de molkans. Deze kun je interpreteren als zes onafhankelijke observaties van de molkans op basis waarvan je vervolgens een overall kans kunt bepalen. De impliciete weging van de variabelen op basis van hun aantal datapunten is daarmee uit het model.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #185 Gepost op: 11-03-2024, 20:22:54 »
In het algemeen zit er denk ik zeker potentie in een model zoals deze. Maar feit blijft dat het afhankelijk is van de analyze van een persoon: persoonlijk zat ik zeker niet alleen maar op Anna door haar geheime hints, maar juist ook door haar gedrag. Zich laten afschieten door Sor met een klein bedrag bijvoorbeeld: typisch wat een slimme mol zou doen.

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #186 Gepost op: 12-03-2024, 07:20:23 »
Terugblik

DidM zat ernaast dit seizoen en niet zo'n beetje ook. Dat was niet de bedoeling.  ::schaam::

Dit brengt me bij les 3, de verborgen hints. De discussie hier op het forum gevolgd hebbende denk ik dat best veel mensen, en terecht achteraf, vooral op basis van deze verborgen aanwijzingen voor Anna hebben gekozen. De lijst was ook erg lang, van haar verjaardag, de witte nagels en de kroon, tot het molteken op de notenbalk, Anna loog en de spiegelhint, het ging maar door.

Ik heb me lang verzet tegen het opnemen van verborgen hints DidM omdat ik het eigenlijk te subjectief vond, maar ik ben nu om. Als je naar de resultaten van dit jaar kijkt was deze dimensie gewoon keihard nodig om tot een conclusie te komen, met of zonder een statistisch model. Voor 2024 heb ik achteraf een bierviltje-berekening gemaakt op basis van het aantal min of meer plausibele verborgen aanwijzingen per kandidaat. Als je dat doet slaat de weegschaal door naar Anna.

Mijn conclusies. 1. DidM gaat niet de prullenbak in. 2. Ik laat het model in de kern intact maar ga het ombouwen van een 1-compartiment tot een zes-compartiment model, inclusief een verborgen hints compartiment dus. Met dezes opzet komt je dan tot zes inschattingen van de molkans. Deze kun je interpreteren als zes onafhankelijke observaties van de molkans op basis waarvan je vervolgens een overall kans kunt bepalen. De impliciete weging van de variabelen op basis van hun aantal datapunten is daarmee uit het model.

En hou er ook rekening mee dat de regie wellicht jouw model aan het tegenwerken is geweest.
Omdat het vrij aardig leek te werken.
En dat ze het ene jaar veel meer de focus op het ene compartiment leggen en het andere jaar weer op een (of 2) andere, terwijl jij alle 6 compartimenten even zwaar meeweegt.

En wat ik een sterke hint vond, het schilderij met het gezicht van Anna, wat ook door Kees herkend leek te worden.
Maar hij is hier blijkbaar later weer van afgestapt, net als ik.   ???
Volgens mij is deze hint niet besproken in de finale. Die vraag had Max nog even aan Kees mogen stellen.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2024, 07:27:17 door Groundhog860 »

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #187 Gepost op: 12-03-2024, 09:43:27 »
In de volgende versie ga ik in ieder geval de verschillende dimensies uit elkaar trekken zodat je per dimensie kunt zien hoe een kandidaat scoort en het niet een bak met data is.

Daarbij ga ik de variabelen die niet goed genoeg gepresteerd hebben over de afgelopen drie jaar eruit halen. Dat gaat in ieder geval over FTM en de sabotage-acties, maar er gaat denk ik nog wel meer sneuvelen.

Ook ga ik het selectiefilter strakker afstellen op die criteria die het best gepresteerd hebben in de afgelopen drie jaar. Hoe leuk en interessant ook, maar bijvoorbeeld emotionele reacties en non-verbaal gedrag gaan het niet redden. De uitkomsten hiervan zijn te onzeker gebleken de afgelopen drie jaar.

Bijkomend voordeel gaat zijn dat een deel van variabelen die een subjectieve beoordeling nodig hebben uit het model gaat verdwijnen. Een groter deel van de variabelen zal dus objectief 'turfbaar' worden. Met andere woorden, iedereen die de instructieset netjes toepast voor deze variabelen zal tot dezelfde uitkomst komen.

De volgende versie van DidM zal dus minder datapunten gaan bevatten, maar de voorspellende kracht van de datapunten die overblijven zal groter worden. Allemaal op basis van de ervaringen van de afgelopen jaren natuurlijk.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #188 Gepost op: 12-03-2024, 09:55:16 »
Goed dat je het niet opgeeft!  ::ok::

Voor 2024 heb ik achteraf een bierviltje-berekening gemaakt op basis van het aantal min of meer plausibele verborgen aanwijzingen per kandidaat. Als je dat doet slaat de weegschaal door naar Anna.

Dit klinkt helaas toch wel weer alsof je een subjectief element introduceert. Wie bepaalt wat 'min of meer plausibel' is? Voor verschillende mensen ligt die grens heel anders (zie het hints-topic...).

Offline Kaasfondue90

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #189 Gepost op: 12-03-2024, 10:05:28 »
Anna werd mijn #1 mol na het zien van extra beeldmateriaal. Ik weet eerlijk gezegd niet meer na welke uitzending, maar in het fragment had Anna de groep onderworpen aan een kruisverhoor na een mislukte opdracht, was behoorlijk fel tegen kandidaten die hadden gelogen en zei tegen Rian: “wij zijn wél eerlijk!”
Ze kwam daar op mij redelijk mollerig en onnatuurlijk over… Ik kwam niet op het goede spoor door de (gemanipuleerde) uitzendingen zelf. Maar dit fragment schreeuwde in alles ‘Mol’.

Neem je die fragmenten ook mee in het model Allomol?
« Laatst bewerkt op: 12-03-2024, 10:09:29 door Kaasfondue90 »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #190 Gepost op: 12-03-2024, 10:17:14 »
Zeker doorgaan!

Ik denk niet dat het verdelen over verschillende compartimenten de oplossing is. Wat een model sterk maakt is juist dat er uiteindelijk gewoon 1 mol uitkomt. Natuurlijk is het leuk om deze informatie inzichtelijk te maken. Maar om het niet te makkelijk te maken voor jezelf zou ik wel zeggen dat je uiteindelijk gewoon op 1 mol uit moet komen.

Wat ik me afvraag: in hoeverre denk je dat je tijdens WIDM beïnvloed bent geweest door je eigen model? Aan het eind van de dag is je model sterk afhankelijk van je eigen input. En je kan in feite alles op twee manieren uitleggen. Fons bij de stenen vond ik zo overdreven verdacht dat ik het juist niet verdacht vond, bijvoorbeeld. Maar de Fons-tunnelaars vonden dat gewoon verdacht.

Wat ik dus wil vragen is, nu je terugkijkt, welke dingen heb je (denk je nu) zelf verkeerd ingeschat? En denk je dat je beïnvloed bent door het feit dat je model al snel Fons aanwees? Ik kan me voorstellen dat het met die kennis moeilijk is om objectief naar zaken te kijken. Tunnelvisie overkomt ons allemaal.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #191 Gepost op: 12-03-2024, 10:33:43 »
Ook ga ik het selectiefilter strakker afstellen op die criteria die het best gepresteerd hebben in de afgelopen drie jaar. Hoe leuk en interessant ook, maar bijvoorbeeld emotionele reacties en non-verbaal gedrag gaan het niet redden. De uitkomsten hiervan zijn te onzeker gebleken de afgelopen drie jaar.

Fijn dat je doorgaat  ::ok:: Codeerik is ook aan het reflecteren.

 Emotionele reacties   en non verbaal gedrag zijn lastig te beoordelen als kandidaten acteurs zijn. Er was een forummer (Lightman) die veel informatie haalde uit micro expressies. Heel interessant en het werkte deels maar bij Susan liep dit spaak.

Anna werd mijn #1 mol na het zien van extra beeldmateriaal. Ik weet eerlijk gezegd niet meer na welke uitzending, maar in het fragment had Anna de groep onderworpen aan een kruisverhoor na een mislukte opdracht, was behoorlijk fel tegen kandidaten die hadden gelogen en zei tegen Rian: “wij zijn wél eerlijk!”
Ze kwam daar op mij redelijk mollerig en onnatuurlijk over… Ik kwam niet op het goede spoor door de (gemanipuleerde) uitzendingen zelf. Maar dit fragment schreeuwde in alles ‘Mol’.

Neem je die fragmenten ook mee in het model Allomol?

Je bedoelt denk ik het jokers pakken na de fietsopdracht meteen na de exit van Jeroen? Dat moment was inderdaad opvallend maar Buddy deed hetzelfde en hij was niet de mol. Buddy viel mol Rob meteen na een eliminatie  aan op het inzetten van een zwarte vrijstelling waar Rob over gelogen had. Ook Buddy was behoorlijk fel. Ik had Rob toen in het vizier en ben door deze actie van Rob overgestapt naar Buddy.......

Anna heeft meer van deze reacties gehad na afloop van opdrachten dus de optelsom bjj Anna zegt hier meer over maar het is ook een keuze in de montage. Wat laat je zien, wie wil je verdacht neerzetten?



Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #192 Gepost op: 12-03-2024, 10:45:12 »
Ik volg dit forum al jaren, maar niet eerder zo intensief als dit jaar. Ik kende dit model dus ook nog niet echt, maar als het vaker goed heeft gezeten en dit jaar voor het eerst niet.. Dan lijkt het me logisch om niet alleen naar het model te kijken, maar ook naar wat er duidelijk anders is aan het programma dit seizoen.

Ik denk dat vrijwel iedereen het erover eens is (als ik naar de evaluatietopic kijk, maar ik baseer me ook op vloggers), dat de keuzes die dit jaar gemaakt zijn in de montagekamer een enorm rookgordijn hebben opgetrokken en dat er minder objectieve observaties konden worden gemaakt dan in andere seizoenen.

Ligt het dan écht aan het model, of hebben de makers van widm opzettelijk gemold om dit soort opsporingsmethodes te neutraliseren?

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #193 Gepost op: 12-03-2024, 10:58:57 »
Amen!

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #194 Gepost op: 12-03-2024, 12:04:47 »
64% van dit forum zat op de juiste mol (gezien het topic waar je kon stemmen). Dus zelfs als de makers een rookgordijn probeerden op te trekken was dit niet onoverkomelijk. Dan is de vraag: wat nemen wij wel mee en het model niet?

Mij lijkt het eerder een kwestie van afwegen: sommige informatie is nou eenmaal belangrijker dan andere informatie. Het feit dat in de finale Anna door 2 kandidaten verdacht werd en Fons slechts door 1 zou (gezien de historie) de percentages van elk mogelijk model enorm moeten beïnvloeden. Het is vrijwel elk jaar zo dat de twee finalisten goed zitten (hier en daar een uitzondering). Dit gebeurde bij dit model niet.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #195 Gepost op: 12-03-2024, 12:23:23 »
Ik volg dit forum al jaren, maar niet eerder zo intensief als dit jaar. Ik kende dit model dus ook nog niet echt, maar als het vaker goed heeft gezeten en dit jaar voor het eerst niet.. Dan lijkt het me logisch om niet alleen naar het model te kijken, maar ook naar wat er duidelijk anders is aan het programma dit seizoen.

Ik denk dat vrijwel iedereen het erover eens is (als ik naar de evaluatietopic kijk, maar ik baseer me ook op vloggers), dat de keuzes die dit jaar gemaakt zijn in de montagekamer een enorm rookgordijn hebben opgetrokken en dat er minder objectieve observaties konden worden gemaakt dan in andere seizoenen.

Ligt het dan écht aan het model, of hebben de makers van widm opzettelijk gemold om dit soort opsporingsmethodes te neutraliseren?

Ik ben bang van wel. Montage speelt een grote rol en de makers weten ook wel wat er online gebeurt. Ook de andere modellen zaten er naast dit jaar....
Ik heb dit wel eens als voorbeeld genoemd:
https://github.com/mattijn/widm
Is het mogelijk om de Mol te detecteren met behulp van big-data analyse en een gezichtsherkenning algoritme?
Ook dat werkte een paar jaar achterelkaar en vervolgens leek het aantal keren dat de mol in de eerste afleveringen in beeld kwam aangepast.

Er spelen denk ik inderdaad veel factoren een rol die lastig te meten zijn zoals dynamiek kandidatengroep, persoonlijkheid van de mol, keuze montage etc.


Offline Allomol

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #196 Gepost op: 12-03-2024, 17:06:30 »
Citaat van: NVR_95 link=topic=73782.msg2554357#msg2554357 date=

Wat ik dus wil vragen is, nu je terugkijkt, welke dingen heb je (denk je nu) zelf verkeerd ingeschat? En denk je dat je beïnvloed bent door het feit dat je model al snel Fons aanwees? Ik kan me voorstellen dat het met die kennis moeilijk is om objectief naar zaken te kijken. Tunnelvisie overkomt ons allemaal.

Niemand gaat zijn eigen tunnel / confirmatie bias uit kunnen zetten. Ik ook niet. Ik heb wel geprobeerd maatregelen te treffen door de lat  voor acties van Fons bewust hoger te leggen dan voor de rest..

Wat er dit seizoen echt anders was dan de twee vorige is dat we een actief saboterende kandidaat hadden en een vrij voorzichtig opererende mol. Fons eindigt bv lager dan Anna in de FTM analyse van Pac. Een onvolkomenheid in DidM is dat de molkans op een variabele harder doortikt naarmate het aantal datapunten op die variabele groter is. Het cluster molgedrag  heeft  de meeste datapunten van allemaal en overvleugelde daarmee de rest
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #197 Gepost op: 12-03-2024, 17:13:56 »
Anna werd mijn #1 mol na het zien van extra beeldmateriaal. Ik weet eerlijk gezegd niet meer na welke uitzending, maar in het fragment had Anna de groep onderworpen aan een kruisverhoor na een mislukte opdracht, was behoorlijk fel tegen kandidaten die hadden gelogen en zei tegen Rian: “wij zijn wél eerlijk!”

Ze kwam daar op mij redelijk mollerig en onnatuurlijk over… Ik kwam niet op het goede spoor door de (gemanipuleerde) uitzendingen zelf. Maar dit fragment schreeuwde in alles ‘Mol’.

Neem je die fragmenten ook mee in het model Allomol?

Ik heb het model alleen gebaseerd op de uitzendingen zelf. Wat een goeie is en ik in de volgende versie van DidM ook sterker mee wil nemen als variabele zijn beschuldigingen van andere kandidaten dat ze het niet goed doen of niet te vertrouwen zijn. Dat is gedrag wat mollen significant vaker vertonen dan gewone kandidaten. Dat blijkt ook uit mijn data de afgelopen drie jaar.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #198 Gepost op: 12-03-2024, 21:36:11 »
Hierbij doe ik een beroep op de collectieve wijsheid en inzichten van dit forum. Als er toch gesleuteld gaat worden aan DidM kunnen we het maar beter goed doen. Hulp is welkom

Het hart van elk WIDM voorspellend model wordt gevormd door variabelen die in staat zijn een verschil aan te tonen tussen een mol en een kandidaat. Een goede variabele heeft in ieder geval de volgende eigenschappen:
- het vormt een patroon: is breed toepasbaar en stabiel in de tijd en hangt dus niet al teveel af van de individuele mol, kandidaat of spelsituatie
- het laat gemiddeld een verschil zien tussen een mol en de overige kandidaten
- het is zo min mogelijk afhankelijk van subjectieve interpretatie. Bij voorkeur is de variabele zo specifiek te definiëren dat deze objectief meetbaar / telbaar wordt

Om de discussie te starten deel ik hier de lijst met variabelen / patronen die op enig moment onderdeel zijn (geweest) van DidM. Niet al deze variabelen presteren trouwens even goed of zijn even objectief vast te stellen.

Ik realiseer me best dat de makers mogelijk meelezen met deze post. Dat zij dan maar zo. Ook een oproep aan hen: ik zou het enorm sportief vinden als ook jullie in deze discussie tenminste één constructieve suggestie zouden kunnen doen, aangezien jullie sowieso een enorme voorsprong op ons hebben en die ook wel vasthouden  ::hug::

Daar gaat-ie:

1. Molprofiel:
- de mol is typisch een dertiger of veertiger
- de mol is typisch een RTV presentator of acteur (m/v)  (BN-ers only)
- de mol is typisch niet de meest bekende BN-er in de groep

2. Molgedrag:
- sleutelposities: de mol staat vaker dan kandidaten op een positie waarop hij/zij de meest invloed heeft op de uitkomst van de opdracht. Als kandidaten achter elkaar een parcours moeten afleggen wil de mol typisch als een van de eersten dat doen. Als de kandidaten samen een parcours moeten afleggen wil de mol typisch tot het einde meedoen.
- beschuldigingen: de mol uit vaker dan een kandidaat beschuldigingen aan anderen dat ze het niet goed hebben gedaan, niet te vertrouwen zijn, of dat ze de zelf de mol zijn
- FTM - de mol brengt typisch minder geld in de pot dan de overige kandidaten
- Sabotage-acties: de mol probeert typisch chaos te creëren en opdrachten te laten mislukken, bijvoorbeeld door tijd te rekken
- de mol wordt incidenteel ingezet als productie-assistent om de gewenste voortgang van een opdracht te garanderen

3. Kandidaatgedrag:
- kandidaten corrigeren vaker dan de mol een medekandidaat als deze een fout maakt in het spel
- nepmollen: kandidaten maken vaker dan de mol een opzichtige of onhandige fout die duidelijk in beeld wordt gebracht, al dan niet als ze in een duo zitten met een andere kandidaat om deze te testen

4. Test en eliminatie:
- de kandidaat die door de afvaller het meest wordt verdacht is typisch niet de mol
- de kandidaat die in aflevering 1 het meest verdacht wordt is typisch niet de mol
- aan het eind van een serie verdenken de mol en de winnaar typisch elkaar
- kandidaten die een duo met de mol hebben gevormd vallen typisch eerder af
- oudere kandidaten vallen typisch eerder in het spel af van de jongere kandidaten (met Kees als de spreekwoordelijke uitzondering op de regel  ::jaja::)

Montage:
- de mol wordt typisch niet het meest prominent in beeld gebracht in vergelijking met de andere kandidaten. Dit geldt vooral in de eerste helft van de serie.

Aanvullingen, gedachten, ideeën, discussie?

Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Die-is-de-Mol
« Reactie #199 Gepost op: 12-03-2024, 23:12:37 »
De mol gaat niet zelf actief een bondje aan.

Gedrag van de mol dat op goed kandidatengedrag lijkt wordt door de regie uitgelicht.