Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 37490 keer)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #360 Gepost op: 26-02-2024, 10:43:58 »
Mwah, achteraf blijkt vrijwel altijd dat kandidaten veel meer tunnelden dan de edit doet geloven. Juist doordat we zo weinig van Sor horen denk ik dat hij aan het tunnelen is. De productie laat dit weg zodat de mol (ik denk Anna) wat uit de wind gehouden wordt. Logisch natuurlijk.

Als hij nog veel aan het spreiden was dan hadden ze dit prima “veilig” in beeld kunnen brengen en ongetwijfeld ook gedaan.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #361 Gepost op: 26-02-2024, 10:45:45 »
Dat Rosario tunnelt op Anna blijkt ook nergens uit.
Eens dat het er niet bovenop ligt. Het enige waar het wel uit blijkt is zijn biecht in afl. 7:

Fons en ik delen informatie. Babs en ik delen informatie. Dus eigenlijk weet ik best wel zeker dat ik de informatie van hun krijg die ik moet hebben om te stemmen op de juiste persoon. Dus ik denk dat mijn kansen gewoon lekker 1 op 4 zijn. Want ik neem het op tegen twee mensen met wie ik een bondje heb.

Dus duidelijk dat hij in afl. 7 Fons volledig vertrouwde. Dan moet er heel wat gebeurd zijn, om in afl. 8 zo'n ommezwaai te maken en op hem te gaan tunnelen.

Rian verdacht hij niet, die vertrouwt hij het meest. Het kan theoretisch nog dat hij op Kees is gaan tunnelen, maar die kans is heel erg klein (dan moeten Anna en Fons ook hoog hebben ingezet op Kees, anders was Rian niet afgevallen. Maar Anna zegt dat haar nr. 1 Fons is). Blijft over dat hij tunnelt op Anna.

Ik zit niet in een tunnel momenteel, maar er is geen enkel bewijs dat Sor überhaupt in een tunnel zit. We krijgen al weken niet te zien of horen op wie hij zit.

Afl. 8: Ik ga volledig inzetten op één persoon. Ik ben bij het punt aangekomen dat ik dat helemaal ga doen. En sterker nog, ik ben best wel zeker dat het die persoon is.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 10:52:45 door Molest »

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #362 Gepost op: 26-02-2024, 10:48:34 »
Dus duidelijk dat hij in afl. 7 Fons volledig vertrouwde. Dan moet er heel wat gebeurd zijn, om in afl. 8 zo'n ommezwaai te maken en op hem te gaan tunnelen.

Waarom schoot hij Fons af dan als dat zo is en waarom liet hij hem de Macarena doen?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #363 Gepost op: 26-02-2024, 10:49:45 »
Eens dat het er niet bovenop ligt. Het enige waar het wel uit blijkt is zijn biecht in afl. 7:

Fons en ik delen informatie. Babs en ik delen informatie. Dus eigenlijk weet ik best wel zeker dat ik de informatie van hun krijg die ik moet hebben om te stemmen op de juiste persoon. Dus ik denk dat mijn kansen gewoon lekker 1 op 4 zijn. Want ik neem het op tegen twee mensen met wie ik een bondje heb.

Dus duidelijk dat hij in afl. 7 Fons volledig vertrouwde. Dan moet er heel wat gebeurd zijn, om in afl. 8 zo'n ommezwaai te maken en op hem te gaan tunnelen.

Rian verdacht hij niet, die vertrouwt hij het meest. Het kan theoretisch nog dat hij op Kees is gaan tunnelen, maar die kans is heel erg klein (dan moeten Anna en Fons ook op Kees zitten, anders was Rian niet afgevallen). Blijft over dat hij tunnelt op Anna.

Afl. 8: Ik ga volledig inzetten op één persoon. Ik ben bij het punt aangekomen dat ik dat helemaal ga doen. En sterker nog, ik ben best wel zeker dat het die persoon is.

De edit suggereerde ook dat Babs op één persoon ging en die lag eruit, ik neem het met een korrel zout. Maar dan nog steeds weten we niet op wie.

Daarnaast hebben mensen niet alleen bondjes met kandidaten die ze vertrouwen. Keep your friends close.. We weten niet waarom hij een bondje met Fons heeft en wat hij daar uit hoopt te halen.

Misschien zit ie wel op Anna, maar alle argumenten die ik daarvoor zie op dit forum zijn gebaseerd op aannames.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 10:55:19 door Eva. »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #364 Gepost op: 26-02-2024, 10:52:16 »
In Fons' biechten is er ruimte dat die al afleveringen lang stiekem op Mol Sor zit. Niet uit te sluiten.

Maar ook nog geen aanwijzing voor gezien.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #365 Gepost op: 26-02-2024, 10:57:51 »
Waarom schoot hij Fons af dan als dat zo is en waarom liet hij hem de Macarena doen?
Ik denk omdat hij de Mol is. Maar het kan ook zijn omdat hij denkt dat Fons jokers heeft. Dat heeft niet pers iets met vertrouwen te maken.

In Fons' biechten is er ruimte dat die al afleveringen lang stiekem op Mol Sor zit. Niet uit te sluiten.

Maar ook nog geen aanwijzing voor gezien.
Het lijkt er niet op, want bij Rik zet Fons Rosario op nr. 1 als degene die hij het meest vertrouwt.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #366 Gepost op: 26-02-2024, 11:06:40 »

Het lijkt er niet op, want bij Rik zet Fons Rosario op nr. 1 als degene die hij het meest vertrouwt.

En ook daar durf ik niet op te vertrouwen, ik ga er tenminste vanuit dat de mol dat lijstje niet op aflopende betrouwbaarheid invult. Aangezien voor alle overgebleven spelers wel iets te zeggen is als mol, neem ik ook die lijstjes maar met een flinke korrel zout (:

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #367 Gepost op: 26-02-2024, 11:16:15 »
Daarnaast hebben mensen niet alleen bondjes met kandidaten die ze vertrouwen. Keep your friends close.. We weten niet waarom hij een bondje met Fons heeft en wat hij daar uit hoopt te halen.

Dat is zeker waar. Maar zelfs als Sor Fons nìet vertrouwt, maar alsnog iets aan zijn informatie denkt te hebben, kun je er niet omheen dat hij Fons als kandidaat ziet. Want hij neemt het op tegen hem. Dat is toch duidelijke taal?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #368 Gepost op: 26-02-2024, 11:33:05 »
Fons en ik delen informatie. Babs en ik delen informatie. Dus eigenlijk weet ik best wel zeker dat ik de informatie van hun krijg die ik moet hebben om te stemmen op de juiste persoon. Dus ik denk dat mijn kansen gewoon lekker 1 op 4 zijn. Want ik neem het op tegen twee mensen met wie ik een bondje heb.

Dat is zeker duidelijke taal en daarom ook opvallend dat dit zo in de edit is gebleven. Van Babs weten we dat ze niet eerlijk was in haar bondjes. Dat heeft ze zelf meermaals gezegd. Stel Fons is de mol, is de informatie die Sor van Fons krijgt dan wel de juiste? We zagen Sor ook enorm schrikken bij de exit van Tooske. Fons zocht oogcontact met Sor na de exit van Tooske. Sor leek ook angstig te worden toen er nog 2 schermen overbleven bij de eliminatie van afl.7.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 11:36:01 door Marimol »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #369 Gepost op: 26-02-2024, 11:36:33 »
Dat is zeker waar. Maar zelfs als Sor Fons nìet vertrouwt, maar alsnog iets aan zijn informatie denkt te hebben, kun je er niet omheen dat hij Fons als kandidaat ziet. Want hij neemt het op tegen hem. Dat is toch duidelijke taal?

Maar we weten toch niet hoe we dat bondje voor Sor moeten uitleggen? Dat is de vraag en ik zie nergens bewijs voor het één of het andere scenario.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #370 Gepost op: 26-02-2024, 11:44:02 »

Het lijkt er niet op, want bij Rik zet Fons Rosario op nr. 1 als degene die hij het meest vertrouwt.
Ja, inderdaad. Benieuwd hoeveel Sor-tunnelaars er steady durven te blijven als dit inderdaad de verdenkingen zijn:

Sor --> Anna
Anna --> Fons (Sor op 2)
Fons --> Anna
Kees --> Fons

Droomfinale met Mol Sor (ook als Anna nog switcht).

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #371 Gepost op: 26-02-2024, 11:53:00 »
Ja, inderdaad. Benieuwd hoeveel Sor-tunnelaars er steady durven te blijven als dit inderdaad de verdenkingen zijn:

Sor --> Anna
Anna --> Fons (Sor op 2)
Fons --> Anna
Kees --> Fons

Droomfinale met Mol Sor (ook als Anna nog switcht).

Dit scenario zou Fons uitsluiten als mol. Over Sor zegt het niet zoveel, al zou het erg ongebruikelijk zijn als we een finale hebben waar iedereen fout is.

De levendige discussie hier toont wel aan dat we nog echt een extra afvaller nodig hebben.

Beste klapper dan dat 3/4 op dezelfde kandidaat gaat zitten en dat die dan afvalt. Maar dat kan alleen als de laatste afvaller Anna of Fons is en als dat zo is, dan kan de andere de mol ook niet meer zijn. Met Rians afvallen op Kees, betekent dat Sor alleen de mol kan zijn.

Als er nog een executie komt, kan het alleen als Sor of het Kees afvalt en (a) diens verdenkingen onduidelijk gehouden worden of (b) iedereen op Fons zit.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #372 Gepost op: 26-02-2024, 11:59:52 »
hahaha conclusie: het is ongelooflijk vaag. Ik ben zooo benieuwd  ::tandpastasmiley::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #373 Gepost op: 26-02-2024, 12:25:00 »
Tja maar er komt toch geen afvaller meer. Dus daar kunnen we niet op hopen. Willen we stiekum toch ook niet? Dan hebben we een saaie laatste week.

Wat we wel kunnen krijgen is uitgesproken testbiechten. En dan horen wij vanzelf op wie Sor nu tunnelt. Maar ik sluit niet uit dat ze ook dat bewaren voor de 10e aflevering.

Maar Leendert, wat vond je van mijn reactie op jouw stellingen dat Tooske op Fons zou tunnelen en Sor op Anna zou tunnelen?
Maar ik begrijp niet waarom Tooske op Fons zou tunnelen, ze staat bij

afl. 3
Tooske: Kees (1e), Rian, Jeroen (nieuw), Anna (zie afl. 5)
en
afl. 5
Tooske: Sor (1e), Fons, Jeroen, Rian, (niet meer Anna) (3 jokers)

Dus dat zijn 2 andere voornaamste inzetten. Weliswaar kreeg ze daarna invloed van Babs maar Babs zat toch ook op Sor, dus waarom zou ze daar geheel van af gaan en onze spreidkoningin opeens gaan tunnelen op Fons is mij een raadsel. Ze spreidde zeker op hem, net als Babs. En Sor houdt volgens mij iedereen voor de gek. Die zit echt wel op Fons.

Volgens mij klopt die berekening van 8.1 ook niet want alleen bij Kees en Sor is het koppel Fons/Anna uitwisselbaar, het moet niet uitmaken voor de eindstand als de meest vertrouwde de doorslag geeft..... Fons kan bij beide mannen minder vertrouwd zijn. Dan blijft de eindstand hetzelfde als je uitgaat van de winnaar. Dus bij dit

Anna: Fons, Sor, Kees, Rian
Fons: Anna, Kees, Rian, Sor
Kees: Rian, Fons, Anna, Sor
Rian: Kees, Fons, Anna, Sor
Sor: Fons, Anna, Kees, Rian

Nu is er een gelijke stand Anna en Kees. Maar gelijke speeltijden zijn er niet, dus dan geeft Sor de doorslag en die wantrouwt Anna nu eenmaal meer dan Kees.

Verder klopt de aanname van MartinJ ook helemaal niet dat Sor dan getunneld 'moet' hebben op Anna. Zelfs al vulde hij Anna nog als minst te vertrouwen in, hij kwam er wel achter toen Anna opeens met geld aan kwam zetten maar Fons, als enige, niet. Hij heeft gewoon getunneld op Fons.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #374 Gepost op: 26-02-2024, 13:26:52 »
Beste klapper dan dat 3/4 op dezelfde kandidaat gaat zitten en dat die dan afvalt. Maar dat kan alleen als de laatste afvaller Anna of Fons is en als dat zo is, dan kan de andere de mol ook niet meer zijn. Met Rians afvallen op Kees, betekent dat Sor alleen de mol kan zijn.

Als er nog een executie komt, kan het alleen als Sor of het Kees afvalt en (a) diens verdenkingen onduidelijk gehouden worden of (b) iedereen op Fons zit.

Of (c) als Kees een vrijstelling heeft, en Fons afvalt.

Rosario kan dan zijn test op Anna beter hebben ingevuld dan Fons. Anna blijft dan verdacht, en zal moeten switchen. En Kees is als onverdachte Mol ook nog mogelijk.

EDIT: en het wordt pas echt leuk als

(d) Kees een vrijstelling heeft, en Anna afvalt.

Dan hebben Sor, Fons en Anna alle drie de test op de verkeerde ingevuld, en had Anna de laagste score. Zou een heel interessante finale met drie worden! :)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 14:02:03 door Molest »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #375 Gepost op: 26-02-2024, 13:33:29 »

Over Sor zegt het niet zoveel, al zou het erg ongebruikelijk zijn als we een finale hebben waar iedereen fout is.

Hebben de makers van De Mol toch ooit iets over gezegd, dat het onderdeel van het format is dat er in de finale iemand goed moet zitten(?)

Kees zou nog naar Sor kunnen switchen. Deelt normaal weer een kamer met iemand. Nieuwe info?

Ik ben sowieso benieuwd naar wie er nu een kamer deelt met wie. Of Sor en Fons nog roomies zijn vooral.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #376 Gepost op: 26-02-2024, 13:44:14 »
Hebben de makers van De Mol toch ooit iets over gezegd, dat het onderdeel van het format is dat er in de finale iemand goed moet zitten(?)

Dat kunnen ze toch niet beïnvloeden?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #377 Gepost op: 26-02-2024, 14:05:58 »
Dat kunnen ze toch niet beïnvloeden?

In het topic van Rosario postte ik hierover al:
Er is in het verleden al enkele keren geweest dat tot de voorlaatste aflevering niemand op de mol zat.
In de laatste aflevering werd dan altijd minstens  eenmaal succes geswitcht.

In dit geval kan Kees nog succesvol switchen.
klaar voor de strijd

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #378 Gepost op: 26-02-2024, 14:08:23 »
In het topic van Rosario postte ik hierover al:
Er is in het verleden al enkele keren geweest dat tot de voorlaatste aflevering niemand op de mol zat.
In de laatste aflevering werd dan altijd minstens  eenmaal succes geswitcht.

In dit geval kan Kees nog succesvol switchen.

Ja, maar dat is op eigen initiatief van de kandidaat lijkt mij. Niet dankzij de productie die ingrijpt, omdat geen van de finalisten op de mol zit.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #379 Gepost op: 26-02-2024, 14:09:24 »
In het topic van Rosario postte ik hierover al:
Er is in het verleden al enkele keren geweest dat tot de voorlaatste aflevering niemand op de mol zat.
In de laatste aflevering werd dan altijd minstens  eenmaal succes geswitcht.

In dit geval kan Kees nog succesvol switchen.
Ja dit is vaker gebeurd en er is niet genoeg bewijs dat iemand al eerder echt op Sor zat. Maar dit kwam in de verleden als goed is niet door de productie Eva.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 14:11:36 door Mol1991 »