Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 341356 keer)

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1020 Gepost op: 9-03-2005, 16:19:52 »
ja ik  ben de bedenker daar niet van ik las het op widm.nl, maar het was maar even als voorbeeld.....

maargoed ik denk dat we aan het eind van de rit ook te zien krijgen dat marc marie 9 verschillende hoedjes op heeft gehad heel de serie  :-X    8) 

Ook heb ik even geprobeerd de muzikale hints te analyseren.. Aangezien dit nogal veel werk is heb ik alleen maar naar Marc-Marie gekeken als potentiele mol en heb dus de muzikale hints niet op yvon of lottie betrokken(misschien ideetje voor iemand anders)
Even voor de duidelijkheid ik heb niet alles in goede volgorde gedaan.Ik heb alle hints betrokken op alle afleveringen

Muzikale Hint 1 Never say goodbye - Bon Jovi

* Het is nummer 9 op het album Slippery When Wet
* "Remember days of skipping school (HBO PD)
* "Racing cars and being cool" Marc-Marie zegt: Ik ben wel van de doorrijderige....

Muzikale Hint 2 Elevation - U2

* "I've got no self control, been living like a mole now... Marc-Marie zat niet bij de controlfreaks in het team.
* Higher now in the sky..... kan op het vliegen slaan.. Marc-Marie is de enige die vloog van de overgebleven kandi's
* U2 ---> Marc Marie's groepje was als 2e bij de graaf opdracht (let wel hier was yvon ook bij)
* Nummer 3 op de cd heet Kite.... Marc-Marie noemt als enige de vliegers(afl.8 )een kite (niet echt een sterke aanwijzing misschien alleen toeval)

Muzikale Hint 3 When I said goodbye - Steps met de fabeltjeskrant : Oogjes dicht en snaveltjes toe

* Terwijl iedereen in het bos naar Goat Island TV aan het kijken wa, sliep Marc-Marie, hij kwam pas zijn bed uit toen hij zelf aan de beurt was. Hij had dus zijn oogjes dicht en snaveltje toe.
* "I can't bear to watch you fly" Marc-Marie die vloog maar helaas lottie ook
* "let's give love another chance : het pact dat hervat werd met Yvon

Muzikale Hint 4 Won't you be my nr two - Joe Jackson  Met nog steeds onduidelijke morse code ib/ac

* hier kan ik verder niet echt een duidelijke hint halen, alleen staat het nummer Real Men op de cd Amazon en is er de zin: Girls wore pink & boys wore blue (marc maries blue sky)
* Deenigeechtemol heeft een pm naar MRS P gestuurd, met in morsecode ROOKGORDIJN
Marc-Marie vraagt een sigaret om het koffertje voor de schijn te wisselen


Muzikale Hint 5 I'm not in love - 10 cc


* "And just because I call you up don't think you've got made it
  "So if I call you don't make a fuss, don't tell your friends about the two of us"
Marc-Marie belde Yvon op het goede nummer dat betekend dat ze de route goed hadden gelopen tijdens de links/rechts opdracht en dus goed met het goede telefoonnummer kwamen. Maar toen MM belde zei hij dat het nummer in gesprek was. Ze waren er dus toch nix mee opgeschoten dat ze het goede nummer hadden. De 2e zin kan slaan op het pact tussen MM en Yvon dat ze dat tegen niemand mag zeggen dat ze een pact hebben.
* 10 cc is 10 keer 200 is 2000 is MM

Muzikale Hint 6 It wasn't me - Shaggy


* Marc-Marie roept in de tunnel: It's me Marc-Marie
* "You better watch your back before she turn into a killer" Yvon die zo strijdlustig tegen Godzilla vocht, Marc-Marie die haar dood schoot, maar Yvon die terug vocht en Marc-Marie weer dood schoot...
* Say you're gay  Marc-marie die homoseksueel is

Muzikale Hint 7 Op fietse - Skik


* Marc-Marie fietste (maar lottie ook)
* "Want ik wul aal wieder, ik wul alles zien"  Marc-Marie fietste vaak voorop hij wilde al verder....
* "'n koarte hek nie neudig, want ik ken 't hier want a'k dalijk over een slootie gaai dan benk weer terug in NL
Bij het slootje ging de tocht grandioos de fout in.......(niet alleen hint naar mm)
* marc-marie zegt dat hij het leuk vindt om speurtochten te doen

Muzikale Hint 8 Unfinished Sympahty - Massive (Attack)


* het nummer komt van het album BLUE lines.. Marc-marie die altijd blauw hoedje op heeft/spaghettie blue sky
* Day without night---> Hij moest midden in de nacht goat island tv kijken
* Your the book i've opened ---> isa's boekje die hij had gejat en toevallig ook voor haar deur zag liggen toen hij uit de douche kwam


Meer kon ik er niet van maken, als iemand aanvullingen of opmerkingen heeft heel graag mededelen  ;D  ik weet het is niet allemaal even sterk, maar ik d8 ik kan het jullie ook wel even mededelen ik had het toch al gemaakt he

« Laatst bewerkt op: 9-03-2005, 20:13:40 door sneakiej »
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1021 Gepost op: 9-03-2005, 19:02:48 »

Ik heb MM sinds afl. 2 al als mol, maar je hebt me nu overtuigd.
Ik zie dit al zo gebeuren bij reunie-aflevering

Angela: En nu de verborgen hints!
Angela: Bij de graafopdracht ....... enz. enz.

Super gevonden, dit is echt DE hint.

ja ik vind dit ook DE hint + de 9theorie  ::bravo::

Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1022 Gepost op: 9-03-2005, 19:45:52 »
Muzikale Hint 2 Elevation - U2
* "I've got no self control, been living like a mole now... Marc-Marie zat niet bij de controlfreaks in het team.
* Higher now in the sky..... kan op het vliegen slaan.. Marc-Marie is de enige die vloog van de overgebleven kandi's
* Nummer 3 op de cd heet Kite.... Marc-Marie noemt als enige de vliegers(afl.8 )een kite (niet echt een sterke aanwijzing misschien alleen toeval)

Muzikale Hint 3 When I said goodbye - Steps met de fabeltjeskrant : Oogjes dicht en snaveltjes toe

* Terwijl iedereen in het bos naar Goat Island TV aan het kijken wa, sliep Marc-Marie, hij kwam pas zijn bed uit toen hij zelf aan de beurt was. Hij had dus zijn oogjes dicht en snaveltje toe.
* "I can't bear to watch you fly" Marc-Marie enige die vloog
* "let's give love another chance : het pact dat hervat werd met Yvon

Muzikale Hint 4 Won't you be my nr two - Joe Jackson  Met nog steeds onduidelijke morse code ib/ac

* hier kan ik verder niet echt een duidelijke hint halen, alleen staat het nummer Real Men op de cd Amazon en is er de zin: Girls wore pink & boys wore blue (marc maries blue sky)
* Deenigeechtemol heeft een pm naar MRS P gestuurd, met in morsecode ROOKGORDIJN
Marc-Marie vraagt een sigaret om het koffertje voor de schijn te wisselen


Muzikale Hint 6 It wasn't me - Shaggy


* Marc-Marie roept in de tunnel: It's me Marc-Marie
* "You better watch your back before she turn into a killer" Yvon die zo strijdlustig tegen Godzilla vocht, Marc-Marie die haar dood schoot, maar Yvon die terug vocht en Marc-Marie weer dood schoot...
* Say you're gay  Marc-marie die homoseksueel is

Muzikale Hint 7 Op fietse - Skik


* Marc-Marie fietste (maar lottie ook)
* "Want ik wul aal wieder, ik wul alles zien"  Marc-Marie fietste vaak voorop hij wilde al verder....
* "'n koarte hek nie neudig, want ik ken 't hier want a'k dalijk over een slootie gaai dan benk weer terug in NL
Bij het slootje ging de tocht grandioos de fout in.......(niet alleen hint naar mm)
* marc-marie zegt dat hij het leuk vindt om speurtochten te doen

Muzikale Hint 8 Unfinished Sympahty - Massive (Attack)


* het nummer komt van het album BLUE lines.. Marc-marie die altijd blauw hoedje op heeft/spaghettie blue sky
* Day without night---> Hij moest midden in de nacht goat island tv kijken
* Your the book i've opened ---> isa's boekje die hij had gejat en toevallig ook voor haar deur zag liggen toen hij uit de douche kwam

Ik dacht dat elk nummer sloeg op een aflevering. Muzikale hint 7: aflevering 7. Enzovoorts. Vergeef mij als het niet zo is. Maar het lijkt me wel raar dat hints gaan over afleveringen die nog niet op TV zijn geweest... (ten tijde dat het nummer op de radio was)

Overige punten van kritiek: hehe
Marc-Marie vraagt een sigaret om het koffertje voor de schijn te wisselen << dit was niet zijn idee.

* Say you're gay  Marc-marie die homoseksueel is  << droeg Marc-Marie geen trouwring? Van 'n vrouw, dan he ;). Hij droeg iig 'n trouwring! Wie is zijn liefde?

* Day without night---> Hij moest midden in de nacht goat island tv kijken << dat moest iedereen... (behalve Jim, maar ja, als hij mol is... ;)

Let op! Ik vind 't heel cool wat je deed met die hints, maar ik vind het ook heel cool om ze uit te dagen... ;)
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1023 Gepost op: 9-03-2005, 19:51:03 »
Ook heb ik even geprobeerd de muzikale hints te analyseren.. Aangezien dit nogal veel werk is heb ik alleen maar naar Marc-Marie gekeken als potentiele mol en heb dus de muzikale hints niet op yvon of lottie betrokken(misschien ideetje voor iemand anders)

o, maar ik ben al een heel eind met die voor Lottie, hoor. Kijk maar in het topic waar alle hints op een rijtje worden gezet: http://www.wieisdemol.com/topic,14677.0.html. ;)

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1024 Gepost op: 9-03-2005, 19:52:03 »
Thnx voor je reactie en dar ben ik blij om, want dat heb ik nodig je bent toch gefocust op 1 mol en ja dan blijf je niet altijd met beide benen op de grond staan he  ;)
Maargoed, mijn broer draagt ook een trouwring, alleen van opa en oma... ten tweede homohuwelijken zijn hier niet verboden  ;D  en als marc-marie hetero is : wil je met met trouwen ????   (geintje he niet dat ik dadelijk met een huwelijk opgescheept zit  ;) )

met het sigaretje was idd niet zijn idee maar het kan wel een hint richting hem zijn omdat hij het wel deed.....

maar idd ik heb de muzikale hints maar op alle afl betrokken want anders kan ik denk ik voor bijna niemand een normale hint vinden bij de aflevering hahaha
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1025 Gepost op: 9-03-2005, 19:52:04 »
Die hele 9 theorie zie ik niet zo zitten, ik denk dat jullie het net een stapje te ver zoeken. Nummers die in het spel voorkomen blijven optellen, ik denk gewoon niet dat ze zoiets zullen bedenken en dan nog uitzenden. MAW zo'n hint moet nog enigszins leuk zijn ook.

Maar ik zie wel iets in die 18 die MM op zijn kleding heeft.

Uit de getallen van de koffer opdracht:
HIER ZIJN VOO JULLIE GEEN CLOUS OF WEL SOMS...

de R ontbreekt, dit is de 18e letter uit het alfabet. Marc Marie draagt die dus aan via zijn kleding. Ik denk dat dat de hint is die we vrijdag over een week zullen terug zien.

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1026 Gepost op: 9-03-2005, 20:02:29 »
Hallo Sneakiej,

hoewel ik het liever niet doe (MM is ook mijn mol) moet ik je toch corrigeren wat betreft de muzikale hint:

Higher now in the sky; MM de enige die vloog van de overgebleven kandidaten.

LOTTIE heeft helaas ook gevlogen (weet je nog Sander kon er echt niks van maken want ze hadden afgesproken blablabla).

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1027 Gepost op: 9-03-2005, 20:10:10 »
klopt je hebt helemaal gelijk!! thnx voor de opmerking  ::ok::  ik zie dus idd door de bomen het bos niet meer.. misschien toch tijd voor een beetje nachtrust
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1028 Gepost op: 9-03-2005, 21:15:16 »
Ik dacht dat elk nummer sloeg op een aflevering. Muzikale hint 7: aflevering 7. Enzovoorts. Vergeef mij als het niet zo is. Maar het lijkt me wel raar dat hints gaan over afleveringen die nog niet op TV zijn geweest... (ten tijde dat het nummer op de radio was)


Volgens mij was het tijdens de Portugal serie ook zo dat er muzikale hints bij waren die sloegen op afl die pas later werden uitgezonden. Het is volgens mij sws niet zo dat muz. h. 7 bij afl 7 hoort, ze kunnen in principe op alle afl worden betrokken.
MSI : Mole Scene Investigation

Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1029 Gepost op: 9-03-2005, 21:24:10 »
Die hele 9 theorie zie ik niet zo zitten, ik denk dat jullie het net een stapje te ver zoeken. Nummers die in het spel voorkomen blijven optellen, ik denk gewoon niet dat ze zoiets zullen bedenken en dan nog uitzenden. MAW zo'n hint moet nog enigszins leuk zijn ook
hget is toch niet de eerste keer dat ze dit doen hoor...
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1030 Gepost op: 9-03-2005, 22:11:10 »
hget is toch niet de eerste keer dat ze dit doen hoor...

psies :) de portugal serie stond ook vol met van die hints. neem nou de cijfers die je opmoest tellen, een nummer uit john zn id kaart, en dan cijfers vormden omgerekend het woord  bushalte, bushalte was de opdracht waar bij de bus bij de boom moest worden geparkeerd die john en george moesten omhakken. in die boom stond een G gekerfd. dat was de hint :)
ver zoeken is zo gek nog niet
dennis for mole !

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1031 Gepost op: 9-03-2005, 22:41:02 »
Maar dat is niet ver zoeken, dat is gewoon goed kijken (die G in die boom dan). Ik ben zelf ook niet zo van al die theorien (wel heel goed bedacht allemaal), maar meer van de 'harde feiten'. Was het nou maar vrijdag, dan weten we EIN-DE-LIJK dat Marc-Marie de mol is  :P
I got that tunnel vision going through my  head

Offline juudith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1032 Gepost op: 9-03-2005, 22:47:12 »
Eigenlijk weten WIJ dat allang  ;) (de MM-clan)

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1033 Gepost op: 9-03-2005, 22:47:42 »
als hij het niet is ga ik gewoon hard op mijn bek voor heel de klas hahahah
maar dat heb ik er voor over hoor....
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1034 Gepost op: 10-03-2005, 08:42:45 »
Alle hints leiden gewoon naar Marc-Marie lijkt me. Soms zijn de hints zelf wel wat duidelijk, maar MM is de hele serie al heel duidelijk.

Die Ten CC hint, je kunt ook nog tien bij CC optellen, dan krijg je 13-13, wat ook MM is. Die 2000-oplossing had ik nog helemaal niet door.

Dan heb je nog telkens die 18-81 hints. De naam van Lottie opgeteld is trouwens ook 81. De naam van Marc-Marie opgeteld is ook 81 trouwens! En hij heeft 9 letters. Dubbele mol is dus ook nog niet zo gek. Maar nu ga ik gewoon voor MM. Vooral die Ten CC hint is heel goed, onmiskenbaar bijna.


Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1035 Gepost op: 10-03-2005, 10:43:28 »
Ik lag gisteravond in bed nog eens alle mollenstreken van Marc-Marie op te noemen tegen manlief (die ervan overtuigd is dat het Lottie OF Yvon is... lekker makkelijk  :P) en ik kon niet anders bedenken dat ik toch gelijk moet krijgen, dat Marc-Marie de mol MOET zijn. Ik heb manlief ook vriendelijk verzocht geen commentaar te geven als hij het toch niet zou zijn (kan het me NIET voorstellen, maar toch), hij kan dan zoooo gemeen doen  >:D  ;) maar dat gaat denk ik niet lukken. Anyways, ik ben en blijf overtuigd van Marc-Marie als mol en niets of niemand kan mij er vanaf brengen!

 ::zwaai::

Edit: manlief heeft dit gelezen en weet nu ineens wél wie volgens hem de mol moet zijn... Lottie  ::ohno:: hij is overigens blij als de mol is afgelopen... kent iemand dit gevoel bij de partner?? Heb ik eindelijk ook eens een hobby, is het nog niet goed  :P ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 10-03-2005, 10:46:33 door limone »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1036 Gepost op: 10-03-2005, 10:53:34 »
Beste Limone,

Ik moet me hier helaas bij aansluiten, ook mijn man snapt er helemaal niets van vind ons niet goed bij ons hoofd, maakt ook steeds opmerkingen van het is MM niet, en zal er dat ook zeker inpeperen als idd morgenavond blijkt dat MM niet de mol is :\'(

(overigens zegt hij steeds op vrijdagavond; "oh ja, die flauwekul van wie is de snol komt weer". ::niet-ok::  :o

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1037 Gepost op: 10-03-2005, 11:00:49 »
Gelukkig is mijn man dan niet de enige Neanderthaler op deze aardkloot  ;)

Het idee dat ik ga chatten, alles opschrijf tijdens de uitzending, vaak de aflevering opnieuw bekijk, hints opspeur en posten op het forum vindt hij 'niet normaal' en soms 'bij het zieke af' (ik ben volgens hem verslaafd  ???  ???  ???... nee toch  ::ohno::    ::jaja:: ;))
I got that tunnel vision going through my  head

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1038 Gepost op: 10-03-2005, 11:08:13 »
Nee, hoor wij zijn helemaal niet verslaafd  ::rofl::

Wij kunnen gewoon een goed onderscheid maken tussen goede en slechte programma's.  ::vergroot::

En gezien het aantal forummers zijn wij echt niet de enige  ::trots::

Offline aless039

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • vergeet mij niet voor MFD uitnodiging!!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1039 Gepost op: 10-03-2005, 11:17:29 »
Die van 10 CC = MM is van mij, maar als je 10 CC als naam bekijkt slaat dat ook weer op een man. Als je weet waarom die band 10 cc heet begrijp je dat. (I'm not in love; heeft die MM een partner eigenlijk, kan dat nergens vinden)
Massive Attack/Unfinished Sympathy denk ik ook gewoon naar de titel kijken. Niets van de hele tekst er bij halen. Gewoon naar de feiten kijken haal je ze er ook uit. Net als met dat liedje van de fiets. De mol zat op de fiets, niets meer en niets minder denk ik.
Dat van die ogen vind ik ook nog steeds sterk gevonden.
Ik verheug me al op de uitzending waarin ze laten zien wat de mol allemaal gedaan heeft. Dat is altijd lachen. Laten we hopen dat t echt MM (twijfelen we nog??!!)is dan is die uitzending hylarisch denk ik.
Groeten aan iedereen, geniet ze morgen