Auteur Topic: Aflevering 1 - Lezen en schrijven  (gelezen 149491 keer)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #80 Gepost op: 1-01-2015, 23:18:02 »
Op het shirt van Chris ;'First in charge '

Offline Kwelder

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #81 Gepost op: 1-01-2015, 23:18:16 »
Dit dus.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #82 Gepost op: 1-01-2015, 23:19:04 »
Ik zag een shot van Chris, waarbij naast hem C15 op de muur stond. Misschien betekent het niks, maar het is wel erg toevallig dat dit het 15e seizoen is, en er een C voor de 15 staat.. Ik zeg verder niks  :)

Later zijn ook een B, een A1 en een A?2? in beeld. Denk dat het gaat om een combinatie van verdiepingen/vleugels van het gebouw.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Kwelder

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #83 Gepost op: 1-01-2015, 23:20:42 »
Later zijn ook een B, een A1 en een A?2? in beeld. Denk dat het gaat om een combinatie van verdiepingen/vleugels van het gebouw.
Ja, dat had ik ook gezien. Maar Chris blijft hier bewust even bijstaan, en het komt wel erg duidelijk in beeld.. (Tunnelvisie :D)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #84 Gepost op: 1-01-2015, 23:21:06 »
Wat ik me afvraag. In die promo's enz kwamen steeds beelden van Ajouad die een puzzel compleet door elkaar heeft gegooid oid en ook nog een shot in een bus met dingen over molboekjes. Misschien heb ik zitten slapen, maar hier is toch niets van teruggekomen? (of waren dit extra beelden die in moltalk zijn uitgezonden toevallig?)

Offline Wippie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #85 Gepost op: 1-01-2015, 23:22:06 »
Het shirt van Chris:
Alamo, Nevada is bekend vanwege Area 51. De mol kan gezien worden als de alien in de groep.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #86 Gepost op: 1-01-2015, 23:25:22 »
Alamo, Nevada

= Aaa, van de mol

Offline markboots

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #87 Gepost op: 1-01-2015, 23:33:11 »
Chris lijkt me niet de mol, hij stelde op het station voor om naar het laatste perron te gaan. Daar waren alleen maar vrijstellingen; niet interessant voor de mol.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #88 Gepost op: 1-01-2015, 23:35:53 »
Ik denk dat ze die hele derde puzzel opdracht eruit hebben geknipt  ::vergroot::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #89 Gepost op: 1-01-2015, 23:42:32 »
Dat hele jokergedoe van Viktor en Marlijn vind ik maar vreemd hoor.
Viktor wilt per se de sleutel van die kamer -  ??? Ik zou als Mol niet die kamer willen hebben, betrokken zijn bij een dealtje zorgt per definitie voor een verdenking, op z'n minst val je op.
Viktor vindt geen jokers - wat mij betreft niet verdacht.
Viktor vertelt dat er geen jokers zijn - wat mij betreft niet verdacht.
Marlijn gaat kijken en vindt wél jokers - wat mij betreft verdacht noch onverdacht
Marlijn vertelt dat ze jokers heeft gevonden - huh? Waarom? Ze kan ze in haar eigen zak steken, dan heeft ze er twee ipv één? Redelijk verdacht
Viktor zegt Marlijn dat mocht hij de Mol zijn, er geen voordeel aan zit ze niet te vinden - wat mij betreft waar..

Dus als er al iets verdacht is, is het Marlijn die vertelt dat ze de jokers heeft gevonden. Viktor doet vreemd door een specifieke sleutel te vinden, maar ik kan dat niet koppelen aan molgedrag.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #90 Gepost op: 1-01-2015, 23:55:36 »
De titel van aflevering 1 was "lezen en schrijven".

Ik vermoed eigenlijk dat deze titel te maken heeft met de briefjes die de Mol schreef. Maar dan zou de Mol de briefjes ook moeten LEZEN, de titel is immers "LEZEN en schrijven".
Er zijn maar vier kandidaten geweest die in het hotel een briefje van de Mol lazen:

  • Martine en Margriet
  • Victor en Marlijn

Is de Mol dus wellicht één van die vier?
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Mit

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #91 Gepost op: 1-01-2015, 23:56:33 »
Haar verdenk ik ook, maar minder. Ook vind ik het bondje van Marlijn met Rick wel iet verder gaan dan gewoon een bondje: Dat gelach en gekus bij de executie, bijna twee verliefde pubertjes

Jij zegt het en ik dacht het. Leek wel of ze aan het flirten was en die zoen was onverwacht lol. Dan in het voorstukje van volgende aflevering zie je haar met een envelop en Rick met alleen een handoek om ze middel half hangend uit de badkamer. Hoop dat ze vrouw niet al te jaloers is  :-X

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #92 Gepost op: 1-01-2015, 23:58:08 »
Het wel of niet tonen van het mollogo verschilde veel, dus daar kan volgens mij niks uit worden gehaald, maar dit kan toch niet per ongeluk zijn gegaan?

Je zou het denken.. Maar in 2013 waren er een paar spelfouten gemaakt, toen dacht ook iedereen dit kan niet per ongeluk zijn gegaan... Helaas waren het echt gemaakte fouten.. Snap sowieso niet dat ze met een enorm mollogo op de laptop alsnog het beeld gaan spiegelen.. Met een klein HP logo onderin zou het nog wel onopvallend te zien zijn, maar nu is het beetje ' knullig' ..

Voor de rest zag de montage er weer super uit!! Alleen vond het beetje uit elkaar getrokken beeld van de gebouwen beetje vaag...  :-\\
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #93 Gepost op: 2-01-2015, 00:00:13 »
Jij zegt het en ik dacht het. Leek wel of ze aan het flirten was en die zoen was onverwacht lol. Dan in het voorstukje van volgende aflevering zie je haar met een envelop en Rick met alleen een handoek om ze middel half hangend uit de badkamer. Hoop dat ze vrouw niet al te jaloers is  :-X
Hij heeft geen vrouw.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #94 Gepost op: 2-01-2015, 00:01:55 »
Hij heeft geen vrouw.

was just kidding maar als hij single is, please continue  >:D
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 00:08:54 door Mit »

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #95 Gepost op: 2-01-2015, 00:14:47 »
was just kidding maar als hij single is, please continue  >:D
sorry hij is gay

Offline Lesterharmony

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #96 Gepost op: 2-01-2015, 00:15:29 »
Nou daar zat ik weer hoor! Vol adrenaline voor de buis, HET moment waar je het hele jaar naar uit kijkt. En wat was ie weer top!  ::vergroot:: De echte WIDM kriebels begonnen vanaf moment 1 weer op te dagen.

Mijn opvattingen na het zien van de reguliere uitzending, here we go:

- Ajouad vindt vrijwel direct de vrijstellingen. Volgens velen vreemd, maar naar mijn idee heeft hij deze daadwerkelijk op eigen houtje gevonden. Nadat Chris m meenam naar t verste perron, was de persoon met de vrijstellingen eigenlijk de eerste persoon die aan Ajouad's looppad zat. Juist daarom lijkt me het niet raar dat hij m ook herkent. Het is de allereerste persoon die je gaat observeren dus dit doe je ook heel nauwkeurig. Ik kan me voorstellen dat in het verloop van het spel je dat minder nauwkeurig gaat doen ook ivm tijd.

- Ajouad maakt aan Art bekend dat hij de vrijstellingen heeft. Verdacht? Nehhh ook hier zou ik me kunnen verplaatsen in zijn gedachtegang. Art die tot twee,drie maal toe vraagt: "Willen de mensen die enveloppen hebben gevonden deze aan mij geeven? .....niemand heeft enveloppen gevonden?!" Als ik in Ajouad's schoenen zou staan zou ik ook even twee keer nadenken. "Dus als ik nu de envelop niet geef, mag ik dan de vrijstellingen wel meenemen?" Dan zou ik ook het zekere voor het onzekere nemen. Ik vond wel dat Art's woordkeuze hier een grote rol in speelde.

- In het hotel wil Chris persé bij Ajouad op de kamer. Hij wil natuurlijk die tweede vrijstelling zien te bemachtigen! Maar waarom zou je dit als mol zo graag willen? Kandidaat Chris?

In de tweede opdracht vond ik het vooral hilarisch dat niemand de rode lijn in de controleruimte wist te vinden. En waarom leek het alsof Viktor en Carolina zo ongeveer de hele opdracht in 1 kamer stonden? En in principe kon iedereen gemold hebben. De mol hoefde er maar voor te zorgen dat 1 lijn niet klopt, dan al niet gevonden zou worden, en de opdracht zou al mislukken.

Waarom doet Marlijn zo haar best om de verdenking op Viktor te schuiven tegenover Rick? Marlijn wil geen verdenkingen op haar hebben? (Dit is dr overigens niet gelukt haha, want als ik me niet vergis zette Rick tijdens de test in op Marlijn.

Pieter eruit. Doet me niet zo gek veel. Vond hem sowieso al een niet interessant genoeg persoon buiten en tijdens de opdrachten. Betrapte mezelf er wel op dat ik toch ff moest lachen tijdens een van zn biechten.

Mijn mollen: Marlijn/Martine

Ik heb er weer zin in guys!
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 00:22:48 door Lesterharmony »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #97 Gepost op: 2-01-2015, 00:15:34 »
Wat een heerlijke opening van het nieuwe seizoen! ::bravo::
Ik was in eerste instantie al verrast met het begin. Meestal beginnen ze met sfeerbeelden van het landschap enzo, dus dit was weer heel iets anders en het was heerlijk mysterieus. Top! :)
De opdrachten deze aflevering vond ik erg goed en lekker chaotisch. Wat dat betreft vond ik het een betere eerste aflevering dan vorig jaar.  ::ok::
Chris vond ik erg onmols in opdracht 1. Hij maakte al gelijk een plan om een beetje orde in de chaos te scheppen. Als mol laat je, volgens mij, de chaos voor wat het is en maak je daar heerlijk gebruik van. Martine vond ik daarentegen wel verdacht. Ze ging random mensen vragen, terwijl ze volgens mij de foto's niet goed bekeken had. Hiermee kan ze flink tijd rekken omdat ze, lijkt me, toch wel enig onderscheid kan maken tussen mensen daar. Viktor was ook verdacht vond ik door in de trein te kijken. De mensen met enveloppen moesten pas om half 6 met de trein mee. Middenin de opdracht zitten die mensen nog echt niet in die trein, lijkt me. Ik had dus het gevoel dat hij tijd aan het rekken was. Bij opdracht twee leek idd Ajouad een camera te verschuiven. Maar als je weet dat Evelien en Viktor achter je lopen ga je dat toch niet doen als mol?
En dat spel tussendoor, was ook leuk om te zien. Zo zie je dat er tussen de 'opdrachten' door er nog iets 'belangrijks' plaatsvindt. Misschien vergezocht, maar het snel pakken van een sleutel door Viktor kan verdacht zijn. Als mol wil je natuurlijk zoveel mogelijk als kandidaat overkomen en door in dat jokerspel te komen, kun je laten zien hoe graag je een joker wilt en kun je laten zien dat je alles over hebt om voor de 'winst' te gaan. Dit kan kandidaten op het verkeerde been zetten.

Ik verdenk dus nu Viktor vooral. Verder vind ik de kandidatengroep erg choatisch, maar erg leuk en gevarieerd! Ik verheug me op de rest!  ::bravo::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #98 Gepost op: 2-01-2015, 00:19:13 »
Vanavond bij MolTalk geweest. Was leuk  :), maar ik moet de aflevering nog een keer rustig thuis bekijken om te zien of ik niets gemist heb qua aanwijzingen.

Mijn eerste gevoel is dat Evelien de mol is, met Carolina op een 2e plek. Reden: de twee jokers die Viktor en Marlijn moesten zoeken lagen op hun kamer. Kan een hint zijn dat één van hen de mol is. En ook bij Milouska die zo duidelijk te zien was bovenop dat stapeltje geld dacht ik gelijk "hmmmm, aanwijzing?". Evelien en Milouska presenteren beide jeugdprogramma's en ze zaten - als ik internet mag geloven - samen in het 'Zappmysterie'(?). Of het kan een hint zijn dat de mol donker is, dus Carolina, maar dat zou ik zelf een beetje plat en simplistisch vinden.

-edit- Oh, en Evelien die gelijk anderen begint te beschuldigen als ze ziet dat die camera omver ligt is ook erg mols.  8)
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 00:22:10 door Jayne »

Offline MarvickLentz

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #99 Gepost op: 2-01-2015, 00:21:18 »
Heeft niemand dat beeld gezien waarbij Rik een envelop in zijn hand had met de woorden 'De Mol' erop? Met andere woorden staat er. De Mol: Ik/Rik

Of zit ik nu de welbekende tunnel?  :-\\