Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 49960 keer)

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #120 Gepost op: 23-01-2024, 02:01:29 »
Toch is het toeval dat Rian steeds op dezelfde kleur stoel zit als de afvaller. Dat kan bijna alleen als ze door de makers een stoel aangewezen krijgen maar in het extra filmpje met reacties op Babs eliminatie blijkt dat de kandidaten zelf hun stoel kiezen (gesprek Tooske en Jeroen). Dan wordt het wel opvallend als Rian eerst kijk waar iedereen gaat zitten en dan zelf per se een bepaalde stoel wil, die dan misschien niet eens meer vrij is.

Zo dacht ik ook. Maar het kan bijna geen toeval zijn. Rian zit ook telkens wat links vooraan. Misschien lukt het ook niet elke keer, maar al 3 keer wel?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #121 Gepost op: 23-01-2024, 09:33:41 »
Ik ga ervan uit dat de Mol tijdens Er Mee Worstelen precies wist welke worstelaars er mee zouden doen. De allereerste worstelaar waarvan Anna de omschrijving vraagt en opschrijft is van Rey Mysterio. Dit betekent 'mysterieuze koning'. Anna koos tijdens Día del Topito de kaart met de kroon. Hierin zien we een duidelijke letter M van Mol.

Nog opvallender is dat Anna zowel voor- als achternaam van Rey Mysterio verkeerd spelt, terwijl ze goed Spaans spreekt en rey een woord is dat ze dan echt wel kent. Alsof ze extra hard haar best doet om niet te laten doorschemeren dat ze allang weet wie de worstelaar is.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #122 Gepost op: 23-01-2024, 09:36:30 »
Rey Mysterio is een van de bekendste worstelaars ter wereld. Hij deed 100% niet mee. Zoek maar op op Google. Hij zit bij de WWE, een zeer grote organisatie, en dan ga jij niet bij zo'n kleine show optreden.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #123 Gepost op: 23-01-2024, 09:46:28 »
Dank voor de info, ik heb niet gecheckt wie er wel en niet meededen. Dat maakt Anna dan zelfs nog verdachter, omdat ze meteen begint met tijd verspillen aan een worstelaar die niet meedoet.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #124 Gepost op: 23-01-2024, 11:10:00 »
Tijdens Día del Topito (opdr. 1 - afl. 1) horen we helemaal aan het begin, als Tooske aan komt lopen, het nummer Red Herring van Marco Beltrami. Die horen we ook bij Jeroen, bijna aan het einde van de opdracht. Red herring  betekent:

Citaat
Red herring of rode haring is een techniek om iemand te misleiden door die persoon af te leiden van het eigenlijke onderwerp. In film en literatuur wordt het soms als narratieve techniek aangewend, waarmee de lezer of kijker op een dwaalspoor wordt gezet (...)

Interessante muziekkeuze. Worden Tooske en Jeroen verdacht gemaakt, als afleidingsmanoeuvre voor de echte Mol?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #125 Gepost op: 23-01-2024, 11:30:05 »
Het ligt ook gewoon aan de vragen die jeroen en anna stellen. Op de vraag wie je favoriete worstelaar is kun je ook sterren uit het verleden noemen .   Rai mysterioos had ik ook genoteerd als gekke info, zeker in verband met de kroon van dia del topo
. Was een molpuntje voor anna in mijn telling

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #126 Gepost op: 23-01-2024, 12:32:17 »
Heel simpel en al vaker iets meegedaan maar toch wel even de moeite waard om te posten.

Afleverings titels:

Een handje helpen
Afgelopen
Vragenvuur


Als we telkens een letter gebruiken uit de titel zoals bij de doorloop.

Zouden Ann en Jer nog kunnen.


Kees Rosario Fons Justin Tooske en Rian niet.

Volgende aflevering zou dan een titel met een A of een O erin moeten hebben.

Enige waarom ik hier niet teveel waarde aan zou hechten, is omdat als je deze vind er al na een paar afl zoveel afvallers zijn als optie. Maargoed wel eentje om in de gaten te houden. Soms kan het ook gewoon heel simpel zijn en blijkbaar valt het toch niet zoveel mensen op tot zover.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2024, 12:46:40 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #127 Gepost op: 23-01-2024, 13:02:31 »
Rik opent de aflevering met: "Wat brengt de toekoms" zonder T.

Tooske m(ol) ?

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #128 Gepost op: 23-01-2024, 15:19:15 »
Rik opent de aflevering met: "Wat brengt de toekoms" zonder T.

Tooske m(ol) ?

Ik heb net ook even terug geluisterd...
Bijzonder uitspraak van de oud nieuwslezer Rik.

Dit is zeker een opvallende uitspraak van het woord TOEKOMS (T) en zeker een bewussie!!



Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #129 Gepost op: 23-01-2024, 15:22:20 »
Eehm, we hebben in eerdere seizoenen ook missende letters uit Rik's praatjes uitgelegd als hint en geprobeerd te linken aan een mogelijke mol; maar er kwam niets uit...

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #130 Gepost op: 23-01-2024, 15:28:17 »
Eehm, we hebben in eerdere seizoenen ook missende letters uit Rik's praatjes uitgelegd als hint en geprobeerd te linken aan een mogelijke mol; maar er kwam niets uit...

Ok dan is dit dus ook niets.

En door....  ;D

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #131 Gepost op: 23-01-2024, 20:18:19 »
Eehm, we hebben in eerdere seizoenen ook missende letters uit Rik's praatjes uitgelegd als hint en geprobeerd te linken aan een mogelijke mol; maar er kwam niets uit...

Maar goed hij zei ook "Tevreden." ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Talpa53

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #132 Gepost op: 24-01-2024, 17:11:55 »
Rian zit nu al voor de derde keer op dezelfde kleur stoel als de afvallers. Kan dit toeval zijn? Is het voorelkaar te krijgen om dit met opzet te doen zodat het een hint wordt?

Gaan zitten is ook een terugkerend thema bij Rik. Hij zei het heel nadrukkelijk bij De violen stemmen ("Ga lekker zitten"). En natuurlijk ook al in aflevering 2 bij het uitzitten. Aflevering 1 heb ik niet teruggekeken, misschien zegt hij het daar ook een keer.

Maar een hint met stoelen vind ik daardoor extra interessant!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #133 Gepost op: 24-01-2024, 20:54:57 »
"Ga lekker zitten?
Oh jee, ik heb het. Dat slaag natuurlijk op de gevangenis. En wie speelde er in Vrouwenvleugel? Renee Fokker! Dus we hebben inderdaad weer een Renee-mol dit jaar  ::tandpastasmiley::

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #134 Gepost op: 24-01-2024, 21:17:43 »
Gaan zitten is ook een terugkerend thema bij Rik. Hij zei het heel nadrukkelijk bij De violen stemmen ("Ga lekker zitten"). En natuurlijk ook al in aflevering 2 bij het uitzitten. Aflevering 1 heb ik niet teruggekeken, misschien zegt hij het daar ook een keer.

Maar een hint met stoelen vind ik daardoor extra interessant!

Als ik dit zinnetje in mn hoofd afspeel hoor ik tooske bij idols na een optreden. Ga lekker zitten. En dan bespraken ze her nog na.

Ze is niet mn mol en ik kan het ook online niet vinden of dit klopt. Iemand?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #135 Gepost op: 25-01-2024, 01:24:27 »
Zoiets is naar voor mijn gevoel echt veelste ver. De hints slaan meestal op naam geboortedatum of projecten. Niet naar een zin wat iemand ooit een keer gezegd heeft.
Dat hij het weer zei bij violen viel me idd wel op.
Ik zou dat dan inderdaad eerder aan iets van een gevangenis linken. Of een serie die stoel heet.

Jeroen speelt Stanley H die uit de gevangenis ontsnapt.
En in de vloer op. Beetje tegenovergestelde van ga maar lekker zitten.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2024, 01:30:39 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #136 Gepost op: 25-01-2024, 08:34:44 »
Voor de opdracht 'Er Mee Worstelen' konden de kandidaten 2025 euro verdienen, 75 euro per goed geraden worstelaar. 2025 / 75 = 27. Hiervoor moesten ze dus 27 worstelaars goed raden. Er deden echter 32 worstelaars mee. Waarom dan 27? Dat lijkt nogal een random getal.

Nummer 27 op de loteríakaart is het hart. Dat is de kaart die Rian trok bij de waarzegger.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #137 Gepost op: 25-01-2024, 13:47:31 »
en loteriakaart 32?  ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #138 Gepost op: 25-01-2024, 15:15:31 »
Ik gooi er nog een muziekhint in.  ::tandpastasmiley::

In onderstaand overzicht staat alle muziek, op volgorde, die we tijdens Día del Top(it)o hoorden. Deze opdracht werd geïnspireerd door de Mexicaanse feestdag Día de los Muertos (Dag van de Doden). De animatiefilm Coco gaat ook over deze dag. Hierin treedt de levende Miguel het land van de doden binnen. Omdat Miguel niet in het dodenrijk thuishoort, moet hij tijdig terugkeren. Anders verandert ook hij in een dode.

Bij alle kandidaten horen we minimaal één nummer uit Coco. Behalve bij Anna. Is Anna de enige levende in het land der doden?

« Laatst bewerkt op: 25-01-2024, 15:26:15 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #139 Gepost op: 25-01-2024, 18:07:23 »
Hier valt meteen Red Herring (misleiden, op een ander spoor zetten, rookgordijn) bij Jeroen en Tooske op. Dus de slechte mol spelen, zelf een vrijstelling verdienen en veel geld in de pot als afleiding.

Edit:
Sorry, ik zie nu dat deze opmerking van Blip zelf komt
« Laatst bewerkt op: 27-01-2024, 09:44:21 door Crapuleke »