Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379310 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1060 Gepost op: 28-02-2003, 18:35:32 »
en weer een dag in het klooster, waarin broeder D geen kat is tegengekomen. De bibliotheek raakt maar niet uitgekuisd, er zijn steeds plebejers die de boeken op andere plaatsen leggen dan de plekken waar ze er op zouden letten. Maar wie is de schuldige hiervoor??

Zuster videotheca roept al dagen om een beurt, en afl 6 moet haar die geven maar helaas helaas.

Verder heb ik nog niets van meel gehad voor de gecombineerde wafelenbak. Change of plans maybe..  







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1061 Gepost op: 28-02-2003, 18:54:34 »
De mol preekt noch spreekt. Enkel wat losse eindjes bij mogelijke hints. De klok nadert dan ook de vijf voor twaalf en de vermomde koekoek piept van achter zijn deurtje. Overal heeft hij wel iets gepikt. Overal en nergens. De ergernis van zijn omgeving zich op de hals halend.
Daarom geeft hij nu iets terug. Een kruimel. Maar dan wel een zeer voedzame. Vol proteinen en vitaminen. Combineer ze in de juiste proporties en gij zult verzadigd zijn. Het Walhalla wenkt...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1062 Gepost op: 28-02-2003, 19:32:21 »
Daarom geeft hij nu iets terug. Een kruimel.

Hoewel veel graantjes een brood plachten te maken is Verdi nog niet zo hongerig dat hij hier op aanvalt. Wat zijn immers deze kruimels? Engelse fooien van het kaliber "als het regent in september, valt Kerstmis in december". Wij vragen brood, maar krijgen van de Zandhengelaars meer dan eens stenen.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1063 Gepost op: 1-03-2003, 03:05:23 »
Verdi heeft gelijk. Terwijl ik weer het varken lag uit te hangen, droegen ook dees ideeën mijn voort : zijt gijlieden nog bezig met dees klooster ?
Weet gijlieden wat er over jullie in aanpalende kloosters verteld wordt ?
Hebben  gijlieden ook de tong van een maagd gedraaid ?
Enfin, wij worden langs links en langs rechts gepasseerd. Ainsi soit il.
 Maar de videodinges op Marc gespoeld geven meer soelaas dan die op dinges, Stijn. juist.
Een kind heeft me weliswaar uitgelegd dat Stijn de Grijze Pij draagt.
Een echt tienjarig kind dus.
En wie spreekt er beter de waarheid dan een kind ?
Homini homus lupus est.
Talpus ook.
Fuck. Dit is nog niet zo gemakkelijk.
Laten we  het dus maar op Assurancetourix houden.
Bij gebrek aan beter. Stel u voor dat hij morgen afvalt.









« Laatst bewerkt op: 1-03-2003, 03:08:24 door mikaelv »
Graven, broeders en zusters.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1064 Gepost op: 1-03-2003, 06:43:55 »
Zijt gijlieden nog bezig met dees klooster ?
Weet gijlieden wat er over jullie in aanpalende kloosters verteld wordt ?

Van je buren moet je het maar hebben. Dit is wel het mooiste klooster van het hele dorp!









“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1065 Gepost op: 1-03-2003, 12:31:48 »
Tante Nonneke verwelkomt en begroet bij deze de nachtzuster van het hospitaal Santa Vincenzia uit de grote havenstad en hoopt dat ze een voorspoedige reis heeft gekend op weg naar hier.
Ook Jodan, de koene ridder met de Saab racecar is welgekomen, alhoewel hij de zelfde Legoblokse aanwezigheidsproblemen kent als Tante Nonneke alhier en heden.
Maar vanaf de dag van Luna zal dat beteren, dan is de Legoblokse retraite weer gedaan voor een weekje.
Ondertussen is Tante Nonneke wel een beetje nieuwsgierig geworden. Dat is niet haar aard, dat weten jullie allemaal wel, maar ze weet alleen graag veel. En daar is toch niks mis mee, wel?
Daarom Broeder Mikael, laat Uw Stem weerklinken en laat Uw roddelbladse kennis eens los op ons, tot meerder vertier en vermaak van deze Broeders en Zusters...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1066 Gepost op: 1-03-2003, 13:05:51 »
Zuster Viventia mag vanaf vandaag van een deugddoende vakantie genieten en dat zal ze ook. Alleen zal het jammergenoeg niet in dit klooster zijn, maar geen paniek, vanmiddag wordt alles nog een flinke poestbeurt gegeven en tot morgenavond is ze trouw op post. Daarna gaat ze zich de taal van de haute couture gaan aanmeten maar de grijze pij zal niet ver van haar verwijderd zijn. Rodin was toch zo'n lieve man.

Mijn beste mikaelv: tuurlijk zijn we nog bezig met dit klooster. Alleen is er afgelopen week een schok doorgegaan en zijn sommigen meer bezig met het raadplegen van Zuster Videotheca, dan met het ronddwalen in de kloostergangen.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1067 Gepost op: 1-03-2003, 17:49:13 »
nou mijn schok is ergens anders doorgegaan zuster viventia. Onderhuidse perikelen bij de grote tegelleverancier halen mijn bloed naar plaatsen wara het nromaal niet gaat.


Als djhouss er was zou ik een plaatje als respect aangeven, niet alleen voor nieuwe zieltjes maar juist voor anciens, die de tegelleverancier gebracht hebben waar ze  nu staan.

Verder is zuster videotheca mij niet vergevingsgezind, ik blijf enkel en alleen naar mw it kijken, en mis daardoor nieuwe denkpatronen die me doen inzien dat het augustinus niet is.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1068 Gepost op: 1-03-2003, 18:25:16 »
Verdi krijgt steeds meer bewondering voor de zandhengelaars. Het ontmaskeren van de mol is als het klappen met één hand. Indien niet onmogelijk, dan wel vreselijk moeilijk. Vond in de bibliotheek een vergeten dagboekblad. Zal wel weer een hoax zijn doch Verdi wil het U toch niet onthouden.


"Je ziet de kandidaten zich soms afvragen: speeltie dit of is het echt. Voor de echte kenner zal het antwoord al lang geen geheim meer zijn, maar sommige mensen zoals mijn vrouw hebben echt niets door. Laatst had ik haar aan de lijn. Ik ben helemaal alive and kicking, zei ik nog. Dat kun je van de kandidaten niet zeggen. Die worden er helemaal tuureluurs van dat ze nog steeds niet weten. Het lukt mij immers goed om een beetje low profile te blijven. Vooral die eerste die eruit vloog. Wat een zielepiet, zei dat ie al gaat huilen als Calimero zijn huisje kwijt is. Ik denk dat Calimero slimmer is dan hem! Ik bedoel…de eerste de beste Vlaming had het beter ged**n. Knudde met een rietje dus… Eigenlijk verdient niemand de knikkers".









“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1069 Gepost op: 1-03-2003, 18:54:39 »
"Verdi-kke", antwoordde Han van het dertiende knoopsgat. "Zijn die gasten nu echt niet molle-mans genoeg om voor zichzelf te zorgen? Het lijken wel gedrukte prematuurtjes die nog geen tempête in een glas water weten te doorstaan. Dat ze verdorie met hun perlut gaan spelen ipv de dragonius met ons te steken!"









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1070 Gepost op: 1-03-2003, 23:16:03 »
Iene miene mutte, tien pond Knudde.










Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1071 Gepost op: 2-03-2003, 00:35:57 »
Xandragon heeft moeite om nog uit zijn kloostercel naar beneden te komen om op de publieke kloostermuren iets neer te kalken. Vanuit mijn eigen overtuiging en meer omdat er ook nog Legoblokjes moeten gemaakt worden om de maatschappij te ondersteunen, kon ik deze week weinig tijd vrijmaken. Sociale verplichtingen enz...

Maar ik onthoud u toch niet van mijn nieuwste gedachten : het is Inge (niet !) (Het spijt me Broeder Bas Biersoort)







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1072 Gepost op: 2-03-2003, 00:38:45 »
Het is ook daarom dat ik nu mijn plaats achter die getopte lappenTFT verlaat om mijn bedstede op te zoeken en met m'n gedachte bij Helena van Troje te gaan liggen... Het zal tijd zijn dat de queeste over is (en toch ook weer niet) Wat moet een mens doen met zulkse dualiteit in zijn eigen persoonlijkheid, laat staan met een dualiteit van een talpa europaea van de droge zandhengelaars met geschubde vleugels...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1073 Gepost op: 2-03-2003, 02:24:54 »
het is Inge (niet !)

DJHouss baseert zich op muziek en niet op de bijhorende bewegende plaatjes. Natuurlijk is het Inge niet. Sandra krijgt toch nog haar rozen, remember Rosas van Deus en het hotelletje waar ze in Spanje bijeenkwamen tijdens MOL2. Marc is de winnaar en we hebben onze mol. Simpel als bonjour of als ciao.

Ik heb maar één probleem, heeft Tante Nonneke een hemels teken gekregen toen ze over de SIM kaart begon? Of hadden wij met ons visioen gelijk, nl. SMS'en?

Gezien het late uur ga ik hier nog eens heel stilletjes "What is God was one of us" van zuster Osborne draaien.

Draai u nog eens om in uw bedstede en vergeef ons onze zonden.













Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1074 Gepost op: 2-03-2003, 03:17:38 »
Zuster Viventia, stof het beeldje nog eens af, u hebt driemaals gelijk.

Heb hier toch een nummerke gevonden van Mark A. & Augustinus, het komt uit het schijfje, Tanz der Vampiere.

Driewerf hoera.








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1075 Gepost op: 2-03-2003, 09:07:12 »
Xandragon heeft alvast op voorhand een plaatje klaar voor Zuster DJHouss moest Augustinus afvallen, nl. The end of the world news van Tom McRae. Hier staat heel goed te lezen wat voor klap het kan zijn als je mol naar huis moet...(misschien klinkt het bekend in de oren van onzer abdis ?)

...
And now you're searching, for a sign with your name
To define you the king of the game
What will you do when there's nothing left
For you to earn and for you to learn
...
This is the end of the world news
This is the end of the world news sponsored by god

So dose me up once is not enough
I can still see the ground
And from this high rise view looking down on you
I'm not the one wasting my time
...








« Laatst bewerkt op: 2-03-2003, 09:08:25 door Xandragon »
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Lowprofile

  • Gast
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1076 Gepost op: 2-03-2003, 11:42:28 »
Tja, dit is toch wel heel mysterieus. Ik heb een oude tekst teruggevonden waarin geen enkele naam voorkomt, en toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat het hier beschreven drama ons allen aangaat.
De zusters en broeders mogen zich hier even over buigen:

Het verdict was onherroepelijk: de componist en de geisha dialogeerden nog even. Doch toen reeds werden op de verdieping de Romusha-dia's getoond. Het was op dit Kaapverdisch eiland in de Falasha diaconie dat het drama zich voltrok. Zij beloofden elkaar voor eeuwig trouw, terwijl zij samen op de fietsriksha diagonaal in de afgrond verdwenen.  








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1077 Gepost op: 2-03-2003, 11:46:18 »
Dit is wel echt heel duidelijk, beste Laagprofiel.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1078 Gepost op: 2-03-2003, 11:51:36 »
Juist, ja, driewerf juist.
Maar vanavond wordt de valkuil een slangenkuil, vol SISsend slangengebroed. De landbouwster schrikt zich een hoedje als haar trouwe en zekere toeverlaat het schouwtoneel zal verlaten. De innige samenwerking komt tot een einde, en de schellen vallen van haar ogen. Ze hebben het allebei al zo lang bij het verkeerde eind gehad. Dan kiest ze voor volgende week maar een andere grijze pijdrager. Dit keer de juiste, en ze zal nog een hogere snelheid krijgen dan de juffouw met de snelle vaart. Ze steekt S. op de eindmeet voorbij en wint. En dat op die leeftijd. De buit is binnen. Had ze nu vroeger maar wat meer meegewerkt om aantal dukaten wat op te drijven.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1079 Gepost op: 2-03-2003, 11:57:49 »
Xandragon denkt dat zijn bijna naamgenoot wel eens gelijk kan krijgen... Alhoewel ik me er niet kan afbrengen om Inge té verdacht te vinden. Dit is absoluut a-woestijnachtig en te nat naar de goesting van de geschubde ende gevleugelde aartsengel. Die gladde jongens spelen het spel véél subtieler dan vorig seizoen. Zoals ik al eens dacht te brengen in een vorig neerschrijfsel op deze kloostermuur, heeft WV dit keer twee mollen actief gemaakt. Ze hebben Inge opgestookt om zoveel mogelijk te saboteren en ze houden haar er in de serie door haar zoveel mogelijk te tippen over de échte mol (rara, wie is dat). In ruil daarvoor mag ze winnen...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.