Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 378588 keer)

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #220 Gepost op: 25-01-2003, 11:46:25 »
Ode ode,
Toen ik deze morgen door de bossen dwaalde op zoek naar de vertouwde toegangspoort bleek deze herschilderd.Gelukkig herkende ik  l'homme taupe die met zijn nieuwe black en decker het nieuwe uitgangsbord op de muur aan het bevestigen was. Ik beweeg mij verder tussen de trouwe gangen en ga naar de kamer van het grote spinnenweb. Tante nonneke kijkt verbaast naar haar postvakje en werpt het verzegelde perkament met een diepe zucht in haar oude scheepskoffer....nog 7 weken voor ze die zegel zal verbreken.








Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #221 Gepost op: 25-01-2003, 12:34:02 »
Voor onze Nederlandse vrienden : u gaat dit nooit begrijpen.
:'(
Misschien moet ik maar uit het klooster treden (ik was nog net in staat de overgeschilderde poort te herkennen, maar daarmee houdt het op...) en mijn tijd besteden aan het raadsel van Stijn maar dan niet in raadsel- en/of molverband, maar in formuleverband, en aan Sieverts en Grays en constante Plancken. Eheu, maandag nog één zo'n dag, daarna wellicht meer tijd om de gesprekken in de gangen hier te volgen, maar begrijpen zal ik ze nog steeds niet...

Twijfelend aan mijn geloof groet ik jullie allen :-\

Zuster Oh Popoi








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #222 Gepost op: 25-01-2003, 14:24:22 »
De terugkeer van Cedric D'Alcantara zal op tandengeknars worden onthaald. Wee de dubbele zielen op dit forum. Dra worden zij ontmaskerd.

Rancunes mogen in de andere fora uitgewerkt worden. Hier spreken we enkel van een hemelse vrede... Wees behoed voor de toorn van Broeder Dictionaris







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #223 Gepost op: 25-01-2003, 14:50:44 »
Het ware gezicht van Cedric D'Alcantara is gekend bij onze bevriende collega's langoren. Zelfs een knuppel in het celibataire hoenderhok zal aldus geen blijvende schade berokkenen. Integendeel, de heer D'Alcantara zou wel eens gelijk kunnen hebben omtrent het schizofrene karakter van enkele hier rondwarende zielen. Een pij en een paar sandalen zijn nog geen garantie voor de inhoud van de drager. Vochtige geestrijke kelders trekken wel ratten aan, dus waarom geen mollen? Ook in het klooster wordt soms geschaakt; a game within a game.
Knudde keilt nieuwsgierig een losliggend mozaiekje de vijver in. Traag rollen de deiningen elk hun eigen weg op. De één zus, de ander zo. Benieuwd hoe de aardappeloogst dit jaar zal zijn...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #224 Gepost op: 25-01-2003, 15:40:54 »
Benieuwd hoe de aardappeloogst dit jaar zal zijn...

Zoet, heel zoet...
Ik heb heel het klooster afgezocht naar medicinale kruiden om de pijn te verzachten maar heb enkel wat stofnetten ontwaard. Hiervoor zullen we Zuster Viventia en Zuster Spickenspansia eens onder handen moeten nemen.

Zuster Viventia meldt u hierbij dat ze een hekel heeft aan zwart lijfjes met 8 poten die naar haar weten gemeen kunnen uithalen. Ze veroorzaken een korte hartstilstand met een gil als gevolg. En gillen kan ik, of tenminste, kon ik, alvorens ik tijdens mijn seminarie mijn stem ergens verloor...

Tante Nonneke bekijkt zichzelf nog eens in spiegelbeeld  en telt de walletjes onder haar ogen.Neen, niet die van Zuster Viventia's studentikoze uitstapje

en het was niet aan de walletjes dat ik ze verloor ...  :P

Genoten, dat heb ik gedaan tijdens mijn seminarie.Genoten à volonté terwijl ik de godganse morgen mijn ogen zitten uitkijken heb langs de laan die men naar die toffe stroom genoemd heeft. Lang is hij, heel lang. Maar dan toch, uiteindelijk, kreeg ik het voorrecht om te aanschouwen wat ik wou. Legoblokjes mogen dan nog zo klein zijn, de baarmoeder die hen voortbrengt is stukken groter  ;) ;D.

Gelukkig dat ik mijn broeders en zusters weer mag vervoegen in het klooster, treed ik terug binnen. Jammer van het orakel. De hengelaars kregen het warm onder hun voeten in de woestijn vermoed ik...







« Laatst bewerkt op: 25-01-2003, 18:16:23 door Alive and Kicking »
banaan begint met een b, soms met een s

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Boek der wijsheden
« Reactie #225 Gepost op: 25-01-2003, 15:50:08 »
Net enkele correcties aangebracht in het boek der wijsheden en deze gedeponeerd bij het grote langoor. www.dulkonijn.be








Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #226 Gepost op: 25-01-2003, 19:04:36 »
Xandragon wenst Frère Tempête te feliciteren met de pixelachtige verfenissen en geanimeerde protagonisten op zijn Via Grappia.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #227 Gepost op: 26-01-2003, 00:26:26 »
Tante Nonneke heeft Zuster Portasia op de vingers getikt. Het moest.Het moet gedaan zijn met de poort open te laten staan. Vroeger kon dat,omdat er enkel vermoeide reizigers en eerlijke ambachtslieden bij ons klooster kwamen aankloppen.En dan waren onze Zusters ook eens blij van een ander gezicht te zien dan dat van Zuster Portasia.En eerlijk gezegd, ik kan hen geen ongelijk geven.Om dit toe te lichten moet ik een klein geheimpje verklappen over Zuster Portasia,maar ik reken er op dat jullie het niet tegen haar vertellen.
Het zit zo : Bij de Jaerlijkschen Verkiezingen van Misch Visgraet 1930 in Breedene ( ja, zo schreef men dat destijds ) werd Zuster Portasia 82eop 75 deelnemers en bovendien nog uitgesloten wegens het niet beantwoorden van de vragen van de jury. Het arme meisje was destijds pas 16 lentes jong en dartelde als jong veulentje onschuldig door de frisgroene weilanden van het Leven.
Ze had één nadeel : ze hoorde niet goed en hoorde de vragen niet die gesteld werden en ze was te verlegen om zelf maar iets te vragen.
Gevolg : 82eop 75 deelnemers en gediskwalificeerd.
Dat pakte haar zo dat ze direct haar valieske heeft gepakt en naar ons is gekomen om hier voor eeuwig te blijven.En zo geschiedde...Maar sindsdien heeft ook niemand haar ooit nog zien lachen.Zelfs niet met de schrijvelarijen van Knudde, en dat wil al iets zeggen.
En omdat ze toen in die bewuste verkiezing de deur gewezen werd wou ze, koste wat het kost, poortwachtster worden.Waarschijnlijk voer voor enkele Zeer Geleerde Heren Spichiologen,maar ze heeft het jarenlang uitstekend gedaan.
Enfin, om een lang verhaal kort te maken, ik heb Zuster Portasia gezegd dat ze terug beter moet opletten aan de poort en ze steeds moet sluiten om te voorkomen dat zulke Italiaanse stoffige figuren die de bal er zowel geografisch als historisch mijlenver naast kloppen zichzelf hier belachelijk komen maken.De kleutertuin van Het Gekleurde Vlindertje is nochtans achter de hoek.Tante Nonneke voelt alleen medelijden...
Maar misschien moeten we Zuster Portasia toch maar eens een Mobylette kopen, of beter nog, een Vespa...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #228 Gepost op: 26-01-2003, 01:24:43 »
Xandragon heeft ook op zijn beurt Zuster Portasia gezegd dat ze nu beter uitkijkt wie hier rondwaart, ook is het niet mijn plaats dat te zeggen want zo lang ben ik nog niet bij de Orde.

In de droge, dorre en gepekelde vlakte spartelt een schubbige om iets in zijn vuige bek te krijgen. Het lijkt wel dat ze om water vragen, maar het zal wel onze purperrode wijn zijn van onze beste collectie die ze willen. Die collectie die we enkel schenken als we over het orakel spreken. Spionnen hebben er waarschijnlijk al van willen proeven. Daartoe kunnen ze zich verlagen, daar behoeven ze geen moeite voor te doen.We wensen echter niet alle zendelingen uit te stoten. Ze mogen eens komen stoeien maar zullen echter taken uitgedeeld krijgen. Voortaan gaan we misschien meer vragen stellen om de queeste een geheimhouding te kunnen garanderen.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #229 Gepost op: 26-01-2003, 11:34:24 »
Misschien dan toch maar een kat kopen voor Zuster Portasia, zodat ze wegens eenzaamheid, niet iedereen zomaar binnenlaat? Of een heus alarmsysteem dat mollenzweet van mijlenver ruikt, geen rexona die het verbergen kan. Not even for men. Zuster Viventia trekt haar kap over haar hoofd en bespiedt elke levende ziel die zich in het heilige klooster der Promoliaten wil begeven. Het lijkt wel de slag om Helmsdiep, alleen kennen wij élk zwak punt in het klooster, als die er al zijn, en zullen we het verdedigen tot de laatste mollenpoot van de grond geveegd is.En aangezien ik hier tot kuisvrouw van dienst aangesteld ben, waarvoor mijn diepste appreciëring Knudde, het is een ware Sisyphus-arbeid, haal ik alvast mijn zwabber en verdelger boven en ga gewapend op pad. Al blijft men weigeren om mij de rol van Bondgirl aan te bieden, mijn mannetje staan kan ik wel.
Ik denk dat ik eens even een babbeltje, of ja roepertje, ga slaan met Zuster Portasia. Het arme kind, 82e op 75 in een gemeente als Breedene, ze kan niet echt één der schoonsten geweest zijn dunkt me...








banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #230 Gepost op: 26-01-2003, 12:06:51 »
Dat zuster Portensia niet een der schoonsten is kan ik al zien met mijn oude leesbril, die echt jaren stof heeft vergaard in de klooster zaal waar de oude boeken hun laatste adem plachten weg te blazen, maar het enige wat ze laten opdwarrelen is enkel stof en soms een vleug herinnering .

Een herinnering aan de tijden van een vrouwelijke en een mannelijke Mol , die zich heel wat eenvoudiger lieten verschalken dan onze huidige opponent; Zou het zijn omdat beide ex mollen de G van gemakkelijk in hun naam droegen en dit bij deze grijze pij drager niet het Geval is.

Verder over de toelating van mysterieuze en dubieuze personen. Ik denk dat we als orde openheid in het vaandel moeten hebben staan en dat sommigen zich hier in het klooster willen rehabiliteren van de zonden die zij in een aards leven boven of ondergronds hebben gepleegd; Ik vind dat enkel toe te juichen , al moet dat niet gaan leiden tot heksenjachten,omdat heksen beter naar hun convent kunnen dan hier. ALhoewel heksen nog altijd iets kunnen leren van broeder Experimentus.

Verder heb ik vandaag de intreding van de Franse Hercule P, kunnen opmerken , misschien dat dit alles te maken heeft met het opsporen van de dubbele identiteit van personen in het klooster.

Dat zij net zoals een medaille, de zon , alle 3D objecten en Shadia 2 kanten mogen hebben. Gegroet zij de vader van alle vaders; laat ons drinken om hem te vergeten opdat hij ons niet zou verleiden tot een afkeer van onze Queeste, de zoektocht naar de Grijze pij drager







« Laatst bewerkt op: 26-01-2003, 12:11:48 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #231 Gepost op: 26-01-2003, 12:29:55 »
Wie broden zaait zal vissen oogsten. Portasia, broeders en zusters, weest op uw hoede. Let goed op de luchtpoorten deze avond, tijdens de beeldenstorm wanneer de zandhengelaars weer een plebejer offeren aan het Orakel. Kijkt goed omhoog en uw ogen zullen opengaan of voor altijd gesloten blijven. Brood en stenen. Broeder Zich-Zêlf is er al lang klaar voor. U toch ook?







« Laatst bewerkt op: 26-01-2003, 12:31:59 door Frère Soi-même »
Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #232 Gepost op: 26-01-2003, 13:36:37 »
Xandragon is tevree. Bij het vallen van het duister zal ik niet kunnen resisteren aan het beloeren van de vuige, als plebejer vermomde talpa. Zij hoeft haar pij niet af te nemen om te weten wie het is. Misschien wijk ik soms teveel af van het Orakel maar ik kan mijn instincten uit mijn vorige beroep niet onderdrukken. Ik ken de geur, ik ken de dingen die de Mol achterlaat, ik weet door wat het beestje gedreven wordt.
Waarschijnlijk zal ik na de overlevering van pulsen op het fosforescerende stukje muur in mijn persoonlijk kapel mij bezinnen tot het Orakel door het nuttigen van de speciale miswijn van Tante Nonneke. Onze hoofdzuster kan me verwachten aan het altaar morgen maar allereerst nog in de biechtkamer op de Via Grappia.
Voorlopig nu nog enkel....stilte







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #233 Gepost op: 26-01-2003, 20:58:37 »
En bij het vallen van de donkerharige plebejer wordt de Orde nog maar eens versterkt in haar Orakel...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #234 Gepost op: 26-01-2003, 21:51:22 »
Samen zijn we één en denken we één. Het Orakel wijst ons de weg naar de mol en we zien dat het goed is...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #235 Gepost op: 26-01-2003, 23:02:48 »
De i-files kregen zojuist een update. Oude stellingen werden verder gestaafd met nieuwe bevindingen uit de tweede aflevering, nieuwe stellingen werden toegevoegd.
Alles te lezen op: http://members.lycos.nl/baspremium/







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #236 Gepost op: 26-01-2003, 23:12:16 »
Fijn Broeder Bas, maar dat is niet de plaats waar de Orde haar mosterd haalt...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #237 Gepost op: 26-01-2003, 23:18:31 »
Fijn Broeder Bas, maar dat is niet de plaats waar de Orde haar mosterd haalt...
Broeder Xandragon mag zijn mosterd steeds per mail in mijn nederige kloostercel afleveren. Ik zal deze graag vergelijken met mijn eigen artisanale Dijon-kloon.







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #238 Gepost op: 27-01-2003, 02:10:38 »
Na woelige dagen en duistere nachten vol geprevelde rozenkransen,gefluisterde Onze Vaders,doorleefde Weesgegroeten en uitputtende Kruiswegen langs de 14 Staties van de Via Dolorosa is het eindelijk zo ver.

Het Orakel der Promoliaten heeft Het Levenslicht aanschouwd en zal de uitdaging van Zijn Scheppers aangaan !

Het Orakel der Promoliaten is een uitdaging aan alle Zoekende Zielen die er van overtuigd zijn dat hun kennis van de Mol groter is dan die van ons ,Broeders en Zusters Promoliaten.

En die uitdaging gaat als volgt :
Wij, de Orde der Promoliaten, hebben vorige vrijdag, 24 januari 2003,dus vóór aflevering 2, de naam van onze Mol gedeponeerd via een verzegeld en gedagtekend schrijven. Deze gesloten enveloppe zal echter gesloten blijven tot ze geopend wordt. Dat gebeurt vaker bij gesloten enveloppes. De datum waarop deze enveloppe geopend zal worden staat nog niet exact vast, maar situeert zich zeker na 9 maart,de dag van de finale en wel in Danscafé 't Dul Konijn in Bissegem,alom gekend als bedevaartsoord voor Mollenvangers.

Onze uitdaging aan alle Mollevangers,waar ook ter wereld, is dan ook duidelijk.

Stel vanaf nu Uw Molkeuze tegenover die van ons en bewijs dat U een grotere Molkenner bent dan wij. Argumentatie bijvoegen hoeft niet,wij geloven U zo ook wel.
Je kan dat doen door een e-mail te sturen naarPromoliaten@pandora.bemet vermelding van Uw nickname en volgende gegevens :
1. Je Mol
2. Je winnaar
3. Je verliezende finalist
4. Het aantal stemmen dat de hoogstgeklasseerde winnaar zal hebben in de week van 2 maart op de stempagina van de Molsite van www.dulkonijn.be
5.Het totaal aantal keer dat ons topic (Orakel der Promoliaten)op dit forum gelezen zal zijn op 9 maart om exact 21.00 uur.
 
Ik zie jullie al denken " een makkie, ik wacht gewoon tot 9 maart dan weet ik de 3 finalisten al zeker en ken ik ook het aantal  stemmen en berichten en stuur dan rap-rap een mailtje" Maar zulke trucjes van Luie Sjarel pakken geen verf bij de Promoliaten. De e-mails worden maar tot een bepaald aantal aanvaard en daarna niet meer.
Wie eerst komt, wordt eerst bediend. Fair is fair.
Er hangt, van onze kant, immers iets vast aan Het Orakel. En wel 1 prachtige hoofdprijs en 1 mooie troostprijs.Wat die prijzen zijn gaan we lekker niet aan jullie nieuwsgierige neusjes hangen,maar ze zijn gegarandeerd waardevol én uiteraard van Promoliaanse originaliteit.
En die prijzen worden uitgereikt vlak nadat wij onze enveloppe openen en onze Mol bekend maken.
Als wij een foute Mol hebben, winnen jullie en wordt er aan de hand van de gegevens die jullie ons gestuurd hebben én de inschrijvingsdatum bepaald wie er in de prijzen valt. Niet letterlijk liefst, want anders loopt dat mogelijk slecht af.
Als wij echter de juiste Mol hebben winnen wij,en dan mogen jullie,sportief als jullie zijn, ons een pintje tracteren als jullie dat willen. Of twee,of...
Maar omdat de Promoliaten hele brave jongens en meisjes zijn schenken wij ook in dat geval toch nog onze prijzen weg aan de rechthebbenden.
Als jullie nog vragen hebben over ons Orakel kan je je steeds richten tot Tante Nonneke op het mailadres tantenonnetje@hotmail.com en NIET naar Promoliaten@pandora.be, want dat dient enkel voor de verwerking van de Orakelse wedstrijdmails.

Tante Nonneke en de Promoliaten wensen U tenslotte nog veel moed,doorzettingsvermogen en succes en geen stijve vingers van het typen of een muispols.Wij hopen van harte dat U een leuke portie plezier beleeft aan ons Orakel ( wij in elk geval wel !) en misschien zien we elkaar nog eens weer op ons forum of in 't Dul Konijn
Was getekend en getypt,
Tante Nonneke en de Promoliaten







« Laatst bewerkt op: 27-01-2003, 02:16:51 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #239 Gepost op: 27-01-2003, 04:28:04 »
Na lang zwerven en zware gissingen heeft Het Orakel zijn ware gelaat getoond. Eindelijk! Het Nieuwste Testament is aan onze ogen ten berge gekomen! Moeder Theresa verbleekt in het niets ten aanschijn van deze ontboezemingen (tenzij ze Betty heet...)