Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 341218 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #960 Gepost op: 8-03-2005, 10:43:27 »
Die Hij (oeps) slaat imho op de Mol. De Mol is een mannelijk naamwoord, vandaar de Hij. Ik vind trouwens de oeps erg grappig. Met er zijn mensen worden waarschijnlijk niet zozeer de kandi's bedoeld, maar eerder leden van de Crew die ook wel erg vermoeid moeten zijn en naar huis verlangen. De Mol "weet er inderdaad wel raad mee" hoe hij iemand naar huis zou moeten sturen.

De mol praat in zijn eigen dagboek toch niet over 'hij' maar 'ik'

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #961 Gepost op: 8-03-2005, 12:04:00 »
Nog een hint die naar MM lijkt te leiden: Lottie en Yvon hebben allebei iets roods en MM niet. Wat heeft Yvon in haar arm? Ik zie het niet, maar het lijkt wel of ze iets in haar armen gedrukt heeft gekregen. Maar deze foto zal wel aan het begin gemaakt zijn en toen was het finale-trio nog niet bekend...  :-\\


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #962 Gepost op: 8-03-2005, 12:08:11 »
Wat heeft Yvon in haar arm? Ik zie het niet, maar het lijkt wel of ze iets in haar armen gedrukt heeft gekregen.

Het rode petje van Marc-Marie!!!  ::rofl::

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #963 Gepost op: 8-03-2005, 13:27:50 »
Een van de weinige dingen die voor mij nog twijfels oproepen tav MM als mol, is een stukje uit het dagboek van de mol. Na de opdracht op het strand met het tonnen openen, stond in het dagboek v/d mol zoiets als: "Ik stond erbij en ik keek ernaar". MM deed wel degelijk mee met het zoveel mogelijk tonnen proberen te openen, Lottie en Yvon stonden op een afstandje toe te kijken (er zijn wel screenshots van geloof ik). Maar toch... mss is het meer figuurlijk bedoeld? Ik hoop nl zo dat MM de mol is!
MSI : Mole Scene Investigation

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #964 Gepost op: 8-03-2005, 13:30:32 »
Een van de weinige dingen die voor mij nog twijfels oproepen tav MM als mol, is een stukje uit het dagboek van de mol. Na de opdracht op het strand met het tonnen openen, stond in het dagboek v/d mol zoiets als: "Ik stond erbij en ik keek ernaar". MM deed wel degelijk mee met het zoveel mogelijk tonnen proberen te openen, Lottie en Yvon stonden op een afstandje toe te kijken (er zijn wel screenshots van geloof ik). Maar toch... mss is het meer figuurlijk bedoeld? Ik hoop nl zo dat MM de mol is!
jaa dat was de reden dat ik meer naar yvon neigde.. maar ik zit nu al weer een tijdje op mm!!

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #965 Gepost op: 8-03-2005, 14:41:43 »
Ik ben ook niet zo onder de indruk van de 'verspreking' van Isabelle. Ze zei: "hij/zij 'r best". Het zou opvallender zijn als ze zei: "zij/hij 'r best".

Ze zei eerst hij daarna (schuine streep) zij dan ligt het voor de hand dat je gevoelsmatig nadat ZIJ je laatste persoonvorm was, vervolgt met een vrouwelijk bezittelijk voornaamwoord (haar danwel 'r). Voor je gevoel klinkt "hij/zij zijn..." namelijk onjuist.

Beetje lastig uitleggen, maar hopelijk komt het over.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2005, 15:46:44 door Anonymol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #966 Gepost op: 8-03-2005, 15:24:04 »
Een van de weinige dingen die voor mij nog twijfels oproepen tav MM als mol, is een stukje uit het dagboek van de mol. Na de opdracht op het strand met het tonnen openen, stond in het dagboek v/d mol zoiets als: "Ik stond erbij en ik keek ernaar".

Waar zie jij dat staan dan? Dit is wat de Mol over die opdracht schrijft:

". Op het strand werd ik zelfs een beetje overdonderd. Ik dacht even dat ik door iedereen in de maling werd genomen en met negen mollen op stap was! Ik wilde bijna Angela erop aanspreken, totdat ik net op tijd bedacht dat zij ook niet weet wie de mol is.

Die 9000 euro reduceren tot 1750 was dus niet zo moeilijk. En de nacht op het strand was hartstikke leuk."

Heeft helemaal niets te maken met 'ik stonde erbij en keek ernaar'.  ???

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #967 Gepost op: 8-03-2005, 15:29:28 »
Ik ben ook niet zo onder de indruk van de 'verspreking' van Isabelle. Ze zei: "hij/zij 'r best". Het zou opvallender zijn als ze zei: "zij/hij 'r best".

Ze zij eerst hij daarna (schuine streep) zij dan ligt het voor de hand dat je gevoelsmatig nadat ZIJ je laatste persoonvorm was, vervolgt met een vrouwelijk bezittelijk voornaamwoord (haar danwel 'r). Voor je gevoel klinkt "hij/zij zijn..." namelijk onjuist.

Beetje lastig uitleggen, maar hopelijk komt het over.
::jaja::

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #968 Gepost op: 8-03-2005, 15:31:57 »
Ik ben ook niet zo onder de indruk van de 'verspreking' van Isabelle. Ze zei: "hij/zij 'r best". Het zou opvallender zijn als ze zei: "zij/hij 'r best".

Ze zij eerst hij daarna (schuine streep) zij dan ligt het voor de hand dat je gevoelsmatig nadat ZIJ je laatste persoonvorm was, vervolgt met een vrouwelijk bezittelijk voornaamwoord (haar danwel 'r). Voor je gevoel klinkt "hij/zij zijn..." namelijk onjuist.

Beetje lastig uitleggen, maar hopelijk komt het over.

Ik snap je volkomen, ik ben het met je eens.

Waar zie jij dat staan dan? Dit is wat de Mol over die opdracht schrijft:

". Op het strand werd ik zelfs een beetje overdonderd. Ik dacht even dat ik door iedereen in de maling werd genomen en met negen mollen op stap was! Ik wilde bijna Angela erop aanspreken, totdat ik net op tijd bedacht dat zij ook niet weet wie de mol is.

Die 9000 euro reduceren tot 1750 was dus niet zo moeilijk. En de nacht op het strand was hartstikke leuk."

Heeft helemaal niets te maken met 'ik stonde erbij en keek ernaar'.  ???

@Heinz: Tjee, je hebt gelijk, ik heb het zonet zelf ook even nagekeken.  ::ok:: Hmm zit er toch een verkeerde kronkel in m'n hoofd...  :D Je leest ook zoveel en als er dan ergens iets fouts staat, nestelt zich dat in je hoofd. Maargoed, het laatste restje twijfel overboord gooien doe ik toch pas als de mol bekend is...  ::tandpastasmiley::
MSI : Mole Scene Investigation

Offline deBuurvrouw

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #969 Gepost op: 8-03-2005, 15:43:05 »
Nee hoor AMBLA, je hebt wel degelijk gelijk.
Het stukje van ik stond erbij en ik keek erna heeft in het dagboek gestaan. Een aantal weken geleden is dit echter op mysterieuze wijze verdwenen. ???

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #970 Gepost op: 8-03-2005, 15:52:31 »
Nee hoor AMBLA, je hebt wel degelijk gelijk.
Het stukje van ik stond erbij en ik keek erna heeft in het dagboek gestaan. Een aantal weken geleden is dit echter op mysterieuze wijze verdwenen. ???
staat het er niet meer :o
misschien was het een te grote hint.. en is het mm toch niet!!
whaa ik weet het echt niet meer :(

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #971 Gepost op: 8-03-2005, 15:59:44 »
Nee hoor AMBLA, je hebt wel degelijk gelijk.
Het stukje van ik stond erbij en ik keek erna heeft in het dagboek gestaan. Een aantal weken geleden is dit echter op mysterieuze wijze verdwenen. ???

Goh, nouja wat moeten we daar nou weer mee?  ??? (Topic Dagboekanalyse nog maar 'ns doornemen denk ik) Misschien was het idd een te grote hint?

P.S. Ben ik toch niet helemaal roekoe dat dit in m'n hoofd zat...  ::rofl::
MSI : Mole Scene Investigation

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #972 Gepost op: 8-03-2005, 16:00:39 »
Stond het er echt in? Weet iemand dat helemaal zeker?

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #973 Gepost op: 8-03-2005, 16:01:36 »
jaah ik weet het heeeeeel zeker.. want daardoor ging ik twijfelen!!
ik ga wel even op het forum zoeken of het er ergens nog staat ::vergroot::

Offline Connie_1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #974 Gepost op: 8-03-2005, 16:13:25 »
ik weet het ook behoorlijk zeker...en als 3 mensen dat al denken..dan moet het toch wel waar zijn? Lijkt me niet dat 3 mensen zoiets kunnen verzinnen, al vroeg ik me ook af of ik roekoe begon te worden  ???

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #975 Gepost op: 8-03-2005, 16:18:52 »
ik sluit me hierbij aan ik heb het ook gelezen en op widm.nl staat het ook een aantal keer vermeld....
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #976 Gepost op: 8-03-2005, 16:21:47 »
http://forums.avro.nl/widm/tm.aspx?m=4730
dan moet je naar susanna's bericht kijken.. bij handtekening staat dit:
Lottie verdenkt ik sterk, zie dagboekstuk van afl. 2 dat is weggeknipt.
Maar Marc-Marie omdat er te veel verwijzingen naar zijn.

er is verder niks over geschreven.. of dat hebben ze ook weg gehaald ;)

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #977 Gepost op: 8-03-2005, 16:24:49 »
Op de eerste paar pagina's van het Dagboekanalyse-topic staat ook nog het eea, maar het is wel zo dat niemand het echt kan bewijzen, niemand heeft de originele tekst  :\'( of heeft iemand hier de eerste versie van het dagboek v/d mol van afl 2 bewaard?
MSI : Mole Scene Investigation

Offline dekoningin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #978 Gepost op: 8-03-2005, 16:49:21 »
Heb ook de dagboek-analyse-topic nog eens doorgeworsteld en inderdaad wordt er op 09-02-05 door Sneakiej ontdekt dat de passage "Ik hoefde alleen maar toe te kijken" er uit is. Een aantal mensen beaamt dit dan ook.

Het lag mij ook al bij, dus da's beslist geen toeval meer Ambla! ::jaja::

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #979 Gepost op: 8-03-2005, 16:56:24 »
ik heb net heel de dagboek doorgestudeerd van aflevering 2, maar er staat nog een hint denk ik:
De vlucht met de helikopter was fantastisch en Kangaroo Island is echt een heel mooi eiland. Ok, als “bekende Nederlander” maak je soms dingen mee die voor de gewone >>man<< redelijk onbereikbaar zijn.

Kunnen we hieruit opmaken dat de mol een man is?

of is het een uitdrukking?
« Laatst bewerkt op: 8-03-2005, 16:58:30 door suuz87 »