Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen  (gelezen 20198 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #60 Gepost op: 21-01-2024, 13:05:11 »
Als je kijkt naar de vergelijkingen tussen de afstand van twee verschillende steden liggen die afstanden dicht bij elkaar.

De combinaties bijvoorbeeld zouden kunnen zijn: Parijs - Stuttgart en bijvoorbeeld Marseille - Bologna
Die passen in de doorloper.
Het is natuurlijk enorm gissen. Maar als Parijs bij Marseille is gelegd, is er wel geklooid met enveloppen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #61 Gepost op: 21-01-2024, 14:26:23 »
Zoals ik het begreep moesten ze alle juiste plaatsnamen worden ingevuld om de extra €800 te krijgen. Aangezien ze niet alle antwoorden hadden maakte al het gerommel bij het invullen dus niet uit.
Je had alleen het woord TOEKOMST moeten spotten. Heb je niet 8 juiste antwoorden voor nodig.
Eens met de lezing van squirleon. Rik zegt over de puzzel: 'Als je die compleet maakt, krijgen jullie het bonusbedrag van 800 euro'.

Dat maakt de mensen verdacht die hun plaatsnamen niet gevonden hebben. In dit overzicht ontbreken er drie. Van wie waren die? In elk geval een van Tooske. Resultaat: de niet gevonden plaatsnaam (150 euro) + 800 euro = 950 euro niet verdiend.

E.e.a. maakt ook dat de Mol niet perse aan het eind bij het bord aanwezig hoefde te zijn om mee te puzzelen.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 14:45:14 door Molest »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #62 Gepost op: 21-01-2024, 14:54:38 »
De kandidaten hebben dat zeker niet zo geďnterpreteerd. Want dan moet je dus alle antwoorden hebben, anders heeft het geen zin om naar het bord te gaan en dat wordt niet benoemd en dan zouden Anna en Tooske niet getwijfeld hebben.

Het lijkt mij overigens ook sterk, dan wordt het nog meer alles of niets en dat leek dit juist niet.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #63 Gepost op: 21-01-2024, 15:26:49 »
Zou dit het zijn:

TOEKOMST
T oftewel TOOSKE M(ol)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #64 Gepost op: 21-01-2024, 15:30:50 »
Ik heb net "Niet de mol" gekeken en Justin zegt dat hij wist dat ze alle enveloppen nodig hadden. Dan pas was het extra geld verdiend. Uit de video bleek dat hij bij aankomst op het eindpunt meteen doorhad dat de oplossing fout was.

De kandidaten krijgen altijd een  uitgebreidere uitleg dan wij in beeld zien.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #65 Gepost op: 21-01-2024, 16:27:58 »
Dan snap ik echt niet waarom de kandidaten zonder alle enveloppen naar het eindspel gingen..

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #66 Gepost op: 21-01-2024, 16:42:17 »
Dan snap ik echt niet waarom de kandidaten zonder alle enveloppen naar het eindspel gingen..

Misschien dachten ze dat alle enveloppen toch nog het eindpunt zouden halen. Dat Anna en Tooske de laatste gingen ophalen, en Justin en Fons ook onderweg waren. Dan konden ze al starten met puzzelen.
Anders hadden ze alle enveloppen op het eindpunt maar geen tijd meer om te puzzelen.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #67 Gepost op: 21-01-2024, 16:44:52 »
Eens maar Tooske en Anna lijken echt te twijfelen wat verstandig is, laatste envelop halen of naar het eindspel..

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #68 Gepost op: 21-01-2024, 16:47:02 »
Kan ook een heel saaie uitleg voor zijn: ze hebben niet zoveel cameramensen om iedereen te volgen als kandidaten opeens gaan splitsen.

De cameraman zal dan altijd met de mol meegaan omdat ze altijd molacties op beeld willen hebben.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #69 Gepost op: 21-01-2024, 17:04:24 »
Zou dit het zijn:

TOEKOMST
T oftewel TOOSKE M(ol)
Kloptttttt
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #70 Gepost op: 21-01-2024, 17:08:10 »
Ik heb net "Niet de mol" gekeken en Justin zegt dat hij wist dat ze alle enveloppen nodig hadden. Dan pas was het extra geld verdiend.
—> even terug gekeken, maar dat interpreteer ik toch anders: hij zegt ik wist wel dat je alle enveloppen nodig had om het bord in te vullen. En dus niet dat je het bord invult met de daar aanwezig info (kruispunten die op het bord stonden). Hij zegt nergens dat het geld niet verdiend werd als je niet alle enveloppen hebt. Maar dat is mijn interpretatie die past in mijn redenatie :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #71 Gepost op: 21-01-2024, 17:38:54 »
De cameraman zal dan altijd met de mol meegaan omdat ze altijd molacties op beeld willen hebben.

Niet alle cameramannen weten wie de mol is, dus het kan zeker zijn dat de mol uit beeld verdwijnt (niet zo heel waarschijnlijk want meestal wordt er echt wel gezorgd dat de mol in beeld blijft).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #72 Gepost op: 21-01-2024, 18:08:19 »
—> even terug gekeken, maar dat interpreteer ik toch anders: hij zegt ik wist wel dat je alle enveloppen nodig had om het bord in te vullen. En dus niet dat je het bord invult met de daar aanwezig info (kruispunten die op het bord stonden). Hij zegt nergens dat het geld niet verdiend werd als je niet alle enveloppen hebt. Maar dat is mijn interpretatie die past in mijn redenatie :)
Rik legt het duidelijk uit: "Hier naast mij zien jullie een doorloper, dat is een variatie op een kruiswoordpuzzel en die moeten jullie oplossen. De woorden die je daarvoor nodig hebt zijn plaatsnamen en die vind je op 8 locaties in deze wijk. Elke locatie is op een kruising en daar moeten specifieke kandidaten samenkomen. Als dat lukt verdienen jullie sowieso 150 euro voor de pot. En daar zouden ook alleen die specifieke kandidaten een enveloppe moeten openmaken om de volgende vraag te beantwoorden. Welke stad ligt het verst van Amsterdam. De antwoorden daarop die heb je weer nodig voor deze puzzel (Rik wijst de doorloper aan). Als je die compleet maakt krijg je een bonusbedrag van 800 euro.

Hoe duidelijk wil je het hebben? Het antwoord van Justin interpreteer ik alsdat hij wist dat je alle meegebrachte enveloppen nodig had omdat je de plaatsnamen moet invullen in de doorloper.Jeroen/Kees en Rian benoemen dat ook. Jeroen leest de plaatsnamen die hij meebracht op en Rian had ook het e.e.a. opgeschreven.

Dat het misging kan een molactie zijn van Kees/Jeroen maar kan ook een fout van hen zijn omdat ze onder tijdsdruk stonden en nog niet iedereen aanwezig was. En dat niet iedereen aanwezig was kan een molactie zijn om niet alle plaatsnamen te hebben maar iig ook om de bonus van 800 euro niet te verdienen
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 19:58:36 door Marimol »

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #73 Gepost op: 21-01-2024, 19:51:11 »
Ik heb nog wel een verklaring voor de verwarring die ontstond bij het invullen van de antwoorden: wat blijkbaar de bedoeling was om tot een antwoord te komen is niet wat normaal gesproken een doorloper is. Het hele idee van een doorloper is dat je meerdere woorden achter elkaar op 1 regel invult, zodat alle vakjes gevuld zijn.

Ik snap dat het een leuke woordspeling is met het doorlopen naar de verschillende locaties, maar het is wel super verwarrend. Ik zou juist verwacht hebben dat ik meerdere plaatsnamen op 1 regel moest invullen, dus misschien stonden er bij het bord juist de mensen die wel eens een puzzelboekje hebben opgepakt.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #74 Gepost op: 21-01-2024, 20:08:22 »
Klopt, officieel heet zo een puzzel een filippine.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #75 Gepost op: 21-01-2024, 20:59:17 »
Ik vind alle kandidaten die uiteindelijk bij het bord staan verdacht hier.

Bijzonder dat Sor de twee dames allebei wegstuurt? Hoe minder aan het bord hoe beter? Hij lijkt alleen weinig te sturen bij het invullen van de woorden, wellicht omdat het al mis gaat.

Jeroen en Kees het meest sturend hier. Zij opperen ook maar te gaan beginnen en blind die steden in te vullen.
Meer L

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #76 Gepost op: 21-01-2024, 21:02:22 »
Zei Sor nou 'dat ben ik' over die Smurf terwijl dat Anna was? Of wees hij ondertussen naar de andere stelling?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #77 Gepost op: 21-01-2024, 21:52:40 »
Sor zegt dat ben ik op de tweede stelling van de enveloppe waarin anna de smurf was . Je hoort daarna ook de discussie luik of duisburg , die door tooske ( gemonteerd) vrij cru wordt onderbroken

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #78 Gepost op: 21-01-2024, 22:16:57 »
Je hebt doorlopers en kruiswoordpuzzels. Bij een kruiswoordpuzzel weet je hoe lang het woord is dat je in moet vullen. Bij een doorloper niet. Om de lengte van de juiste plaatsnaam niet weg te geven hebben ze hier volgens mij het concept van doorloper gebruikt. Ik zou er niet te veel achter zoeken.

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2024, 00:05:32 »
Je noemt Grenoble, waar werd die genoemd? heb die niet gehoord volgens mij, of is dat puur een suggestie?

Grenoble heb ik van bij het bord. Daar noemt geloof ik Kees dat hij Grenoble mee heeft. Na dat het spel over is en ze nabespreken bij het bord als Anna en Tooske binnen komen.

Als aanvulling op jouw punten. Tooske Zaait verwarrrig door telkens weeer jeroen naar P6 te roepen terwijl ze bij P5 staat en bedoeld. En nog weg loopt zonder wachten ook.
Quote Tooske: "Jeroen ben je al op P6 geweest , de krokendillenfilmpjes envoloppe?"

Ik heb in de kaart ook juiste kleuren van tafels gebruikt , die komen elke keer terug , misschien een hint?

Onderstaand mijn compleet overzicht , misschien kan iemand hier wat mee in zijn of haar tunnel.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2024, 00:32:57 door BertN »