Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 342359 keer)

Offline xki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: het getal negen
« Reactie #420 Gepost op: 12-02-2005, 19:49:43 »
Het getal 45 (4 + 5 = 9) op het kastje bij de line-up in afl. 4.  ::jaja::   

Nog zo'N 9:
" wil jij weten wie de mol is sms dan mol naar 9090 "  ::vergroot::
to mole or not to mole that's the question

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #421 Gepost op: 12-02-2005, 20:41:11 »
Ojee ik heb nog een 8 + 1 bij Marc-Marie.
Of is die al genoemd?
Zijn geboortedatum op WIDM.nl en zijn geboortedatum op andere sites geven die getallen als je de losse cijfers bij elkaar optelt en zover mogelijk vereenvoudigt.
Kijk maar :

Marc-Marie : 21-12- 1964 = 26 = 8 (bij geb.jaar 1966 is dit 28 = 10 = 1)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #422 Gepost op: 12-02-2005, 20:58:43 »
Ah, da's een goeie, tureluurs. Ik had me al hardop afgevraagd waarom de datum op 8 uitkwam en niet op 9, dit maakt het dan toch af.
The British are not impressed.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #423 Gepost op: 12-02-2005, 21:02:02 »
is het misschien handig om een speciaal topic te open allen over cijfers of de 9?
ik weet het niet maar het lijkt mij wel handig ::jaja::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #424 Gepost op: 12-02-2005, 23:33:35 »
is het misschien handig om een speciaal topic te open allen over cijfers of de 9?
ik weet het niet maar het lijkt mij wel handig ::jaja::

Het gaat toch alleen om Marc-Marie? Lijkt me prima in dit topic passen dan.  ::jaja::  Zo houden we de discussie centraal en voorkomen we dat op 2 plekken dezelfde discussie gevoerd gaat worden.  :)

Ik vind ’t trouwens erg knap gevonden allemaal hoor!  ::ok:: Ik begin Marc-Marie ook weer meer in de picture als mol te krijgen en gelukkig maar, want laten we eerlijk zijn: hij zou toch de leukste mol ooit zijn!  ;D

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #425 Gepost op: 13-02-2005, 00:57:48 »
Het gaat toch alleen om Marc-Marie? Lijkt me prima in dit topic passen dan.  ::jaja::  Zo houden we de discussie centraal en voorkomen we dat op 2 plekken dezelfde discussie gevoerd gaat worden.  :)

Ik vind ’t trouwens erg knap gevonden allemaal hoor!  ::ok:: Ik begin Marc-Marie ook weer meer in de picture als mol te krijgen en gelukkig maar, want laten we eerlijk zijn: hij zou toch de leukste mol ooit zijn!  ;D

Ehm sorry, Han maar ik vind het ook wel een goede optie om dit in het topic van cijfers te plaatsen...
Ik lees post hier nauwelijks omdat het meestal over cijfers gaat en dan worden gewone berichten ondergesneeuwcijfert.
Het wordt allemaal al net zo chaotisch als Marc-Marie zelf  :D


Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline clien

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #426 Gepost op: 13-02-2005, 11:13:52 »
eeej mensen...

nu toch even over het cijfer 9 bij MM komt dit er ook uit als je zijn voornaam omzet in letters dus a=1 b=2 enzovoort en vervolgens bij elkaar optelt...

M  A  R C M  A R  I E
13 1 18 3 13 1 18 9 5    81 = 9
zo kom je weer bij het nummer 9

Offline s-tur

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #427 Gepost op: 13-02-2005, 13:23:26 »
mijn zusje wees me op het plaatje bij hint 4:


Volgens ons staat er in een soort watermerk MM. Bevestiging van onze vermoedens dat MM de mol is...maar goed, op een gegeven moment zie je ook wat je wilt zien he   ::oink::

Offline demeligeonechte

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #428 Gepost op: 13-02-2005, 13:39:22 »
Bij het terugkijken van de 5e aflevering viel mij het volgende op.
Als ze na de pleinenopdracht allemaal in de "controleroom" zitten en
Angela ze verteld dat ze niet alleen geen 4000 euri gewonnen hebben maar dat ze dat bedrag nu moeten inleveren uit de pot, dan registreert de camera de reacties van verschillende kandidaten. Marc-Marie neemt op dat moment een slok water uit een flesje...Lottie kijkt hem aan.
Het lijkt wel alsof hij dat doet om zijn lach te verhullen, want hij lijkt alsnog bijna in de lach te schieten. (op het moment dat Lottie wegkijkt).
Dit is te zien rond minuut 39:47.
Ik kan me ook vergissen en het hoeft niets te betekenen, maar het viel me wel op.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2005, 13:53:05 door dweil is moe »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #429 Gepost op: 13-02-2005, 14:18:23 »
Het lijkt wel alsof hij dat doet om zijn lach te verhullen, want hij lijkt alsnog bijna in de lach te schieten. (op het moment dat Lottie wegkijkt).

Ik heb het net een paar keer bekeken en je zou best wel eens gelijk kunnen hebben, het is net alsof ie moet lachen. ::jaja:: Een stukje later, wanneer Gijs het geld geeft, glimlacht hij trouwens wel duidelijk.

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #430 Gepost op: 13-02-2005, 14:33:17 »
Met dank aan Grace, die me in het topic grappige momenten op het idee bracht:

Miss Marple= MM (of ben ik weer eens niet de eerste die dit opmerkt?  :))

Citaat
En nogmaals Marc-Marie bij het invullen van de test: "Als dit een aflevering van Miss Marple zou zijn, zou die echt 6 uur duren. Dan is het weer die en dan die....

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #431 Gepost op: 13-02-2005, 18:21:36 »
11.15, Amsterdam Oud-Zuid, Amstelveense weg ongeveer 100 meter van mijn huis..... Ik loop daar met mn zusje en haar vriendin naar onze kat te zoeken (sinds gisteravond weg), zie ik daar opeens....... MARC-MARIE ::oink:: ::oink::.
Hij liep daar (met gekleurd hoedje) naar de bakker, en we rennen (heel onopvallend) meteen daarnaartoe.

Vijf minuten later kwam hij naar buiten. En ik heb hem meteen aangesproken. Ik heb hem verteld dat we hem erg leuk vonden en zeker elke aflevering minimaal 3x kijken. Meteen vroeg ik of hij een hint voor ons, molfanaten, had. Helaas dit kon hij niet, maar hij reageerde wel echt vet aardig, (inclussief MM Lach) ::tandpastasmiley::
Hij zei dat ze allemaal een contract hadden gesloten en dat hij de mol zelf ook nog niet wist. Ik vroeg of hij het leuk daar heeft gehad, en volgens mij maar dat weet ik nie cker zij hij oook iets over BALI maaar dat weet ik niet meer zo heel zeker.

Hij bedankte me, wenste me succes ???, en liep weer verder (met boodschappentasje). Hij was echt precies zoals op tv, echt zo grappig, btje zenuwachtig maar echt HEEL aardig. ::tandpastasmiley::

Na afloop bedacht ik meteen dat ik natuurlijk allemaal vragen had moeten stellen, die me verder naar de mol hadden geleid, maar daar denk je op dat moment niet aan.
Ik hoorde van mn zus dat ze hem wel vaker ziet, dus volgende keer kom ik met een hint!!!!

DIt maakt me dag toch weer goed, behalve dan dat ik mn kat nog steeds niet terug heb ::ohno::
Tom
PS : MM als je dit leest, volgende keer moet je ECHT nog een keer de 'hello-i'm-lottie-what's-the-name-of- the villageeeeeee-scene' doen ;)

Wat leuk dat jij MM hebt ontmoet zeg!!! Ik wou dat ik daarbij was. Maar dat hij zegt dat ze een contract hebben afgesloten en dat ook hij niet weet wie de mol is... dat eerste klopt, maar dat laatste niet! Ik ben er echt heilig van overtuigd dat hij de mol is. Ga morgen de afl. nog een keer kijken en dan zal ik vast nog wel meer over hem vinden en posten!! Tot laterrrr ::zwaai::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #432 Gepost op: 13-02-2005, 18:27:04 »
Wat leuk dat jij MM hebt ontmoet zeg!!! Ik wou dat ik daarbij was.
Jij hebt hem toch ook ontmoet? ;)
The British are not impressed.

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #433 Gepost op: 13-02-2005, 18:27:56 »
Met dank aan Grace, die me in het topic grappige momenten op het idee bracht:

Miss Marple= MM (of ben ik weer eens niet de eerste die dit opmerkt?  :))

Citaat
En nogmaals Marc-Marie bij het invullen van de test: "Als dit een aflevering van Miss Marple zou zijn, zou die echt 6 uur duren. Dan is het weer die en dan die....


Inderdaad... ::rofl:: Ik had er nog niet bij stil gestaan  ::tandpastasmiley::
That's all

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #434 Gepost op: 13-02-2005, 19:41:38 »
Jij hebt hem toch ook ontmoet? ;)

Ja, hij heeft aan mij bekend dat hij de mol is  ::tandpastasmiley::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline MariekeK

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #435 Gepost op: 13-02-2005, 21:14:55 »
een paar 'bekentenissen' van MM tijdens de afleveringen:

aflevering 2, in de grot:  "it's me, Marc-Marie" + aan het einde als MM en Yvon het hebben over Gijs en verdenkingen e.d. zie je in het laatste shot MM heel geniepig naar de camera lachen als Yvon net wegloopt.

aflevering 4, samenstellen van de lijstjes:  " dan zetten we toch gewoon de mol op 1, zien we gelijk wie het is" (en vervolgens een lijstje op afwijkend papier waar MM bovenaan staat)

aflevering 5, " volgens mij is Sander gewoon een hulpmol, ...., wil ie wel graag af en toe de mol helpen"     (Sander hielp MM bij die opdracht)


Offline MrX

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #436 Gepost op: 13-02-2005, 23:24:20 »
::zwaai:: Hallo mijn eerste schreden op het forum dit jaar.
Vanwege mijn bejaarde computer kan ik niet zo snel achterhalen waarom er bij MM nou naar dat getal 9 wordt gezocht, kan iemand me dat even uitleggen?

Het lachen bij het inleveren van het geld viel mij ook op.

Maar wat me ook opvalt is dat er weinig reacties hier zijn op de manier waarop MM eventueel de mol aan het uithangen is.
Met de kunstje opdr. is hij nl. zoals al wel veel vaker steeds de bal aan het terugspelen op mede Kandidaten wat ze allemaal wel niet fout doen terwijl hij zelf ook niet de handigste is. Hij zit steeds te zeuren dat sander verdacht handelde en saboteerde maar ik kan me meer in de logica van sander vinden dan in de kip zonder kop handelingen van MM. En MM Z'n idee over dat aboriginal versus blanke probleem is wel een heel cliché van hoe een toerist tegen hun probleem aankijkt en dus een duidelijke hint voor de kunstcriticus dat het van een buitenstaander is.

P.s. doorhalen wat niet van toepassing is
P.s. doorhalen wat niet van toepassing is(spelfouten)

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #437 Gepost op: 14-02-2005, 01:29:10 »
Toen MM het control center belde (die foon die in de kast lag) na het juiste nummer te hebben gevonden, ging die telefoon heel lang over voordat Yvon hem vond en wegdrukte.

MM zei: Oh die is in gesprek.

Terwijl hij eerst toch een poosje moet hebben gehoord dat hij overging, maarja, kan ook weer de montage zijn...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #438 Gepost op: 14-02-2005, 05:58:36 »
aflevering 5, " volgens mij is Sander gewoon een hulpmol, ...., wil ie wel graag af en toe de mol helpen"     (Sander hielp MM bij die opdracht)

Hoezo hielp Sander bij die opdracht? Al wat hij gedaan heeft is tijd rekken, zodat men geen verf kon kopen.. het hele kunstidee wat ze hadden was sws slightly ludicrous ;) Als er al sabotage zat had MM dit ongetwijfeld ook zonder Sander's  'hulp' kunnen doen (hij stelde immers het hele idee voor en heeft de meeste initiatieven genomen erbij).
Dus ik denk niet dat 'hulpmol' Sander veel effect sorteerde in deze)

Ofwel hij is mol en zegt dit als rookgordijn,

Ofwel hij speculeert wie hulpmol kan zijn, ziet Sander onlogische dingen doen (onmols want niet handig aangepakt, erg duidelijk en nauwelijks leidend tot inleveren van geld) en heeft derhalve bedacht dat het Sander dan wel zal zijn.


Opdracht 3 (trein) : wacht op info van dodgers en constateert dat 'Jim de pot op kan' omdat info niet blijkt te kloppen (hetzij bij zenders hetzij bij ontvangers niet kloppend).
Vorige week: Zit niet bij oa Jim of Lottie ziet alleen de opdracht van de buitenkant, verdenkt Lottie (en Victoria vanwege de koffers).
Zit bij de koffers deels buiten de groep en ziet niet wat er gebeurt is afhankelijk van info van de groep, in eerste instantie telefonische info (die Jim verkeerd doorgeeft, onopzettelijk of opzettelijk).

Deze week: zit bij kunstgroep, ziet niet wat er precies gebeurt bij de zangers, wederom afhankelijk van info van de andere 4 (ter vergelijk: Gijs kan deze info wel doorspelen aan zijn partner in crime Sander).
Zit in pleinen opdracht bij Victoria en Gijs (Vic valt af) heeft dus alleen Gijs en de mensen in de controlroom in de gaten kunnen houden. (Toeval dat zowel Sander als Gijs Lottie (was al verdacht) en Jim (nu) verdenken? wrsch niet).

M.a.w. wie MM verdenkt is ook sterk afhankelijk van hoeveel exposure hij heeft kunnen hebben, en zijn partner in crime- Yvon. Weet niet hoeveel Yvon aan hem heeft doorgespeeld uiteindelijk aangezien zij zo we de beelden mogen geloven, MM nu zelf verdacht gaat vinden ;)


« Laatst bewerkt op: 14-02-2005, 06:02:15 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #439 Gepost op: 14-02-2005, 08:05:43 »
Toen MM het control center belde (die foon die in de kast lag) na het juiste nummer te hebben gevonden, ging die telefoon heel lang over voordat Yvon hem vond en wegdrukte.

MM zei: Oh die is in gesprek.

Terwijl hij eerst toch een poosje moet hebben gehoord dat hij overging, maarja, kan ook weer de montage zijn...

Bij mijn telefoon is het zo dat als hij over gaat en ik op het C'tje druk, de persoon die mij belt dan hoort dat hij in gesprek is. Dit kan dus wel kloppen. Dat even tussendoor