Poll

Wie is de Mol?

Kees
26 (38.2%)
Case
12 (17.6%)
tolisdemol
11 (16.2%)
LION -> MOL
1 (1.5%)
keeskipikhebje
4 (5.9%)
de gouden Mol
0 (0%)
Paulien
14 (20.6%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 144385 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #340 Gepost op: 29-01-2013, 16:43:39 »
Blijf nog steeds bij Kees, met als 2e verdachte de bange passieve Zarayda.

Tja. Lastig om met harde argumenten te komen waarom Zarayda het niet kan zijn.
Het enige wat me dan echt wel zou storen is dat de mol dit jaar als tactiek 'de angsthaas' zou hebben gekozen. Dat verhaal wordt toch wel wat flauw na een aflevering of 2-3 molse acties bespreken.

Hier heb ik niks gedaan omdat ik deed alsof ik niet durfde. Hier heb ik niet gesprongen omdat ik dat zogenaamd niet durfde. Daar heb ik Paulien misleid door te doen alsof ik bang was..  ::)

Ik denk dat één van de factoren die alle mollen (in meer of mindere mate..) wel gemeenschappelijk hadden juist het feit was dat ze niet bang waren - al dan niet gespeeld. Het geeft je namelijk veel meer ruimte om te mollen.. Als je continu dingen blokkeert zogenaamd vanuit angst kan je sws aan bepaalde spellen al niet meer meedoen tenzij je erg op wilt vallen.

Als je het subtieler speelt zoals bijvoorbeeld Paulien zou doen, heb je nog alle ruimte maar kan je soms ook kiezen iets niet te doen zonder dat het al te veel opvalt. Dat maakt bijvoorbeeld bepaalde inschattingen door kandidaten veel lastiger en levert dus weer meer sabotagekansen op.

Dus puur vanuit molverhaal en sabotagemogelijkheden zou ik dit geen interessante noch leuke tactiek vinden. Is ze daarmee onmogelijk als mol, nee dat niet. Maar of het een aantrekkelijk molverhaal wordt aan het einde is weer een ander verhaal mijns inziens.  ::ohno::

Ik ga nog steeds voor Kees en Paulien voor nu.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #341 Gepost op: 29-01-2013, 18:13:05 »
Molloten en de mol zijn soms net Nederlanders en het weer. Wat het ook is, het is nooit goed.

Als die de mol is dan heeft hij/zij te opzichtig gemold, hij/zij kan de mol niet zijn want ze molt niet genoeg, hij/zij is te passief.

Ik zie deze discussies elk jaar weer terugkomen en ik denk dat we het er wel over eens moeten zijn dat iedereen een eigen voorkeur heeft qua mol, dat een mol niet jaarlijks dezelfde tactiek kan toepassen; de angsthaas hebben we zover ik weet nog niet gehad. Daarnaast hebben we allemaal (ja ik ook) een soort beeld van een übermol in ons hoofd die in elke opdracht wel iets weet te sabboteren of geld weet weg te moffelen, maar realiteit is dat de mol in een groep zich verplaatst en daarin ook afhankelijk is van het handelen van de groep. Hoe voorspelbaar een groep ook kan zijn, in dit spelletje kunnen ze door alle mindfucking toch net voor een andere tactiek kiezen dan van te voren wordt besproken of bedacht.
Ik bedoel hoeveel discussies hebben we vorig jaar over AM gehad. Ik vond haar persoonlijk ook niet de meest toffe mol die we ooit hebben gehad voornamelijk door het gebrek aan molacties. De groep zorgde er zelf ook vaak al voor dat een opdracht in het 100 liep.

Oké samenvattend : Laat de übermol los, iedere deelnemer heeft het recht om de mol te kunnen zijn, welke tactiek ze ook kiezen. Als ze op die manier geld uit de pot houden dat is immers het doel van de mol dan voldoen ze aan hun 'rol'.

Ik verdenk op de een of andere onlogische manier Carolien op het moment, maar dat geld zit me toch wel erg dwars, om weer On-topic te komen

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #342 Gepost op: 29-01-2013, 18:44:38 »
George, door velen hier geroemd, vergrootte zijn angst en verbazing uit als moleigenschappen. Dus slaat nergens op als jullie nu gaan zeggen dat een goede mol dat niet zou doen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #343 Gepost op: 29-01-2013, 19:03:45 »
George, door velen hier geroemd, vergrootte zijn angst en verbazing uit als moleigenschappen. Dus slaat nergens op als jullie nu gaan zeggen dat een goede mol dat niet zou doen.

Hij vergrootte zijn angst maar ging juist met die hoogtevrees de opdrachten wél doen (op de Varosa dam en later ook bij het afdalen in één van de laatste opdrachten bijvoorbeeld).
Hij deed dat dus juist om hiermee te spelen en mensen psychologisch in de war te maken. Hij hield bovendien zijn opties tot saboteren hiermee volledig open.

Zarayda doet dit helemaal niet, ze zou als mol die angst alleen gebruiken om opdrachten niet te doen. Dat is een behoorlijk verschil.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #344 Gepost op: 29-01-2013, 22:45:26 »

Carolien (gestemd) of toch Kees ... 

 *Goede argumentatie  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2013, 23:00:32 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #345 Gepost op: 30-01-2013, 10:57:33 »
Carolien (gestemd) of toch Kees ... 

Waarom Carolien?  ???
Misschien geeft zij minder weg qua 'uitdrukkingen' kennelijk (?)
Dat was echter ook zo bij Tim vorig jaar?
(En daar was mijns inziens meer voor te zeggen qua 'sabotages').
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #346 Gepost op: 30-01-2013, 16:06:36 »
Waarom Carolien?  ???
Misschien geeft zij minder weg qua 'uitdrukkingen' kennelijk (?)

Exact! Ik houd geloof in mijn eigen methode.  ::vergroot:: Daaruit zijn nu Kees en (opvallend misschien) Carolien overgebleven. (Paulien is nog een soort backup voor als Kees en Carolien beide zouden afvallen, maar ze is toch eigenlijk al erg onwaarschijnlijk)

Dat was echter ook zo bij Tim vorig jaar?
(En daar was mijns inziens meer voor te zeggen qua 'sabotages').

Correct, sommige kandidaten geven heel weinig weg. Tim vorig jaar, maar ook Jan Kooijman het jaar daarvoor. Wat je stelt zou natuurlijk dit seizoen net zo goed voor Kees kunnen gelden. Sterker nog, net als bij Tim Kamps lijkt bij Kees momenteel alles zo perfect te kloppen, dat het al bijna te obvious is.

Hoeveel 'sabotages' waren er van Anne-Marie in de eerste vier afleveringen vorig jaar? Ik bedoel maar, dat zegt duidelijk vrij weinig.

Kees heeft al sinds aflevering 1 'dingetjes' die mij het gevoel geven dat hij kandidaat is, maar het blijft allemaal zonder duidelijke indicatoren. Opmerkingen en akties die daarbij horen zijn ook allemaal dubbel uit te leggen (nog een overeenkomst met Tim Kamps). Daarmee blijft hij wel verdacht en mogelijk als Mol.

Wat opvalt aan Carolien zijn haar uitbundige (overdreven?) reacties bij de executies. Hetzelfde na het 'afvallen' van Tim in aflevering 3 en ook weer op het veilig zijn van Tim in aflevering 4. Hier leek ze zelfs meer opgelucht over dan over het zelf veilig zijn! Het kan allemaal echt zijn (ik heb natuurlijk gaan baseline van haar), maar het ligt er allemaal zo dik bovenop... en als ik dan verder nog niks overtuigends heb waargenomen dat erop duidt dat ze kandidaat is...

Het enige wat echt tegen haar spreekt is die € 1000,- van de laseropdracht! Afgezien daarvan heeft ze, waar het niet nodig was, nauwelijks geld in de pot gebracht. Mogelijk is ze door het groepsproces tegen wil en dank in die laatste positie gekomen. Het is veel geld, maar als zij als Mol de cover van een fanatieke kandidaat hanteert die wil 'verdelen en heersen', dan past het dan maar laten slagen van de opdracht beter in dat patroon en ben je in ieder geval niet meteen vanaf dag 3 in de picture zoals Anne-Marie vorig seizoen.
Op zoek naar een verklaring is het maar een theorie, he  ;)

Alles afwegend is het een klein verschil, maar toch neig ik momenteel naar Carolien. Naast het feit dat ik haar ondertussen ook wel leuker zou vinden als Mol (en gezien de verdenkingen ook verrassender).
« Laatst bewerkt op: 30-01-2013, 23:39:23 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #347 Gepost op: 30-01-2013, 22:14:24 »
Grappig dat Tania vorige week nog flink verdacht werd en nu niet meer. Was ze zo kandidaatachtig vorige aflevering?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #348 Gepost op: 30-01-2013, 23:11:42 »
Grappig dat Tania vorige week nog flink verdacht werd en nu niet meer. Was ze zo kandidaatachtig vorige aflevering?
Ik zal even voor mezelf spreken, ik vond dat wel meevallen. Maar voor mijn gevoel kan ik er gewoon niet meer onder uit dat Kees de mol is.

Dan maar hopen op een Tim-momentje...
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #349 Gepost op: 30-01-2013, 23:32:55 »
Kees. Ik ben definitief uit de Tania-tunnel.

Grappig dat Tania vorige week nog flink verdacht werd en nu niet meer. Was ze zo kandidaatachtig vorige aflevering?
Ze deed duidelijk haar best bij de watervalopdracht, terwijl ze daar makkelijk voor een eurootje of honderd minder had kunnen zorgen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #350 Gepost op: 31-01-2013, 00:20:25 »
Hoeveel 'sabotages' waren er van Anne-Marie in de eerste vier afleveringen vorig jaar? Ik bedoel maar, dat zegt duidelijk vrij weinig.

Anne-Marie was wel een geval apart natuurlijk omdat er vanaf bijna dag 1 zoveel mensen op haar zaten dat ze erg weinig beweegruimte had als mol.  ;)

Als je kijkt naar de voorgaande mollen kan je toch wel stellen dat ze na 3 afleveringen op zijn minst wel ergens gesaboteerd hebben. De één duidelijker dan de ander. Maar gezien de 'feiten' (zoals het mogelijk verdwenen geld oa) ga ik ze zeker wel van uit dat dat ook hier gebeurd is.  :)

Voor wat betreft Carolien, ik zie in haar gedrag niets dan kandidaats eerlijk gezegd  - gezichtsuitdrukkingen/overacting etc daargelaten. Ik denk niet dat de mol een dergelijke show zou maken van het vertrek van Tim, of zijn terugkomst. Het enige doel dat ik daarvoor zou zien zou zijn om de kijker op een verkeerd been te zetten. Maar dat kan ze ook wel doen door iets minder omslachtig erop te reageren dan ze doet. Het enige wat ze ermee bereikt is dat Tim haar nu ook verdenkt (naast alle anderen bij wie ze kennelijk hoog op de lijst staat). Niet erg effectief als mol zijnde mijns inziens waar haar taak vooral is de kandidaten om de tuin te leiden..

Voor wat betreft dat alles wel erg goed past bij Kees - ja dat is ook meteen het enige punt waardoor ik momenteel twijfels blijf houden bij hem.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #351 Gepost op: 31-01-2013, 00:46:19 »
Voor wat betreft Carolien, ik zie in haar gedrag niets dan kandidaats eerlijk gezegd  - gezichtsuitdrukkingen/overacting etc daargelaten.

Ik begrijp je beeld van Carolien volkomen. Ik had precies hetzelfde, totdat ik na het analyseren van aflevering 3 de balans van mijn notities (waarnemingen) ging opmaken. Ik vond het zelf ook wel verrassend. Het kan ook echt twee kanten op, dat maakt het dan wel weer extra interessant.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #352 Gepost op: 31-01-2013, 09:16:13 »
Mol top 3 van dit moment:
1. Daniel
2. Paulien
3. Kees

Mijne ook. Alleen dat Tim op Paulien zat (en waarschijnlijk) een rood scherm kreeg, doet mij twijfelen. Ook het vele geld binnenhalen van Daniel doet mij twijfelen.

Maar het is sowieso 1 van deze 3.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #353 Gepost op: 31-01-2013, 21:16:42 »
Kees, Tania en Tim.

De rest acht ik onwaarschijnlijker dan dit trio. Kees is serieus in mijn achting gestegen, die is de laatste paar afleveringen steeds opzichtiger aan het mollen.

Tania, die geloof ik nooit op haar woord.

En Tim, die heb ik geloof ik vastgeprent als potentiële Mol, had ik ook als eerste Mol. Op zich is dat niet goed maar is zie wel waarom. Hij is en blijft erg verdacht doen. Het enige dat me stoort is dat hij na die vreemde executie nog altijd op nr 1 staat op de officiële site. Niet vergeten, Kees staat daar nu al op nr. 2. Als een van beiden het toch is vind ik wel dat ze in het vervolg maar moeten stoppen met dat pollsysteem. Het neemt voor mij persoonlijk een bepaalde spanning weg. Het zou toch veel leuker zijn als we die voorspellingen niet zouden kennen.

Wat wel sterk is, Tim zakte op het forum van de absolute nr. 1 positie naar de laatste plaats in het aantal verdenkingen. Zou wel grappig zijn als nu net Kees, onze leider der Mollen eruit vliegt en het toch Tim is, haha. Stel je dat eens voor! >:D ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #354 Gepost op: 31-01-2013, 21:44:28 »
Er kan weer gestemd worden. ::joehoe::

Online Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #355 Gepost op: 31-01-2013, 22:08:39 »
Ik blijf stug volhouden dat Paulien de mol is. Als dat klopt, dan heb ik het tenminste eindelijk een keer goed vanaf aflevering 0 ::rofl::

Behalve Paulien kan alleen Kees het in mijn ogen nog zijn, de rest is het allemaal om allerlei redenen niet.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #356 Gepost op: 31-01-2013, 22:11:57 »
Ik blijf stug volhouden dat Paulien de mol is. Als dat klopt, dan heb ik het tenminste eindelijk een keer goed vanaf aflevering 0 ::rofl::

Behalve Paulien kan alleen Kees het in mijn ogen nog zijn, de rest is het allemaal om allerlei redenen niet.

Ik heb helemaal hetzelfde gevoel, daarbij zou ik het niet tof vinden moest Kees de mol zijn, dusja Paulien lijkt de oplossing. Deze aflevering was wel erg verwarrend, maar blijf ook volhouden  :)

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #357 Gepost op: 31-01-2013, 22:13:56 »
Het stomme is, dat ik geen flauw idee meer heb. Tegen iedereen en voor iedereen zijn de nodige zaken te bedenken waarom die persoon wel of niet de mol is/kan zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #358 Gepost op: 31-01-2013, 22:15:50 »
Ik zie geen enkele reden om af te wijken van Kees hij is op consistente manier verdacht. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij consistent aan het mollen is, maar er zit een eenduidige lijn in zijn gedrag en acties. Bij de overige kandidaten fluctueerd het gedrag te veel.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #359 Gepost op: 31-01-2013, 22:18:09 »
Ik ga nog steeds voor Kees. In elke aflevering zie ik minstens drie verdachte acties. Het plaatje klopt gewoon. Als hij eruit vliegt, eet ik mijn joker op. En mijn molmappen erbij.