Auteur Topic: [Kandidaat] Joris  (gelezen 113532 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #300 Gepost op: 5-02-2008, 11:52:55 »
Zou trouwens wel geen goede grap zijn als Joris de mol blijkt te zijn en PJ vraagt naar de pot in de laatste aflevering en dat Joris dan al zijn geld kwijt is.  ::rofl::
'geen goede grap', of 'een goede grap'?

Ik zou het ook wel mooi vinden... "en de winnaar is [naam] maar dat maakt toch niet uit, want de pot is weg."
« Laatst bewerkt op: 5-02-2008, 11:54:55 door Rat »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #301 Gepost op: 5-02-2008, 12:19:36 »
Zou trouwens wel geen goede grap zijn als Joris de mol blijkt te zijn en PJ vraagt naar de pot in de laatste aflevering en dat Joris dan al zijn geld kwijt is.  ::rofl::

of dat hij de winnaar is en de mol het per ongeluk heeft kwijt gemaakt.  ::)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #302 Gepost op: 5-02-2008, 15:04:54 »
Misschien word ik wel volledig paranoïde, maar ik heb het idee dat er iets met de begintune is. In de eerste aflevering, als ze in de auto zitten horen ze op een gegeven moment PJ, die zegt: "het spel is begonnen, let op!" waarna je de kandidaten-tune hoort.

Nu heb ik al vanaf het begin het idee dat het filmpje van Joris, bij de intro, net iets langer duurt van de andere filmpjes. Ik heb het zelfs even getimed: bij alle kandi's ongeveer 4 seconden, bij Joris beduidend langer.

Kan iemand daar ook een naar kijken en met vertellen of ik ofwel een briljante clou heb gevonden of dat ik volledig aan het doordraaien ben.  ;)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #303 Gepost op: 5-02-2008, 16:34:59 »
Geen idee of het hier al aan de orde is geweest of niet. Maar ik zat weer te denken aan de topito deal tussen Joris en Dennis. Zou Joris als mol niet op dezelfde manier aan de slag gaan zoals Milouska dat deed met de jokers ruil bij Roderick/Liz? Deed me daar namelijk aan terugdenken. Als mol heb je toch niets aan die topito's. En als een kandidaat, die jou niet verdenkt, door kan dankzij jouw eigen topito's heb je daar als mol baat bij.

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #304 Gepost op: 6-02-2008, 19:52:14 »
Ondanks dat ik mijn best heb gedaan mensen te overtuigen dat Joris de mol is (..)

Zomaar wat vraagjes van een Dennisverdenker die twijfelt:

- Wat vind je Joris' beste mollenstreek?
- Wat is Joris' mollenstreek in de foto-opdracht (aflevering 4)?
- Denk je dat het Joris' bedoeling was om een fout antwoord te geven in de achtbaanopdracht "normen en waarden op de Nederlandse radio" i.p.v "normen en waarden van programmamakers van Nederland 1". Of juist een goed antwoord om het tweede deel te kunnen saboteren?

Vragen voor alle Jorisverdenkers overigens, niet specifiek voor Rat. :)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #305 Gepost op: 6-02-2008, 20:05:57 »
Zomaar wat vraagjes van een Dennisverdenker die twijfelt:

- Wat vind je Joris' beste mollenstreek?
- Wat is Joris' mollenstreek in de foto-opdracht (aflevering 4)?
- Denk je dat het Joris' bedoeling was om een fout antwoord te geven in de achtbaanopdracht "normen en waarden op de Nederlandse radio" i.p.v "normen en waarden van programmamakers van Nederland 1". Of juist een goed antwoord om het tweede deel te kunnen saboteren?

Vragen voor alle Jorisverdenkers overigens, niet specifiek voor Rat. :)
Ik ben geen Joris verdenker, absoluut niet!
Maar toch:
- Wat vind je Joris' beste mollenstreek?
  De geldpot bewaren, daar kan hij zomaar wat weglaten waaien o.i.d.
- Wat is Joris' mollenstreek in de foto-opdracht (aflevering 4)?
  Eerst zeggen dat er niks in zijn kamer was, terwijl er toch een bandje lag.
- Denk je dat het Joris' bedoeling was om een fout antwoord te geven in de achtbaanopdracht "normen en waarden op de Nederlandse radio" i.p.v "normen en waarden van programmamakers van Nederland 1". Of juist een goed antwoord om het tweede deel te kunnen saboteren?
  Goed antwoord om de rest te kunnen saboteren!



Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #306 Gepost op: 6-02-2008, 20:34:10 »
Zomaar wat vraagjes van een Dennisverdenker die twijfelt:

- Wat vind je Joris' beste mollenstreek?
- Wat is Joris' mollenstreek in de foto-opdracht (aflevering 4)?
- Denk je dat het Joris' bedoeling was om een fout antwoord te geven in de achtbaanopdracht "normen en waarden op de Nederlandse radio" i.p.v "normen en waarden van programmamakers van Nederland 1". Of juist een goed antwoord om het tweede deel te kunnen saboteren?

Vragen voor alle Jorisverdenkers overigens, niet specifiek voor Rat. :)
Toch Rat...

Wat vind je Joris' beste mollenstreek?

Hangt af van de definitie van mollenstreek. De mol actie bij de sein opdracht, het meenemen van Dennis ipv Coen, is niet heel spectaculair, maar heeft wel 3000 euro uit de pot gehouden.
De leukste mollenstreek zou wel eens op de toren in het maisveld geweest kunnen zijn, aanwijzingen geven aan de jagers, maar dat weten we pas zeker in de laatste aflevering.
En zoals hier boven gezegt wordt: Hij beheerd de pot... daar kan je nog best leuke dingen mee.


Wat is Joris' mollenstreek in de foto-opdracht (aflevering 4)?

Niet zo duidelijk... In eerste instantie het bandje negeren. Als ze het bandje gaan zoeken, heel uitgebreid de boel overhoop gooien aan de verkeerde kant van de kamer. Veel aandacht geven aan de kluis.
Maar hij is bij deze opdracht natuurlijk heel erg geholpen door de actie van Dennis en Dunya en trouwens ook Patrick.

De mol (onafhankelijk wie het is) kan natuurlijk ook foto's hebben verdoezeld. Daarnaast ligt er in de bovenste rij van de foto's een foute foto tussen! (Tweede van links aan de foto zijde.) Die is er mogelijk door de mol bij gelegd.

Denk je dat het Joris' bedoeling was om een fout antwoord te geven in de achtbaanopdracht "normen en waarden op de Nederlandse radio" i.p.v "normen en waarden van programmamakers van Nederland 1". Of juist een goed antwoord om het tweede deel te kunnen saboteren?

Ik denk dat bij deze opdracht de mol de eerste vraag goed wil hebben, zodat hij in tweede instantie de boel kan verpesten.
Het kan opzich ook tactisch zijn dat de mol de eerste vraag fout antwoord, maar met het omhoog houden van de bordjes met nummers (dat iedere kandidaat deed?) heeft die tactiek geen effect. De kandidaten leggen hiermee de macht volledig bij Joris.


Ik moet trouwens bekennen dat ik mijn mol die alleen kies aan de hand van mol acties. Biechts, gedrag en gezichtsuitdrukkingen zijn voor mij ook erg belangrijk. Als bijvoorbeeld een kandidaat tijdens de biechts veel over zichzelf praat is dat voor mij standaard verdacht.
Daarnaast is er iets in DIDM (naast het feit dat hij in de aflevering met de mol van vorig jaar zit), waar ik nu niet verder op in wil gaan, waardoor ik Joris ook verdenk.

Daarnaast ben ik ook niet elke dag even zeker van mijn zaak.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2008, 20:43:25 door Rat »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #307 Gepost op: 6-02-2008, 21:12:00 »
Zomaar wat vraagjes van een Dennisverdenker die twijfelt:

- Wat vind je Joris' beste mollenstreek?
- Wat is Joris' mollenstreek in de foto-opdracht (aflevering 4)?
- Denk je dat het Joris' bedoeling was om een fout antwoord te geven in de achtbaanopdracht "normen en waarden op de Nederlandse radio" i.p.v "normen en waarden van programmamakers van Nederland 1". Of juist een goed antwoord om het tweede deel te kunnen saboteren?

Vragen voor alle Jorisverdenkers overigens, niet specifiek voor Rat. :)

Tja beste mollenstreek... de subtielste mollenstreek van Joris, (en ook degene waardoor ik hem met name ben gaan verdenken)was bij de bommenopdracht. Hij wilde per sé die met die Chevrolet doen. Waarom? Dit is de enige opdracht waar die iemand anders af kan laten gaan en zelf door kan gaan om een andere opdracht te verklooien.

Bij de achtbaanopdracht had Joris er baat bij de vraag goed te hebben. Pas in het tweede deel werd geld verdient. Viel je overigens op dat Joris als enige in de achtbaan een antwoord riep wat niet op een kaartje stond (huismijt) Wat opvallend genoeg ook nog eens een antwoord op een van de andere vragen zou kunnen zijn. Tegelijkertijd riep hij het eigenlijke antwoord op zijn kaartje niet.  Hiermee zorge hij ervoor dat in elk geval Dennis (waar is joris allergisch voor) en Regina (wat eet Dennis het liefst)hun vraag fout hadden. Daarnaast opperde Joris volgens Patrick het idee om alleen antwoorden te roepen. Bij vragen die over elkaar gaan is dit juist niet handig.

En wat betreft die foto-opdracht. Mijns inziens liep iedereen daar te klooien.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #308 Gepost op: 6-02-2008, 21:19:47 »
Ja, met die foto-opdracht zit ik ook in mijn maag (niet letterlijk natuurlijk, dat waren er veel te veel). hij deed eigenlijk niks. Maar hij leek ook niet onder de indruk van al die foto's aan de muur. Alsof hij ze net daarvoor zelf had opgehangen  ::jaja:: . Maar met dat cassettebandje deed hij zelf ook niks, hij liet Dennis in Dunya ermee vertrekken. En bij de kluis stond hij, net als Coen en Edo, gewoon irritant te doen. Dus ja..wat deed hij daar nou eigenlijk? Misschien dacht ie: weet je, iedereen doet zo stom, ik laat het gewoon op zn beloop, komt toch nooit goed. En misschien heeft hij die wekker wel verder achteruit gezet in Dunya/Regina's kamer.  :P
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #309 Gepost op: 6-02-2008, 22:23:40 »
Bij de achtbaanopdracht had Joris er baat bij de vraag goed te hebben.

Maar feitelijk geeft hij een fout antwoord: normen en waarden op de Nederlandse radio is iets anders dan normen en waarden van programmamakers van Nederland 1. Dat zie(n) je/jullie dus niet als molactie, maar als foutje waarvan het maar goed is dat Pieter Jan het goed rekent omdat Joris zo het tweede deel kan saboteren?

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #310 Gepost op: 6-02-2008, 22:47:08 »
Maar feitelijk geeft hij een fout antwoord: normen en waarden op de Nederlandse radio is iets anders dan normen en waarden van programmamakers van Nederland 1. Dat zie(n) je/jullie dus niet als molactie, maar als foutje waarvan het maar goed is dat Pieter Jan het goed rekent omdat Joris zo het tweede deel kan saboteren?
Nou ja, ik vind het zelf eigenlijk dicht genoeg bij elkaar liggen... elkaar verstaan in een achtbaan is best lastig hoor...

Maarja... wat als niemand het goed had, wat dan?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #311 Gepost op: 6-02-2008, 22:59:04 »
Nou ja, ik vind het zelf eigenlijk dicht genoeg bij elkaar liggen... elkaar verstaan in een achtbaan is best lastig hoor...

Is ook zo, maar als je er van uit gaat dat Joris de Mol is dan zou hij het goede antwoord weten, zodat hij dit zou kunnen zeggen om in het tweede deel de boel in de war te schoppen. (Of een andere strategie: meteen het antwoord fout geven.)

Citaat
Maarja... wat als niemand het goed had, wat dan?

Goede vraag..

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #312 Gepost op: 7-02-2008, 00:56:51 »
Is ook zo, maar als je er van uit gaat dat Joris de Mol is dan zou hij het goede antwoord weten, zodat hij dit zou kunnen zeggen om in het tweede deel de boel in de war te schoppen. (Of een andere strategie: meteen het antwoord fout geven.)

Goede vraag..

Dan waren ze met z'n allen weer de achtbaan ingegaan en had niemand geweten hoe die opdracht volbracht moest worden.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #313 Gepost op: 7-02-2008, 01:01:48 »
Denkje? Dat werkt namelijk het spel best wel tegen, aangezien dan eigenlijk de kans om meer geld te verdienen voor de pot nogal verkleind wordt.

Ik denk dat ze dat niet laten gebeuren.
Ik zou eerder denken dat ze dan iedereen de opdracht zouden laten weten, en dan 1 centrale persoon die het antwoord moet geven aan laten wijzen.

hoewel daarmee iedereen dus weet wat er moet gebeuren, en misschien de mol geen acties kan uitvoeren...
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #314 Gepost op: 7-02-2008, 08:37:28 »
Nou ja, ik vind het zelf eigenlijk dicht genoeg bij elkaar liggen... elkaar verstaan in een achtbaan is best lastig hoor...

Maarja... wat als niemand het goed had, wat dan?
Waarschijnlijk weet de mol wel wat de goede antwoorden zijn op vragen in de achtbaan. Dan wist hij ook dat hij een goed antwoord moest geven, waardoor hij de sleutelpositie zou krijgen in de 2e achtbaanopdracht. Dat maakt Joris wel weer extra verdacht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #315 Gepost op: 7-02-2008, 09:13:26 »
Waarschijnlijk weet de mol wel wat de goede antwoorden zijn op vragen in de achtbaan. Dan wist hij ook dat hij een goed antwoord moest geven, waardoor hij de sleutelpositie zou krijgen in de 2e achtbaanopdracht. Dat maakt Joris wel weer extra verdacht.

Maar hij geeft een fout antwoord: "normen en waarden op de Nederlandse radio" i.p.v. "normen en waarden van programmamakers van Nederland 1" (Ik denk dat nepmol Joris dit antwoord expres fout zei om zichzelf verdacht te maken en niet verwacht had dat het goed zou worden gerekend. En dat hij daarna weer expres een rekenfout maakte, ook weer om zichzelf verdacht te maken.)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #316 Gepost op: 7-02-2008, 09:46:16 »
Maar hij geeft een fout antwoord: "normen en waarden op de Nederlandse radio" i.p.v. "normen en waarden van programmamakers van Nederland 1" (Ik denk dat nepmol Joris dit antwoord expres fout zei om zichzelf verdacht te maken en niet verwacht had dat het goed zou worden gerekend. En dat hij daarna weer expres een rekenfout maakte, ook weer om zichzelf verdacht te maken.)

Maar de anderen verdenken hem nog steeds niet. Alleen wij zien die mollenstreken, voor de andere kandidaten zijn die streken nog steeds heel goed verborgen. Als hij het als niet-mol expres doet, doet hij het te stiekum om er baat bij te hebben!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #317 Gepost op: 7-02-2008, 09:56:16 »
Maar de anderen verdenken hem nog steeds niet. Alleen wij zien die mollenstreken, voor de andere kandidaten zijn die streken nog steeds heel goed verborgen.

Ik heb meer het idee dat de kandidaten Joris juist zo raar vinden doen dat ze hem niet meer verdenken. (Dan denk ik aan Edo met zijn uitspraak in aflevering 3: "doe normaal man" en weer aan Edo die lachend zucht wanneer hij in de achtbaanopdracht hoort dat alleen Joris weet hoe het tweede deel werkt.) Maar ik kan me hierin lelijk vergissen natuurlijk, wat jij zegt zou ook zeker waar kunnen zijn. ::jaja::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #318 Gepost op: 7-02-2008, 11:40:38 »
Ik heb meer het idee dat de kandidaten Joris juist zo raar vinden doen dat ze hem niet meer verdenken. (Dan denk ik aan Edo met zijn uitspraak in aflevering 3: "doe normaal man" en weer aan Edo die lachend zucht wanneer hij in de achtbaanopdracht hoort dat alleen Joris weet hoe het tweede deel werkt.) Maar ik kan me hierin lelijk vergissen natuurlijk, wat jij zegt zou ook zeker waar kunnen zijn. ::jaja::

Regina zegt ergens tijdens aflevering 3 of 4 dat Joris zo eerlijk is... zo'n uitspraak kan je ook doen bij een raar eerlijk persoon, maar niet als iemand verdacht-raar doet (dus overdreven verdacht doen).

Ik moet zeggen dat ik niet zeker ben dat Joris bewust de eerste vraag goed antwoord. Als niemand de opdracht kent, dan komt het ook wel goed voor de mol... wat wat mij betreft veel sprekender is, is dat de andere kandidaten zich tijdens het tweede deel van de opdracht volledig onmols gedragen door de bordjes omhoog te houden, hierdoor wordt de opdracht volledig in handen van Joris gelegd.
Ook Joris biecht m.b.t. het ophoog houden van de bordje is verdacht... Alsof hij de opdracht kende: In plaats van roepen hielden de kandidaten de bordjes omhoog. De 'in plaats van' verraad voorkennis. (dit is geen exacte quote, maar het komt in essentie op het zelfde neer als wat Joris zegt.)

Ik had gisteravond trouwens ook nog een ingeving m.b.t. tot de opdracht in mexico city waarbij Joris in de toren zit. Stel dat Joris idd de mol is en de hele actie met het rode scherm vooraf bedacht was...Dan zou het behoorlijk zuur zijn als ze de opdracht niet halen en Regina haar vrijstelling houdt. Dat is mogelijk een verklaring voor het fanatisme van Joris op de toren dat door sommige gezien wordt als reden om Joris niet/minder te verdenken.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #319 Gepost op: 7-02-2008, 11:47:04 »
Als de actie met Regina was mislukt was er niks zuurs geweest, dan had zij haar vrijstelling gehad en was er waarschijnlijk wel gewoon iemand uitgegaan. En dan in een volgende aflevering zal er nog wel iets geweest zijn met een terugkeer of een keer niemand eruit.
The British are not impressed.