Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 114255 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 9-02-2003, 00:18:55 »
Het is gewoon onzin om Michiel een kwartier lang bezig te zien die namen op te schrijven op papiertjes, één voor één aan de kandidaten te laten zien en één voor één in het zakje te laten vallen. Het zou oersaai worden als we heel dat proces te zien zouden krijgen, dus is er in gemonteerd dat we de kandidaten zien zitten en dat het wat sneller gaat. Als we heel dat stuk wél gezien zouden hebben zou iedereen komen zeuren "Hehe wat langdradig allemaal, moest dat perse?!"

Voila.
Volledig mee eens.

Ik ben er zo stilaan zeker van dat er niet gesjoemeld is bij de trekking van de namen.
Waar ik niet van overtuigd ben is dat de Mol zich niet zou hebben opgegeven voor de vrijstelling.

Wat ik vermoed is dat men een "backdoor" zou voorzien hebben indien per toeval de Mol zou zijn getrokken. Bovendien was kans daartoe was maar 20%, dus heel klein.

Wat ik vermoed is dat WV een afspraak heeft gemaakt met de Mol om zijn / haar kandidatuur te stellen nadat er minstens 3 of 4 anderen zich kandidaat hadden gesteld.
Het is dus misschien belangrijk te weten wie zich als laatste of voorlaatste heeft opgegeven voor de vrijstelling.








Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 9-02-2003, 21:52:51 »
Ik begin er steeds meer in de theorie te geloven dat expres Stijn is uitgekozen voor de vrijstelling, omwille van zijn mol zijn.

Er waren vandaag 2 opdrachten waarbij de mol niet of nauwelijks kon saboteren.
De balvangopdracht en de opdracht met de koffers. Immers het zijn raadsels/vragen die de groep worden voorgelegd. Je weet ze of niet, misschien in het geval van de rekenopdracht en 2 rijtjes dat de mol ze op het verkeerde been kon zetten, maar je bent hier als mol afhankelijk van de andere.
Als je aan de andere kant zat (Stijn was het makkelijker).
De koffer die je als eerste opent mag zeker niet 1 van de twee zijn met de vraag over de postcodeopdracht omdat dan de groep nog compleet is en daarna is het het best om eerst de opdracht die niks oplevert als eerste te openen en dan als laatste als de groep tot een minimum beperkt is de postcodeopdracht van 3000 euro aan de beurt.
Bij de eerste opdracht zou de mol wel wat kunstjes kunnen uitvoeren. Maar nu ga waarschijnlijk weer iets zeggen dat sommige in de categorie van onzin zetten (op hetzelfde niveau als de goocheltructheorie). Ik denk namelijk dat de text:
RIJ VOORZICHTIG, DENK AAN MIJ
een diepere betekenis heeft. Denk aan mij moet denk ik niet letterlijk genomen worden in de zin van dat je Stijn in je gedachte moet hebben, maar meer in de zin van kijk uit voor mij, pas op dat mij niks overkomt.
Stijn deed gewoon mee aan de opdracht, maar zat achter zijn helm verstopt in een groene wagen. Hij heeft net als George vorig jaar met het waterskiën, geoefend met het racen. Daarbij hangt er ook nog een foto van hem op het dashboard met deze text, maar deze hangt zowiezo niet in de auto van Shadia en Corry die het gebeuk moeten ontwijken.

Daarnaast viel me nog iets op in aflevering 2. Iedereen werd voorgesteld zoals in de eerste aflevering, dus naam leeftijd en beroep. Bij iedereen was dit identiek, behalve bij Stijn. In aflevering 1 stond er: student sinologie, in aflev 2. Alleen Student.









« Laatst bewerkt op: 9-02-2003, 21:58:41 door kaketoe »
at your service

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #82 Gepost op: 9-02-2003, 22:00:39 »
Stijn deed gewoon mee aan de opdracht, maar zat achter zijn helm verstopt in een groene wagen.

Oh? Heb ik iets gemist of zo?  :-\

Ik dacht toch dat we Stijn zagen die van 'n afstandje 't racen aan 't bekijken was en iets van 'wat zijn die toch allemaal aan 't doen?' uitriep.








Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #83 Gepost op: 9-02-2003, 22:42:13 »
Ik heb de kandidaten van die afstand niet in de auto's zien zitten.
Bovendien heb ik George zien rennen met het geld maar niet stil zien staan zoals achteraf bleek. Ook heb ik deborah zien dobbelen en 6 zien gooien wat stond voor een tatoeage. Achteraf bleek echter dat er wel 10 keer gegooid was voordat ze 6 gooide.
Ik zeg ook niet dat het zeker is, maar sta niet raar te kijken als Stijn in de laatste aflevering gewoon uit de auto stapt en van een afstand heeft staan kijken naar mensen die de auto's in- en op hun plaats reden.







at your service

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 9-02-2003, 23:01:07 »
Ik vind het wel goed bedacht, kaketoe, maar ik denk toch dat de kans op herkenning veel te groot zou zijn. Als hij bijvoorbeeld klemgereden zou worden, zoals Marc en Walter deden, dan kunnen ze toch vrij goed naar de bestuurder kijken. Vooral ook omdat er geen glas in die auto's zat.

Stijn's sabotagekans bij de raadsels (postcoderaadsels niet als eerste) heb ik ergens anders ook al beschreven, maar al met al vind ik het vrij mager voor de Mol. Iemand had Walters postcode ook gewoon kunnen weten.
Was trouwens te zien of ze Stijn's postcode uit hun hoofd wisten of dat ze het hem gevraagd hebben? Ik dacht dat ze die ook gewoon wisten, dus waarom die van Walter dan niet?








Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #85 Gepost op: 9-02-2003, 23:23:54 »
Ik vind het wel goed bedacht, kaketoe, maar ik denk toch dat de kans op herkenning veel te groot zou zijn. Als hij bijvoorbeeld klemgereden zou worden, zoals Marc en Walter deden, dan kunnen ze toch vrij goed naar de bestuurder kijken. Vooral ook omdat er geen glas in die auto's zat.

Stijn's sabotagekans bij de raadsels (postcoderaadsels niet als eerste) heb ik ergens anders ook al beschreven, maar al met al vind ik het vrij mager voor de Mol. Iemand had Walters postcode ook gewoon kunnen weten.
Was trouwens te zien of ze Stijn's postcode uit hun hoofd wisten of dat ze het hem gevraagd hebben? Ik dacht dat ze die ook gewoon wisten, dus waarom die van Walter dan niet?

Inderdaad dat risico is er maar ik heb geen close up van de bestuurders gezien, maar ook geen geblindeerde helmen of iets dergelijks. Alleen een geschminkte Stijn zou dan nog op enige manier onherkenbaar kunnen zijn.
Ze hadden de postcode van Stijn kunnen weten maar wanneer de mol in de oplossende groep zou zitten, zijn zij kansen op saboteren gezien de opdracht nog kleiner. Bij de balopdracht was er ook nauwelijks kans tot sabotage. Verder zit Stijn elke keer een kwartier te wachten tot hij bericht krijgt een volgende koffer te openen. Ik denk dat hij geen contact mocht hebben over het oplossen van de raadsels. Ook wees hij er overigens niet op dat je bij de vraag over het rijtje landen het hele rijtje moest vermelden. Als je toch een kwartier zit te wachten en alleen de opdracht mag door geven zou je toch minstens de vraag aandachtig kunnen doorlezen en hier je medekandidaten op kunnen wijzen.
Verder blijf ik het opvallend vinden dat de postcode vraag met het geld helemaal aan het einde zat.

En het rij voorzichtig denk aan mij verhaal. Hij zegt het in een filmpje tegen de kandidaten. Dit moet hij als opdracht hebben gekregen (mol of geen mol) Achteraf moet de kijker geloven dat een bordje met deze text ook in de auto hangt. Ik vraag me af of de kandidaten dit in hun auto hadden of dat alleen de kijkers dit moesten geloven. In de auto van Shadia en Corry hing het in ieder geval niet.







« Laatst bewerkt op: 9-02-2003, 23:51:41 door kaketoe »
at your service

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #86 Gepost op: 10-02-2003, 01:54:51 »
-hij belde met een gewone telefoon naar het thuisfront en niet met een gsm zoals de andere kandis

-de stemronde, we krijgen een aantal vragen in beeld bv. "in welke auto zat de mol?" en "als hoeveelste tikte de mol een antwoord in?". bij de keuzemogelijkheden die in beeld komen verwijst niets naar stijn, misleiding?

-de confrontatie met michiel, wil de mol naar voren treden (hij stond er misschien niet bij)

-is stijn de persoon die de batterijklem loskoppelde en zo de bal doet vallen?

-de zin "RIJ VOORZICHTIG, DENK AAN MIJ" die toch regelmatig benadrukt wordt (volgens mij deed hij niet mee, maar komt voorzichtig rijden de mol hier wel van pas)

en dan nog 2 dinges uit de vorige aflevering

-als hij nadat hij uit de cel komt de resultaten van de raadsels aan de politieagent overbrengt reageert hij meteen met "het spijt me", in het italiaans!


-en dan zijn uitspraak  - al of niet gewild in de politiekazerne, hij wist blijkbaar op voorhand dat het accident opgezet was



maw , WV is erin geslaagd een kandidaat verdacht te maken die eigenlijk niet meedeed (WTVW)







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #87 Gepost op: 10-02-2003, 09:40:05 »
Misschien is het wat te duidelijk als de mol zijn koker zou openen en in de cel komt. Aan de andere kant, is het wel zo dat hij wist dat in ieder geval Shadia ook de koker geopen had en dat hierdoor de drempel tot openen lager zou liggen.
De sommen waren niet moeilijk. Als je weet hoe je moet worteltrekken, kwadrateren etc moeten ze toch op te lossen zijn. Ze hadden geen papier maar wel brood. Misschien komt het doordat ik de Duitse roman schachnovelle heb gelezen maar dat brood kun je naast het in je mik douwen natuurlijk ook gebruiken om cijfers van te maken.
Aan de andere kant heeft niemand dit gedaan en had ook niemand het goed, maar de kans dat de mol in de cel zat lijkt me erg groot.







at your service

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 10-02-2003, 12:45:08 »
Ik denk dat Stijn-de-mol bijzonder actief geweest in deze 4de aflevering, ondanks zijn afwezigheid.

1) bij de botsauto's en de vangbal opdrachten was de mogelijke invloed van de mol vrij gering. Behalve de "rij voorzichtig" spielerei. Geen probleem dus dat Stijn afwezig is, er viel toch niet veel te mollen.

2) Bij de plofkoffer opdracht is de invloed van Stijn echter enorm: hij kan immers de volgorde van de raadsels bepalen en ervoor zorgen dat de raadsels voor veel geld als laatste komen (met dus weinig volk om ze op te lossen)en dat de postcoderaadsels niet als eerste voorkomen. Een molse volgorde zou zijn:

- raadsel voor 0EUR
- postcode vraag voor 0EUR
- raadsel voor 2000EUR
- raadsel voor 3000EUR
- postcode vraag voor 1000EUR

Of iets in dienen aard. Nu klopt dit helemaal niet met de "toevallige" volgorde zoals ze blijkt na de proef:

- cijferraadsel (3000EUR)
- postcode vraag voor 1000EUR (als je heel precies kijkt kwam die weldegelijk als eerste voor, nl van jong naar oud)
- VALKUIL (2000EUR)
- landen (0EUR)
- postcode vraag (0EUR)

Onmols dus. Maar volgens mij heeft Stijn-de-mol, helemaal alleen op zijn schiereiland, na de proef de raadsels en bijhorende koffers verwisseld! Om niet verdacht te worden. De niet ontplofte koffer kon niet veranderd worden, dus de 2000EUR waren onvermijdbaar. Maar de andere heeft hij naar hartelust verwisseld.

3) bij het landen-raadsel kan hij "over het hoofd" zien dat het rijtje moest ingetikt worden, en niet "1" of "2" => 3000EUR verkoeid.

4) de mol moest wel in de Stijn-positie zitten om zeker te zijn dat de 2de vrijstelling niet werd opgeofferd voor de groepspot.

Conclusie: Stijn is de mol want ik kan mij niet voorstellen dat de mol zo'n kans zou laten liggen (en dat er hierbij gefoefeld werd bij de lottrekking).










Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 10-02-2003, 13:00:00 »



Stijn deed gewoon mee aan de opdracht, maar zat achter zijn helm verstopt in een groene wagen. Hij heeft net als George vorig jaar met het waterskiën, geoefend met het racen.



Waarom dit risico nemen en niet gewoon een professionele autocoureur in die groene auto zetten







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 10-02-2003, 13:34:51 »
Vlaming, wat mij opvalt aan je screenshot van Stijn is dat de teller die aangeeft dat er 2000 euro van af gaat niet de teller is die normaal vooro het geld wordt gebruikt, maar voor de tijd. Hint?

(ik geloof er zelf niet in maar het zou kunnen)







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #91 Gepost op: 10-02-2003, 13:37:01 »

3) bij het landen-raadsel kan hij "over het hoofd" zien dat het rijtje moest ingetikt worden, en niet "1" of "2" => 3000EUR verkoeid.





ja, dit zat mij ook erg dwars. Ik heb het niet getaped, dus iemand kan misschien kijken wat ie precies zegt. Michiel zei nog van ''je moet het hele rijtje doen'', maar als iemand zegt je moet het rijtje doen denk je dan niet snel van 1 of 2? Blijkbaar wel, maar misschien heeft Stijn het niet zo duidelijk opgelezen. Mwjah, vaag verhaal van me, maar ik bedoel het goed ;)







No Milk today???

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #92 Gepost op: 10-02-2003, 14:01:17 »
ja, dit zat mij ook erg dwars. Ik heb het niet getaped, dus iemand kan misschien kijken wat ie precies zegt. Michiel zei nog van ''je moet het hele rijtje doen'', maar als iemand zegt je moet het rijtje doen denk je dan niet snel van 1 of 2? Blijkbaar wel, maar misschien heeft Stijn het niet zo duidelijk opgelezen. Mwjah, vaag verhaal van me, maar ik bedoel het goed ;)
Ik heb het op tape bekeken en Stijn vergeet duidelijk de laatste zin (nl. dat het rijtje moet ingevuld worden).







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #93 Gepost op: 10-02-2003, 14:02:05 »
Ik heb het op tape bekeken en Stijn vergeet duidelijk de laatste zin (nl. dat het rijtje moet ingevuld worden).
is de volgende vraag: doet hij dat expres of per ongeluk?







No Milk today???

Offline jeus

  • Forumlid
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #94 Gepost op: 10-02-2003, 15:17:21 »
Vanmorgen Michiel gehoord op radio Donna,daar verzekerde hij nogmaals dat er niet geknoeid was met de namen betreffende de vrijstelling voor 2 afleveringen;ik vind het tamelijk onzinnig moesten ze dat wel gedaan hebben;wat is er dan nog aan?de bedoeling is toch dat de kijker kan meezoeken,als je weet dat ze de uitkomsten saboteren dan kijkt toch geen kat!








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 10-02-2003, 15:27:36 »
jeus niet geknoeid, mijn hemel luister nog eens goed dan, De vraag is of er 5 kaartjes met stijn in zitten, nee dat kan michiel beloven met de hand op het hart.

Er zitten nl 6 kaartjes in, dat zegt hij later nl ff tussen neus en lippen door. Een vergissing, net zoals WV ook een vergissing maakt met het rekenwerk van 927, Da lijkt me vreemd







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 10-02-2003, 15:29:58 »
Vanmorgen Michiel gehoord op radio Donna,daar verzekerde hij nogmaals dat er niet geknoeid was met de namen betreffende de vrijstelling voor 2 afleveringen;ik vind het tamelijk onzinnig moesten ze dat wel gedaan hebben;wat is er dan nog aan?de bedoeling is toch dat de kijker kan meezoeken,als je weet dat ze de uitkomsten saboteren dan kijkt toch geen kat!
Bij de vorige Vlaamse reeks hebben ze toch op identieke wijze gemanipuleerd. En dat belet niet dat je als kijker kan meezoeken: de kandidaten worden immers op dezelfde manier misleid. Uiteindelijk spelen WV en de mol onder één hoedje.
Maar als Michiel verzekert van niet, heb je misschien gelijk. Werd hem die vraag rechtstreeks gesteld? Dan kan hij vermoedelijk niet anders dan ontkennen. Maar als hij er zelf over begon, dan is het idd een aanwijzing dat er niet geknoeid werd.







« Laatst bewerkt op: 10-02-2003, 15:30:49 door LaCanta »
Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 10-02-2003, 15:32:36 »

2) Bij de plofkoffer opdracht is de invloed van Stijn echter enorm: hij kan immers de volgorde van de raadsels bepalen en ervoor zorgen dat de raadsels voor veel geld als laatste komen (met dus weinig volk om ze op te lossen)en dat de postcoderaadsels niet als eerste voorkomen.


Maar wat indien Walter niet als eerste de schacht werd ingestuurd? Walter zou toch beroepshalve alle postcodes moeten weten. En wie stuurde de facteur weg? Marc...








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 10-02-2003, 15:33:31 »
Een vergissing, net zoals WV ook een vergissing maakt met het rekenwerk van 927, Da lijkt me vreemd
Heeft Michiel dat ook toegegeven?







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 10-02-2003, 15:39:57 »
ja la canta in de media files is het interview met michiel van vandaag toegevoegd
. dus daar kun je zijn schuldbekentenis horen







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld