Auteur Topic: Lottie is niet de mol, maar de verliezer!  (gelezen 208911 keer)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #240 Gepost op: 10-02-2005, 10:12:27 »
 ::ohno:: Lottie is 1 van de kandidaten en Albert M. zat in het panel (zoals nu Johannes en Tonnie en die andere twee)
Was ook mijn eerste reactie, echter ten opzichte van de camera en de zaal met publiek hebben ze de pannelleden en kandidaten van kant verwisseld ten opzichte van het origineel.

Vroeger bij Wvd3 zaten de pannelleden altijd links in beeld en de kandidaten rechts.

Je zou dus met enige fantasie wel degelijk kunnen beweren dat Lottie op de stoel van Albert zat.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #241 Gepost op: 10-02-2005, 10:16:00 »
Was ook mijn eerste reactie, echter ten opzichte van de camera en de zaal met publiek hebben ze de pannelleden en kandidaten van kant verwisseld ten opzichte van het origineel.

Vroeger bij Wvd3 zaten de pannelleden altijd links in beeld en de kandidaten rechts.

Je zou dus met enige fantasie wel degelijk kunnen beweren dat Lottie op de stoel van Albert zat.
::jaja:: ja das is ook weer zo..... hmmmm
When God created man, she was only joking!

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #242 Gepost op: 10-02-2005, 11:02:08 »
Je zou dus met enige fantasie wel degelijk kunnen beweren dat Lottie op de stoel van Albert zat.

Dan zou je toch net zo goed kunnen zeggen dat Marc-Marie op de plaats van Albert Mol zat?

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #243 Gepost op: 10-02-2005, 11:12:10 »
Ja, ze zaten er allebei. Maar dat is niet te voorkomen natuurlijk als je met 2 groepjes werkt ;)

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #244 Gepost op: 10-02-2005, 11:18:41 »
Ja, ze zaten er allebei. Maar dat is niet te voorkomen natuurlijk als je met 2 groepjes werkt ;)

dus er is van beide kanten niet echt een hint in te vinden.. toch?

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #245 Gepost op: 10-02-2005, 12:00:37 »
Das niet een correcte berekening. Het gemiddelde hoeft niet per se gelijk te zijn aan de plaats waar je terecht komt.
Je kan het beter bekijken aan het aantal punten dat je krijgt. Degene met de minste punten komt op plaats 1, die daarna op plaats 2 enz. met 9 mensen die 1 tot 9 invullen heb je in het totaal (1+2+3+4+5+6+7+8+9)*9=405 punten in het spel. In het bovenstaande geval heeft Lottie 25 punten. Er zijn dus nog 405-25=380 punten in het spel. Stel nu dat de rest redelijk random is gegaan (er was geen afspraak om iemand anders hoog te zetten en geen consensus over wie nou precies sterk in zn schoenen staat), in dat geval zullen de 380 punten eerlijk verdeeld worden over de 8 overgebleven kandidaten en komen die uit op 380/8=47.5 punten. Dus het is zeer goed mogelijk om hoog te eindigen met de bovenstaande score.

Klopt helemaal ja wat je hier schrijft. Maar we weten natuurlijk niet hoe de crew 't heeft berekend. Ze kunnen net zo goed hebben gekeken naar de plaats waarop 'n kandi 't vaakst neergezet is en dan krijg je weer iets heel anders dan dit.  :-\\ En we hoeven 't eik ook helemaal niet meer te berekenen, aangezien nu blijkt dat Lottie maar 1 keer op plaats 9 werd gezet in beeld. Conclusie blijft dus dat Lottie goed op de 2de plek kan hebben gestaan, dus daar hoeft geen gegoochel van de crew aan te pas zijn gekomen.  :)

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #246 Gepost op: 10-02-2005, 13:14:44 »
Wat bij het vrachtwagenspel het geval is (wat ook al eerder is gezegd) is dat de crew zelf heeft kunnen bedenken wie er in de vrachtwagen ging zitten en wie er ging helpen. Nu was het zo dat de nr 1 mag corrigeren en de nr 2 mag rijden. daarna de nrs 3 en 4. het had ook kunnen zijn dat de nr 1 mag rijden en de nr 2 corrigeren. het had ook kunnen zijn dan de nr 1 de bordjes mocht neerzetten en de nr 2 rijden waarbij de nr 3 helpt en daarna mogen de nrs 4 en 5 ook rijden en helpen. Het had ook van onder af aan kunnen gebeuren. De nr. 9 rijdt, de nr 8 helpt, nr 7 zet bordjes neer, nr 6 rijdt en nr 5 helpt.
Dit is allemaal zo onduidelijk als het maar kan maar waar het op neerkomt is dat het niet eens nodig was voor de crew om te manipuleren. Ze kunnen er hun eigen draai aan geven.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #247 Gepost op: 10-02-2005, 13:24:07 »
Dit is allemaal zo onduidelijk als het maar kan maar waar het op neerkomt is dat het niet eens nodig was voor de crew om te manipuleren. Ze kunnen er hun eigen draai aan geven.

Precies dat dacht ik al gelijk toen ik de aflevering zag vrijdag. Ik ga er dan ook vanuit dat de makers er zeker voor gezorgd hebben dat de mol deel kon nemen aan deze opdracht, dus ik ga er vanuit dat we de mol tussen Jim, Lottie, Sander en Marc-Marie moeten zoeken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de mol bij zo'n opdracht werkeloos naast de kant wil blijven staan.  ::ohno::

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #248 Gepost op: 10-02-2005, 13:52:06 »
ze als de mol hier niet bij zit, zijn ze er in ieder geval in geslaagd om ons in verwarring te brengen en dan hebben ze ons goed in de maling genomen
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Sin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • No one can stop my crazyness
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #249 Gepost op: 10-02-2005, 13:55:44 »
misschien is het juist slim om de mol niet te laten rijden want zo maken ze die vier meer verdacht omdat zij juist hebben gereden. Het zou dus eigenlijk gewoon heel goed kunnen dat de mol gewoon aan de zijlijn stond.

Offline moleditor

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ach, het is maar een spelletje...
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #250 Gepost op: 10-02-2005, 14:08:33 »
misschien is het juist slim om de mol niet te laten rijden want zo maken ze die vier meer verdacht omdat zij juist hebben gereden. Het zou dus eigenlijk gewoon heel goed kunnen dat de mol gewoon aan de zijlijn stond.

precies, denk nog even terug aan de Punting opdracht in Canada...
Elise had een prachtig uitzicht vanaf de zijkant ::tandpastasmiley::

En iedereen verdacht Astrid en Ron die wel sprongen >:D
Elise had trouwen als geheime wens bij het slotenspel in 2003

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #251 Gepost op: 10-02-2005, 16:41:12 »
precies, denk nog even terug aan de Punting opdracht in Canada...
Elise had een prachtig uitzicht vanaf de zijkant ::tandpastasmiley::

En iedereen verdacht Astrid en Ron die wel sprongen >:D

kon daar dan ook geld mee verloren worden? (weet het me niet meer te herinneren).

In ieder geval: bij deze opdracht kon 5000,- uit de pot verdwijnen, lijkt me een goed idee (als redactie zijnde) om de mol mee te laten doen  :)


Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #252 Gepost op: 10-02-2005, 17:06:46 »
Victoria zet Lottie onderaan (nog onder Yvonne -interessant-)
Weten we zeker dat het Victoria was, Ik heb alleen een zwarte mouw en een witte pen gezien.
Volgens mij zijn er screenshotjes van...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #253 Gepost op: 10-02-2005, 17:34:19 »
Van onze fotovlucht...


Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #254 Gepost op: 10-02-2005, 17:34:55 »
Precies dat dacht ik al gelijk toen ik de aflevering zag vrijdag. Ik ga er dan ook vanuit dat de makers er zeker voor gezorgd hebben dat de mol deel kon nemen aan deze opdracht, dus ik ga er vanuit dat we de mol tussen Jim, Lottie, Sander en Marc-Marie moeten zoeken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de mol bij zo'n opdracht werkeloos naast de kant wil blijven staan.  ::ohno::
Het lijkt me inderdaad mogelijk om ervoor te zorgen dat de mol al dan niet in de roadtrain terechtkomt en in welk koppel en/of positie(rijder/bijrijder).

Als we hier vanuit gaan kan het volgende worden geconcludeerd :

Het koppel Lottie/Jim zet een redelijke tijd neer, maar zeker niet erg snel en gooien 3 (dacht ik) pylonen om.
Het koppel Marc-Marie/Sander zet een veel snellere tijd neer en gooit eenzelfde aantal pylonen om.

Zou de mol zich nu in het koppel Lottie/Jim bevinden dan was het mols geweest, gezien het feit dat het tweede koppel het resultaat van het eerste koppel moet verbeteren zo snel mogelijk te gaan en zo min mogelijk pylonnen om te gooien. De tijd is echter niet zo snel en het aantal pylonnen is ook niet dusdanig klein dat het resultaat onklopbaar blijkt, integendeel Marc-Marie gaat aanmerkelijk sneller. Daarnaast zet Lottie de vrachtauto stil. Jim heeft maar beperkte mogelijkheden en hij kan in ieder geval niet voorkomen dat Lottie de auto stilzet.
Kortom het is weinig aannemelijk dat de mol zich in het eerste koppel bevindt.

Kan de mol zich in het tweede koppel bevinden ?
Ja dit zou kunnen. Marc-Marie zet weliswaar een snelle tijd neer maar rijdt al dan niet bewust een gelijk aantal pylonen omver als het eerste koppel, met als resultaat dat er 5000 euro wordt verloren.
Marc-Marie zou dan de mol kunnen zijn. Sander daarentegen stelt zich passief op en draagt daardoor eigenlijk niet bij aan dit resultaat.
Hij zit dus wel in de roadtrain maar heeft weinig invloed terwijl Marc-Marie als hij niet de mol is bijna erin slaagt 5000 euro te verdienen. Niet erg mols dus van Sander.

De enige die zich in deze proef dus mogelijk succesvol mols gedraagt is Marc-Marie.

Dit is echter een wel zeer duidelijke en (te  ???)verdachte aktie van de mol. Ik ga er dus niet zonder meer vanuit dat Marc Marie de mol is wat eigenlijk wel de conclusie zou moeten zijn als je aanneemt dat de mol aktief is geweest in deze proef.
Op het moment dat je besluit dat dit Marc Marie niet eenduidig als mol aanwijst, vervalt echter de reden om aan te nemen dat de mol per definitie in de roadtrain heeft gezeten.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #255 Gepost op: 10-02-2005, 17:36:48 »
Weten we zeker dat het Victoria was, Ik heb alleen een zwarte mouw en een witte pen gezien.
Volgens mij zijn er screenshotjes van...
Volgens mij niet... Wat ik heb kunnen ontdekken is dat de volgende mensen iets donkers aanhadden (zwart/donker blauw):
Yvon, Sander, Marc-Marie, Victoria, Gijs en Jim

De pennen die ik heb langs zie komen zijn voor de eerste 4 donker van kleur... Dus ik denk dat of Gijs of Jim het is in het plaatje... Maar ik kan het mishebben...

[edit] Victoria had haar naam toch bovenaan staan? Volgens mij was het niet hetzelfde handschrif, maar hier ben ik helemaal niet zeker van...
« Laatst bewerkt op: 10-02-2005, 17:39:05 door Firefoot »
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline bastiano

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #256 Gepost op: 10-02-2005, 17:41:48 »
misschien is het juist slim om de mol niet te laten rijden want zo maken ze die vier meer verdacht omdat zij juist hebben gereden. Het zou dus eigenlijk gewoon heel goed kunnen dat de mol gewoon aan de zijlijn stond.

Ik denk dat ze de mol wel hebben laten rijden, want het gaat er gewoon om dat de mol geld uit de pot haalt. In dit geval best veel geld. Dat wil de crew graag. Daarom zullen ze wel een andere manier bedenken om de mol minder verdacht te maken, als er minder geld uit de pot gaat. (lijkt mij)

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #257 Gepost op: 10-02-2005, 18:20:17 »

Dit is echter een wel zeer duidelijke en (te  ???)verdachte aktie van de mol. Ik ga er dus niet zonder meer vanuit dat Marc Marie de mol is wat eigenlijk wel de conclusie zou moeten zijn als je aanneemt dat de mol aktief is geweest in deze proef.

Wat ik er raar aan vindt is dat wat jij allemaal hebt opgeschreven toch een hele logische redenering is. En toch is er niemand die deze week op Marc-Marie heeft gestemd (van de kandidaten). Als Marc-Marie dus wel de mol zou zijn heeft hij het dusdanig mols gedaan dat de andere kandidaten het niet door hebben gehad. Wij hebben een hele week om een proef te kunnen analyseren, de kandidaten misschien 2 dagen (waarbij wij het ook nog eens een keer allemaal terug kunnen kijken).

Mijn gok is dat Marc-Marie wel de mol is en dus bij de truck opdracht mols is geweest. Om daarna de verdenking weer van hem af te halen heeft hij Isabelle ingezet bij het koffertjes-probleem. Zo heeft hij zich mooi ingedekt en niemand die zich meer herinnert dat Marc-Marie bijna eigenhandig 5000 euro heeft wegegooid (10000 euro zelfs als je bedenkt dat ze ook 5000 hadden kunnen winnen). En goed geslaagde mollenstreek dus.

p.S. Bedenk me nu ineens dat dt eigenlijk in het Marc-Marie blok hoort. OM het dan toch nog even op Lottie te houden: als Lottie de mol is zou dit allemaal precies zo op haar kunnen slaan alleen heeft zij het dan minder slim aangepakt want er zijn nu meerdere mensen die haar verdenken.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #258 Gepost op: 10-02-2005, 20:21:06 »
Victoria had haar naam toch bovenaan staan? Volgens mij was het niet hetzelfde handschrift
Ja dat dacht ik ook, dus ik wilde even een paar screenshotjes.
Ze staan ergens hier op het forum, maar ik kan nze niet vinden.

Volgens mij is het victoria namelijk niet...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #259 Gepost op: 10-02-2005, 21:06:07 »
Ja dat dacht ik ook, dus ik wilde even een paar screenshotjes.
Ze staan ergens hier op het forum, maar ik kan nze niet vinden.

Volgens mij is het victoria namelijk niet...
Ik heb even het aflevering 4 topic snel doorgescrolld, maar kan het plaatje ook nie vinden... Maar volgens mij is het Victoria ook niet... ik denk zelf eerder Gijs...

Lottie zeker niet, want die had iets roods aan...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)