Auteur Topic: Wie is de Mol? in de media  (gelezen 308629 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #180 Gepost op: 15-01-2016, 10:52:45 »
Ik ben inderdaad bang dat de pot (bijna) leeg gaat maar waarom? Dan heb je de macht over de test maar daar heb je het meeste aan als je zeker denkt te weten wie de mol is en alle anderen dat ook doen. Dan kun je de vragen die je niet weet schrappen. Maar mij lijkt het sterk dat die situatie er nu al ia.

Als je onzeker bent, hoe bepaal je dan welke vragen je schrapt? Misschien schrap je wel vragen die je eigenlijk goed had?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #181 Gepost op: 15-01-2016, 11:03:38 »
Ik ben inderdaad bang dat de pot (bijna) leeg gaat maar waarom? Dan heb je de macht over de test maar daar heb je het meeste aan als je zeker denkt te weten wie de mol is en alle anderen dat ook doen. Dan kun je de vragen die je niet weet schrappen. Maar mij lijkt het sterk dat die situatie er nu al ia.

Als je onzeker bent, hoe bepaal je dan welke vragen je schrapt? Misschien schrap je wel vragen die je eigenlijk goed had?

Ik zou zoveel mogelijk vragen schrappen die de kandidaten apart behandelen.

De Mol is
* Een man
* Een vrouw

Daar heb je altijd een grip op je kansen om de vraag juist te hebben. Als vrouwelijke kandidaat heb je 3/8 kans dat een vrouw de Mol is tegenover 5/8 voor een man. Dus het is het wel waard om op die vraag 'man' in te vullen en die vraag ook te laten staan.

Ik zou dus vooral vragen weg doen die elke kandidaat in een apart antwoord stoppen en dan voornamelijk kledijvragen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #182 Gepost op: 15-01-2016, 11:20:29 »
Een minuut uit aflevering 3

http://wieisdemol.avrotros.nl/player/video/widm-seizoen-16-1-minuut-aflevering-3/

2 keer zegt Art 'de Mol' en 2 keer is Klaas in beeld. Je zou zo stilaan beginnen denken dat ze het er om doen.

Bleh. Stomme opdracht en hoi Klaasmol

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #183 Gepost op: 15-01-2016, 11:42:31 »
Het ergste wat kan gebeuren is dat Klaas de pot leegtrekt en dan de vragen 4, 5, 12, 13 en 15 kiest.
>:D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #184 Gepost op: 15-01-2016, 11:46:30 »
Het ergste wat kan gebeuren is dat Klaas de pot leegtrekt en dan de vragen 4, 5, 12, 13 en 15 kiest.
>:D

 ::rofl::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #185 Gepost op: 15-01-2016, 11:56:23 »
Ik vind het overigens niet per se een opdracht voor de mol. Er zullen genoeg kandidaten zijn die graag door willen naar de volgende ronde. Als ik mee zou doen als kandidaat zou ik ook de pot leegtrekken om door te mogen ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #186 Gepost op: 15-01-2016, 11:59:18 »
Net nog even de vooruitblik bekeken van vorige week.

Ik vermoed dat het een veiling zonder opbod is waarbij iedereen het bedrag invult dat hij/zij wil geven en waarbij het unieke hoogste bod wint.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #187 Gepost op: 15-01-2016, 12:12:57 »
Ik vermoed dat het een veiling zonder opbod is waarbij iedereen het bedrag invult dat hij/zij wil geven en waarbij het unieke hoogste bod wint.

...en dat dan het totale opgetelde bedrag verloren gaat.
>:D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #188 Gepost op: 15-01-2016, 12:16:19 »
...en dat dan het totale opgetelde bedrag verloren gaat.
>:D

9 kandidaten die gemiddeld allemaal wel 1000 euro zullen bieden... Dat wordt een stevig minbedrag. ;D

Offline belg

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #189 Gepost op: 15-01-2016, 12:16:43 »
Wat een stomme twist hebben ze nu weer bedacht!
Hoe kun je nu degelijk spreiden? Je zal maar de pech hebben dat net de vragen die je op de goede mol hebt ingevuld worden geschrapt.
En de pot zal wel weer zo goed als leeg gaan zonder dat de mol daar veel voor hoeft te doen.


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #190 Gepost op: 15-01-2016, 12:22:17 »
Ik vind een zo'n opdracht in een seizoen eigenlijk wel leuk. Het brengt naar mijn mening wel weer wat vernieuwing en spanning. Al zou ik t zeker niet willen dat zoiets vaker in een seizoen gebeurt. Een keer vind ik geen probleem

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #191 Gepost op: 15-01-2016, 12:48:33 »
Ik ben inderdaad bang dat de pot (bijna) leeg gaat maar waarom? Dan heb je de macht over de test maar daar heb je het meeste aan als je zeker denkt te weten wie de mol is en alle anderen dat ook doen. Dan kun je de vragen die je niet weet schrappen. Maar mij lijkt het sterk dat die situatie er nu al ia.

Als je onzeker bent, hoe bepaal je dan welke vragen je schrapt? Misschien schrap je wel vragen die je eigenlijk goed had?
Ik ben het hier helemaal mee eens. Voor hetzelfde geld betaal je veel geld maar kies je totaal verkeerd. Nonsense opdracht. Maar gaat inderdaad zeker veel geld kosten, ja, en schopt de test in de war (en onze Wie zit op wie-methode) zodat een Annemieke die op Klaas zit toch opeens exit kan zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #192 Gepost op: 15-01-2016, 12:57:56 »
Omdat je geen garantie hebt, dat je er voordeel uit kan halen, denk ik dat het best wel een interessante opdracht kan worden. Wie gaan er allemaal bieden voor macht, waar ze maar zeer weinig aan hebben? Voor vrijstellingen en jokers, zou ik zelf de pot leegmaken, maar hier zou ik zelf misschien €100 voor geven. Stiekem hoop ik er op dat ze gezamenlijk een Dick Jol doen ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #193 Gepost op: 15-01-2016, 13:08:50 »
Omdat je geen garantie hebt, dat je er voordeel uit kan halen, denk ik dat het best wel een interessante opdracht kan worden. Wie gaan er allemaal bieden voor macht, waar ze maar zeer weinig aan hebben? Voor vrijstellingen en jokers, zou ik zelf de pot leegmaken, maar hier zou ik zelf misschien €100 voor geven. Stiekem hoop ik er op dat ze gezamenlijk een Dick Jol doen ;)

Veel zal er vanaf hangen hoe openbaar de resultaten zijn op het einde. Als op het einde iedereen weet van elkaar hoeveel er werd geboden dan zou je als nepmol toch graag een reusachtig bedrag invullen.

Met die gedachte verwacht ik van Marjolein dat ze toch een stevig bedrag invult op haar kaartje.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #194 Gepost op: 15-01-2016, 14:44:48 »
Ik vind het een interessante twist :D Leuk, omdat het vernieuwend is. De eerste keer 'geen scherm zien' was bijvoorbeeld heel tof, maar nu is dat een beetje makkelijk geworden :-X Dus hopelijk komt deze twist verder niet meer terug.

Waarom een kandidaat hier baat bij zou kunnen hebben, is omdat alle kandidaten spreiden. De kandidaat met de macht kan nu plannen om z'n vragen 5/5/5 te verdelen, terwijl andere kandidaten heel raar tactisch moeten gaan worden om er voor te zorgen dat ze op al hun mollen genoeg spreiden. (Dat is wel een beetje oneerlijk, ja.)
...óf niet!

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #195 Gepost op: 15-01-2016, 14:47:01 »
Ik vind het een interessante twist :D Leuk, omdat het vernieuwend is. De eerste keer 'geen scherm zien' was bijvoorbeeld heel tof, maar nu is dat een beetje makkelijk geworden :-X Dus hopelijk komt deze twist verder niet meer terug.

Waarom een kandidaat hier baat bij zou kunnen hebben, is omdat alle kandidaten spreiden. De kandidaat met de macht kan nu plannen om z'n vragen 5/5/5 te verdelen, terwijl andere kandidaten heel raar tactisch moeten gaan worden om er voor te zorgen dat ze op al hun mollen genoeg spreiden. (Dat is wel een beetje oneerlijk, ja.)

Dit wordt dan wel heel interessant, omdat op deze manier letterlijk iedereen (behalve de mol natuurlijk) eruit kan gaan.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #196 Gepost op: 15-01-2016, 14:50:45 »
Link

Art over WIDM in Gijs 2.0
Aan het eind van dat fragment wordt hij geconfronteerd met de Klaas-hint (waar hij uiteraard niet op in gaat)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #197 Gepost op: 15-01-2016, 14:54:50 »
Stiekem hoop ik er op dat ze gezamenlijk een Dick Jol doen ;)

Ik hoop dat er een paar Dick Jollen zullen opstaan. Dit is gewoon de veiling terug, maar met een nare uitwerking op de test. En natuurlijk zal de pot leeggetrokkken worden ongeacht of er wel of geen Dick Jol tussen zit. Maar nieuw is enkel het wegstrepen van vijf vragen. Dat worden dure groepsjokers zo je wilt..
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #198 Gepost op: 15-01-2016, 15:17:40 »
Dit spel drijft meer en meer af van zijn oorsprong. Was het eerst nog de mol die opdrachten deed mislukken, nu brengt hij er geld ín en zijn de kandidaten verdacht. Want ja de mol wil vertrouwen kweken ??? Ik voel me een beetje bedrogen door aflevering 1, de mol wordt expres op een plek gezet om geld te verdienen, dat verwacht je toch niet? Hoe kunnen we Klaas dan nog verdenken?
En dan die potleegtrekopdrachten, het gaat erom dat je geld ín de pot kan spelen, toch niet eruit? Kandidaten die baat hebben bij het leegspelen van de pot, ik ben ff de weg kwijt en ik snap niet veel meer van het programma in zijn huidige opzet.

Offline MolDaan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #199 Gepost op: 15-01-2016, 15:43:58 »
Joeri is op Q-Music geweest met de kloosterhint:
http://www.qmusic.nl/nieuws/de-mol-is-ontmaskerd