Auteur Topic: [Kandidaat] Rosario Mussendijk  (gelezen 39039 keer)

Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #400 Gepost op: 5-03-2024, 15:58:19 »
Sor zit ook op Fons, net als Anna. Dat toneelstukje, dat hij Fons liet opvoeren in aflevering 8, voordat hij hem afschoot, was omdat hij wilde laten zien: ik heb jou door. De mol even laten spartelen. Hoe kan je die actie anders duiden?

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #401 Gepost op: 5-03-2024, 16:16:09 »
Sor zit ook op Fons, net als Anna. Dat toneelstukje, dat hij Fons liet opvoeren in aflevering 8, voordat hij hem afschoot, was omdat hij wilde laten zien: ik heb jou door. De mol even laten spartelen. Hoe kan je die actie anders duiden?

Hoe verklaar je dan dat Sor zegt voorsprong te hebben op "een andere kandidaat" door inzien van de testvragen. Hij heeft geen voorsprong op Fons, want die heeft de vragen ook ingezien. Op de mol kun je geen voorsprong hebben. Dat doet vermoeden dat Fons en de mol voor hem twee verschillende personen zijn en hij dus enkel voorsprong had op Kees met zijn kennis. Als Fons ook zijn mol was, zou hij toch hebben gezegd voorsprong te hebben op twee mensen (Anna en Fons)? Maar wellicht interpreteer ik dat ook fout.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #402 Gepost op: 5-03-2024, 16:27:29 »
Sor zit ook op Fons, net als Anna. Dat toneelstukje, dat hij Fons liet opvoeren in aflevering 8, voordat hij hem afschoot, was omdat hij wilde laten zien: ik heb jou door. De mol even laten spartelen. Hoe kan je die actie anders duiden?

Dat Sor op Fons zit, is echt wishful thinking van de Fons-tunnelaars. Sor zit op Anna, dat blijkt al 2 à 3 afleveringen lang, uit meerdere dingen. O.a. dat hij Fons zag als een concurrent tegen wie hij het opnam. Dat hij met de informatie uit hun bondje tot zijn mol kwam. En nu weer vanwege die voorsprong "op één andere kandidaat".
 
Die actie met Fons kan makkelijk anders worden geduid. Sor had een flink bedrag in zijn buidel. Als hij de Mol is, wilde hij zo onverdacht onmogelijk afgaan. Dat ging het best bij de moeilijkste puzzel, dus moest Anna eerst.
Het was zo'n rare actie, dat het me niet zou verbazen als ook Fons hier is gaan twijfelen aan Sor als kandidaat.
EDIT: Oh wacht, je hebt het over een andere actie. :) Gewoon even een leuk spelletje spelen met Fons, voor hij zijn geld of jokers afpakt. Dat had niets te maken met of hij Fons verdenkt of niet.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2024, 16:48:40 door Molest »

Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #403 Gepost op: 5-03-2024, 18:22:15 »
Hoe verklaar je dan dat Sor zegt voorsprong te hebben op "een andere kandidaat" door inzien van de testvragen. Hij heeft geen voorsprong op Fons, want die heeft de vragen ook ingezien. Op de mol kun je geen voorsprong hebben. Dat doet vermoeden dat Fons en de mol voor hem twee verschillende personen zijn en hij dus enkel voorsprong had op Kees met zijn kennis. Als Fons ook zijn mol was, zou hij toch hebben gezegd voorsprong te hebben op twee mensen (Anna en Fons)? Maar wellicht interpreteer ik dat ook fout.

Geredeneerd vanuit mijn nieuwe tunnel hoor  ;D: maar als Sor Kees, met z'n geheugenprobleempjes, die ook nog recentelijk spreidde op Rian, als totaal geen concurrentiemateriaal ziet waar hij iets van te vrezen heeft, weet hij dat hij het in feite tegen Anna moet opnemen als ze beiden op Fons zitten.

Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #404 Gepost op: 5-03-2024, 18:26:36 »
Oh wacht, je hebt het over een andere actie. :) Gewoon even een leuk spelletje spelen met Fons, voor hij zijn geld of jokers afpakt. Dat had niets te maken met of hij Fons verdenkt of niet.
Dat spelletje kan je ook zien als dollen met de mol. En ja het is wishful thinking  ;D We zien het zaterdag!
Rosario staat bij mijn  nr 2 als verdachte, na Fons. Alleen zitten Fons en Anna (zo goed als) niet op hem, dus kan hij de mol niet zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #405 Gepost op: 5-03-2024, 20:40:17 »
Anna zei dat ze de geschminkte of gemaskerde Mol herkende. Maakt al het voorgaande toch niet uit?

« Laatst bewerkt op: 5-03-2024, 20:49:10 door Amethyst »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #406 Gepost op: 5-03-2024, 20:54:05 »
De vraag is dan wel wie zij herkende. ;D

Ik vond de testbiecht van Anna erg summier. Meer dan de helft is achteraf opgenomen. In wat overblijft (dus de delen vóór de test), zegt ze dat ze één iemand kan afschrijven. Dat is Kees. Als je dat er ook afhaalt, zegt ze precies drie zinnetjes over Fons. Maar uit die drie zinnetjes haal ik niet dat zij de test op hem invult. Een testvraag is bij haar niet te zien.

Rood = achteraf. Zwart = vooraf.
Ik begon best wel lekker. Eigenlijk had ik het gevoel dat ik mijn informatie goed op een rijtje had. Dat ik best wel goed wist wie in welk team zat, bij alle verschillende opdrachten die we hebben gedaan. Maar er waren een paar vragen waar ik toch geen antwoord op had.
2.1 (Kees, Sor, Fons)
Van de drie mannen kan ik er eigenlijk één al helemaal afschrijven. Ik heb nooit op hem gezeten. (Kees in beeld bij de Molympische Spelen). Dus als hij het zou zijn, had ik er denk ik niet meer in gezeten.

6.1 (Tooske, Fons bij de sluitsteen)
Er klopt gewoon zoveel niet aan wat hij zegt en doet. Hij vertelt aan iedereen een ander verhaal. Hij probeert de hele tijd andere mensen zwart te maken.

Ik moet eerlijk zeggen hoe ik super zelfverzekerd hier heen ging en dacht: ik ga dit helemaal nailen. Ik ga 40 vragen goed beantwoorden, ik mag er alleen niet te lang over doen. Er zaten toch een aantal vragen tussen waarvan ik het antwoord gewoon echt niet wist. Mocht iemand op dezelfde mol zitten als ik, dan weet ik niet zeker of die het misschien sneller heeft gedaan of toevallig een antwoord meer goed heeft dan ik.


"Mocht er iemand op dezelfde mol zitten als ik". Vermoedt ze dat die kans niet groot is? Vind ik eerder van toepassing op Sor dan op Fons.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2024, 21:04:16 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #407 Gepost op: 6-03-2024, 12:47:43 »
Anna zit al afleveringen lang op Fons en geeft ook aan hem het minst te vertrouwen. Als er een verdenking duidelijk is, is het wle die van Anna.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #408 Gepost op: 6-03-2024, 13:04:26 »
Anna zit al afleveringen lang op Fons en geeft ook aan hem het minst te vertrouwen. Als er een verdenking duidelijk is, is het wle die van Anna.
Anna in afl. 8:
Fons is mijn nr. 1. Van alle testvragen ga ik proberen om de meeste antwoorden over Fons te laten gaan, omdat ik denk echt dat hij het is. Ook omdat hij vanaf het begin al aan al supervaag en mollerig doet. Maar vooral omdat hij altijd naar alle anderen wijst als hij iets fout doet. En dat laatste vind ik gewoon het meest verdacht.

Fons haar nr. 1, en de meeste antwoorden over Fons proberen te laten gaan. Niet alle, blijkbaar. Er was iemand op wie ze nog een beetje spreidde, en we weten al een tijdje dat die nr. 2 Rosario is.

En dan was er nog een aflevering te gaan, met als afsluiting de glazen bol.

Hebben we eigenlijk ooit meegemaakt dat op grond van de verdenkingen twee finalisten  werden uitgesloten? De laatste jaren in elk geval niet, voor zover mij bijstaat. Meestal kan zelfs niet één finalist worden uitgesloten (Charlotte was een apart geval ;)). Dan zou de montage van de verdenkingen wel rampzalig zijn dit jaar... Ik heb de makers hoger zitten.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #409 Gepost op: 6-03-2024, 13:32:19 »
Met sowieso twee kandidaten waaronder Rosario die al snel op de mol zitten moesten ze verdenkbiechten wel wel gaan scramblen

Offline TopitoGever

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #410 Gepost op: 6-03-2024, 14:02:14 »
Aflevering 1 - Een handje helpen
Opdracht 1 - DÍA DEL TOP(IT)O

Sor is de mol!
Sor én Rik zijn hetzelfde verkleed, zoals op de foto met rood/zwart pak en wit masker/schmink.
Sor krijgt de topito van Rik die de plaats heeft ingenomen van de vermomde Sor

Kijk deze tijdlijn maar eens terug:
7m34s de binnenkomst van Sor is heel kort in beeld, Rik is niet te zien
7m39s vermomde Sor staat vol in beeld om cameraman een hand te geven, draagt symbool van een hoed?
7m45s vermomde Sor geeft hand aan Fons en kijkt strak in de camera
8m01s binnenkomst Sor kort in beeld, Rik is niet te zien
9m21 Anna loopt langs vermomde Sor
10m44 Anna kijkt bij vermomde Sor welk symbool hij draagt
12m36s Sor neemt ruim de tijd door even te dansen in een kringetje, vreemd als de tijd kort is. Vermomde Rik zien we op de rug ernaar te kijken
13m43s vermomde Sor vol in beeld op zoek naar symbolen van andere kandidaten
15m53s Fons loopt langs vermomde Sor
17m21s cameraman loopt door poort van Mexicanen, in beeld staat iemand van de productie met handen in zakken?!
17m22s de productiemedewerker is vervangen door Rik die precies dezelfde vermomming heeft als Sor (Rik heeft in de pocast aangegeven dat hij ook verkleed tussen de mensen heeft gelopen)
17m23s Sor neemt ruim de tijd, komt onder poort van Mexicanen door en komt niet toevallig precies bij vermomde Rik uit
17m21s Sor krijgt de topito van vermomde Rik
18m41s Kees hoort dat hij de hand heeft geschud met de Mol, er flitst op dat moment een beeld van Kees met de vermomde Sor
19m28s Anna krijgt hand van vermomde Sor, die vervolgens even goed in de camera kijkt








« Laatst bewerkt op: 6-03-2024, 22:56:17 door TopitoGever »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #411 Gepost op: 6-03-2024, 15:16:22 »
Mooi speurwerk TopitoGever! Zou mooi zijn als het klopt!

Ik dacht eerder dit seizoen Sor te herkennen aan de achterkant op een andere foto, maar volgens mij kwam die vermomde persoon niet terug in de beelden van afl. 9.  ;D

Het blijft altijd lastig om aan de hand van snelle beelden de mol te herkennen, zeker als je al in een tunnel zit. (ik zie bijvoorbeeld veel aanwijzingen naar Anna, maar ja: niet mijn tunnel  ;) )

Ik ben benieuwd wat er juist is!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #412 Gepost op: 6-03-2024, 15:19:54 »
Opdracht 1 - DÍA DEL TOP(IT)O

Sor is de mol!
Sor én Rick zijn hetzelfde verkleed, zoals op de foto met rood/zwart pak en wit masker/schmink.
Sor krijgt de topito van Rick die de plaats heeft ingenomen van de vermomde Sor


Impressive. Well done!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #413 Gepost op: 6-03-2024, 22:27:56 »
Ik heb dit seizoen teveel geschminkte gezichten langs zien komen om dit te omarmen, maar hulde voor het speurwerk! En je kan best gelijk hebben, al zie ik Rosario er niet direct in. Deze zelfde figuur is volgens mij ook al eens gelinkt aan Anna, kort geleden nog. De persoon op het tweede plaatje, waar Anna naar kijkt, is overigens een andere dan die op de andere plaatjes.

Het is hoe dan ook een verdachte figuur. Al is het maar omdat hij op 13'43 (niet 12'43) het symbool van iemand bekijkt. En ik ben het met je eens dat als Rosario zijn symbool van dezelfde figuur krijgt (is dat echt zo?), dat verdacht is. En dan moest die rit door de haag ook nog een keer vastgelegd worden door de cameraman.

Offline TopitoGever

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #414 Gepost op: 6-03-2024, 22:51:06 »
Ik heb dit seizoen teveel geschminkte gezichten langs zien komen om dit te omarmen, maar hulde voor het speurwerk! En je kan best gelijk hebben, al zie ik Rosario er niet direct in. Deze zelfde figuur is volgens mij ook al eens gelinkt aan Anna, kort geleden nog. De persoon op het tweede plaatje, waar Anna naar kijkt, is overigens een andere dan die op de andere plaatjes.

Het is hoe dan ook een verdachte figuur. Al is het maar omdat hij op 13'43 (niet 12'43) het symbool van iemand bekijkt. En ik ben het met je eens dat als Rosario zijn symbool van dezelfde figuur krijgt (is dat echt zo?), dat verdacht is. En dan moest die rit door de haag ook nog een keer vastgelegd worden door de cameraman.


Dank voor je reactie!
Ik ben het helemaal eens met je punt over de vele geschminkte gezichten!
Ik kan niet ontkennen dat ik in een Sor tunnel zit.
De juiste tijd zal ik even aanpassen.



Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #415 Gepost op: 6-03-2024, 23:29:11 »
Ik zat nu net te denken: hoeveel makkelijker is het om je te vermommen als je kapsel niet ontploft is? Typisch dat Rosario in de eerste aflevering zijn kapsel erg ‘strak’ gestyled heeft en dat dit de rest van het seizoen niet meer zo is. Oke, het zal veel werk zijn om het zo strak te stylen, maar waarom in aflevering 1 niet ook gewoon lekker ‘uitgedost’ ten tonele verschijnen?
Dit als aanvulling op het topbericht van TopitoGever

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #416 Gepost op: 6-03-2024, 23:31:58 »
Ik denk dat, als het haar strak gevlochten is, het ook makkelijker wordt om een pruik daar overheen te dragen.

Overigens zie ik in de laatste foto meer Anna dan Rosario, qua postuur en vorm van het gezicht.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline TopitoGever

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #417 Gepost op: 6-03-2024, 23:34:10 »
Ik zat nu net te denken: hoeveel makkelijker is het om je te vermommen als je kapsel niet ontploft is? Typisch dat Rosario in de eerste aflevering zijn kapsel erg ‘strak’ gestyled heeft en dat dit de rest van het seizoen niet meer zo is. Oke, het zal veel werk zijn om het zo strak te stylen, maar waarom in aflevering 1 niet ook gewoon lekker ‘uitgedost’ ten tonele verschijnen?
Dit als aanvulling op het topbericht van TopitoGever

Goeie aanvulling dit!

Offline TopitoGever

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #418 Gepost op: 6-03-2024, 23:37:33 »
Ik denk dat, als het haar strak gevlochten is, het ook makkelijker wordt om een pruik daar overheen te dragen.

Overigens zie ik in de laatste foto meer Anna dan Rosario, qua postuur en vorm van het gezicht.  ::vergroot::

Over postuur gesproken, ik zie echt duidelijk overeenkomsten tussen Rik en degene waar Sor de topito van krijgt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #419 Gepost op: 6-03-2024, 23:40:29 »
Ja, maar op de foto waar die persoon aan de voorkant is te zien, dan wat minder. Al kan make-up en kleding veel doen natuurlijk.
We gaan zien of het klopt (en de Rosario-uitkomst zou prima in mijn tunnel passen).  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)