Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?  (gelezen 11766 keer)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #140 Gepost op: 27-02-2024, 16:48:26 »
Sor heeft die joker toch ingezet bij de test?!

Ja, en die zag je ook weer in spiegelbeeld (via reflectie laptop).

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #141 Gepost op: 27-02-2024, 18:12:21 »
Apropos dit spel: de edit suggereert dat de kandidaten op alfabetische volgorde bij Rik zijn geroepen (Anna, Fons, Kees, Rian, Rosario). Ik ga ervan uit (maar niets is wat het lijkt) dat de edit klopt.



Nee de volgorde van de edit klopt niet. Gelijk nadat Fons (nummer 2 volgens de edit))  zegt dat hij Anna niet vertrouwt is er een shot op de brug (7:57) waar Fons fluisterend aan Anna vraagt; kon je het lezen? "Ja ik zag het", zegt Anna, "ondanks zijn kraaienpoten". Op dat moment is Kees bij Rik dus moet Anna gezien hebben wat Sor heeft ingevuld.



Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #142 Gepost op: 27-02-2024, 18:53:52 »
Nee hoor, Anna had het over de kraaienpoten van Fons. Ze zegt heel duidelijk "ondanks je kraaienpoten".

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #143 Gepost op: 27-02-2024, 19:05:59 »
Even teruggeluisterd: je hebt gelijk, ze zegt ondanks je kraaienpoten.

Dan nog klopt de edit niet want Anna kan niet Fons zijn lijstje hebben gezien als zij als eerste ging. Geen idee alleen of het relevant is wat de volgorde was.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #144 Gepost op: 27-02-2024, 19:15:37 »
Mijn interpretatie: Fons vroeg of Anna het vanaf die plek kon lezen. Anna wilde Fons stangen en antwoorde daarom ja.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #145 Gepost op: 27-02-2024, 19:21:29 »
Mijn interpretatie: Fons vroeg of Anna het vanaf die plek kon lezen. Anna wilde Fons stangen en antwoorde daarom ja.

Dat denk ik ook.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #146 Gepost op: 28-02-2024, 20:27:05 »
Op welke volgorde liepen ze naar de huisjes met bijbehorende bedragen? Eerst naar 500, dan 1000 etc.. of is dit helemaal amders gegaan en wie bepaalde dit?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #147 Gepost op: 28-02-2024, 20:39:13 »
Op welke volgorde liepen ze naar de huisjes met bijbehorende bedragen? Eerst naar 500, dan 1000 etc.. of is dit helemaal amders gegaan en wie bepaalde dit?

Eerst 1000, toen 500, toen 1500 en toen 2000. Het leek erop dat de 1000 dichterbij was dan de 500, maar ik heb dit niet gecheckt.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #148 Gepost op: 28-02-2024, 21:47:32 »
Eerst 1000, toen 500, toen 1500 en toen 2000. Het leek erop dat de 1000 dichterbij was dan de 500, maar ik heb dit niet gecheckt.
De 500 en 1000 meter scheelt slechts enkele meters als je op google maps meet, allebei ongeveer 50 meter van de start en huisje 1000 lijkt het verste. Mogelijk is op de grond gemeten naar de ingang van de deur het huis met 500 meter net dichterbij, zoals Rik zei. Vanaf de start is het bordje van 1000 te zien, het bordje 500 is om de hoek naar rechts. Dat konden de kandidaten zo snel niet zien doordat ze al aan het rennen waren naar 1000.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #149 Gepost op: 28-02-2024, 23:13:10 »
De 500 en 1000 meter scheelt slechts enkele meters als je op google maps meet, allebei ongeveer 50 meter van de start en huisje 1000 lijkt het verste. Mogelijk is op de grond gemeten naar de ingang van de deur het huis met 500 meter net dichterbij, zoals Rik zei. Vanaf de start is het bordje van 1000 te zien, het bordje 500 is om de hoek naar rechts. Dat konden de kandidaten zo snel niet zien doordat ze al aan het rennen waren naar 1000.
Dank je wel. Het lag dus allemaal veel te dicht bij elkaar en de setting was zodanig dat iemand met veel tijd op de teller een lager bedrag kon ophalen en omgekeerd.
Eigenlijk in het voordeel van Fons, die zomaar de 1000 kon inpikken of de 1000 kon wegspelen, ook al was hij het minst vertrouwd.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #150 Gepost op: 29-02-2024, 12:55:07 »
Of in het straatje van Anna, die vertrouwenspunten zo invult dat Fons het eerst mag lopen naar de 1000 die in het zicht ligt, wetende dat Fons altijd voor een joker gaat en wetende dat Fons afgeschoten gaat worden. Dan komt zij zonder joker betrouwbaar over (Sor was verrast) en mocht het mis gaan gaat er maar 500 uit de pot.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #151 Gepost op: 29-02-2024, 13:23:49 »
Gaan we er trouwens van uit dat de betrouwbaarheidslijstjes van iedereen.. betrouwbaar waren?
Ik weet niet of ik als kandidaat mijn verdenkingen zo in de kijker zou willen spelen

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #152 Gepost op: 29-02-2024, 13:26:12 »
Wie is het meest betrouwbaar, is een andere vraag als wie is de mol. Ik zou de nep-mollende kandidaat die alleen voor troeven gaat minder vertrouwen..

Offline Camila

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #153 Gepost op: 29-02-2024, 13:27:33 »
Inderdaad! En des te meer omdat de kandidaten vantevoren niet wisten in hoeverre de uitslagen per persoon gedeeld zouden worden of wat ermee zou gebeuren.
Bovendien kan je best denken dat Fons niet de mol is, maar hem toch wantrouwen omdat hij altijd voor troeven gaat. Een lijstje wie je vertrouwt is dus  niet automatisch een lijstje van wie je denkt dat diegene niet de mol is.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #154 Gepost op: 29-02-2024, 19:07:34 »
Ik probeer via whatthefont erachter te komen welk lettertype het is, maar ik krijg het niet gevonden. Iemand die het wel weet? Misschien zit er een hint in de naam van het lettertype.
Volgens mij is dat het Ink Free Font, ik zie er geen hint in...

Het font wat bij de aftelklok van "lekker blijven zitten" is gebruikt is volgens mij Malacca of Malaga Pro
« Laatst bewerkt op: 29-02-2024, 19:11:25 door WillempieW »

Offline Vrouwdarijn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #155 Gepost op: 2-03-2024, 05:42:49 »
Wat mij opviel was dat Rosario bij Anna zegt: 'Maar je kan het goedmaken door te vertellen of je wel een joker hebt. En als je wel één hebt of twee, dan kunnen we delen'
En bij Kees zegt hij: 'Dus jij hebt een piramide gebouwd?'

Hoe wist Rosario dat er 1 of 2 jokers te verdienen waren?
Hoe wist Rosario dat er een piramide gebouwd moest worden?

Voorkennis??


Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #156 Gepost op: 2-03-2024, 09:44:30 »
Inderdaad! En des te meer omdat de kandidaten vantevoren niet wisten in hoeverre de uitslagen per persoon gedeeld zouden worden of wat ermee zou gebeuren.
Bovendien kan je best denken dat Fons niet de mol is, maar hem toch wantrouwen omdat hij altijd voor troeven gaat. Een lijstje wie je vertrouwt is dus  niet automatisch een lijstje van wie je denkt dat diegene niet de mol is.

Eens! Iedereen gaat er maar vanuit dat de kandidaten de mol het minst vertrouwen. Maar ze moeten ook hun mede-kandidaten (die op dezelfde mol zitten) zien uit te schakelen om het spel te winnen. Due de wie-zit-op-wie is niet betrouwbaar.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #157 Gepost op: 2-03-2024, 12:50:54 »
Wat mij opviel was dat Rosario bij Anna zegt: 'Maar je kan het goedmaken door te vertellen of je wel een joker hebt. En als je wel één hebt of twee, dan kunnen we delen'
En bij Kees zegt hij: 'Dus jij hebt een piramide gebouwd?'

Hoe wist Rosario dat er 1 of 2 jokers te verdienen waren?
Hoe wist Rosario dat er een piramide gebouwd moest worden?

Voorkennis??

uitgebreid gekletst met Fons?
Maar dan wel : als kandidaat kon hij niet weten dat ze allemaal hetzelfde moesten doen. Dus ofwel verdacht ofwel hij is als kandidaat ingelicht over wat de anderen moesten doen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2024, 12:53:20 door tureluurs »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #158 Gepost op: 2-03-2024, 13:23:40 »
Natuurlijk is Rosario ingelicht, of hij nu de mol is of niet. Hoe zou hij anders kunnen weten waarom hij moest schieten. Hij is waarschijnlijk door Rik op de hoogte gebracht waarvoor gespeeld werd en wat er voor hem inzat (1 of 2 jokers) als de kandidaten de kaartenhuisjes zouden bouwen.

Of hij moest de uitleg van de eerste kandidaat krijgen en dan heeft Fons het hem wel uitgelegd.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #159 Gepost op: 2-03-2024, 18:28:55 »
Overigens vond ik de opdracht niet goed in elkaar steken (in tegenstelling tot wat veel anderen hier vinden). Degene die moet schieten, zou normaal gesproken in vrijwel alle gevallen schieten. Als de andere beweert 2 jokers te hebben, en zou aanbieden om te delen, dan kun je alsnog beter schieten, zodat je er zelf 2 hebt. Dan kom je er hoe dan ook beter van af dan wanneer je gaat delen.