Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 37483 keer)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #320 Gepost op: 25-02-2024, 17:21:07 »
Kees kunnen we afschrijven omdat Rian eruit ging.

Fons kunnen we afschrijven omdat Tooske en Jeroen eruit gingen.

Sor kunnen we afschrijven omdat Babs eruit ging. En Jeroen deels.

Anna valt alleen af te schrijven doordat afvallers in de eerste paar afleveringen haar zeggen mee te nemen bij het spreiden. Dat zegt echt niet veel. En typisch van de productie om dat zo te knippen dat de mol genoemd is. Ook volgens dit schema is Anna duidelijk de mol wat mij betreft.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #321 Gepost op: 25-02-2024, 17:22:03 »
@Lo - Dat betekent niet dat dit scenario niet kan uitkomen. Er is simpelweg niet voldoende duidelijkheid of Justin (meer) op Anna gefocust heeft en hij ook voldoende heeft kunnen spreiden. Jij denkt van wel, maar bewijs is daar niet voor.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #322 Gepost op: 25-02-2024, 17:25:54 »
Nee het scenario waarin EN de eerste afvaller EN de derde afvaller afvallen op de mol is nog nooit voorgekomen ::ohno::

Zou kunnen, moet ik eens een keer terugkijken.
Hoe verklaar je dan dat kandidaten in een latere fase (waarbij er dus minder te spreiden is) op Fons gaan en er uit vliegen? Doordat iedereen al sinds ongeveer aflevering 4/5 op Fons zit volgens jou?
Rian zit bijvoorbeeld nog in de hoek van Kees, noemt een keer Sor als slimme speler en Tooske geloof ik. Dan zou een Jeroen (die Fons al veel eerder noemt) toch moeten doorgaan ten koste van Rian?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 17:30:32 door mollie23 »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #323 Gepost op: 25-02-2024, 17:30:21 »
Anna valt alleen af te schrijven doordat afvallers in de eerste paar afleveringen haar zeggen mee te nemen bij het spreiden. Dat zegt echt niet veel. En typisch van de productie om dat zo te knippen dat de mol genoemd is. Ook volgens dit schema is Anna duidelijk de mol wat mij betreft.
Dit is vaker gebeurd in seizoenen, daar geef ik je gelijk in.
Maar wat nou dat ze haar wel gewoon meegenomen hebben bij de test en toch zijn afgevallen en Rian vooral voor Kees ging steeds? En toch bleef Rian erin en zij niet, dan kan het zijn dat Rian toevallig bleef, omdat ze onbewust vragen goed ingevuld heeft. Maar als je kijkt voorbeeld naar de opdrachten zoveel opdrachten hebben Anna en Kees niet samen gedaan. Dus als dit klopt wat ik zeg, hoe kan Anna de mol zijn dan?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #324 Gepost op: 25-02-2024, 17:32:10 »
Fons op instagram over Rian:
“Spijtig dat ze op de verkeerde mol zat”.
Hoe denkt hij dat zo zeker te weten?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #325 Gepost op: 25-02-2024, 17:33:29 »
Er zijn qua tests best wel wat uitdagingen geweest: De analoge test, de toekomstvragen.. Kan me voorstellen dat de uitkomsten daarvan niet helemaal strookten met de verdenkingen.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #326 Gepost op: 25-02-2024, 17:40:50 »
Er zijn qua tests best wel wat uitdagingen geweest: De analoge test, de toekomstvragen.. Kan me voorstellen dat de uitkomsten daarvan niet helemaal strookten met de verdenkingen.
Ja dat heeft denk ik ook een rol gespeeld.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #327 Gepost op: 25-02-2024, 17:41:58 »
Dit is vaker gebeurd in seizoenen, daar geef ik je gelijk in.
Maar wat nou dat ze haar wel gewoon meegenomen hebben bij de test en toch zijn afgevallen en Rian vooral voor Kees ging steeds? En toch bleef Rian erin en zij niet, dan kan het zijn dat Rian toevallig bleef, omdat ze onbewust vragen goed ingevuld heeft. Maar als je kijkt voorbeeld naar de opdrachten zoveel opdrachten hebben Anna en Kees niet samen gedaan. Dus als dit klopt wat ik zeg, hoe kan Anna de mol zijn dan?

Maar Rian ging niet per se vooral op Kees (misschien buiten afgelopen aflevering na). Ze heeft Anna verdacht, vindt Sor mysterieus etc. Ze gaat haar blik vernauwen, maar wat ze nou daadwerkelijk op wie inzette blijft speculeren.

Babs daarentegen zet maximaal op 2 personen in, in de aflevering waar ze afvalt(de edit wil ons doen geloven zelfs maar 1, maar dit ontkracht Babs). Als dat Fons en Sor waren en dat waren compleet te verkeerde personen, kan Rian met haar paar vragen op de juiste mol toch nog doorgaan ten koste van Babs.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 17:43:29 door mollie23 »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #328 Gepost op: 25-02-2024, 17:46:36 »
Ik wil heel erg graag geloven dat Anna de mol is en denk ook dat bijna niet anders kan. Maar voor mij is echt nog niet 100% zeker ook met name door de verdenkingen (lijkt dat de afvallers meer op de vrouwen en Fons zaten, die voor Rian afvielen en nu vooral op de mannen zitten.) en door haar kandidaatachtige reacties.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #329 Gepost op: 25-02-2024, 17:49:11 »
Ik wil heel erg graag geloven dat Anna de mol is en denk ook dat bijna niet anders kan. Maar voor mij is echt nog niet 100% zeker ook met name door de verdenkingen (lijkt dat de afvallers meer op de vrouwen en Fons zaten, die voor Rian afvielen en nu vooral op de mannen zitten.) en door haar kandidaatachtige reacties.

Oh ik ook niet hoor, is ook absoluut niet om je te overtuigen. Gewoon eens om te kunnen puzzelen.
Wat concludeer je dan uit jouw constatering?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #330 Gepost op: 25-02-2024, 17:55:54 »
Oh ik ook niet hoor, is ook absoluut niet om je te overtuigen. Gewoon eens om te kunnen puzzelen.
Wat concludeer je dan uit jouw constatering?
Één van mijn reden is (natuurlijk is niet zeker en niet echt bewijs voor), maar zou Rian vanaf aflevering 5 voorbeeld grootste deel de test invullen op Kees en sommige afvallers vullen hun test deels op Anna in of op mensen die een opdracht samen deden met Anna als zij de mol is, maar toch eruit is gegaan is dat vreemd. Want Rian vult bij de test bij de opdracht vragen in op Kees, maar als Anna de mol is heeft Kees bijna niks samen gedaan met Anna. Dus ik denk dat haar dit gered heeft de vragen, maar dan moeten we kijken met wie heeft Kees veel samen gezeten want Anna is dit niet, want ze is echt heel ver gekomen dan als ze Anna niet tot eind verdacht vond.

Maar wat wel kan is dat redelijk vaak voorgekomen is dat de afvaller in het team zat van Anna en misschien haar daardoor niet meer verdacht vond, omdat Anna dacht ik moet even minder opvallen.

En mij blijft het opvallen dat vooral in het begin de vrouwen en Fons verdacht waren en nu meer de mannen vind ik. En de vrouwengroep krimpt steeds meer en de mannen niet.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 18:07:01 door Mol1991 »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #331 Gepost op: 25-02-2024, 18:11:31 »
Sommige zeggen dat Babs op Sor uitging de tweede keer, maar hoe weten we dit zo zeker? Ik twijfel, want bij de niet de mol toen Rian in de afvallershotel kwam was iedereen in shock vooral Babs leek geshockt. Of ze zat niet op Sor, maar op Rian of ze dacht dat Rian misschien nadat ze afviel de mol misschien is.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 18:17:04 door Mol1991 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #332 Gepost op: 25-02-2024, 18:16:53 »
Er zijn qua tests best wel wat uitdagingen geweest: De analoge test, de toekomstvragen.. Kan me voorstellen dat de uitkomsten daarvan niet helemaal strookten met de verdenkingen.
Aan de andere kant was er ook Babs die terugkeerde. Dat is ook vrij uniek. En zij kwam duidelijk met de boodschap dat Anna de mol niet is. Drie vroege afvallers waren dit met elkaar eens. Dat zegt toch ook veel want hoe vroeger je afvalt hoe sterker het signaal....

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #333 Gepost op: 25-02-2024, 18:21:38 »
Aan de andere kant was er ook Babs die terugkeerde. Dat is ook vrij uniek. En zij kwam duidelijk met de boodschap dat Anna de mol niet is. Drie vroege afvallers waren dit met elkaar eens. Dat zegt toch ook veel want hoe vroeger je afvalt hoe sterker het signaal....

Hoe bedoel je dit? Babs is er twee keer uitgevlogen en ik weet even niet hoeveel waarde ik moet hechten aan de inzichten van iemand die er tot twee keer toe naast heeft gezeten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #334 Gepost op: 25-02-2024, 18:32:11 »
Die inzichten zijn natuurlijk heel erg rijk. Eerst werd er gezegd dat de afvallers helemaal niet gezamenlijk in een hotel waren komen te zitten. Ik kreeg gelijk. Dat was weldegelijk zo. Dus nu moet je de afvallers 1 tot en met 3 met elkaar optellen.

En die afvallers zijn het meest waardevol van allemaal. Immers, val je af als 1 van de 4, tja, dat is een grote kans. Maar val je af 1 van 10, of 9/8, dan is die kans heel erg klein. M.a.w. de afvallers van het eerste uur hebben een vergrotende trap aan waarde. En dan nog eens met elkaar vermenigvuldigen... dat is een powerfulle combinatie.

Natuurlijk gaat daar weer van AF wat jij bedoelt, namelijk dat ze dan ook ergens iets niet goed hebben gedaan, bijv. te snel tunnelen. Maar al met al verscheen Babs daar met erg veel info. Zoveel info, dat de meeste molloten hier zich niet voor konden stellen dat het zo gegaan was. Maar dat was dus wel zo.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Miem

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #335 Gepost op: 25-02-2024, 19:29:20 »
Babs info is interessant om dingen uit te sluiten. Bovendien is aflevering 1 voor de test interessant, aangezien er veel in kleine groepjes/duo's is gewerkt.

Babs zegt in afl 1 dat ze denkt dat de Mol bij de sloten zit van opdracht 3. We zien ook wanneer ze terugkomt dat ze twee mensen verdenkt, Fons en Sor. Dit zien we in de biechten, maar ook in de duo's die ze vormt.

Babs weet direct als ze eruit is dat er nog de kans is om terug te komen, die rode test zal ze dus zeker meenemen. Hieruit kunnen we voorzichtig concluderen dat Babs weinig op Fons en Sor heeft ingezet bij test 1. Dit komt overeen met de verdenking die ze uitspreekt in de aflevering over opdracht 3, waarbij ze zegt dat de Mol bij de slotjes staat. Dit kan ook verklaren waarom ze Kees niet verdenkt. Opvallend is wel dat Fons en Sor sommige dingen niet gemeen hebben, Fons heeft bijvoorbeeld geen vrijstelling en Sor wel, en zitten beiden in een andere auto.

Stel, Babs is er de tweede keer op Sor uitgegaan en daarna komen Tooske en Jeroen aan die (deels) op Fons hebben ingezet, kan Babs best tot de conclusie zijn gekomen dat het dan Rian geweest moet zijn. Die stond bij Babs bij 1.3 en daar zal ze misschien zonder het te merken ook weinig op hebben ingezet.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #336 Gepost op: 25-02-2024, 19:37:39 »
Dit komt overeen met de verdenking die ze uitspreekt in de aflevering over opdracht 3, waarbij ze zegt dat de Mol bij de slotjes staat. Dit kan ook verklaren waarom ze Kees niet verdenkt.

Kees stond toch bij de slotjes?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #337 Gepost op: 25-02-2024, 19:56:31 »
Kees stond toch bij de slotjes?

Kees stond bij het bord met de codes. Als Babs daar alleen Anna en Tooske bedoelde pas ik het aan.

Kan iemand die de eerste aflevering van Niet de Mol heeft gezien dat bevestigen?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #338 Gepost op: 25-02-2024, 20:12:35 »
Kees stond bij het bord met de codes. Als Babs daar alleen Anna en Tooske bedoelde pas ik het aan.

Kan iemand die de eerste aflevering van Niet de Mol heeft gezien dat bevestigen?

Nou ja, dat was in principe één van de drie locaties. Of Babs wist hoe ze de posities in dat groepje onderling verdeeld hebben weten we niet, dat hangt af van de mate waarin kandidaten informatie met elkaar deelden. Ik kan me voorstellen dat ze andere kandidaten niet wijzer maken dan ze zijn, qua concurrentie en het maken van de test.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #339 Gepost op: 25-02-2024, 20:16:34 »
Ik wil heel erg graag geloven dat Anna de mol is en denk ook dat bijna niet anders kan. Maar voor mij is echt nog niet 100% zeker ook met name door de verdenkingen (lijkt dat de afvallers meer op de vrouwen en Fons zaten, die voor Rian afvielen en nu vooral op de mannen zitten.) en door haar kandidaatachtige reacties.

Hey, niet terugkrabbelen hè. 100% zeker is niemand hier, maar dat is het punt niet.

Het ging erover wat logischer is qua uitgesproken verdenkingen. Wat mij betreft zijn er hele sterke argumenten om Kees, Fons en Sor uit te sluiten. Voor Anna alleen een zwak argument dat ze is genoemd door afvallers die haar meenamen bij het spreiden. Ik concludeer dus als je echt alleen naar de verdenkingen kijkt dat Anna dan logischerwijs de mol is. 100%, nee, maar toch zeker 90.

Je moet natuurlijk ook mathematisch blijven spreiden, zelfs als je spreidt over 3 kandidaten. Als de groep 8/2 verdeeld is bij een vraag moet je niet op die van 2 gaan stemmen als die vraag toevallig aan de beurt is in je eigen spreid systeem. Dat kunnen eerdere afvallers ook niet handig gedaan hebben, en kan zo een paar vragen schelen.